rutgrrr schreef: ↑26 sep 2023 19:00
Gezien de ambitie van Mediahuis op radiogebied denk ik dat het wellicht beter is om per 1 januari 2024 te starten met Nostalgie en het script van de start van Joe te volgen. En dat betekent weer een MOR/Oldies Fm netwerk er bij. Maar zo is de markt.
Juist bij de doelgroep voor oldies zou ik de naam Veronica handhaven. Afgelopen jaren is het format onduidelijk geweest, maar het is en blijft natuurlijk een naam met nostalgie.
En inderdaad, het station zal niet voor niets gekocht zijn. Nostalgie op FM brengen had ook gekund zonder Veronica te kopen.
Gezien de ambitie van Mediahuis op radiogebied denk ik dat het wellicht beter is om per 1 januari 2024 te starten met Nostalgie en het script van de start van Joe te volgen. En dat betekent weer een MOR/Oldies Fm netwerk er bij. Maar zo is de markt.
Juist bij de doelgroep voor oldies zou ik de naam Veronica handhaven. Afgelopen jaren is het format onduidelijk geweest, maar het is en blijft natuurlijk een naam met nostalgie.
En inderdaad, het station zal niet voor niets gekocht zijn. Nostalgie op FM brengen had ook gekund zonder Veronica te kopen.
Je weet niet met welke intentie de zender Veronica gehaald is. Mediahuis kan ook hebben gekozen voor de kundige medewerkers (achter de schermen). Niet waars, maar toch.
Maar Mediahuis moet Veronica niet houden om de nostalgie. Als je een oude doelgroep wil bedienen is dat prima, maar voor volgende generaties blijft het een 'ouwelullenmerk'. Echter blijkt het al jaren zo te zijn dat Veronica met de grotere namen uit de radiowereld aan boord, niet weet scoren. Dan is het misschien ook eens een idee om nieuwe historie te schrijven met een ander merk. JOE laat, mede dankzij hun pakket, zien dat het weldegelijk kan scoren.
Pot schreef: ↑26 sep 2023 20:12
Je weet niet met welke intentie de zender Veronica gehaald is. Mediahuis kan ook hebben gekozen voor de kundige medewerkers (achter de schermen). Niet waars, maar toch.
Inderdaad weet ik dat niet en inderdaad is jouw suggestie zeer onwaarschijnlijk.
Pot schreef: ↑26 sep 2023 20:12
Maar Mediahuis moet Veronica niet houden om de nostalgie. Als je een oude doelgroep wil bedienen is dat prima, maar voor volgende generaties blijft het een 'ouwelullenmerk'. Echter blijkt het al jaren zo te zijn dat Veronica met de grotere namen uit de radiowereld aan boord, niet weet scoren. Dan is het misschien ook eens een idee om nieuwe historie te schrijven met een ander merk. JOE laat, mede dankzij hun pakket, zien dat het weldegelijk kan scoren.
Joe is te kort bezig om dat te kunnen bevestigen, maar ik zie Veronica als het ideale merk voor muziek uit de vorige eeuw.
Mediahuis moet de naam Veronica inderdaad niet behouden uit nostalgie, maar omdat dit "ouwelullenmerk" de doelgroep van gouwe ouwen nog steeds aanspreekt.
Namen maken niet dat een radiostation gaat scoren, maar het samenspel van muziek, vormgeving en presentatie (waarbij namen een onderdeel zijn van het laatste). In dit samenspel heeft Veronica het de laatste jaren laten liggen. Eerst was de muziek te beperkt, nu is de presentatie een allegaartje.
Het is net hoe ze het merk in de markt zetten. De naamsbekendheid van het merk is groter dan er gedacht word, ook omdat de tv zender de zelfde naam draagt. Ze kunnen Veronica ook in de markt plaatsen als iets voor 20-40 jarige. Dit kan je met de juiste reclame prima binnen 6 maanden voor elkaar krijgen.
Het belangrijkste is dat ze eerst een goede muziek koers gaan uitstippelen. En gewoon iemand aannemen die 40uur per week alleen maar bezig is met de muzieksamenstelling van de zender. Een goede zender begint bij een goed muziek format.
Aan de hand daarvan moeten dan ook de juiste dj’s worden aangenomen die hier bij passen.
RobinvanLangerak schreef: ↑26 sep 2023 20:31
Het is net hoe ze het merk in de markt zetten. De naamsbekendheid van het merk is groter dan er gedacht word, ook omdat de tv zender de zelfde naam draagt. Ze kunnen Veronica ook in de markt plaatsen als iets voor 20-40 jarige. Dit kan je met de juiste reclame prima binnen 6 maanden voor elkaar krijgen.
Dat kan. Of dit kansrijk is met de concurrentie van Q Music, Radio 538 en meerdere regionale zenders, is wat anders.
RobinvanLangerak schreef: ↑26 sep 2023 20:31
Het belangrijkste is dat ze eerst een goede muziek koers gaan uitstippelen. En gewoon iemand aannemen die 40uur per week alleen maar bezig is met de muzieksamenstelling van de zender. Een goede zender begint bij een goed muziek format.
Aan de hand daarvan moeten dan ook de juiste dj’s worden aangenomen die hier bij passen.
Ik kan Instagram niet openen. Kan het bericht hier even worden doorgeplaatst?
Dat er mensen in protest opstappen over het vertrek van Stenders begrijp ik zeer.
Overigens stond er een zeer venijnige tekst in een van de columns van PK vandaag (die inmiddels verwijderd is) over hoe de opvolger van Rick van Velthuysen vandaag door Caroline Brouwer is gemeld dat hij of zij onmiddelijk vertrekken kan. Gezien dit bericht van Bas sluit ik niet uit dat het hier om Bas gaat.
Zendermanager in combinatie met een dagelijks programma kan behoorlijk zwaar zijn. Er zijn er meerdere in het verleden aan onderdoor gegaan. Vraag maar aan Ferry Maat over zijn Radio10 tijd.
Even mijn post geëdit, dus wellicht verloren gegaan voor sommigen. Ik plaats het hier nogmaals, want het kan wel degelijk van belang zijn.
"Overigens stond er een zeer venijnige tekst in een van de columns van PK vandaag (die inmiddels verwijderd is) over hoe de opvolger van Rick van Velthuysen vandaag door Caroline Brouwer is gemeld dat hij of zij onmiddelijk vertrekken kan. Gezien dit bericht van Bas sluit ik niet uit dat het hier om Bas gaat."
Verder heb ik inmiddels de tekst van Bas gelezen, let op dat Caroline níet genoemd wordt.
Op verzoek hier het bericht wat op Instagram staat voor de niet instagrammers. @basvanteylingen op Instagram:
Na 2,5 jaar stopt het radio avontuur helaas voor mij bij Radio Veronica. What a ride! Dank Rob Stenders voor alle kansen, dank Ferry en Marcel voor de vele (bijna 100) uitzendingen. Met als absoluut hoogtepunt 3 weken ochtendshow! Het schip vaart door zonder mij. Behouden vaart!
Ik ga toch nog even speculeren. Zouden het kunnen dat Rob en Caroline ruzie hebben? Het is toch verdomd gek dat Stenders vertrekt en Caroline vervolgens ad-interim zender manager wordt in haar eentje.
Wat een ongekende bedoeling dit allemaal. Als je dit van een afstand beschouwd is het echt ongelooflijk wat hier allemaal gebeurd. Wat Mediahuis met Veronica wil is me ook nog niet duidelijk.
Even vrij filosoferen. Als ik Mediahuis was zou ik het Nostalgie format aangevuld met recentere hits doorzetten op Veronica met nieuwe payoff, jingles en andere DJ's. Onder de naam 'Hitradio Veronica', waarbij het 'Hitradio' gedeelte verwijst naar alle hits (oud en nieuw). Beetje zoals de eerste twee jaar van Veronica FM. Energiek, krachtig, muziek centraal en personalities in de ochtend en middag en eentje in het weekend. Breken met het recente verleden en semi opnieuw beginnen. Kas zou toch in de picture zijn voor stem van 10? Zou die zo snel als mogelijk strikken voor Veronica. Geen 3FM light, by all means.
Laatst gewijzigd door WFNX op 26 sep 2023 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.