Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

jessica

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door jessica »

Vanjeafisharder schreef: 24 mar 2023 20:19 Topic wordt nu wel erg Veronicaans terwijl daar een ander topic over is. Maar eens, laat Veronica maar lekker rebels zijn op DAB+/internet en rebelser dan het nu mag zijn op FM vanwege de kavelvoorwaarden o.a. En ga money maken op FM met de andere zenders. Denk win-win voor alle partijen van Talpa en voor Stenders die goed gedijd met en bij radiostations in de luwte omdat hij daar lekker de anarchist kan uithangen met zijn vriendjes.
De laatste reactie even uit het luistercijfers topic hier naar Veronica gebracht. Kan het daar weer over luistercijfers gaan.

Maar eens. Laat Veronica gewoon lekker op DAB+ desnoods met een paar DJ's minder. En als er iets mis is met 538 verander dat dan. Schuiven met DJ's daarheen kan altijd natuurlijk. Maar ben bang dat er bij 538 meer moet gebeuren.

Veronica staat als station vrij aardig met een goede mix aan muziek. Ik heb vandaag weer eens de proef op de som genomen en een hele dag naar Veronica geluisterd. Vanaf goud van oud t/m Ik vraag dit voor een vriend. Prima te doen met zowel DJ's als muziek. Ik heb geen herhaling in muziek gehoord al die tijd. Liever Veronica behouden zo als kleiner station die haar eigen gang gaat.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 24 mar 2023 18:36
Oortjes schreef: 24 mar 2023 17:44
Phoenix schreef: 24 mar 2023 16:56 De merken 538 en Veronica zijn nog sterk, dus daar kun je wel wat mee, maar ik denk niet meer als hitradio, maar wel als volwassen popzender.
Ik denk dat jij nog beter dan ik weet dat een merk alleen sterk is als het gebruikt wordt voor datgene waar het voor staat. 538=hits.

Een of andere volwassenen popzender beginnen met de naam 538, gaat niemand snappen. Doe dat dan onder de naam Veronica en houd 538 erbuiten. Veronica staat inmiddels toch voor alles en niets, zolang het maar radio is.
Goed idee. Coen met Sander herenigen. Dennis Ruyer weer op 9-12 zetten. Frank Dane de lunch laten doen. Martijn Muijs en Marisa de avonduren. Lindo Duvall naar het weekend. Hoogie, Frankie, Doreleijers, Vera, Tineke en Derksen verplaatsen naar een DAB+ hobbykanaal van Stenders. En de samenvoeging van 538 en Veronica is een feit :-)
Pfff… dan krijg je gewoon 538 onder de naam Veronica. Houd dan maar gewoon de naam 538 aan en laat Veronica, zoals Jessica opperde, maar een lekker eigenzinnig station worden op DAB+ . Iedereen blij :-)

Edit: in navolging van Jessica deze ook maar verplaatst naar het topic waar het hoort.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 25 mar 2023 09:57
Oortjes schreef: 24 mar 2023 17:44
Ik denk dat jij nog beter dan ik weet dat een merk alleen sterk is als het gebruikt wordt voor datgene waar het voor staat. 538=hits.

Een of andere volwassenen popzender beginnen met de naam 538, gaat niemand snappen. Doe dat dan onder de naam Veronica en houd 538 erbuiten. Veronica staat inmiddels toch voor alles en niets, zolang het maar radio is.
Goed idee. Coen met Sander herenigen. Dennis Ruyer weer op 9-12 zetten. Frank Dane de lunch laten doen. Martijn Muijs en Marisa de avonduren. Lindo Duvall naar het weekend. Hoogie, Frankie, Doreleijers, Vera, Tineke en Derksen verplaatsen naar een DAB+ hobbykanaal van Stenders. En de samenvoeging van 538 en Veronica is een feit :-)
Pfff… dan krijg je gewoon 538 onder de naam Veronica.
Nee hoor. Geenszins. Althans het is maar hoe je het bekijkt.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Maakt Arjan Snijders nou een uitzending voor Veronica vanuit een NPO studio? Vgm is dit de studio waar radio 6 nog een tijdje gezeten heeft.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Nee ze zitten wel in het Talpa gebouw zei Maurice vanochtend. Ze maken de studio grondig schoon. Mag ook wel als je ziet wat iedereen daar zit te vreten heel de dag. Dat kan echt alleen bij Veronica. Ik zie bij Q nooit iemand eten in de studio. Wout en Frank trouwens wel op 2, bedenk ik me nu.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 25 mar 2023 10:40

Laat ik het anders zeggen: dan krijg je het Veronica wat jouw voorkeur heeft en naar mijn mening verdacht veel op 538 lijkt ;-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 25 mar 2023 15:11
Laat ik het anders zeggen: dan krijg je het Veronica wat jouw voorkeur heeft en naar mijn mening verdacht veel op 538 lijkt ;-)
Ik dacht dat muziek voor jouw prioritair was. Ik heb altijd gezegd dat de muziekmix van Veronica uitstekend was. Deze zou ik dan zeker handhaven, hoewel misschien ergens tussen de muziekmix onder Niels van Baarlen en de huidige muziekmix gaan zitten. Daarnaast de minder jocks inwisselen voor de meer professionele jocks van 538 en dan is er een prima zender, die in mijn ogen meer ingrediënten van Veronica dan van 538 heeft. Uit eerder genoemd rijtje zijn enkel Coen Swijnenberg en Frank Dane niet eerder op Veronica te horen geweest. Veel op 538 lijken valt reuzemee.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 25 mar 2023 16:07

Ik dacht dat muziek voor jouw prioritair was. Ik heb altijd gezegd dat de muziekmix van Veronica uitstekend was. Deze zou ik dan zeker handhaven, hoewel misschien ergens tussen de muziekmix onder Niels van Baarlen en de huidige muziekmix gaan zitten. Daarnaast de minder jocks inwisselen voor de meer professionele jocks van 538 en dan is er een prima zender, die in mijn ogen meer ingrediënten van Veronica dan van 538 heeft. Uit eerder genoemd rijtje zijn enkel Coen Swijnenberg en Frank Dane niet eerder op Veronica te horen geweest. Veel op 538 lijken valt reuzemee.
Zeker is de muziek voor mij de doorslaggevende factor, maar voor mij zijn de ‘wat minder professionele jocks’ juist de krenten in de pap. Net dat beetje afwijkende muziek en presentatie wat het voor mij nóg interessanter maakt. Ik denk dat het in jouw versie toch iets gestroomlijnder zou worden. Dat is misschien beter voor de luistercijfers (en jouw oren), maar voor mij persoonlijk is het prettiger als er af en toe een ruw randje aan zit. Het is een subtiel verschil van smaak denk ik.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 25 mar 2023 17:18
Zeker is de muziek voor mij de doorslaggevende factor, maar voor mij zijn de ‘wat minder professionele jocks’ juist de krenten in de pap. Net dat beetje afwijkende muziek en presentatie wat het voor mij nóg interessanter maakt. Ik denk dat het in jouw versie toch iets gestroomlijnder zou worden. Dat is misschien beter voor de luistercijfers (en jouw oren), maar voor mij persoonlijk is het prettiger als er af en toe een ruw randje aan zit. Het is een subtiel verschil van smaak denk ik.
Deze discussie is verplaatst van het luistercijfer topic naar het Veronica topic, maar het was inderdaad bedoeld om de luistercijfers te doen groeien.
Disclaimer:
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 25 mar 2023 18:52
Janno schreef: 25 mar 2023 17:18

Deze discussie is verplaatst van het luistercijfer topic naar het Veronica topic, maar het was inderdaad bedoeld om de luistercijfers te doen groeien.
Ja, precies. Ik snap ook wat je bedoelt en in luistercijfertechnisch opzicht heb je natuurlijk gelijk, maar persoonlijk zou ik het jammer vinden als Veronica en 538 samengevoegd zouden worden tot een zender die misschien goed zou scoren, maar de ruwe randjes waar ik aan hecht zou kwijtraken.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Het Veronica onder Van Baarlen en de muziekdirectie o.l.v. Rick Romijn was een verademing na het SkyRonica tijdperk. Eindelijk andere titels in de playlist. Dat was eigenlijk het echte Veronica en het scoorde ook beter. Als je dit format doorzet op het 'fusie' station 538/Veronica kan dit zomaar een succes kunnen worden. Dat de scherpe randjes er misschien vanaf gaan dat zal best, maar ik denk dat het commercieel wel interessanter gaat klinken. Veronica Vintage via DAB+/internet kun je dan als freak station van Stenders gebruiken en het rebelse sfeertje neer blijven zetten.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanjeafisharder schreef: 25 mar 2023 20:51 Het Veronica onder Van Baarlen en de muziekdirectie o.l.v. Rick Romijn was een verademing na het SkyRonica tijdperk. Eindelijk andere titels in de playlist. Dat was eigenlijk het echte Veronica en het scoorde ook beter. Als je dit format doorzet op het 'fusie' station 538/Veronica kan dit zomaar een succes kunnen worden. Dat de scherpe randjes er misschien vanaf gaan dat zal best, maar ik denk dat het commercieel wel interessanter gaat klinken. Veronica Vintage via DAB+/internet kun je dan als freak station van Stenders gebruiken en het rebelse sfeertje neer blijven zetten.
Exact!
Disclaimer:
jessica

Bericht door jessica »

Gewoon het format van Veronica destijds op 538 zetten en het 538 laten heten. En hitstation en rotatie 538 in de prullenbak. Dat kan Q beter.
Dus gewoon de muziek van 538 veranderen en wat schuiven met DJ's.

Veronica zo laten desnoods alleen op DAB+
Dalet123

Bericht door Dalet123 »

jessica schreef: 26 mar 2023 00:30 Gewoon het format van Veronica destijds op 538 zetten en het 538 laten heten. En hitstation en rotatie 538 in de prullenbak. Dat kan Q beter.

Ja. Als je 538 én Veronica voorgoed de nek om wil draaien
( omdat de toch al kwakkelende merken niet duidelijk zijn) is dit een geweldige zet. Een luisteraar zou hier natuurlijk opnieuw jaren van in de war zijn. Nee, slecht plan.
Frutsel35

Bericht door Frutsel35 »

Dalet123 schreef: 26 mar 2023 08:09
jessica schreef: 26 mar 2023 00:30 Gewoon het format van Veronica destijds op 538 zetten en het 538 laten heten. En hitstation en rotatie 538 in de prullenbak. Dat kan Q beter.

Ja. Als je 538 én Veronica voorgoed de nek om wil draaien
( omdat de toch al kwakkelende merken niet duidelijk zijn) is dit een geweldige zet. Een luisteraar zou hier natuurlijk opnieuw jaren van in de war zijn. Nee, slecht plan.
Gut, wat een rigoureuze plannen allemaal. Vergeet niet dat de DJ's ook 'iets' met de muziek, het format en het station moeten hebben. Dat kun je qua ervaring, stijl en leeftijd toch niet zo allemaal bij elkaar gooien? Ik denk dat 538 niet meer zo snel te 'redden' is. Die hitradio taak is overgenomen door Q ondertussen. Radio is iets voor mensen zoals ik (50+) in mijn beleving. Jongeren hebben al hun apps zoals tiktok en youtube voor muziek. Bij de wat ouderen zit er nog een nostalgisch randje aan radio. Daarbij heeft de gemiddelde 50+ er ook wat te besteden. Dus vanuit deze gedachten is radio zoals Veronica, Radio 2 en Radio 5 prima geschikt.
Radioliefhebber - Stenders en van Inkel - Weeshuis van de Hits - Adres Onbekend - De Staat van Stasse - KRO Goudmijn - Radio Veronica - Bonanza - NH Radio - Radio 5
Plaats reactie