Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

Orange schreef: 27 mar 2023 14:29
Janno schreef: 27 mar 2023 13:14 Ja, klopt. En dat vind ik juist het eigen smoel. Het is niet te gelikt en voorspelbaar en dat bevalt me prima. Als een zender heel gestroomlijnd met inwisselbare dj’s (ik chargeer een beetje) de hele dag min of meer hetzelfde brengt raak ik afgestompt. Bij Veronica is meer variatie. Ik snap overigens best dat niet iedereen dat prettig vindt, maar voor mij, en kennelijk nog vele anderen werkt het.
Het heeft wat mij betreft niets met termen als 'inwisselbaar' en 'afgestompt' te maken. Dat suggereert namelijk iets slechts, terwijl één lijn neerzetten met verschillende dj's juist een duidelijke smoel geeft en daarmee positief is. Ik bedoel ook niet dat alle dj's op Tom Mulder moeten lijken (of in dat geval Rob Stenders na moeten doen). Laat iedere dj eigen zijn, maar wel in een bepaalde lijn.
Zoals ik al toevoegde: ik chargeer een beetje. We verschillen van mening hoe een radiozender zou moeten klinken en dat is prima. Ik ben maar een eenvoudige luisteraar, geen radioman, maar ik heb wel een mening over wat ik prettig vind om naar te luisteren. Dat is niet altijd dat wat commercieel het beste is.
Dé Luisteraar

Bericht door Dé Luisteraar »

Kar schreef: 27 mar 2023 09:37 538 is zoals bekend ontstaan als commerciële afsplitsing van Veronica.Door het overboord gooien van de top40 is de laatste historische lijn doorgeknipt en is 538 gaan wankelen.
Veronica daarentegen wankelt al vele jaren, omdat het slechts een merknaam is, wat geen eigen identiteit meer heeft. Beide merken zijn groot geworden door rebels en tegendraads te zijn en nu zijn ze beide zoekende naar hun identiteit, waarbij Veronica geen enkel voordeel
Haalt uit de TV zender.
Veronica en 538 samenvoegen met behoud van TV zender en Veronica Magazine weer echt aan laten sluiten kan een sterk media platform bieden.
Ik zou graag meer muziek op Veronica zien. Soundz Live uitbreiden naar tv en dan Bram Krikke het laten presenteren ofzo, dan kunnen Tom & Bram naar Talpa Radio. Wellicht dat De Mol zijn programma The Voice naar de zender kan halen nu het 3-jarige contract tussen RTL en ITV verlopen is. Ook zou ik het succes van Het Beste van TopPop (AVROTROS), Het Beste van de Jaren ... (AVROTROS) en The Greatest Hits: Met Stip op 1 (NET5) niet negeren en daarop antwoorden door het Countdown archief op eenzelfde wijze uit te zenden.

Print media is dan weer écht passé, eigenlijk is alleen het ledenbestand van Veronica Superguide interessant voor het opzetten van een streamingdienst.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dé Luisteraar schreef: 27 mar 2023 20:35
Kar schreef: 27 mar 2023 09:37 538 is zoals bekend ontstaan als commerciële afsplitsing van Veronica.Door het overboord gooien van de top40 is de laatste historische lijn doorgeknipt en is 538 gaan wankelen.
Veronica daarentegen wankelt al vele jaren, omdat het slechts een merknaam is, wat geen eigen identiteit meer heeft. Beide merken zijn groot geworden door rebels en tegendraads te zijn en nu zijn ze beide zoekende naar hun identiteit, waarbij Veronica geen enkel voordeel
Haalt uit de TV zender.
Veronica en 538 samenvoegen met behoud van TV zender en Veronica Magazine weer echt aan laten sluiten kan een sterk media platform bieden.
Ook zou ik het succes van Het Beste van TopPop (AVROTROS), Het Beste van de Jaren ... (AVROTROS) en The Greatest Hits: Met Stip op 1 (NET5) niet negeren en daarop antwoorden door het Countdown archief op eenzelfde wijze uit te zenden.
Je bedoelt al die millennials die doen of ze een actieve herinnering aan countdown hebben, terwijl zij dit nooit meegemaakt hebben ;-)
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Veronica daarentegen wankelt al vele jaren, omdat het slechts een merknaam is, wat geen eigen identiteit meer heeft. Beide merken zijn groot geworden door rebels en tegendraads te zijn en nu zijn ze beide zoekende naar hun identiteit
Deze analyse deel ik volledig.
Kar schreef: 27 mar 2023 09:37 Veronica en 538 samenvoegen met behoud van TV zender en Veronica Magazine weer echt aan laten sluiten kan een sterk media platform bieden.
De oplossing richting niet. Radio 538 is zoekende, maar de merknaam is nog sterk en gelieerd aan hits. Volgens mij moet dat gewoon weer een strakke hitzender worden met aansprekende, spraakmakende dj's.

Radio Veronica daarentegen is nostalgie geworden. Maak daar een gouwe ouwe zender van, zoiets als het was in 2003, maar dan met focus op sixties, seventies en eighties.
Rock 'n roll is better than music!
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Genieten jullie ondertussen ook nog een beetje van het Basispakket of ben ik de enige? 🤪
Ik vind dit toch een stuk fijner luisteren dan de 80s Top 1500 op Radio 10.
Johan Derksen doet dit keer ook mee, uiteraard binnen het format van zijn programma.
Janno

Bericht door Janno »

Je bent zeker niet de enige. Hier wordt ook genoten -bier
Henkjan2016

Yep, hier staat ie ook aan.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Ik heb net ook weer genoten, ook van Sander's presentatie. Hoe natuurlijk en ontspannen hij dit doet, echt heel fijn om naar te luisteren. Hoop dat hij nog lang op dit tijdstip blijft zitten.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Nou, wij zaten hier lekker met de jaren 80 mee te zingen...
Orange

Bericht door Orange »

Janno schreef: 27 mar 2023 14:56
Orange schreef: 27 mar 2023 14:29
Janno schreef: 27 mar 2023 13:14 Ja, klopt. En dat vind ik juist het eigen smoel. Het is niet te gelikt en voorspelbaar en dat bevalt me prima. Als een zender heel gestroomlijnd met inwisselbare dj’s (ik chargeer een beetje) de hele dag min of meer hetzelfde brengt raak ik afgestompt. Bij Veronica is meer variatie. Ik snap overigens best dat niet iedereen dat prettig vindt, maar voor mij, en kennelijk nog vele anderen werkt het.
Het heeft wat mij betreft niets met termen als 'inwisselbaar' en 'afgestompt' te maken. Dat suggereert namelijk iets slechts, terwijl één lijn neerzetten met verschillende dj's juist een duidelijke smoel geeft en daarmee positief is. Ik bedoel ook niet dat alle dj's op Tom Mulder moeten lijken (of in dat geval Rob Stenders na moeten doen). Laat iedere dj eigen zijn, maar wel in een bepaalde lijn.
Zoals ik al toevoegde: ik chargeer een beetje. We verschillen van mening hoe een radiozender zou moeten klinken en dat is prima. Ik ben maar een eenvoudige luisteraar, geen radioman, maar ik heb wel een mening over wat ik prettig vind om naar te luisteren. Dat is niet altijd dat wat commercieel het beste is.
Nee, je chargeert niet. Je plakt negatieve termen op een insteek die niet bij jouw persoonlijke smaak hoort. Dat vind ik niet zuiver.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Als ik nog een voorbeeld mag geven: er is een periode geweest, bij radio 10 dacht ik, dat zo’n beetje elke dj op Tom Mulder leek. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die dat fijn vinden, maar ik vind dat dus vreselijk.
De term "inwisselbare DJ" valt weer eens. Ik ben van mening dat juist bij Veronica veel inwisselbare DJ's zitten. Ik zal de namen van de DJ's niet opnieuw noemen, maar ik ben van mening dat Veronica meer inwisselbare DJ's heeft dan menig andere landelijke commerciële zender.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
petoi

Bericht door petoi »

Ik heb zoals beloofd nu ook Veronica aanstaan. En ik vraag me iets af want ook hier hoor ik dezelfde vrouwenstem als stationvoice als bij KX bijvoorbeeld, dus dat zal wel de vaste inspreekster van Stenders zijn maar wie is dat?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik begrijp wat je bedoelt. Zelf vind ik het prettig als dj's een eigen geluid hebben wat wel past bij het zenderprofiel. Koen Hansen, Colin Banks en Barry Paf passen bijv. prima bij 100%NL, maar hebben toch ieder een heel eigen geluid.
Janno schreef: 27 mar 2023 13:14 Als ik nog een voorbeeld mag geven: er is een periode geweest, bij radio 10 dacht ik, dat zo’n beetje elke dj op Tom Mulder leek. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die dat fijn vinden, maar ik vind dat dus vreselijk.
Dat herken ik niet. Ik herinner mij Peter Holland, Jos van Heerden, Dave Donkervoort, Rene Verkerk en Mark de Brouwer als andere voorname dj's uit de periode met Tom Mulder. Die hebben toch allemaal een eigen geluid?
Rock 'n roll is better than music!
Henkjan2016

petoi schreef: 28 mar 2023 15:59 Ik heb zoals beloofd nu ook Veronica aanstaan. En ik vraag me iets af want ook hier hoor ik dezelfde vrouwenstem als stationvoice als bij KX bijvoorbeeld, dus dat zal wel de vaste inspreekster van Stenders zijn maar wie is dat?
Naar mijn mening Marisa
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Melle Tuik stopt bij radio West. Benieuwd wanneer die voor het eerst op Veronica te horen is ;).
Plaats reactie