Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 24 mei 2022 20:16 Ik heb al aangegeven dat ik het telefoongesprek nog ga proberen terug te luisteren om er dan uitgebreider op te kunnen reageren. Dat is al meer dan de meesten hier doen. Maar als het niet gewaardeerd wordt dan bespaar ik mezelf ook die moeite.
Dat wordt zeker gewaardeerd. Dat weet je ook. We mogen het niet altijd eens zijn en dat hoeft ook niet. Maar je mening wordt zeker gewaardeerd. Je doet inderdaad altijd je best om die te onderbouwen. Probeer ik ook altijd. Alleen soms lukt dat niet altijd. Radio luisteren is ook gevoel of voorkeur en er kunnen nog meer dingen spelen. Dat is niet altijd precies helemaal in woorden uit te leggen, maar een deel zeker wel.

Waarom vind je een bepaalde voetbalstijl mooi? Omdat het aanvallend is? En wat is dat aanvallende dan? Is dat constante druk op de tegenstander, is dat een snelle counter of iets er tussenin. Iedereen heeft zo zijn voorkeur. Waarom weet je misschien niet eens precies.

Hij heeft inmiddels 4 programma's van 2 uur gemaakt. Dus telefoongesprekken genoeg. Ik zou er wel even 2 of 3 luisteren. Iedereen heeft wel eens een slecht gesprek.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 24 mei 2022 23:08
Phoenix schreef: 24 mei 2022 20:16 Ik heb al aangegeven dat ik het telefoongesprek nog ga proberen terug te luisteren om er dan uitgebreider op te kunnen reageren. Dat is al meer dan de meesten hier doen. Maar als het niet gewaardeerd wordt dan bespaar ik mezelf ook die moeite.
Dat wordt zeker gewaardeerd. Dat weet je ook. We mogen het niet altijd eens zijn en dat hoeft ook niet. Maar je mening wordt zeker gewaardeerd. Je doet inderdaad altijd je best om die te onderbouwen. Probeer ik ook altijd. Alleen soms lukt dat niet altijd. Radio luisteren is ook gevoel of voorkeur en er kunnen nog meer dingen spelen. Dat is niet altijd precies helemaal in woorden uit te leggen, maar een deel zeker wel.

Waarom vind je een bepaalde voetbalstijl mooi? Omdat het aanvallend is? En wat is dat aanvallende dan? Is dat constante druk op de tegenstander, is dat een snelle counter of iets er tussenin. Iedereen heeft zo zijn voorkeur. Waarom weet je misschien niet eens precies.

Hij heeft inmiddels 4 programma's van 2 uur gemaakt. Dus telefoongesprekken genoeg. Ik zou er wel even 2 of 3 luisteren. Iedereen heeft wel eens een slecht gesprek.
Ik stel de speelstijl, de opstelling of de intenties niet ter discussie, maar de uitvoering. Een aanvallende voetbalstijl kan aantrekkelijk zijn, maar als de ballen er niet in gaan of er meer goals tegen vallen dan gaat daar de discussie over.

Zo lees ik ook de discussie in het recente luistercijfer-topic waar Veronica weer wordt geprezen, want het is "stabiel" of "stijgt ten opzicht van vorig jaar in de 10+ groep". Dit voelt ook als een voetbalclub die op de degradatieplekken staat blijven verdedigen. De ploeg krijgt veel doelpunten tegen, maar het percentage balbezit wordt heilig verklaard en gebruikt om aan te tonen dat de club (wel) goed presteert.

UPDATE:
Ik heb bewuste gesprek teruggeluisterd, maar het valt niet mee om zo'n gesprek uit te schrijven :D Het gaat om het gesprek in het eerste uur na ongeveer 45 minuten.

Maar de volgende vragen of vraagstelling viel me op.

Je bent lekker aan het genieten hè? Lekker buiten aan het genieten?
Je zit op een boot hè? Dat klopt toch?
Dat is toch een eiland? Of niet? Een eiland toch?

Vragen veel met "hè" en "toch" eindigen, waarop de luisteraar niet veel meer dan "ja" of "nee" kan antwoorden. En steeds na iedere vraag nog met een tweede of derde vraag komen, terwijl de luisteraar al antwoord wil geven en dus wordt afgekapt.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Sowieso vind ik de meeste dj’s tamelijk slecht in gesprekjes met luisteraars of andere (telefonische) gasten. Het zijn nu eenmaal geen journalisten. Niet iedereen heeft een Sven Kockelman in zich.
density1

Bericht door density1 »

Dus toch een solo show voor Sander en dus geen sidekick van Marisa zoals het nu laat aanzien.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Marisa dan weer terug naar 18-21?
Pot

Bericht door Pot »

Dat is niet gezegd. De vorm is nog onbekend. Wordt rond de zomer bekend.
Oren open!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Sander Lantinga op Veronica, ik zie nog altijd de match niet. Coen Swijnenberg had ik zo veel logischer gevonden.
JanL

Bericht door JanL »

DavyGer schreef: 25 mei 2022 17:12 Sander Lantinga op Veronica, ik zie nog altijd de match niet. Coen Swijnenberg had ik zo veel logischer gevonden.
Ja vreemd. Liever had ik Bart van Leeuwen terug zien komen.
density1

Bericht door density1 »

Sander heeft in een grijs verleden al eens solo programma's gemaakt op 3FM, dus we gaan het meemaken als hij inderdaad een solo programma krijgt. Coen en Sander samen zag ik niet zo zitten eerlijk gezegd, dan hadden ze een heel ander programma moeten maken dan dat ze op 538 doen. Coen had ik eigenlijk ook wel bij Radio 10 verwacht wat eerder werd geopperd door Kicken dacht ik. Hij past wel bij de tone of voice van dat station.
Ef Em

Bericht door Ef Em »

density1 schreef: 25 mei 2022 17:54 Sander heeft in een grijs verleden al eens solo programma's gemaakt op 3FM, dus we gaan het meemaken als hij inderdaad een solo programma krijgt. Coen en Sander samen zag ik niet zo zitten eerlijk gezegd, dan hadden ze een heel ander programma moeten maken dan dat ze op 538 doen. Coen had ik eigenlijk ook wel bij Radio 10 verwacht wat eerder werd geopperd door Kicken dacht ik. Hij past wel bij de tone of voice van dat station.
Vroeger had je op 3FM inderdaad Wout! tussen 16 en 18 uur, Swijnenstal tussen 18 en 20 uur en Sandersjow tussen 20 en 22 uur + Lantinga&Swijnenberg op vrijdagavond. Daarna zijn ze dagelijks samen radio gaan maken... en nu gaan ze dus weer uit elkaar.

Het is dus inderdaad heel erg lang geleden dan Sander dagelijks een solo-programma heeft gemaakt. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan...
Henkjan2016

Coen heeft evenlang geen soloprogramma gemaakt als Sander en daar werd hier op het forum volop op ingezet. Tis maar net door welke bril je kijkt. De laatste posts kunnen net zo goed omgedraaid worden.

Ze zijn uiteindelijk beiden vanuit solo in C&S gekomen. Vanwaar komt dit verschil in toekomstig kunnen tussen hun beide?

Enkel de tijdgeest? Het collectief geheugen?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

is er iets gezegd over de komst van Sander Lantinga tijdens de uitzending van Marisa in de Middag? Die zien dat programma ook verdwijnen uiteraard.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 25 mei 2022 18:39 Coen heeft evenlang geen soloprogramma gemaakt als Sander en daar werd hier op het forum volop op ingezet. Tis maar net door welke bril je kijkt. De laatste posts kunnen net zo goed omgedraaid worden.

Ze zijn uiteindelijk beiden vanuit solo in C&S gekomen. Vanwaar komt dit verschil in toekomstig kunnen tussen hun beide?

Ik begrijp dat wel. Coen heeft al die tijd achter de knoppen gezeten en de technische leiding van het programma. Verder maakt Coen ook radio vanaf zijn eigen zolderkamer. Sander heeft de rol van side-kick.

Met vrijheid die hij krijgt van Stenders en de creativiteit die hij heeft ben ik wel benieuwd hoe het programma gaat invullen bij Veronica.

Ik ben wel benieuwd waar Marisa heengaat en wat er met de vrijdagmiddag gebeurd. Hoewel ik geen vaste luisteraar ben van de huidige middagshow vind ik het wel sneu voor Marisa. Ik heb wel een zwak voor haar gekregen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Phoenix schreef: 25 mei 2022 19:01
Henkjan2016 schreef: 25 mei 2022 18:39 Coen heeft evenlang geen soloprogramma gemaakt als Sander en daar werd hier op het forum volop op ingezet. Tis maar net door welke bril je kijkt. De laatste posts kunnen net zo goed omgedraaid worden.

Ik begrijp dat wel. Coen heeft al die tijd achter de knoppen gezeten en de technische leiding van het programma. Verder maakt Coen ook radio vanaf zijn eigen zolderkamer. Sander heeft de rol van side-kick.

Met vrijheid die hij krijgt van Stenders en de creativiteit die hij heeft ben ik wel benieuwd hoe het programma gaat invullen bij Veronica.

Ik ben wel benieuwd waar Marisa heengaat en wat er met de vrijdagmiddag gebeurd. Hoewel ik geen vaste luisteraar ben van de huidige middagshow vind ik het wel sneu voor Marisa. Ik heb wel een zwak voor haar gekregen.
Duidelijk. Het hobbieproject van Coen had ik over het hoofd gezien.
Plaats reactie