Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio Veronica
Vooralsnog gaat Stenders helemaal nergens heen, dus laten we voor nu even afgaan op het bericht van Adformatie dan op de niet volledige info/aannames van meneer Kicken.
Ben benieuwd of Caroline ook meekomt naar radio 2. Daarover is nog niets gezegd.
Zoals het nu lijkt was de info van Kicken maar de halve waarheid. Stenders treed terug als zendermanager wegens gezondheidsproblemen schrijft Adformatie. Hij blijft wel programma's maken voor Veronica. Als dit werkelijk zo is zou Veronica ook gek zijn om Stenders te laten gaan. Zijn programma is ongeveer het enige programma wat nog goed scoort op Veronica. Meer dan het dubbele van alle overige programma's.
-
Maar het kan wel zijn dat Kicken al meer weet dan wij. Dat zou niet de eerste keer zijn.
Dus ik noem het nog even geen “halve waarheid”, grote kans dat hij alsnog gelijk krijgt over Radio 2
Dus ik noem het nog even geen “halve waarheid”, grote kans dat hij alsnog gelijk krijgt over Radio 2
-
Hij zou wel aan kunnen blijven als DJ en adviseur zonder de dagelijkse leiding die bij een zendermanager hoort op zich te nemen. Ik vind het ook niet slim om nu weer de muzikale koers te veranderen als er weer een andere passant komt om de functie over te nemen. Qua programmering was het te zwak, dat is inmiddels bekend maar qua muziek vind ik uitstekend, maar het kan altijd beter. Wat ik zeg, misschien mag Stenders gewoon programma blijven maken en daarbij zijn Vintage Veronica blijven vormgeven.jessica schreef: ↑26 sep 2023 15:05 Zoals het nu lijkt was de info van Kicken maar de halve waarheid. Stenders treed terug als zendermanager wegens gezondheidsproblemen schrijft Adformatie. Hij blijft wel programma's maken voor Veronica. Als dit werkelijk zo is zou Veronica ook gek zijn om Stenders te laten gaan. Zijn programma is ongeveer het enige programma wat nog goed scoort op Veronica. Meer dan het dubbele van alle overige programma's.
Stenders moet ook willen. In het verleden hebben Jeroen van Inkel en Ruud de Wild zich ook wel ziekgemeld tot aan einde contract
-
Ik begrijp dat hij deze week nog terugkeert op de radio.
Eind dit jaar loopt het contract van Stenders af. Ik denk dat wel vast staat dat hij geen zendermanager bij Veronica blijft Stel dat hij wel voor Veronica wil blijven werken, dan krijgt hij te maken met een nieuwe baas. En dat moet maar klikken. Een van de redenen om naar Veronica te gaan was, dat hij eigen baas was.jessica schreef: ↑26 sep 2023 15:05 Zoals het nu lijkt was de info van Kicken maar de halve waarheid. Stenders treed terug als zendermanager wegens gezondheidsproblemen schrijft Adformatie. Hij blijft wel programma's maken voor Veronica. Als dit werkelijk zo is zou Veronica ook gek zijn om Stenders te laten gaan. Zijn programma is ongeveer het enige programma wat nog goed scoort op Veronica. Meer dan het dubbele van alle overige programma's.
Als je dit in ogenschouw neemt, dan is het logischer dat hij terugkeert naar BNN VARA. Daar heeft hij min of meer de vrije hand.
Dus het zou mij niet verbazen, dat de gemaakte afspraken gelden tot 1 januari 2024
Mij ook niet. En het is logisch dat ze niet communiceren dat Stenders weggaat. Dan loopt die zender alleen maar verder leeg.
Nou dat wordt nog wel wat natuurlijk, geen ochtendshow, geen middagshow en ook 14:00-16:00 weg straks.
-
-
Je zou je kunnen afvragen of het nog de moeite is om de naam Radio Veronica te blijven hanteren, of een compleet nieuwe naam in de markt te zetten. Om het merk beschadigd te noemen gaat te ver, maar er is al tijden onduidelijkheid over de merkbelofte, de muziekmix en de zender in het algemeen. Wat is Veronica nou? Een oldies zender? Rockstation? Semi-alternatief? Friekzaak? Allegaartje?
Eerlijk gezegd denk ik dat veel radioluisteraars inmiddels hun heil blijven zoeken/vinden bij de andere zenders, die voorspelbaar/duidelijk/betrouwbaar programmeren en dat je veel moeite moet doen als Audiohuis om die weer terug te krijgen, zelfs als je vanaf nu strak geformatteerd en geprogrammeerd radio gaat maken.
Gezien de ambitie van Mediahuis op radiogebied denk ik dat het wellicht beter is om per 1 januari 2024 te starten met Nostalgie en het script van de start van Joe te volgen. En dat betekent weer een MOR/Oldies Fm netwerk er bij. Maar zo is de markt.
....ik wacht rustig af hoe ik hier gefileerd ga worden om bovenstaande uitspraak
Eerlijk gezegd denk ik dat veel radioluisteraars inmiddels hun heil blijven zoeken/vinden bij de andere zenders, die voorspelbaar/duidelijk/betrouwbaar programmeren en dat je veel moeite moet doen als Audiohuis om die weer terug te krijgen, zelfs als je vanaf nu strak geformatteerd en geprogrammeerd radio gaat maken.
Gezien de ambitie van Mediahuis op radiogebied denk ik dat het wellicht beter is om per 1 januari 2024 te starten met Nostalgie en het script van de start van Joe te volgen. En dat betekent weer een MOR/Oldies Fm netwerk er bij. Maar zo is de markt.
....ik wacht rustig af hoe ik hier gefileerd ga worden om bovenstaande uitspraak
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
-
Dat zie dan als een beter scenario dan dat het een soort 3FM-light wordt terend op de naam Veronica als er ook een stationmanager komt die ervaring heeft daar en nota bene gasten in huis heeft die daar gezeten hebben, Lantinga, Hoogendoorn en van der Lende. Tenminste daar heeft Kicken het dan over.
-
Waarom zou je Veronica dan overnemen? Inclusief werknemers en zenderbazen? Om er vervolgens op je aangekochte kavel (waar de naam en/of zender Veronica niets mee te maken had om het aan te kunnen kopen) daar niets mee te doen. Die vind ik wel heel bijzonder.rutgrrr schreef: ↑26 sep 2023 19:00 Je zou je kunnen afvragen of het nog de moeite is om de naam Radio Veronica te blijven hanteren, of een compleet nieuwe naam in de markt te zetten. Om het merk beschadigd te noemen gaat te ver, maar er is al tijden onduidelijkheid over de merkbelofte, de muziekmix en de zender in het algemeen. Wat is Veronica nou? Een oldies zender? Rockstation? Semi-alternatief? Friekzaak? Allegaartje?
Of verwacht je dat ze het hebben overgenomen om de concurrentie dwars te zitten? Dat kan ik mij ook niet voorstellen.
Overigens is Veronica niets anders dan een naam met (een beetje ) geschiedenis.