Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 02 feb 2023 01:25
Lotte van der Neven schreef: 01 feb 2023 22:54
Janno schreef: 01 feb 2023 21:57 Vergis je niet, ik vind Frank niet bepaald de beste dj van Veronica of welke zender dan ook, maar ik stoor me ook niet enorm aan hem. Hij heeft ook een bepaalde charme (vind ik hè!) en ik kan hem beter hebben dan sommige dj’s die weliswaar alles volgens het boekje doen, maar naar mijn smaak bijzonder saai overkomen.
Grappig die verschillen. Ik vind dit soort dj’s dus doodsaai. Het grappige is dat veel dj’s die niet “volgens het boekje radiomaken” juist allemaal hetzelfde klinken. Saaie teksten, veel zoeken naar woorden, langdradig, veel albumtitels, veel over zichzelf praten, dunne inhoud….
Al die types die zo “spannend” gevonden worden door veel Veronica-fans, vind ik dus slaapverwekkend en heel egoïstisch overkomen.

Ga mooie verhalen voorbereiden en luisteraars zoeken met mooie verhalen. Mensen op het puntje van hun stoel krijgen, emotie overbrengen, verrassen. Dát is pas mooie radio. Heeft dus niks te maken met “volgens het boekje” als je het mij vraagt.
Wat ik speciaal vind is dat het heel vaak over Veronica gaat. Deze discussies zie je bij andere stations zoals Q of Radio10 of 538 nooit. Terwijl daar ook slechte DJ's zitten en saaie DJ's. Om het woord hobby-isten maar niet in de mond te nemen.

Daar zie je deze discussies nooit in die topics. Blijkbaar doet Veronica mensen toch iets. Dat is altijd beter dan een saaie muis zijn. Dat is Veronica beslist niet. Muziekbeleid vind ik ook veel beter dan bij de meeste andere zenders.
Over het muziekbeleid is ‘iedereen’ ;-) het roerend eens. Daarover geen discussie.

De discussie gaat over de professionaliteit van DJ’s. Op andere stations zitten louter professionele jocks, die mogelijk niet aan iemands persoonlijke smaak voldoen, maar professioneel zijn ze wel.

Zo heeft Jeroen Nieuwenhuize niet mijn voorkeur bijvoorbeeld , maar het is wel een vakman. Mocht je daar over twijfelen luister dan bijvoorbeeld eens de podcast Broadcast terug. Wat een verschil als je hem hoort praten over met het vak bezig zijn en Frank van der Lende.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Lotte van der Neven schreef: 01 feb 2023 21:38
Janno schreef: 01 feb 2023 21:30 Ten eerste geloof ik niet dat ik Frank verdedig, ik had slechts commentaar op je opmerking over zijn gelakte nagels.
Nee meer in het algemeen merk ik dat Frank verdedigd wordt. Interessant, aangezien hij zelf zijn programma niet eens serieus neemt.
Janno schreef: 01 feb 2023 21:30 Verder zou ik zeggen: als iemand dit voor elkaar krijgt zonder dat zijn baas hem ontslaat dan is hij eigenlijk zelf een baas (figuurlijk) :lol:
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik vond het zonde. Op een plek op Veronica waar zo velen zouden willen zitten en waar je zulke mooie dingen zou kunnen doen een beetje gaan zitten aanrommelen en daar ook nog trots op zijn. Om je kapot te schamen.
Rob zal het wel weer “rebels” vinden en een “gevaarlijke persoonlijkheid”, maar ik vind het heel zielig.

Eerst 3FM mede naar de knoppen helpen en nu dan niks leren en bij Veronica weer gaan zitten kl*ten. Met toestemming van de baas.
Zonde vind ik ook treffend verwoord. Het had zoveel beter gekund. Had ook op meer gehoopt met de nieuwe luistercijfer methode voor Veronica, maar meer dan dit is het blijkbaar niet.

Je laatste alinea over 3FM onderschrijf ik volledig. Zijn uitspraken maken duidelijk waarom het daar ook niet is gelukt. Ik vind hem ook slecht te verstaan met dat geslis trouwens. Snap niet wat deze man op de landelijke radio doet. Op vrijdagavond en zondagmiddag luister ik toch niet op die uren, maar Stenders zet hem ook vrolijk in als vervanger van Sander Lantinga. Dan snap je het volgens mij echt niet.
Janno

Bericht door Janno »

Maar Veronica doet helemaal niet zo slecht voor een zender waar maar wat aangerommeld wordt. Zou het dan toch niet zo kunnen zijn dat er een publiek is dat het leuk vindt dat het allemaal niet zo gestroomlijnd gaat, ook al is het volgens sommigen niet professioneel genoeg?
Daan!

Bericht door Daan! »

Gemiddeld misschien niet, maar misschien in de tijdvakken wel.
Janno

Bericht door Janno »

Maar welke zender scoort wel de hele dag door? Het lijkt me duidelijk een keuze om programma’s te maken die een bepaalde doelgroep bereiken, ook al scoren die misschien niet bij iedereen (zie Derksen, Vera en Tineke). Een programma als Spijkers met Koppen past eigenlijk ook niet op een muziekzender als Radio 2, maar het trekt wel een bepaald publiek. En over hoe een dj behoort te klinken zullen de meningen altijd verdeeld blijven.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Johanneke schreef: 02 feb 2023 06:50 Je laatste alinea over 3FM onderschrijf ik volledig. Zijn uitspraken maken duidelijk waarom het daar ook niet is gelukt. Ik vind hem ook slecht te verstaan met dat geslis trouwens. Snap niet wat deze man op de landelijke radio doet. Op vrijdagavond en zondagmiddag luister ik toch niet op die uren, maar Stenders zet hem ook vrolijk in als vervanger van Sander Lantinga. Dan snap je het volgens mij echt niet.
Ik vind het een raar interview, maar een prima dj. En als vervanger van Sander -lach of ik schiet- Lantinga nog helemaal niet zo erg. Niet iedereen zit te wachten op een Martijn Muijs met z'n belegen grapjes of de lachzakkenradio van Tim Kleijn, wat dat betreft prima dat Frank erbij is gekomen.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Ik zie dat Frank een onderwerp is dat nogal verdeelt! Ik ben totaal geen fan van hem. Zijn stem is zeikerig en sloom en ik vind dat hij zichzelf een betere radiomaker vindt dan dat hij daadwerkelijk is. Ik ben ook geen fan van Sander H, maar als DJ is hij wel beter dan Frank die voornamelijk vaart op zijn imago en niet perse op zijn kunde. Dat is natuurlijk mijn mening. De muziek van Veronica kan ik wel waarderen, dat is gewoon steady. Alleen omdat het teveel wisselt tussen leuk, amateur, dan weer leuk, dan weer een egootje hier en daar en dan weer een hobbyist is het voor mij lastig het vaak op te hebben. Ik zie Frank niet als aanwinst voor de zender, maar Stenders schijnt fan te zijn. Nu ben ik het vaak eens met de beste man maar hier snap ik het toch niet helemaal. En je show niet voorbereiden kan hij enorm rock en roll vinden, ik vind het niet getuigen van professionaliteit.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Bbruin2007 schreef: 02 feb 2023 11:46 Ik zie dat Frank een onderwerp is dat nogal verdeelt! Ik ben totaal geen fan van hem. Zijn stem is zeikerig en sloom en ik vind dat hij zichzelf een betere radiomaker vindt dan dat hij daadwerkelijk is. Ik ben ook geen fan van Sander H, maar als DJ is hij wel beter dan Frank die voornamelijk vaart op zijn imago en niet perse op zijn kunde. Dat is natuurlijk mijn mening. De muziek van Veronica kan ik wel waarderen, dat is gewoon steady. Alleen omdat het teveel wisselt tussen leuk, amateur, dan weer leuk, dan weer een egootje hier en daar en dan weer een hobbyist is het voor mij lastig het vaak op te hebben. Ik zie Frank niet als aanwinst voor de zender, maar Stenders schijnt fan te zijn. Nu ben ik het vaak eens met de beste man maar hier snap ik het toch niet helemaal. En je show niet voorbereiden kan hij enorm rock en roll vinden, ik vind het niet getuigen van professionaliteit.
100% wat ik wilde zeggen, jij doet dat wat stijlvoller en genuanceerder dan ik, dank. Maar helemaal mee eens.
☝️Bovenstaande tekst betreft mijn persoonlijke mening.
Janno

Bericht door Janno »

Nou, dat is mooi. Let’s agree to disagree :wink:
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Janno schreef: 02 feb 2023 12:22 Nou, dat is mooi. Let’s agree to disagree :wink:
Dat sowieso. Overigens begrijp ik je opmerking over Veronica doet het niet slecht heel goed. Alleen denk ik dat het vele malen beter moet dan het nu gedaan wordt.
Als je bedenkt dat Veronica ooit ruim 6% heeft behaald, is er nog een hoop ruimte voor verbetering.
☝️Bovenstaande tekst betreft mijn persoonlijke mening.
Janno

Bericht door Janno »

Lotte van der Neven schreef: 02 feb 2023 13:40
Janno schreef: 02 feb 2023 12:22 Nou, dat is mooi. Let’s agree to disagree :wink:
Dat sowieso. Overigens begrijp ik je opmerking over Veronica doet het niet slecht heel goed. Alleen denk ik dat het vele malen beter moet dan het nu gedaan wordt.
Als je bedenkt dat Veronica ooit ruim 6% heeft behaald, is er nog een hoop ruimte voor verbetering.
Daar zijn we het zeker over eens. Zoals het nu is kan ik er persoonlijk prima mee leven, maar dat zegt niets over de potentie om verder te groeien als er wat (commerciële) aanpassingen worden gedaan.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Hannelore is vanaf nu de vaste nieuwslezeres bij Sander.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

jordiv30 schreef: 02 feb 2023 16:24 Hannelore is vanaf nu de vaste nieuwslezeres bij Sander.
De nieuwslezeres die er van overtuigd is dat Dave Grohl niet meedeed op Nevermind, pijnlijk wel voor een muziekzender.
Alsof je als voetbaljournalist twijfelt of Ruud Gullit wel bij de selectie '88 zat.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Herman ven Schippers schreef: 02 feb 2023 16:36De nieuwslezeres die er van overtuigd is dat Dave Grohl niet meedeed op Nevermind, pijnlijk wel voor een muziekzender.
Alsof je als voetbaljournalist twijfelt of Ruud Gullit wel bij de selectie '88 zat.
Nee, de juiste vergelijking zou zijn dat je het gênant vindt wanneer een presentator van het NOS Journaal niet weet wie de reserve-rechtsback van FC Emmen is, terwijl de Eredivisiesamenvattingen op die zender worden uitgezonden. Wel leuk geprobeerd.
Dé Luisteraar

Bericht door Dé Luisteraar »

Als er één show is die van mij wel weg mag dan zou het de show zijn van Carsten van Dijk zijn (Carstens Café). Wat boeit mij het als luisteraar dat ze biertjes zuipen in de studio en wat voor slechte variaties Carsten kan verzinnen op een man die Kamp als achternaam heeft. Henk Concentratiekamp, Henk Schoolkamp, Henk Scoutingkamp. Echt totaal oninteressant en eindeloos gebabbel zonder over muziek te praten. Het is meer We. Love. Bier. &. Us. dan We. Love. Music. En tot overmaat van ramp eindeloos 'eh' met een zeikstem. :???:

Gelukkig heeft hij wel een leuk bandje in de show zou je denken. Nou die jongens die naar de studio zijn gekomen krijgen nauwelijks aandacht, de focus ligt op hun schijtlollige biertjesobsessie. Hij vergeet de namen van die jongens van de gastband ...

Roland Giphart vind ik dan weer - ondanks zijn leeftijd - een erg prettige dj, kan die niet ook de vrijdagnacht doen? :sad:
Plaats reactie