Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Badeendje

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Badeendje »

Henkjan2016 schreef: 27 jun 2022 00:19 Ze bieden de terugluisterstreams aan via omny. Dat is heel duidelijk te zien. En dat is de/een opslagdienst voor hun mp3-files en daar zit een contract aan vast, mogelijk met een beperking dat ze maximaal een week mogen blijven staan en dan automatisch zullen vervallen.

Ben benieuwd welke aanbieder jij daarin terugvindt. Met welke software ze het opnemen of e.e.a. op de server plaatsen, dat is een andere zaak en dat weet ik niet. Dat ze het niet onder de knie hebben mag inmiddels duidelijk zijn.
Voor de duidelijkheid gaat het hier niet om een typo van Omniplayer maar speciale podcast software: https://omnystudio.com/learn
Kwak kwak!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Badeendje schreef: 27 jun 2022 11:26
Henkjan2016 schreef: 27 jun 2022 00:19 Ze bieden de terugluisterstreams aan via omny. Dat is heel duidelijk te zien. En dat is de/een opslagdienst voor hun mp3-files en daar zit een contract aan vast, mogelijk met een beperking dat ze maximaal een week mogen blijven staan en dan automatisch zullen vervallen.

Ben benieuwd welke aanbieder jij daarin terugvindt. Met welke software ze het opnemen of e.e.a. op de server plaatsen, dat is een andere zaak en dat weet ik niet. Dat ze het niet onder de knie hebben mag inmiddels duidelijk zijn.
Voor de duidelijkheid gaat het hier niet om een typo van Omniplayer maar speciale podcast software: https://omnystudio.com/learn
Ja, ik begrijp het wel :-). Denk dat je het beter op Pascal K kunt quoten, die geeft aan dat het niet wordt gebruikt.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Overigens iets wat mij opvalt aan het huidige Veronice: Caroline van der Plas wordt wel héél erg geplugd door de zender en met name de ochtendshow. Ongeacht wat je er politiek van vindt. Bijna iedere keer als er een politicus is die iets zegt en dat wordt op de site geknald, dan is het Caroline van der Plas. En dat Tim en Caroline een verleden hebben, dat mag wel zo zijn. Ik vind de aandacht die er naar Caroline van der Plas uitgaat op Veronica wel echt buitensporig.
Laatst gewijzigd door DavyGer op 27 jun 2022 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!

Bericht door Daan! »

Eens. Vond het ook een onnodig item. Maar het zou wel kunnen dat andere politici niet willen reageren.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Daan! schreef: 27 jun 2022 13:34 Eens. Vond het ook een onnodig item. Maar het zou wel kunnen dat andere politici niet willen reageren.
Dat kan best zijn. Al sluit ik niet uit dat het feit dat Caroline en Tim elkaar van een eerder radio verleden kennen ook meespeelt. Net als de politieke voorkeur van de heren in de ochtend. Het ligt er wel echt héél erg dik op.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Caroline van de Plas krijgt bij heel veel media meer aandacht dan anderen politici. Ook in Quizjes bijvoorbeeld hoor je haar naam vaak voorbij komen. Dus het zit niet alleen in het aandacht toestaan/ meewerken aan. Zo werkt de media helaas. Het gaat vaak te weinig om de inhoud maar wel over wat opvalt. Zij valt op en daar over berichten brengt meer geld op dan iets over een saai maar solide persoon in de politiek. Ik erger me daar behoorlijk aan, zeker in dit geval. De wereld en Nederland heeft grote problemen, zulke personen houden noodzakelijke veranderingen tegen. Deze mensen worden groter gemaakt dan ze werkelijk zijn. Met meneer Baudet is het ook zo gegaan, de media heeft hem een aantal jaren geleden groot gemaakt en mensen zijn toen massaal op hem gaan stemmen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 27 jun 2022 13:35
Daan! schreef: 27 jun 2022 13:34 Eens. Vond het ook een onnodig item. Maar het zou wel kunnen dat andere politici niet willen reageren.
Dat kan best zijn. Al sluit ik niet uit dat het feit dat Caroline en Tim elkaar van een eerder radio verleden kennen ook meespeelt. Net als de politieke voorkeur van de heren in de ochtend. Het ligt er wel echt héél erg dik op.
Praat me even bij. Welk radioverleden hebben Caroline en Tim?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Alsof er bij andere zenders geen politieke voorkeuren zijn te merken. 3FM is overduidelijk GL geluid en Domien Verschuren bij Q Music is ook overduidelijk D66-GL in voorkeur. Tim Klijn is dan waarschijnlijk aan de rechter kant. Prima toch? Bij Wilfred wist je ook dat hij een CDA stemmer is. Ik vind dat allemaal niet zo erg.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 27 jun 2022 15:05
DavyGer schreef: 27 jun 2022 13:35
Praat me even bij. Welk radioverleden hebben Caroline en Tim?
Zelfde lokale omroep!
density1

Bericht door density1 »

Vind het allemaal te veel over politiek gaan bij Veronica maar ook andere zenders, met name in de ochtend. Dat blijkt te 'moeten' tegenwoordig zeker. Eigenlijk zou je verre van dat moeten blijven. Veronica was een zender waarbij je politieke voorkeuren nooit op merkte in het verleden. Het ging altijd over de muziek. Denk dat dit wijsheid is.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Zo is het. Maar het zal wel geld opbrengen berichten over iemand die opvalt. Caroline van de Plas komt daarom overal voorbij. Bijvoorbeeld ook in Quiz
programma's Ik wil muziek horen op een muziekzender, daarom luister ik tegenwoordig veel naar een oude bekende. Voormalig zeezender Radio Caroline. Radio Caroline internationaal bestaat nog steeds en is nog in de zelfde handen als in de jaren 60. Geen nieuws, politiek, verkeersinformatie en eindeloos gezwam van DJ's maar wel heel veel muziek. Net als vroeger bij zeezender radio Veronica,
density1

Bericht door density1 »

Gerucht gaat dat Johan Derksen een dagelijks radioprogramma gaat doen op een landelijke radiozender binnenkort. Zou het Veronica zijn? Zou voor de hand liggen omdat Danny Vera al programma doet op zondag en Wilfred Genee er natuurlijk al eens gezeten heeft, dan is 1+1 snel 2. Radio 5 zou ook kunnen maar ik denk dat dit toch wat lastiger is omdat hij onder Talpa contract staat en ik niet weet of een NPO zender dagelijks een programma gaat maken met country, Blues en Americana.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Een dagelijks radioprogramma? Ik zie het niet gebeuren op Veronica. Dat zit al helemaal vol.

Want vergeet niet dat men straks in de dagprogrammering een probleem heeft als Sander Lantinga erbij komt. Dan zullen de avond tijdslots waarschijnlijk al naar 2 uur gaan.

En verder heb je Toine van Peperstraten ook nog in de coulissen (Al zou het best kunnen dat hij eventueel in gezamenlijkheid met Mischa Blok de vrijdagmiddag gaat doen)
density1

Bericht door density1 »

Hij had het er ook over dat er nog het e.e.a. verschoven moet worden in de programmering en mensen op de hoogte gesteld moeten worden, dus ik sluit het nog steeds niet uit. En ik meen Tineke de Nooij ook nog iets hebben horen zeggen op die Veteranenavond van het weekend, dat Veronica aandacht gaat besteden aan deze muziek. Of ze moet het programma van Danny Vera bedoelen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door density1 op 27 jun 2022 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie