Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
wally

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door wally »

Kortom, de randjes opzoeken. Zal qua luistercijfers niet denderend worden vermoed ik. Ik blijf het een beetje raar vinden, er staan best wel veel "hitradio" dj's te trappelen om uren te maken op landelijke radio en dan kiest Stenders voor iemand die nou niet de meest toegankelijke radio maakt.
density1

Bericht door density1 »

Dus toch. Gewaagde keuze. Wel leuk, er is een doelgroep voor deze muziek in de ether. En heb de video op de Shownieuws site gezien, daar was een plopkap van Veronica te zien dus eigenlijk gaf hij wellicht onbedoeld al zelf de hint weg.
jessica

Bericht door jessica »

Zal wel Vintage Veronica worden. Op radio Veronica past hij niet.

Als het wel Radio Veronica wordt vind ik dit een misser. Er is geen grote doelgroep voor deze muziek. Zal inderdaad de luistercijfers niet ten goede komen. Maar ik weet niet precies hoe er gemeten wordt. Misschien zijn alleen de uren van 7 tot 19 van belang bij de meting. Dan maakt het niets uit.

Ik vermoed dat het van 23 tot 00 uur wordt dan. En waarschijnlijk vanaf zondagavond tot donderdagavond dan.
density1

Bericht door density1 »

Waarom op Vintage? Dat past toch niet. Dat is het oude Veronica en de mensen die hier bij horen etc.
Dé Luisteraar

Bericht door Dé Luisteraar »

Het wordt het normale station, andere dj's maken ruimte vrij namelijk.
Jan Pel

Bericht door Jan Pel »

""Misschien zijn alleen de uren van 7 tot 19 van belang bij de meting. Dan maakt het niets uit.""
Misschien kan Stenders 40UP Radio overnemen voor de avonduren van Radio Veronica? Leo van der Goot, Hans Hoogendoorn, Harry de Winter... En ook, waarom niet, Mart Smeets, Jan Donkers, Hubert van Hoof, Bram van Splunteren. Stenders was in de beginfase van 40UP Radio bij deze zender betrokken. De meeste bovengenoemde namen waren ook te horen op het oude Kx Radio.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ik zie een vergelijking met Candlelight dat jarenlang een succesvol eilandje was op Sky Radio. Inmiddels heeft Veronica meer eilandjes dat Griekenland. Allemaal losse programmaatjes met een eigen naam, vormgeving en stijl van presenteren.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

wally schreef: 27 jun 2022 23:47 Kortom, de randjes opzoeken. Zal qua luistercijfers niet denderend worden vermoed ik. Ik blijf het een beetje raar vinden, er staan best wel veel "hitradio" dj's te trappelen om uren te maken op landelijke radio en dan kiest Stenders voor iemand die nou niet de meest toegankelijke radio maakt.
Ik gooi hem nogmaals maar op. Het begint er aardig op te lijken dat de luistercijfers het doel van de zender niet zijn. Dus toch carte blanche voor Stenders? Zoals bij aanvang werd gecommuniceerd?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 28 jun 2022 07:44
wally schreef: 27 jun 2022 23:47 Kortom, de randjes opzoeken. Zal qua luistercijfers niet denderend worden vermoed ik. Ik blijf het een beetje raar vinden, er staan best wel veel "hitradio" dj's te trappelen om uren te maken op landelijke radio en dan kiest Stenders voor iemand die nou niet de meest toegankelijke radio maakt.
Ik gooi hem nogmaals maar op. Het begint er aardig op te lijken dat de luistercijfers het doel van de zender niet zijn. Dus toch carte blanche voor Stenders? Zoals bij aanvang werd gecommuniceerd?
Ik moet nog maar zien of Derksen minder luisteraars trekt dan Joeri Mulderij. Tevens doet Derksen het voor niks. Dat bespaart Stenders weer een platenbon voor Mulderij.

Luistercijfers zijn nooit het doel op zich, maar een middel om de daadwerkelijke doelen te halen.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 28 jun 2022 08:12, 2 keer totaal gewijzigd.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

density1 schreef: 28 jun 2022 00:18 Dus toch. Gewaagde keuze. Wel leuk, er is een doelgroep voor deze muziek in de ether. En heb de video op de Shownieuws site gezien, daar was een plopkap van Veronica te zien dus eigenlijk gaf hij wellicht onbedoeld al zelf de hint weg.
Haha inderdaad, even teruggekeken en yep, er zit een mooie Veronica-plopkap op.
Henkjan2016

Phoenix schreef: 28 jun 2022 08:10
Henkjan2016 schreef: 28 jun 2022 07:44
Ik moet nog maar zien of Derksen minder luisteraars trekt dan Joeri Mulderij. Tevens doet Derksen het voor niks. Dat bespaart Stenders weer een platenbon voor Mulderij.
Dat is inderdaad natuurlijk wel weer zo.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Bijzonder, tussen 23:00-24:00 zou het misschien nog kunnen. Jordi dan naar 00:00-2:00?

Dan zou de avond best wel eens:

19:00-21:00 martijn muijs of al vanaf 18:00
21:00-23:00 willem dorelijers
23:00-24:00 johan derksen
24:00-2:00 jordi mulderij

Kunnen worden. Hopelijk programmeert men dan meteen de hele nacht door. Kun je mooi opleidingsplekken ala 3FM doen tussen 2:00-5:00
Johanneke

Bericht door Johanneke »

DavyGer schreef: 27 jun 2022 13:35
Daan! schreef: 27 jun 2022 13:34 Eens. Vond het ook een onnodig item. Maar het zou wel kunnen dat andere politici niet willen reageren.
Dat kan best zijn. Al sluit ik niet uit dat het feit dat Caroline en Tim elkaar van een eerder radio verleden kennen ook meespeelt. Net als de politieke voorkeur van de heren in de ochtend. Het ligt er wel echt héél erg dik op.
Weet niet of je de peilingen hebt gezien van afgelopen zondag, dan wil je maandagochtend toch niemand anders dan Caroline van der Plas in je programma hebben? Ik had als luisteraar ook niet anders gehoopt.
Henkjan2016

DavyGer schreef: 28 jun 2022 08:22 Bijzonder, tussen 23:00-24:00 zou het misschien nog kunnen. Jordi dan naar 00:00-2:00?
18-02 ligt toch nog geheel open?

Volgens de laatste geruchten is alleen het volgende ingepland.

6-9 tim
9-12 dennis
12-14 marisa
14-16 rob
16-18/19 sander.

Edit: post van originele poster is inmiddels gewijzigd.
Dé Luisteraar

Bericht door Dé Luisteraar »

Rob Stenders en Caroline Brouwer tegen ANP over hun 'nieuwe Veronica':

Rob: "Ik ben best wel een luxekindje en dit is van alle banen die ik heb gehad het meest eerlijke werk dat ik ooit heb gedaan. Het is veelomvattend. Je ziet steeds nieuwe mensen, maakt steeds nieuwe situaties mee. Er is nooit een dag waarop er niets gebeurt, maar ik klaag niet. Ik vind het heel erg leuk."

Caroline: "We zitten niet in een strak format, zoals tegenwoordig op veel plekken de standaard is. Dat is bij ons niet zo."

Rob: ''We zijn niet zo'n zender waarbij de dj's een precieze playlist moeten volgen en op hun lazer krijgen als ze dat niet doen."

Caroline: "Ze moeten meteen horen dat we hier heel veel van muziek houden. We willen luisteraars ook graag buiten ons om van muziek laten genieten. Doordat ze bij ons kaartjes voor grote concerten en festivals kunnen winnen of via een pre-sale bij ons kunnen kopen. Het is toch tof als we onze luisteraars naar bijvoorbeeld Bruce Springsteen of het afscheidsconcert van De Dijk kunnen laten gaan?"

Rob over de overstap en het interactieve format Bonanza: "Daar heb ik me wel ernstige zorgen over gemaakt. Gaan ze met ons mee? Gaan nieuwe luisteraars wel appen? Maar dat gebeurde allebei. Het programma is alleen maar beter geworden."

Caroline over muziek Veronica: "De muziekliefde is ook bij Radio Veronica heel breed: het gaat van Frank Sinatra tot Billie Eilish."
Plaats reactie