Oké, ik neem het inwisselbare terug. Maar ik raak wel degelijk ‘afgestompt’ als ik langere tijd naar een zender luister waar de ene na de andere dj in mijn oren ongeveer hetzelfde klinkt en de muziek de hele dag weinig verrassingen biedt. Ik hoop dat ik nu duidelijker ben en dit zuiver genoeg is.Orange schreef: ↑28 mar 2023 14:45Nee, je chargeert niet. Je plakt negatieve termen op een insteek die niet bij jouw persoonlijke smaak hoort. Dat vind ik niet zuiver.Janno schreef: ↑27 mar 2023 14:56Zoals ik al toevoegde: ik chargeer een beetje. We verschillen van mening hoe een radiozender zou moeten klinken en dat is prima. Ik ben maar een eenvoudige luisteraar, geen radioman, maar ik heb wel een mening over wat ik prettig vind om naar te luisteren. Dat is niet altijd dat wat commercieel het beste is.Orange schreef: ↑27 mar 2023 14:29 Het heeft wat mij betreft niets met termen als 'inwisselbaar' en 'afgestompt' te maken. Dat suggereert namelijk iets slechts, terwijl één lijn neerzetten met verschillende dj's juist een duidelijke smoel geeft en daarmee positief is. Ik bedoel ook niet dat alle dj's op Tom Mulder moeten lijken (of in dat geval Rob Stenders na moeten doen). Laat iedere dj eigen zijn, maar wel in een bepaalde lijn.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio Veronica
Dat is dan waarschijnlijk een kwestie van smaak. Ik wist overigens niet dat de term inwisselbare dj verboden was. Het is maar een mening hè, geen feit. Ik hoop dat ik het niet als zodanig heb gebracht, want dan moet ik nog voorzichtiger worden met mijn woorden.Phoenix schreef: ↑28 mar 2023 15:20De term "inwisselbare DJ" valt weer eens. Ik ben van mening dat juist bij Veronica veel inwisselbare DJ's zitten. Ik zal de namen van de DJ's niet opnieuw noemen, maar ik ben van mening dat Veronica meer inwisselbare DJ's heeft dan menig andere landelijke commerciële zender.Janno schreef: ↑27 mar 2023 13:14 Ja, klopt. En dat vind ik juist het eigen smoel. Het is niet te gelikt en voorspelbaar en dat bevalt me prima. Als een zender heel gestroomlijnd met inwisselbare dj’s (ik chargeer een beetje) de hele dag min of meer hetzelfde brengt raak ik afgestompt. Bij Veronica is meer variatie. Ik snap overigens best dat niet iedereen dat prettig vindt, maar voor mij, en kennelijk nog vele anderen werkt het.
Als ik nog een voorbeeld mag geven: er is een periode geweest, bij radio 10 dacht ik, dat zo’n beetje elke dj op Tom Mulder leek. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die dat fijn vinden, maar ik vind dat dus vreselijk.
Het is een periode geweest dat ik het zo beleefde. Maar ik zou niet meer precies weten wanneer dat was. Peter Holland zat daar in elk geval niet bij. Ik heb ook nooit heel veel naar radio 10 geluisterd en het is sowieso subjectief.
Het is geen verboden woord, maar het is zo’n nietszeggende definitie. Vaak wordt dit gezegd van jocks die in daluren zitten, maar dat vind ik vaak minachtend tegenover deze jocks. Mattie Valk heb ik het ooit goed horen verwoorden in een podcast. Hij gaf aan dat het ‘vak’ van een office hours jocks veel lastiger is dan een jock van een drive time programma. Omdat een jock in de office hours veel minder spreektijd heeft en binnen die beperkte spreektijd toch de luisteraar moet vasthouden. Zijn uitleg sneed hout.Janno schreef: ↑28 mar 2023 19:32Dat is dan waarschijnlijk een kwestie van smaak. Ik wist overigens niet dat de term inwisselbare dj verboden was. Het is maar een mening hè, geen feit. Ik hoop dat ik het niet als zodanig heb gebracht, want dan moet ik nog voorzichtiger worden met mijn woorden.Phoenix schreef: ↑28 mar 2023 15:20De term "inwisselbare DJ" valt weer eens. Ik ben van mening dat juist bij Veronica veel inwisselbare DJ's zitten. Ik zal de namen van de DJ's niet opnieuw noemen, maar ik ben van mening dat Veronica meer inwisselbare DJ's heeft dan menig andere landelijke commerciële zender.Janno schreef: ↑27 mar 2023 13:14 Ja, klopt. En dat vind ik juist het eigen smoel. Het is niet te gelikt en voorspelbaar en dat bevalt me prima. Als een zender heel gestroomlijnd met inwisselbare dj’s (ik chargeer een beetje) de hele dag min of meer hetzelfde brengt raak ik afgestompt. Bij Veronica is meer variatie. Ik snap overigens best dat niet iedereen dat prettig vindt, maar voor mij, en kennelijk nog vele anderen werkt het.
Als ik nog een voorbeeld mag geven: er is een periode geweest, bij radio 10 dacht ik, dat zo’n beetje elke dj op Tom Mulder leek. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die dat fijn vinden, maar ik vind dat dus vreselijk.
Soms lees ik hier dat een bepaalde office hours jock niet veel meer doet dan “plaatje-praatje”, terwijl het zoveel meer is. Een tease, een stationactie promoten, verwijzen naar de ochtend/middagshow, stationsnaam noemen, rustige spreeks afwisselen met snelle spreeks, etc. Roepen dat een jock die tijdens de daluren zit inwisselbaar is vind ik daarom te makkelijk.
Ik weet wat je bedoelt en bovenstaande is geen ‘aanval’ of verwijt richting jou, maar ik wil slechts aangeven waarom ik aansla op de term “inwisselbare jock”.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Duidelijke uitleg. Nu snap ik ook de reactie van Orange beter. Ik denk dat ik een verkeerde definitie gebruikte voor wat ik bedoelde. Ik had het niet zozeer over dalurenjocks of zo, maar meer een aaneenschakeling van dj’s op een dag die in mijn oren op elkaar lijken of in elk geval niet genoeg van elkaar verschillen om mijn interesse vast te houden. Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen.Phoenix schreef: ↑28 mar 2023 20:21Het is geen verboden woord, maar het is zo’n nietszeggende definitie. Vaak wordt dit gezegd van jocks die in daluren zitten, maar dat vind ik vaak minachtend tegenover deze jocks. Mattie Valk heb ik het ooit goed horen verwoorden in een podcast. Hij gaf aan dat het ‘vak’ van een office hours jocks veel lastiger is dan een jock van een drive time programma. Omdat een jock in de office hours veel minder spreektijd heeft en binnen die beperkte spreektijd toch de luisteraar moet vasthouden. Zijn uitleg sneed hout.Janno schreef: ↑28 mar 2023 19:32Dat is dan waarschijnlijk een kwestie van smaak. Ik wist overigens niet dat de term inwisselbare dj verboden was. Het is maar een mening hè, geen feit. Ik hoop dat ik het niet als zodanig heb gebracht, want dan moet ik nog voorzichtiger worden met mijn woorden.Phoenix schreef: ↑28 mar 2023 15:20
De term "inwisselbare DJ" valt weer eens. Ik ben van mening dat juist bij Veronica veel inwisselbare DJ's zitten. Ik zal de namen van de DJ's niet opnieuw noemen, maar ik ben van mening dat Veronica meer inwisselbare DJ's heeft dan menig andere landelijke commerciële zender.
Soms lees ik hier dat een bepaalde office hours jock niet veel meer doet dan “plaatje-praatje”, terwijl het zoveel meer is. Een tease, een stationactie promoten, verwijzen naar de ochtend/middagshow, stationsnaam noemen, rustige spreeks afwisselen met snelle spreeks, etc. Roepen dat een jock die tijdens de daluren zit inwisselbaar is vind ik daarom te makkelijk.
Ik weet wat je bedoelt en bovenstaande is geen ‘aanval’ of verwijt richting jou, maar ik wil slechts aangeven waarom ik aansla op de term “inwisselbare jock”.
Heb je daar voorbeelden van, want ik herken dit niet? Er zijn wel bepaalde zenders die mij ook niet langdurig kunnen vasthouden, maar dat komt niet omdat alle jocks op elkaar lijken of te weinig van elkaar verschillen. Dat zit dan vaak in andere aspecten.Janno schreef: ↑28 mar 2023 20:38 Duidelijke uitleg. Nu snap ik ook de reactie van Orange beter. Ik denk dat ik een verkeerde definitie gebruikte voor wat ik bedoelde. Ik had het niet zozeer over dalurenjocks of zo, maar meer een aaneenschakeling van dj’s op een dag die in mijn oren op elkaar lijken of in elk geval niet genoeg van elkaar verschillen om mijn interesse vast te houden. Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen.
Disclaimer:
Disclaimer:
Welke periode? Bij Noordzee FM denk ik aan Gordon en Jensen als matrozen op een abri
Disclaimer:
Disclaimer:
Waarom stopt hij daar?De Nachtwacht schreef: ↑28 mar 2023 17:07 Melle Tuik stopt bij radio West. Benieuwd wanneer die voor het eerst op Veronica te horen is ;).
Ik gaf al eerder het voorbeeld van een bepaalde periode bij, naar ik me herinner, radio 10, toen voor mijn gevoel veel dj‘s op Tom Mulder leken. Maar het kan ook mijn beleving zijn. Ooit in de tijd van de muziekcassettes heb ik de collega’s getrakteerd op een uurtje muziek naar mijn smaak en de meest voorkomende reactie was: ‘het klinkt allemaal hetzelfde’. En dat terwijl ik echt een behoorlijk brede muzieksmaak heb en die cassette daarvan een doorsnede was. De conclusie was dat ze de meeste muziek niet kenden en daardoor leek het voor hen allemaal ongeveer hetzelfde. Misschien heb ik dat ook bij een radiozender waarvan ik de dj’s nog niet goed ken en de muziek ook al niet gevarieerd genoeg is naar mijn smaak. Ik luister niet echt analytisch naar dj’s, meer op gevoel. Vandaar dat ik ook toevoegde: in mijn oren.Phoenix schreef: ↑28 mar 2023 20:44Heb je daar voorbeelden van, want ik herken dit niet? Er zijn wel bepaalde zenders die mij ook niet langdurig kunnen vasthouden, maar dat komt niet omdat alle jocks op elkaar lijken of te weinig van elkaar verschillen. Dat zit dan vaak in andere aspecten.Janno schreef: ↑28 mar 2023 20:38 Duidelijke uitleg. Nu snap ik ook de reactie van Orange beter. Ik denk dat ik een verkeerde definitie gebruikte voor wat ik bedoelde. Ik had het niet zozeer over dalurenjocks of zo, maar meer een aaneenschakeling van dj’s op een dag die in mijn oren op elkaar lijken of in elk geval niet genoeg van elkaar verschillen om mijn interesse vast te houden. Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan uitleggen.
Over inwisselbare DJ. Ik denk dat jullie beiden daarvan een andere definitie hebben. Voor Phoenix is als ik het zo vrij mag vertalen een inwisselbare DJ er een die niet professioneel of in zijn ogen goed genoeg is. Dus in te wisselen.
De andere definitie van Janno van een inwisselbare DJ is inderdaad DJ's die te veel op elkaar lijken of in ieder geval niet zichzelf van de ander onderschrijden.
Moet eerlijk zeggen dat ik het bij Radio10 ook een tijd heb gehad. Was in ieder geval in een periode met Tom Mulder en Rene Verkerk. Nu is hij wel anders gaan klinken, maar vroeger vond ik hem een kloon van Tom Mulder. En zij waren de meest aansprekende DJ's toen. Wie er nog meer zaten weet ik ook niet meer. Die anderen heb ik niet onthouden. Te weinig indruk gemaakt. In ieder geval niet Jos van Heerden en Dave Donkervoort. Die vind ik wel onderscheidend. Het waren anderen. Misschien heeft iemand hier nog verschillende programmeringen van Radio10. Denk dat het na een bezuinigingsronde is geweest toen alle bekende DJ's zoals Peter Holland weg moesten.
De andere definitie van Janno van een inwisselbare DJ is inderdaad DJ's die te veel op elkaar lijken of in ieder geval niet zichzelf van de ander onderschrijden.
Moet eerlijk zeggen dat ik het bij Radio10 ook een tijd heb gehad. Was in ieder geval in een periode met Tom Mulder en Rene Verkerk. Nu is hij wel anders gaan klinken, maar vroeger vond ik hem een kloon van Tom Mulder. En zij waren de meest aansprekende DJ's toen. Wie er nog meer zaten weet ik ook niet meer. Die anderen heb ik niet onthouden. Te weinig indruk gemaakt. In ieder geval niet Jos van Heerden en Dave Donkervoort. Die vind ik wel onderscheidend. Het waren anderen. Misschien heeft iemand hier nog verschillende programmeringen van Radio10. Denk dat het na een bezuinigingsronde is geweest toen alle bekende DJ's zoals Peter Holland weg moesten.
-
dat vermeldt het bericht nietjessica schreef: ↑28 mar 2023 21:17Waarom stopt hij daar?De Nachtwacht schreef: ↑28 mar 2023 17:07 Melle Tuik stopt bij radio West. Benieuwd wanneer die voor het eerst op Veronica te horen is ;).
Ik heb de definitie “inwisselbare jock” nooit gebruik of nooit geïntroduceerd hier. Ik begrijp de uitleg van Janno, maar ik begrijp/begreep de link tussen “inwisselbare jock” en jocks die op elkaar lijken niet. Als iemand zegt “inwisselbare jock” denk ik niet o ja, dat zijn jocks die op elkaar lijken. Nogmaals met de uitleg is het nu duidelijk, maar enkel met de definitie is het totaal onduidelijk voor mij.jessica schreef: ↑28 mar 2023 21:28 Over inwisselbare DJ. Ik denk dat jullie beiden daarvan een andere definitie hebben. Voor Phoenix is als ik het zo vrij mag vertalen een inwisselbare DJ er een die niet professioneel of in zijn ogen goed genoeg is. Dus in te wisselen.
Disclaimer:
Disclaimer:
Inwisselbaar lijkt mij als verschil niet hoorbaat is. Anders heeft de wissel toch effect?
Heeft iemand het hier nog over Veronica?
Tussen deze periodes in, met o.a. Daniel Smulders. Ik verwacht dat het weinig onderscheidende bij Jumbo Radio wel gewaardeerd wordt.
Toen werd het wel erg kale radio, maar Rene Verkerk, Dennis Verheugd en Edwin Ouwehand vind ik toch wel verschillend klinken.
Heeft iemand het hier nog over Veronica?
Rock 'n roll is better than music!
Over Veronica? We zouden Mark Reman kunnen noemen ;-)