Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

Lotte van der Neven schreef: 27 jan 2022 15:22
Janno schreef: 27 jan 2022 14:59 Zelf ben ik wat minder van de 80s, maar ik vind het juist wél leuk dat het niet alleen de doorsnee hits zijn, omdat ik die na al die jaren wel weer genoeg heb gehoord. Over leeftijd gesproken: ik heb een zoon die deze week de tijd van zijn leven heeft. Hij is waarschijnlijk jonger dan jij en nee, hij heeft het niet van mij, omdat ik zoals ik al zei weinig met de jaren 80 heb. Hij heeft alles zelf ontdekt, net als jij, maar hij geniet dus wel van deze mix. Smaken verschillen nu eenmaal.
Dat is toch helemaal te gek? Dat radio dat nog kan in 2022, ik vind dat heel mooi.
Ja, mooi hè :-)
jessica

Bericht door jessica »

repelsteel schreef: 27 jan 2022 10:01 Stenders is voor velen heilig en kan niks verkeerds doen. Dus alles wat er nu op Veronica gebeurt is fantastisch. En aangezien de playlist nogal is veranderd is de man ineens de beste zendermanager ooit.
Toch doet Stenders iets goed. Hij drukt zijn stempel op Veronica. En je hoort niet alleen de doorsnee hits uit de 80's. Ik heb ook een aantal voor mij nieuwe oude platen ontdekt. Van Veronica weet iedereen wie de zendermanager is. Ik zou het van Sky, 538 en Radio10 niet kunnen zeggen. Misschien 1 van de 3 nog na diep nadenken. Op zich doe je het dan toch goed!!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

https://www.radioveronica.nl/epic-80s/r ... ten-uit-de

Dit komt Jannes Drop dus doen bij Veronica, blijkbaar vaker filmpjes maken.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 27 jan 2022 17:49
repelsteel schreef: 27 jan 2022 10:01 Stenders is voor velen heilig en kan niks verkeerds doen. Dus alles wat er nu op Veronica gebeurt is fantastisch. En aangezien de playlist nogal is veranderd is de man ineens de beste zendermanager ooit.
Toch doet Stenders iets goed. Hij drukt zijn stempel op Veronica. En je hoort niet alleen de doorsnee hits uit de 80's. Ik heb ook een aantal voor mij nieuwe oude platen ontdekt. Van Veronica weet iedereen wie de zendermanager is. Ik zou het van Sky, 538 en Radio10 niet kunnen zeggen. Misschien 1 van de 3 nog na diep nadenken. Op zich doe je het dan toch goed!!
Met de bekendheid van een zendermanager koop je niks en ligt meer aan je interesses. Hij heeft bekendheid als diskjock, niet als zendermanager. Of hij iets goed doet, is subjectief en feitelijk alleen te zien in de cijfers.
Oren open!
Eppo

Bericht door Eppo »

petoi schreef: 27 jan 2022 13:26
Johanneke schreef: 27 jan 2022 13:05
Helemaal mee eens, ik ben van 1978 en hoor geweldige nummers die ik helemaal vergeten was. Ben heel tevreden over deze week.
Dan was je er wel heel vroeg bij, ik ben iets meer dan 10 jaar ouder maar ik denk ik pas bewust muziek/radio ben gaan luisteren toen ik naar de middelbare school ging. En dan ben ik van de laatste generatie die niet werd stuk gegooid met groepen speciaal gericht op kinderen zoals K3, Ch!ps etc.
Ik ben van '82 en vind dat de beste muziek toch echt uit de jaren '70 en '80 komt, mijn ouders hebben mij "muzikaal opgevoed". Wat velen (mijn ouders incluis) dan niet weer begrijpen, is dat ik ook groot liefhebber van eurodance ben :D .

Ik vind Stenders een uitstekend radiomaker en denk dat hij, samen met Rick en Niels, zorgt voor een fijne mix van muziek en programma's op Radio Veronica binnen de mogelijkheden van het kavel en het budget.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
repelsteel

Bericht door repelsteel »

jessica schreef: 27 jan 2022 17:49
Alle dingen die je noemt die Stenders goed zou doen hebben echt helemaal niks te maken met waar hij daarvoor zit, namelijk: zendermanager.
Het maken van een playlist en muziekbeleid is de taak van een muzieksamensteller/chef.
En is dat zo? Weet IEDEREEN dat majesteit Stenders zendermanager is bij Veronica? Ik denk dat je je daarin vergist. Hier op het forum: ja. De gemiddelde luisteraar: nee en die zal het voor de rest ook jeuken wie er de baas is en dat is waarom Veronica nog altijd niet significant verbetert qua marktaandeel.
En al die filmpjes en dingen die Stenders erbij doet bewijzen voor mij alleen maar meer dat de man bezig is met zijn grote hobby muziek ipv het daadwerkelijk zijn van een zendermanager. Want echt: Waarom zou de zenderbaas zichtbaar moeten zijn? Alsof bijv. een Dave Minneboo zo te koop loopt met wat hij voor een station kan betekenen (en dat is bewezen toch echt meer dan Stenders)....
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Oei die Top 100 voor morgen valt wel tegen. De hele week ging het lekker alle kanten op, en vrijdag dus alleen maar platgestampte popclassics, vooral bij de bovenste 50... Dat wordt voor mij gewoon de Top 40 aan. Jammer!
density1

Bericht door density1 »

Dat is weer het nadeel van dit soort lijstjes. Dan zie je in de bovenste regionen de usual supects natuurlijk, maar dat is evident.
RadioSjoerd

Bericht door RadioSjoerd »

Johanneke schreef: 28 jan 2022 00:12 Oei die Top 100 voor morgen valt wel tegen. De hele week ging het lekker alle kanten op, en vrijdag dus alleen maar platgestampte popclassics, vooral bij de bovenste 50... Dat wordt voor mij gewoon de Top 40 aan. Jammer!
Volgens Dennis Ruyer is de lijst samengesteld op basis van alle verzoekjes die deze week zijn ingezonden, dus dan is er ook vraag naar de classics vanuit alle luisteraars. Wat dat aangaat is het denk ik wel een luistermagneet.
spoonman

Bericht door spoonman »

Johanneke schreef: 28 jan 2022 00:12 Oei die Top 100 voor morgen valt wel tegen. De hele week ging het lekker alle kanten op, en vrijdag dus alleen maar platgestampte popclassics, vooral bij de bovenste 50... Dat wordt voor mij gewoon de Top 40 aan. Jammer!
Eens, dat is wat minder in vergelijking met de rest van de week.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

density1 schreef: 28 jan 2022 00:54 Dat is weer het nadeel van dit soort lijstjes. Dan zie je in de bovenste regionen de usual supects natuurlijk, maar dat is evident.
Dat heb ik standaard met dit soort thema's, de top 100 op de laatste dag is nooit aan mij besteed omdat de verrassing weg is. Al snap ik het wel, want het grote gros zal het ongetwijfeld prachtig vinden.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Heb het tot 12.15 volgehouden, toen startte Martijn voor de derde keer in drie uur tijd Stenders favoriet Prince en was ik er klaar mee. Maar het waren vijf mooie dagen Veronica 👍👍
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 28 jan 2022 14:15 Heb het tot 12.15 volgehouden, toen startte Martijn voor de derde keer in drie uur tijd Stenders favoriet Prince en was ik er klaar mee. Maar het waren vijf mooie dagen Veronica 👍👍
De muziek tijdens de uren van Dennis Ruyer was zeer aangenaam. Ik had niet gevoel dat er (te) veel usual suspects gedraaid werden. Na ongeveer 12:15 uur ben ik ook gestopt met luisteren. Rond 17 uur schakelde ik weer en toen was net Toto on-air. Tja, dat er tijdens de laatste uren veel usual suspects te horen zijn is logisch. Dat pure muziekliefhebbers en radiofreaks hier zich aan storen kan ik me indenken, maar een ‘normale’ luisteraar schakelt hier de radio juist voor in. Wel jammer dat Tim of Dennis de laatste uren niet doen, maar Marisa. Ik vind haar hier niet de juiste jock voor.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 28 jan 2022 20:11
Johanneke schreef: 28 jan 2022 14:15 Heb het tot 12.15 volgehouden, toen startte Martijn voor de derde keer in drie uur tijd Stenders favoriet Prince en was ik er klaar mee. Maar het waren vijf mooie dagen Veronica 👍👍
De muziek tijdens de uren van Dennis Ruyer was zeer aangenaam. Ik had niet gevoel dat er (te) veel usual suspects gedraaid werden. Na ongeveer 12:15 uur ben ik ook gestopt met luisteren. Rond 17 uur schakelde ik weer en toen was net Toto on-air. Tja, dat er tijdens de laatste uren veel usual suspects te horen zijn is logisch. Dat pure muziekliefhebbers en radiofreaks hier zich aan storen kan ik me indenken, maar een ‘normale’ luisteraar schakelt hier de radio juist voor in. Wel jammer dat Tim of Dennis de laatste uren niet doen, maar Marisa. Ik vind haar hier niet de juiste jock voor.
Ik denk niet dat de muziekliefhebbers hier zich aan storen, omdat ze weten wat er gaat komen. Dan kun je voor jezelf wel uittekenen wat er gaat gebeuren en daar een keuze in maken.
density1

Bericht door density1 »

Ik heb dan niet verder geluisterd. Hoorde Kees Baars wel vanavond in het nieuwe programma Soundz Live waar hij te gast was.
Plaats reactie