Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door DavyGer »

Toch niet op Vintage. Vond het al vrij gek om op Vintage van 23:00-24:00 te gaan programmeren. Plus ik zou sowieso niks live op vintage programmeren (kost geld) zolang je volledige programmering op het hoofdkanaal nog niet is gevuld.
jessica

Bericht door jessica »

Denk dat de platencast van Martijn Richters gaat verhuizen. Kan je de rest van de programma's hetzelfde houden.
Platencast kan heel goed (als je dit programma wil behouden) naar zaterdag en zondagochtend van 9 tot 10.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

als ik luister begrijp ik het misschien beter, maar voor nu snap ik deze keuze niet. Het huidige Veronica heeft, op een thematische avond na, weinig hang naar de zeezender Veronica. Qua dj's niet, maar ook qua muziekmix niet. Zeker niet met programma's als vera en straks Derksen. Vintage probeert dat gevoel juist wel uit te stralen (en ook dat van de jaren er na, maar in elk geval de historie van de zender) en dit had een mooi aanzetje geweest naar een kleine programmering. Waarom het programma nu op het hoofdkanaal komt begrijp ik vooralsnog niet.
density1

Bericht door density1 »

Ja eens. Je hebt dat vintage station toch niet voor niets zou je denken. Derksen staat daar buiten omdat hij ook wel nieuwere muziek draait en het past bij het programma wat Danny Vera heeft op zondagochtend.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

jessica schreef: 04 jul 2022 18:47 Denk dat de platencast van Martijn Richters gaat verhuizen. Kan je de rest van de programma's hetzelfde houden.
Platencast kan heel goed (als je dit programma wil behouden) naar zaterdag en zondagochtend van 9 tot 10.
Platencast is voor zo ver ik weet volledig opgenomen en wordt ook op XXL Stenders uitgezonden. Afhankelijk van welke keuzes verder worden gemaakt zou ik het uitzenden di-vrijdag 00:00-1:00 of ma-vrijdag 4:00-5:00, dan heb je ook je nachtprogrammering wat meer gevuld.
rammerdebam

Bericht door rammerdebam »

Leuk voor tineke dat ze terug komt op de radio. Maar betekend dat dat bas op zondag avondje uurtje moet inleveren ? Vind dat wel een leuk programma
jessica

Bericht door jessica »

rammerdebam schreef: 04 jul 2022 21:07 Leuk voor tineke dat ze terug komt op de radio. Maar betekend dat dat bas op zondag avondje uurtje moet inleveren ? Vind dat wel een leuk programma
Dat denk ik niet. Daarom denk ik dat ze gaan schuiven met de platencast. Kan Bas een uurtje vroeger beginnen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Lisanne zei vannacht dat er mogelijk doordeweeks ook meer gepresenteerde uren in de nacht komen in de nieuwe programmering, ze had het over oktober.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Johanneke schreef: 04 jul 2022 21:22 Lisanne zei vannacht dat er mogelijk doordeweeks ook meer gepresenteerde uren in de nacht komen in de nieuwe programmering, ze had het over oktober.
Lijkt mij niet heel onlogisch dat Stenders iets aan opleidingsplekken gaat doen in de nacht. Naast dat hij dat jaren voor 3FM heeft gedaan, bleef hij dat ook nog in zijn radio 2 tijd doen. Dan verwacht ik dat of 00:00-5:00 daar geheel aan wordt besteedt of anders 2:00-5:00.

Verder ook benieuwd hoe het zit met zijn idee voor Henk Westbroek, die is een paar weken geleden een podcast begonnen met Jelmer Gussinklo.

Wel een behoorlijke investering van Stenders in ieder geval. Dadelijk het eerste Talpa station met een programmering van rond de 24/7. Volgens mij nu ook al de meeste gepresenteerde uren van de Talpa groep (en dat voor de kleinste zender). Wel benieuwd hoe dat allemaal bekostigd wordt.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 04 jul 2022 21:56
Johanneke schreef: 04 jul 2022 21:22 Lisanne zei vannacht dat er mogelijk doordeweeks ook meer gepresenteerde uren in de nacht komen in de nieuwe programmering, ze had het over oktober.
Lijkt mij niet heel onlogisch dat Stenders iets aan opleidingsplekken gaat doen in de nacht. Naast dat hij dat jaren voor 3FM heeft gedaan, bleef hij dat ook nog in zijn radio 2 tijd doen. Dan verwacht ik dat of 00:00-5:00 daar geheel aan wordt besteedt of anders 2:00-5:00.

Verder ook benieuwd hoe het zit met zijn idee voor Henk Westbroek, die is een paar weken geleden een podcast begonnen met Jelmer Gussinklo.

Wel een behoorlijke investering van Stenders in ieder geval. Dadelijk het eerste Talpa station met een programmering van rond de 24/7. Volgens mij nu ook al de meeste gepresenteerde uren van de Talpa groep (en dat voor de kleinste zender). Wel benieuwd hoe dat allemaal bekostigd wordt.
De vraag stellen is hem beantwoorden. Hij moet binnen het aangeboden budget van John de Mol blijven. Ik vind het allemaal niet zo ingewikkeld.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Henkjan2016 schreef: 04 jul 2022 22:06

De vraag stellen is hem beantwoorden. Hij moet binnen het aangeboden budget van John de Mol blijven. Ik vind het allemaal niet zo ingewikkeld.
Dan moet het geld toch wel ergens vandaan komen en verantwoord worden lijkt mij. Want komt allemaal uit de dagprogrammering, daar zit/zat waarschijnlijk 80% van het geld.

Want in het weekend heeft men sindskort ook geen producers meer, alleen Bas van Teylingen nog vgm.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 04 jul 2022 22:13

Dan moet het geld toch wel ergens vandaan komen en verantwoord worden lijkt mij. Want komt allemaal uit de dagprogrammering, daar zit/zat waarschijnlijk 80% van het geld.

Want in het weekend heeft men sindskort ook geen producers meer, alleen Bas van Teylingen nog vgm.
En als de afspraak nu was: 1e jaar niet zakken, daarna meer geld voor uitbreiding.
Dan zijn er mogelijkheden.

Nu doen we net of John de Mol een krappe portemonnee heeft.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Henkjan2016 schreef: 04 jul 2022 22:24
DavyGer schreef: 04 jul 2022 22:13

En als de afspraak nu was: 1e jaar niet zakken, daarna meer geld voor uitbreiding.
Dan zijn er mogelijkheden.

Nu doen we net of John de Mol een krappe portemonnee heeft.
Niet zakken.. niet zakken. De luistertijd bij Veronica stijgt flink en dat draagt bij aan het gestegen marktaandeel. Dat past volgens mij ook goed in de strategie van Stenders, die liever lang luisterende fans heeft dan kort luisterende luisteraars. Met de kennis van nu kunnen we zeggen dat die in ieder geval winnende lijkt te zijn.

Maar dat moet ook doorzetten, net als dat er op een gegeven moment ook luisteraars bij moeten komen. Zeker in de 20-49 doelgroep.
big T

Bericht door big T »

Het is maar de vraag of de luister cijfers betrouwbaar zijn.
Ik heb ernstige bedenkingen bij de meet methode.
Vrij vertaald van de stokstof rekenmethode :))
Dus de luister cijfers worden gekocht, en dienen maar 1 doel.
WFNX

Bericht door WFNX »

Ze zijn gewoon een station voor de 50+er aan het bouwen en dat is prima. Wel blijf ik moeite houden met de muziekmix waar regelmatig energie en enig tempo ontbreekt waardoor het gewoon doodslaat, maar goed, wie weet is het gewoon niet aan mij besteed ondanks dat ik Vintage weer fijn beluisterbaar vind. Prima zet om het op het hoofdkanaal te doen, een bekende naam trekt luisteraars. Vind het verder wel een behoorlijk zooitje, van zeer getalenteerd tot een hoop bijzonder matige presentatoren. Het is niet echt consistent.
Plaats reactie