Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 14 jan 2022 14:11 VI deed het voor Veronica goed, maar zorgde er niet voor dat heel Veronica er van meeprofiteerde. Zo leek het tenminste.
Dat geldt ook voor de Bonanza. Bonanza doet het goed, maar zorgt er niet voor dat heel Veronica ervan meeprofiteert. Gevolg van het programmeren van allemaal losse eilandjes?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Dat van die eilandjes heb ik nooit zo begrepen. Wat moeten ze dan doen? Een doorlopend programma de hele dag met in- en uitlopende dj's?
Richard Miedema

Bericht door Richard Miedema »

Eilandjes, heb juist het gevoel dat na een week er een team aan het bouwen is. Goeie combinatie van juiste muziek en juiste praatjes tussen de muziek door.
Veronica werkt aan het 'oude' gevoel te krijgen en is zoals dat ook vroeger was anders dan andere stations. Het positieve straalt uit de speakers.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Richard Miedema schreef: 14 jan 2022 16:09 Eilandjes, heb juist het gevoel dat na een week er een team aan het bouwen is. Goeie combinatie van juiste muziek en juiste praatjes tussen de muziek door.
Veronica werkt aan het 'oude' gevoel te krijgen en is zoals dat ook vroeger was anders dan andere stations. Het positieve straalt uit de speakers.
Met eilandjes bedoel ik dat ieder DJ zijn eigen programma heeft met eigen programmanaam, vormgeving, itempjes, e.d.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

DavyGer schreef: 14 jan 2022 10:43
Phoenix schreef: 14 jan 2022 09:33 En hoorde ik Ruyer nu iets zeggen over een verbinding met de zolder van Stenders voor iets nieuws, waarover later meer?
Veronica krijgt een promotieplaat?
Paar uurtjes te vroeg, maar Veronica krijgt inderdaad een promotieplaat.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Nu voor het eerst Soundz Live op Veronica. Als dit een beetje standaard uitzending wordt dan beloofd dat echt erg veel goeds. Klinkt erg gelikt tot dusver, hoogstens wat veel items voor drie uur wat nu leidt tot erg veel gesproken woord. Verder ook wel een sterke uitstraling van een gesponsord programma, focus ligt volledig op het merk Soundz en niet op Veronica. Zelfs de vormgeving is totaal anders dan tijdens de andere uren.

Maar over het algemeenheid ben ik hier wel erg enthousiast over!

Nog iets langer geluisterd: Volgens mij hebben ze werkelijk ieder idee dat ze hadden voor items in het programma gezet. Is echt item > plaatje > item > plaatje > item > plaatje. Terwijl het plaatje ook vaak voortkomt uit het item. Daarnaast maakt men ook weinig echte keuzes: zo worden snippets van nieuwe platen gedraaid in het kader van new music friday, maar dat vervolgens wel afsluiten met een plaat van lang geleden.
Laatst gewijzigd door DavyGer op 14 jan 2022 21:33, 7 keer totaal gewijzigd.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Pot schreef: 14 jan 2022 14:11
Lotte van der Neven schreef: 14 jan 2022 13:07 Tim met Niels en Rick is wat mij betreft een gouden zet. Jammer dat Henk Blok er niet ook bij zit, maar dit is een knaller van een ochtendshow waarvan ik hoop dat ie eens een jaar of 5 de kans krijgt. Het zou me niks verbazen als dit een succes wordt. Daarna Ruyer, van 6 tot 12 is de ochtend nu erg goed.
Ik denk niet dat dit nou veel betere cijfers op gaat leveren. Tim is toch een beetje een nobody ten opzichte van Wilfred natuurlijk. VI deed het voor Veronica goed, maar zorgde er niet voor dat heel Veronica er van meeprofiteerde. Zo leek het tenminste.
Geen idee of dit betere cijfers oplevert, maar kwalitatief hebben ze nu van 6 tot 12 vaklui zitten die weten wat ze doen en veel ervaring hebben. En ze passen bij elkaar, ze stralen eenduidigheid uit.

Alles na 12 uur vind ik te wisselend. Van de eeuwige amateur Martijn Muijs naar de bekende radioster Stenders naar Marisa (hate it or love it) naar een gortdroge, humorloze Willem Dorelijers.

Dus de ochtend verrast me positief. Maar inderdaad; gaat dat potten breken?
“Dan zet je toch een andere zender op?”
DavyGer

Bericht door DavyGer »

De programmering van Radio Veronica is alweer aangepast:

Leo Oldenburger draait van 00:00-2:00 "Het nachtverblijf van de hits" (Eerder niet gemeld)
"Het ministerie van Aangeschoten Zaken" met Bram Molenaar is niet van 00:00-2:00 maar tussen 2:00-4:00

Daarnaast is er een nieuw programma op zondag tussen 8:00-10:00 "Easy sunday morning muziek", al lijkt deze nonstop te zijn.

Volgens mij is Veronica daarmee tevens het station met de meeste gepresenteerde uren van Talpa.

Verder is er zoals eerder door mij vermeld een promotieplaat geïntroduceerd "de oorkonde" waarbij de voorkeur wordt gegeven aan muziek van Nederlands fabricaat die expliciet geen hitpotentie heeft. Daarnaast is er sinds deze week ook een album van de week.
Laatst gewijzigd door DavyGer op 14 jan 2022 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

rob stenders doet zijn programma one night stenders vanuit huis. hij zin in quarantaine omdat side kick Caroline Brouwe positief getest is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

fnlradio schreef: 14 jan 2022 22:04 rob stenders doet zijn programma one night stenders vanuit huis. hij zin in quarantaine omdat side kick Caroline Brouwe positief getest is.
De uitzending was van korte duur en er was wederom een herstart van zijn systeem nodig, maar daarmee was het probleem niet opgelost. In de studio in Hilversum zaten Mark Reman, Carsten van Dijk en Leo Oldenburger. Die namen het rond 23 uur over. Toen ben ik afgehaakt.
Disclaimer:
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Wat vinden we van dit "nieuwe" Veronica na de eerste week?

Ik ben best positief verrast over zowel de nieuwe ochtendshow als de middagshow, die vallen bij mij erg in de smaak. Verder vind ik, zie ook mijn eerdere post, de vrijdag zeer positief opvallen en dan met name Carsten van Dijk.

Enige verbeterpunt vind ik het uurtje 18:00-19:00 op vrijdag, dat voelt een beetje als "oja, dat moet ook nog". Zou wel wat meer schwung kunnen krijgen mijn inziens, het request/feestuurtje van het oude 3FM kan mijn inziens hier een goed template voor zijn.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

DavyGer schreef: 15 jan 2022 18:17 Wat vinden we van dit "nieuwe" Veronica na de eerste week?

Ik ben best positief verrast over zowel de nieuwe ochtendshow als de middagshow, die vallen bij mij erg in de smaak. Verder vind ik, zie ook mijn eerdere post, de vrijdag zeer positief opvallen en dan met name Carsten van Dijk.

Enige verbeterpunt vind ik het uurtje 18:00-19:00 op vrijdag, dat voelt een beetje als "oja, dat moet ook nog". Zou wel wat meer schwung kunnen krijgen mijn inziens, het request/feestuurtje van het oude 3FM kan mijn inziens hier een goed template voor zijn.
Ze doen in elk geval flink hun best. Wat eerder werd genoemd, de ochtend als totaal met Tim en Dennis is ijzersterk. Voor de rest kan het mij gewoon niet bekoren en vraag ik me nog steeds af of dit commercieel interessant is. Maar ze maken zeker het verschil met andere zenders en dat is zeker goed. Ben ook benieuwd naar de 80s week.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 15 jan 2022 18:17 Enige verbeterpunt vind ik het uurtje 18:00-19:00 op vrijdag, dat voelt een beetje als "oja, dat moet ook nog". Zou wel wat meer schwung kunnen krijgen mijn inziens, het request/feestuurtje van het oude 3FM kan mijn inziens hier een goed template voor zijn.
Zo’n uurtje heeft Veronica al eens gehad met Jan-Joost, Rick en Niels en dat klonk heel aangenaam. Ik weet echter niet of Marisa zo’n sfeer kan neerzetten.
Disclaimer:
J-V NL

Bericht door J-V NL »

Na het vertrek van VI was ik zelf ook vertrokken bij veronica, maar vandaag toch aangenaam verrast na bijlezen van dit topic en een paar veranderingen terug geluisterd, goh weer een nieuwe/geüpgraded audiovormgeving, klinkt me toch wel lekker en wat moderner dan de eerste versies die maurice had gemaakt. En ook de uuropener toth is eindelijk wat korter en duidelijker, en ze zijn weer terug gekomen om gewoon de naam van de betreffende jock erin te verwerken zoals eerst. Dat maakt me al postief, en dennis hoebee terug?! Programmering op marisa na dan, lijkt me erg leuk.
Was niet te spreken over wat stenders en caroline hadden gemaakt, maar zou t dan toch…. Ga weer luisteren en volgen🙂 ben positief verast ineens
rammerdebam

Bericht door rammerdebam »

ik vind de nieuwe programmering erg fijn ! vind dat marisa en carsten het erg leuk doen in de middag. Vandaag het programma dennis hoebee geluisterd dat klonk ok wel weer erg vertrouwd
Plaats reactie