Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

Kink tikt komende februari de 4 jaar alweer aan.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 27 nov 2022 10:08 Kink is nog niet zo lang teruggekeerd. Soms worden bedrijven pas na enkele jaren winstgevend. Ik vind dit niet de enige maatstaf.
Je gaat niet in op mijn argumenten. Maar ik ben wel gewend dat je nooit eens zou zeggen. Je hebt eigenlijk wel een punt. Goede onderbouwing van je mening.
Je geeft aan mijn conclusie niet te snappen. Dus licht ik deze toe.
Je had het over “overleven”. Als commerciële organisatie kun je op de lange termijn enkel overleven als je winstgevend bent. Kink is (nog) niet winstgevend. Dat is mijn toelichting.

Je vraagt verder om te reageren op je argumenten. Eerlijk gezegd is het me niet duidelijk dat deze marktaandeelcijfers die je noemt aantonen dat Kink daarmee rendabel is of wordt. Er is zelfs een reële kans dat bij het verkrijgen van een FM frequentie het nog langer duurt voordat Kink rendabel wordt in verband met nieuwe en extra investeringen. En bij het niet verkrijgen van een FM frequentie zal Kink gaan/moeten bezuinigen, verwacht ik. Gelijk aan het Radio 10 scenario van 2003. Dit is allemaal koffiedik kijken uiteraard.
Feit is wel dat Kink op dit moment, na ruim drie en een half jaar, nog altijd verlies lijdt en een negatief eigen vermogen heeft. Onder de huidige omstandigheden kan Kink niet “overleven”.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Dit verhaal kan ik ook schrijven over Sublime of Slam! Zijn ook ongeveer even groot en hebben nog veel meer kosten want wel een FM frequentie.
Ik kan niet controleren of Kink winstgevend is of niet. Misschien is break even ook al goed. Ik heb de boeken niet ingezien.

Als Kink op een gegeven moment wordt doorverkocht aan een grotere partij krijgen waarschijnlijk alle aandeelhouders hun geld plus een winstpremie terug. Dus is het op dat moment toch winstgevend geworden. Zijn allemaal scenario's. Dat iets nu nog niet winstgevend is houdt niet in dat je er bij verkoop geen geld aan zou kunnen verdienen.

Ik denk overigens niet dat dit het plan is. Want er zitten ook liefhebbers achter.

Ik vind altijd dat jij je mening heel erg op marktaandelen en winst baseert. Er bestaan ook nog ideële organisaties of deels in ieder geval. Ook niet ieder bedrijf hoeft direct winst te maken. Kan een plan van een groter geheel zijn.

Dat vind ik ook bij Veronica. Veronica kost voor Talpa amper meer geld. Frequenties schijnen niets meer te kosten. Studio's en personeel is al deels in dienst voor de andere zenders. Dus is Veronica een beetje de vrijbuiter. Ze hoeven niet de grootste te worden. En halen luisteraars binnen die anders bij de concurrentie zouden zitten. Dus Veronica is deel van een groter geheel en hoeft zelfstandig niet direct winst te maken. Uiteraard ook geen groot verlies, maar dat is een ander verhaal.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 27 nov 2022 16:24 Dit verhaal kan ik ook schrijven over Sublime of Slam! …
Je stelde dat een zender best kan overleven op DAB+ en internet alleen. Sublime en Slam aanhalen is dan niet ter zake doende.
Je gebruikte zelf het woord “rendabel” (oftewel: winstgevend) in je eerdere post. Nu schrijf je dat ik mijn mening op marktaandelen en winst baseer. Van liefdewerk oud papier wordt een zender niet rendabel. Prima dat je er een andere discussie van wilt maken, maar ik reageerde in eerste instantie op je opmerking over “overleven” van zenders die enkel uitzend via DAB+ en internet en heb daar gezegd dat Kink nog niet winstgevend is.
Ik heb inmiddels meermaals mijn punt gemaakt. Uiteraard staat het je vrij om het hiermee oneens te zijn.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 27 nov 2022 16:55
jessica schreef: 27 nov 2022 16:24 Dit verhaal kan ik ook schrijven over Sublime of Slam! …
Je stelde dat een zender best kan overleven op DAB+ en internet alleen. Sublime en Slam aanhalen is dan niet ter zake doende.
Je gebruikte zelf het woord “rendabel” (oftewel: winstgevend) in je eerdere post. Nu schrijf je dat ik mijn mening op marktaandelen en winst baseer. Van liefdewerk oud papier wordt een zender niet rendabel. Prima dat je er een andere discussie van wilt maken, maar ik reageerde in eerste instantie op je opmerking over “overleven” van zenders die enkel uitzend via DAB+ en internet en heb daar gezegd dat Kink nog niet winstgevend is.
Ik heb inmiddels meermaals mijn punt gemaakt. Uiteraard staat het je vrij om het hiermee oneens te zijn.
Gefeliciteerd met je punt. Ik blijf het met je oneens. Staat ook in mijn eerdere posts gemotiveerd. Prima -bier
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Vanwaar deze opmerkingen steeds? Je lijkt er een wedstrijd van te maken wie gelijk heeft.
jessica schreef: 27 nov 2022 18:41 Gefeliciteerd met je punt. Ik blijf het met je oneens. Staat ook in mijn eerdere posts gemotiveerd. Prima -bier
jessica schreef: 27 nov 2022 10:08 Maar ik ben wel gewend dat je nooit eens zou zeggen. Je hebt eigenlijk wel een punt. Goede onderbouwing van je mening.
Nou vooruit dan. Jij ook gefeliciteerd met je punt. Je zit er op te wachten klaarblijkelijk.

Overigens is op de site van FD een artikel te vinden over Kink en de financiering van Kink mocht je daarin geïnteresseerd zijn. Je dient wel eerst een account aan te maken voordat je het artikel kunt inzien. Grote financier is Leon Ramakers. Liefhebber maar vooral ook zakenman.
Disclaimer:
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 27 nov 2022 18:51 Grote financier is Leon Ramakers. Liefhebber maar vooral ook zakenman.
Klopt, zonder hem had Kink inderdaad überhaupt nooit kunnen starten.
jessica

Bericht door jessica »

Ja ik wist dat Leon Ramakers financier is van Kink grotendeels. Wel als prive persoon volgens mij. Niet via Mojo.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 27 nov 2022 19:03 Ja ik wist dat Leon Ramakers financier is van Kink grotendeels. Wel als prive persoon volgens mij. Niet via Mojo.
Nee, niet als privé persoon. Het is wel via zijn BV. Zoals ik al zei, hij is liefhebber maar vooral ook zakenman. Je had het eerder al over ideële organisaties, maar daarmee schets je mijn inziens toch een romantischer beeld dan de werkelijkheid.
Disclaimer:
Janno

Bericht door Janno »

Leon Ramakers is al jaren weg bij Mojo, dus dat zal zeker namens zichzelf zijn. Hij is weliswaar zakenman, maar ik denk niet dat winst voor Kink zijn grootste drijfveer zal zijn. Hij is rijk en liefhebber, soms is dat genoeg.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Janno schreef: 27 nov 2022 19:15 Leon Ramakers is al jaren weg bij Mojo, dus dat zal zeker namens zichzelf zijn. Hij is weliswaar zakenman, maar ik denk niet dat winst voor Kink zijn grootste drijfveer zal zijn. Hij is rijk en liefhebber, soms is dat genoeg.
Zelfs als liefhebber kan ik me niet voorstellen dat radio een gigantische bodemloze put kan blijven zijn. Zie ook wel het andere project van Stenders, KX radio.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 27 nov 2022 19:17
Janno schreef: 27 nov 2022 19:15 Leon Ramakers is al jaren weg bij Mojo, dus dat zal zeker namens zichzelf zijn. Hij is weliswaar zakenman, maar ik denk niet dat winst voor Kink zijn grootste drijfveer zal zijn. Hij is rijk en liefhebber, soms is dat genoeg.
Zelfs als liefhebber kan ik me niet voorstellen dat radio een gigantische bodemloze put kan blijven zijn. Zie ook wel het andere project van Stenders, KX radio.
Ramakers heeft een BV. Vanuit die BV investeert hij (onder andere) in Kink.
Disclaimer:
Janno

Bericht door Janno »

DavyGer schreef: 27 nov 2022 19:17
Zeker. Maar hij is wel een heel rijke liefhebber. En als hij het louter voor het geld zou doen was hij wel in een winstgevender station gestapt als Q-music of iets dergelijks met grotere commerciële potentie. Ik bedoel niet dat hij zijn bv failliet zal laten gaan op Kink, maar wel dat hij waarschijnlijk genoegen neemt met wat verlies omdat hij gelooft in het format.
Bartes

Bericht door Bartes »

Phoenix schreef: 27 nov 2022 19:29 Ramakers heeft een BV. Vanuit die BV investeert hij (onder andere) in Kink.
Dat Ramakers zelf niet meer een actieve rol heeft bij Mojo betekent natuurlijk niet dat hij geen commercieel belang meer heeft bij Mojo. Dat Mojo en KINK een partnerschap hebben is in ieder geval evident. Grote concerten als dat van Muse op het Malieveld krijgen tegenwoordig het label "KINK presents".
jessica

Bericht door jessica »

Maar goed deze discussie kan misschien beter hier doorgaan.

viewtopic.php?f=2&t=30039&p=564679&hilit=Kink#p564679

Want hier gaat het over Veronica.
Plaats reactie