Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 26 jun 2022 11:42 maar gisteren was niet live dan?
Als je een uitzending kan uitzenden waarin meer content zit, dan is dat lastig te realiseren als je live bent ;-)
Of je moet natuurlijk gaan zitten tussenplakken etc. Maar Arjan en Rob kennende zijn ze heel goed in het opnemen van uitzendingen.
WFNX

Bericht door WFNX »

jessica schreef: 26 jun 2022 00:36 Ik heb het begin van het 1e uur even teruggeluisterd. Je kan hem vinden onder de podcast van de platencast. De overige 3 uur zijn te vinden onder de podcast van de top1000. 1e uur Leo van der Goot, 2e uur Francis Dix, 3e uur Tineke en het 4e uur Adje Bouman. De programma's zijn simultaan op Radio Veronica en Vintage Veronica uitgezonden en waren een promotie voor het nieuwe kanaal Vintage Veronica waar dus muziek uit de jaren 60 tot begin 90 op wordt uitgezonden.

Arjan Sneyders zei aan het begin dat er ook oude programma's en speciale programma's komen op Vintage Veronica naast oude muziek.

Morgen en later deze week ga ik de volledige 4 uur luisteren.
Of ik kijk verkeerd, of het is nu al niet meer terug te luisteren? Op radioveronica.nl/gemist zie ik deze programma's er al niet meer tussenstaan...
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 25 jun 2022 21:44 Denk dat dit bedoeld is voor Vintage Veronica, dus dat zal de aanloop er wel van zijn om dit station gelijk aan te keilen.
Gewoon iniatief van een programmamaker wat verder niet station breed aangekondigd en uitgewerkt is. Los dus van een vintage projectje
jessica

Bericht door jessica »

WFNX schreef: 26 jun 2022 12:11
jessica schreef: 26 jun 2022 00:36 Ik heb het begin van het 1e uur even teruggeluisterd. Je kan hem vinden onder de podcast van de platencast. De overige 3 uur zijn te vinden onder de podcast van de top1000. 1e uur Leo van der Goot, 2e uur Francis Dix, 3e uur Tineke en het 4e uur Adje Bouman. De programma's zijn simultaan op Radio Veronica en Vintage Veronica uitgezonden en waren een promotie voor het nieuwe kanaal Vintage Veronica waar dus muziek uit de jaren 60 tot begin 90 op wordt uitgezonden.

Arjan Sneyders zei aan het begin dat er ook oude programma's en speciale programma's komen op Vintage Veronica naast oude muziek.

Of ik kijk verkeerd, of het is nu al niet meer terug te luisteren? Op radioveronica.nl/gemist zie ik deze programma's er al niet meer tussenstaan...
Het is even een omweg maar ga naar alle programma's onder aan de site. Ga dan naar de volgende zaterdag in het schuifsysteem waarmee je door de dagen loopt en dan klik je Platencast of Top1000 Allertijden aan. Dan zie je uitzending gemist staan en die klik je dan aan. Platencast is het 1e uur en de top1000 zijn uren 2,3 en 4. Je hebt nog de hele week om te luisteren. Daarna zijn ze dan volgens mij weg. Of je moet de directe link hebben opgeslagen. Succes en plezier met luisteren! Of je luistert vanavond naar Vintage Veronica heb ik inmiddels begrepen.
Henkjan2016

Directe link verdwijnt ook.
Pot

Bericht door Pot »

Ik vind het sowieso al bijzonder dat radiozenders tijd (en geld) steken in een terugluisterfunctie. In het verleden kon je bij Radio 2 volgens mij zien hoe vaak iets teruggeluisterd werd. Dat werd maar enkele keren gedaan. En buiten dit forum om zal het sowieso nauwelijks gedaan worden.
Oren open!
Henkjan2016

Pot schreef: 26 jun 2022 12:55 Ik vind het sowieso al bijzonder dat radiozenders tijd (en geld) steken in een terugluisterfunctie. In het verleden kon je bij Radio 2 volgens mij zien hoe vaak iets teruggeluisterd werd. Dat werd maar enkele keren gedaan. En buiten dit forum om zal het sowieso nauwelijks gedaan worden.
Mee eens, maar als je het aanbiedt, doe het dan goed.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Als ze vintage veronica toch gaan uitbouwen met enkele gepresenteerde programma's, zou Ferry Maat dan niet ook nog te porren zijn?
density1

Bericht door density1 »

Denk dat ze het liefst echte 'Veronicanen' willen hier voor.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 26 jun 2022 15:14 Denk dat ze het liefst echte 'Veronicanen' willen hier voor.
Maar goed we kunnen niet denken voor andere dus dit is natuurlijk maar speculeren en niet bevestigde feiten de wereld in brengen.
density1

Bericht door density1 »

Speculeren krijg je al snel als er voor de rest niets duidelijk over is, dus dat is in deze niet zo vreemd.
rodie

Bericht door rodie »

Pot schreef: 26 jun 2022 12:55 Ik vind het sowieso al bijzonder dat radiozenders tijd (en geld) steken in een terugluisterfunctie. In het verleden kon je bij Radio 2 volgens mij zien hoe vaak iets teruggeluisterd werd. Dat werd maar enkele keren gedaan. En buiten dit forum om zal het sowieso nauwelijks gedaan worden.
Bij de lokalo's waar ik heb gezeten, regende het klachten als de dienst weer eens niet werkte.
Wordt beter beluisterd dan je zou denken hoor...
WFNX

Bericht door WFNX »

jessica schreef: 26 jun 2022 12:37
WFNX schreef: 26 jun 2022 12:11

Het is even een omweg maar ga naar alle programma's onder aan de site. Ga dan naar de volgende zaterdag in het schuifsysteem waarmee je door de dagen loopt en dan klik je Platencast of Top1000 Allertijden aan. Dan zie je uitzending gemist staan en die klik je dan aan. Platencast is het 1e uur en de top1000 zijn uren 2,3 en 4. Je hebt nog de hele week om te luisteren. Daarna zijn ze dan volgens mij weg. Of je moet de directe link hebben opgeslagen. Succes en plezier met luisteren! Of je luistert vanavond naar Vintage Veronica heb ik inmiddels begrepen.
Enorm bedankt, wist niet dat je het zo ook kon vinden!
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Henkjan2016 schreef: 26 jun 2022 11:48
jessica schreef: 26 jun 2022 11:28
Henkjan2016 schreef: 26 jun 2022 10:11 Dat idee had ik ook inderdaad, met die reclameblokken, maar Bonanza, One Night Stenders, Veronica Ochtendshow, Marisa In De Middag zijn inmiddels wel weer in orde en betreffen de gehele uitzending incl reclameblokken. Er is dus wel iets gewijzigd bij Veronica. Waarom de rest bij Veronica niet is meegepakt is mij niet duidelijk, maar bijkomend voordeel, deze uitzendingen luister ik dan weer niet.
Het terugluisteren is bij Veronica wel beter verzorgd dan op de andere Talpa zenders. Alleen als er een thema uitzending is zoals zaterdagavond dan is het terug te vinden onder de oorspronkelijke programmanamen.
Klopt, ik begrijp de keuzes inderdaad ook niet.

Het terugluisteren bij Veronica is net zo slecht, zie shows Dennis, Willem, Martijn. Zoals ik eerder aangaf lukt het blijkbaar wel bij de Bonanza, Ochtendshow, Marisa en ONS. Als ze dan toch iets gewijzigd hebben, want deze shows waren eerder wel incompleet, waarom heeft men de rest dan niet meegepakt. De nachtshows zijn duidelijk (nog) niet meegeprogrammeerd.

Dat de uitzending van gisteren in gedeelten (20-21/21-00) is terug te luisteren begrijp ik wel. Zij hebben een vaste indeling geprogrammeerd.
Ik kan goed zeuren over IT-problematiek, maar aan de andere kant is het aanwezig, tis alleen even zelf de delen bij elkaar zoeken. Ik vind dit dus nog niet het grootste probleem.

De keuze voor een week zal vast te maken hebben met serveropslag of de deal met Omny. Maar 4 shows is inderdaad wel het maximum.
Omny ken ik niet wel omni player de afspeel software van M&I. Overigens doet men de on demand uitzending gemist daar niet mee. Ik vermoed met Prepppr.

Opslag van data is tegenwoordig het probleem ook niet meer.

Wel muziekrechten bij buma stemra en sena
Henkjan2016

Pascal. K schreef: 26 jun 2022 22:52
Henkjan2016 schreef: 26 jun 2022 11:48
jessica schreef: 26 jun 2022 11:28
Het terugluisteren is bij Veronica wel beter verzorgd dan op de andere Talpa zenders. Alleen als er een thema uitzending is zoals zaterdagavond dan is het terug te vinden onder de oorspronkelijke programmanamen.
Klopt, ik begrijp de keuzes inderdaad ook niet.

Het terugluisteren bij Veronica is net zo slecht, zie shows Dennis, Willem, Martijn. Zoals ik eerder aangaf lukt het blijkbaar wel bij de Bonanza, Ochtendshow, Marisa en ONS. Als ze dan toch iets gewijzigd hebben, want deze shows waren eerder wel incompleet, waarom heeft men de rest dan niet meegepakt. De nachtshows zijn duidelijk (nog) niet meegeprogrammeerd.

Dat de uitzending van gisteren in gedeelten (20-21/21-00) is terug te luisteren begrijp ik wel. Zij hebben een vaste indeling geprogrammeerd.
Ik kan goed zeuren over IT-problematiek, maar aan de andere kant is het aanwezig, tis alleen even zelf de delen bij elkaar zoeken. Ik vind dit dus nog niet het grootste probleem.

De keuze voor een week zal vast te maken hebben met serveropslag of de deal met Omny. Maar 4 shows is inderdaad wel het maximum.
Omny ken ik niet wel omni player de afspeel software van M&I. Overigens doet men de on demand uitzending gemist daar niet mee. Ik vermoed met Prepppr.

Opslag van data is tegenwoordig het probleem ook niet meer.

Wel muziekrechten bij buma stemra en sena
Ze bieden de terugluisterstreams aan via omny. Dat is heel duidelijk te zien. En dat is de/een opslagdienst voor hun mp3-files en daar zit een contract aan vast, mogelijk met een beperking dat ze maximaal een week mogen blijven staan en dan automatisch zullen vervallen.

Ben benieuwd welke aanbieder jij daarin terugvindt. Met welke software ze het opnemen of e.e.a. op de server plaatsen, dat is een andere zaak en dat weet ik niet. Dat ze het niet onder de knie hebben mag inmiddels duidelijk zijn.
Plaats reactie