Heb nu de eerste zes afleveringen geluisterd en het is echt een prachtige podcast, met recht een eerbetoon te noemen! Zelf heb ik die tijd niet meegemaakt, maar met de gebruikte fragmenten uit de shows is een heel goed beeld te vormen van de programma's die hij heeft gepresenteerd. De vele oud-collega's en bekenden van Lagarde die aan het woord komen, weten de gebeurtenissen heel levendig over te brengen. Dank voor de tip, Jessica!jessica schreef: ↑26 jan 2023 18:49 Ik weet niet precies of het hier thuis hoort. Maar ik heb net de podcastserie van Tim op het Broek van Kink ontdekt over Alfred Lagarde. Nederlands meest rock n roll DJ. Afgelopen 1 januari 25 jaar geleden overleden. Ik zet het hier omdat Alfred ook heel lang de stem van Veronica is geweest.
Heel mooi het verhaal over het leven van Alfred Lagarde, zijn stem en zijn liefde voor muziek. Nu aflevering 1 en 2 gehoord, maar er staan er al 5 online en ik denk dat er nog een paar bijkomen. Super hoor Alfred Lagarde. Ik heb het grootste deel van zijn carriere gemist. Maar leuk om al die fragmenten en DJ's over hem te horen.
Echt een aanrader om te luisteren. Overigens is TIm op het Broek ook een zeer goede radiomaker.
Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
- RadioSjoerd
Re: Veranderingen Radio Veronica
Marisa blijft overigens nog erg lang weg denk ik. Op de site van Veronica staat inmiddels dat Sander Hoogendoorn de DJ van Goud van Oud is (was voorheen nog Marisa) en ook Herman Hofman heeft nu zijn eigen programma-pagina waarin gesproken wordt dat het zijn "eigen" programma is.
Denk dat deze opzet dus nog wel een tijdje wordt aangehouden.
Als Marisa terugkomt zal ze waarschijnlijk heel voorzichtig gebracht worden. Ik denk aan het weekend in het begin of zelfs maar 1 keer per week.DavyGer schreef: ↑17 mar 2023 10:02 Marisa blijft overigens nog erg lang weg denk ik. Op de site van Veronica staat inmiddels dat Sander Hoogendoorn de DJ van Goud van Oud is (was voorheen nog Marisa) en ook Herman Hofman heeft nu zijn eigen programma-pagina waarin gesproken wordt dat het zijn "eigen" programma is.
Verstandig ook als ze het zo doen. In dit soort situaties vooral geen druk opleggen en een tijdslimiet hanteren.
Dus voorlopig zal dit inderdaad zo blijven denk ik. Ik luister bijna elke dag nu naar Herman Hofman. Wat een fijne DJ is dat toch. Je hoort dat hij nu helemaal ontspannen en los is gekomen bij Veronica. Heerlijk om naar te luisteren in de avond.
Even iets anders….de show van Bas van Teijlingen bevalt me nogal. Flink de vaart er in, goeie muziek en geinige items (doorzingen in de tunnel, weggesaneerde zendtijd e.d.). Daar ga ik zeker vaker naar luisteren.
Moest ik even kwijt.
Moest ik even kwijt.
Eens! Eindelijk een medestander :)
Radioliefhebber - Stenders en van Inkel - Weeshuis van de Hits - Adres Onbekend - De Staat van Stasse - KRO Goudmijn - Radio Veronica - Bonanza
Welke situatie?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Achja, dit is weliswaar geen juice forum. Maar zo juist een bericht van Caroline Brouwer:
"Een affaire op de werkvloer die ontaardt in een puinhoop…
What exactly is new."
Met een bevestiging dat het bij Veronica plaatsvindt. Toch wel benieuwd ondertussen.
"Een affaire op de werkvloer die ontaardt in een puinhoop…
What exactly is new."
Met een bevestiging dat het bij Veronica plaatsvindt. Toch wel benieuwd ondertussen.
De situatie zoals Jessica die inschat. Nouja, misschien is ze bedrijfsarts bij Talpa ofzo, dan kan ze het weten.
Waar stond dat bericht, in welke context?
Rock 'n roll is better than music!
Het zou zomaar kunnen dat Caroline net het interview van Khalid met Tom Egbers heeft gekeken en daarop reageert.
Ik zeg ook maar wat hoor.
Ik zeg ook maar wat hoor.
-
Denk inderdaad dat ze daar op doelt, maar dan had het handiger geweest om een hashtag te gebruiken.
De situatie waarin Marisa verkeerd. Tijdje geleden belden ze haar kort in de Bonanza om te vragen hoe het ging. Alles was Marisa teveel geworden zowel dingen in thuissituatie als werkdruk. Meestal hebben mensen dan een burnout of iets soortgelijks. En dit is per individu afhankelijk hoe snel je kan terugkeren. Forceren heeft meestal een negatief effect. Dus genoeg tijd nemen. Ondertussen proberen alles weer op de rails te krijgen en dan stap voor stap terugkeren. Het is echt moeilijk. Heb het zelf ook meegemaakt. Je weet eigenlijk niet wat je overkomt en je lijkt geen vooruitgang te boeken in 1e instantie. Op een gegeven moment gaat het dan weer langzaam bergopwaarts. Marisa sterkte en neem je tijd!
“… of iets soortgelijks”jessica schreef: ↑18 mar 2023 02:23De situatie waarin Marisa verkeerd. Tijdje geleden belden ze haar kort in de Bonanza om te vragen hoe het ging. Alles was Marisa teveel geworden zowel dingen in thuissituatie als werkdruk. Meestal hebben mensen dan een burnout of iets soortgelijks. En dit is per individu afhankelijk hoe snel je kan terugkeren. Forceren heeft meestal een negatief effect. Dus genoeg tijd nemen. Ondertussen proberen alles weer op de rails te krijgen en dan stap voor stap terugkeren. Het is echt moeilijk. Heb het zelf ook meegemaakt. Je weet eigenlijk niet wat je overkomt en je lijkt geen vooruitgang te boeken in 1e instantie. Op een gegeven moment gaat het dan weer langzaam bergopwaarts. Marisa sterkte en neem je tijd!
Kortom, je weet niet welke fysieke of mentale klachten Marisa heeft, maar je maakt een diagnose en herstelplan op basis van een kort telefoongesprek dat op de radio te horen is geweest.
Hoe vervelend de situatie van Marisa ook is, we kennen de details niet, waardoor we ook niets kunnen zeggen over het herstel.
Zelf heb ik driemaal een situatie gehad waarin het me teveel werd. Deze drie situaties waren totaal onvergelijkbaar. In één situatie ben ik zelfs grotendeels gaan doorwerken, omdat dat mij afleiding gaf in de lastige periode die ik privé doormaakte (ongeneeslijke ziekte van mijn vader). Wel heb ik toen hulp gezocht om grip te krijgen op de situatie, maar bleek het tijdelijk stoppen met werken niet de oplossing.
Ook in de situatie van Marisa weten we daar te weinig over. En dat hoeft ook niet. Dus moeten we met die beperkte kennis ook niet doen alsof we weten wat goed is voor haar.
Sterkte Marisa
Disclaimer:
Disclaimer:
-
Nu kan ik best wel een taalpieper zijn maar het volgende viel mij op en ik vraag mij af waarom/hoe komt het dat een dj dit niet opmerkt zijn/haar hoofd.
Herman Hofman:
Dit was de L-ai-do Shuffle van Boz Scaggs. Let op: Fonetisch met A-I
Terwijl de artiesten zelf in het hele nummer (en dat is best vaak) het uitspreken als L-ie-do, fonetische met I-E.
Omdat het nummer best veel gedraaid wordt, moet een DJ dit toch ook ergens wel registreren dat zijn uitspraak van L-ie-do niet klopt?
Herman Hofman:
Dit was de L-ai-do Shuffle van Boz Scaggs. Let op: Fonetisch met A-I
Terwijl de artiesten zelf in het hele nummer (en dat is best vaak) het uitspreken als L-ie-do, fonetische met I-E.
Omdat het nummer best veel gedraaid wordt, moet een DJ dit toch ook ergens wel registreren dat zijn uitspraak van L-ie-do niet klopt?
Veronica gaat het ook aanvechten bij de rechter, want Veronica is van mening dat gesprekken met bijvoorbeeld experts over de actualiteit ook onder nieuws vallen.Johanneke schreef: ↑16 mar 2023 08:32 Zijn ze de spraakclausule ineens vergeten bij Veronica? Ik hoor in 70 minuten tijd in Ook Goeiemorgen interviews met achtereenvolgens John de Wolf, Frits Wester, Caroline van de Plas en Bas Nijhuis. Hartstikke leuk allemaal maar dat wordt weinig gepraat de rest van de dag, vrees ik. Of vergis ik me?
Disclaimer:
Disclaimer: