Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 09 dec 2021 07:01
jessica schreef: 09 dec 2021 00:42
Bo Lus schreef: 08 dec 2021 22:34 Dat programma van Vera op zondagmorgen vind ik kwa presentatie én muziek helemaal niks.
Toch is het een van de best scorende zondagochtendprogramma's en een van de programma's op Veronica met de meeste naamsbekendheid. Komt natuurlijk vooral door Danny Vera. Ook ontdekt Vera regelmatig onbekende artiesten.
Kun je de luistercijfers hiervan delen dan?
Waren de luistercijfers in het weekend niet achteruit gegaan?
Er was toch enkel (minimale) winst doordeweeks tussen 12 en 16 uur?
Alle overige tijdvakken (weekdagen en weekend) hadden ingeleverd.
Volgens mij allemaal aannames, heb nergens cijfers gezien. Maar kan me niet voorstellen dat Nederland op zondagochtend massaal naar Veronica zapt voor Danny Vera
Janno

Bericht door Janno »

En ook dat is een aanname :-)
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Janno schreef: 09 dec 2021 09:17 En ook dat is een aanname :-)
Uiteraard ☺️
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Maar dat het één van de best scorende zondagochtendprogramma's is, zoals Jessica stelt, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Veronica heeft in het weekend marktaandeel ingeleverd. Voor een zender die gemiddeld op 3% marktaandeel zit en waarvan het weekend slechter scoort ten opzichte van de weekdagen, lijkt het me zeer sterk dat er een uitzondering zit op zondagochtend.

Ik laat me graag overtuigen door harde cijfers. Dat Danny Vera regelmatig onbekende artiesten ontdekt is geen onderbouwing hiervoor.

Al met al een merkwaardige post van Jessica. Ik ben benieuwd naar de reactie van Jessica en of er duidelijke cijfers overlegd kunnen worden. Ik betwijfel het.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 09 dec 2021 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Het schijnt dat het één van de beste scorende zondagochtendprogramma´s is op Radio Veronica....
Orange

Bericht door Orange »

Daan! schreef: 09 dec 2021 11:46 Het schijnt dat het één van de beste scorende zondagochtendprogramma´s is op Radio Veronica....
Wat dat betreft is er geen speld tussen te krijgen bij de bewering van jessica. Het schijnt trouwens ook één van de slechtst scorende zondagochtendprogramma's op Radio Veronica te zijn.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 09 dec 2021 11:40
Maar dat het één van de best scorende zondagochtendprogramma's is, zoals Jessica stelt, lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Veronica heeft in het weekend marktaandeel ingeleverd. Voor een zender die gemiddeld op 3% marktaandeel zit en waarvan het weekend slechter scoort ten opzichte van de weekdagen, lijkt het me zeer sterk dat er een uitzondering zit op zondagochtend.

Ik laat me graag overtuigen door harde cijfers. Dat Danny Vera regelmatig onbekende artiesten ontdekt is geen onderbouwing hiervoor.

Al met al een merkwaardige post van Jessica. Ik ben benieuwd naar de reactie van Jessica en of er duidelijke cijfers overlegd kunnen worden. Ik betwijfel het.
Ik heb de onderbouwende cijfers niet, maar ik heb het ergens gelezen. Daarom was ik ook voorzichtig en zeg ik "schijnt". Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.

Wel weet ik dat zondag de laagste luisterdag van de week is met vaak maar 25% of 30% van de luisteraars op doordeweekse dagen. Dit geldt overigens voor bijna alle zenders op zondag. Er wordt gewoon minder radio geluisterd op zondag. Uitzondering is Langs de Lijn op radio1 hoewel de absolute luisteraars van dit programma ook in de loop der jaren naar beneden is gegaan. Dit komt natuurlijk door de vele sportzenders Ziggo, ESPN die voetbal live uitzenden.

Maar om te stijgen op zondag heb je dus relatief weinig luisteraars extra nodig om een behoorlijk percentage te stijgen.
Janno

Bericht door Janno »

Ik zou heel graag willen weten wat de luistercijfers zijn. Tot die tijd kunnen we allemaal alleen maar speculeren. Ik kan me wel voorstellen dat fans van Danny Vera er graag op afstemmen en gezien de populariteit van zijn muziek zou dat potentieel een redelijke hoeveelheid kunnen zijn.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 09 dec 2021 14:41 Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.
En jij bent diegene die moe wordt van sommige discussies hier?

Je brengt naar voren dat Danny Vera één van de best scorende programma's op zondagochtend heeft. En als er vervolgens naar onderbouwing wordt gevraagd pareer je dit door te zeggen om het tegendeel te bewijzen.

Het schijnt dat Danny Vera één van de slechts scorende zondagochtendprogramma's maakt. Ik heb de onderbouwende cijfers niet, maar ik heb het ergens gelezen. Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.

:lol:

UPDATE:

Kijk, zo verhouden de cijfers zich tussen week en weekend. Op basis van deze cijfers concludeer ik dat Veronica in het weekend op 2,5% marktaandeel zit. Wat Vera scoort is mij niet bekend, maar het lijkt me sterk dat hij ook maar het dubbele van die 2,5% haalt. Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen. :lol:
Afbeelding
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Sorry, maar ik snap het niet. Op de weekdagen worden Slam! en 3FM op 100 gesteld. Dat is het uitgangspunt zoals ik geleerd heb. Dan zou Q 2% meer scoren dan 3FM/Slam!. Dat lijkt me sterk.
petoi

Bericht door petoi »

Waar komen deze cijfers vandaan Phoenix? Want door die cursor bij Q in het weekend lijkt het net alsof iemand die in excel heeft gemaakt. Komt de geloofwaardigheid niet echt ten goede, ik kan ook wel een leuk tabelletje in excel klussen maar dat maakt nog niet dat de cijfers erin kloppen.
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 09 dec 2021 16:56
jessica schreef: 09 dec 2021 14:41 Ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.
En jij bent diegene die moe wordt van sommige discussies hier?
Nou, precies dat ja. Ongelofelijk.
Phoenix schreef: 09 dec 2021 16:56 Afbeelding
Interessante tabel.
Mij vallen vooral de goede cijfers van Skyradio en 100%NL op in het weekend. Non-stop of bijna non-stop scoort dus blijkbaar goed in het weekend. Dat had ik in een ver verleden met Q. Luisterde ik doordeweeks niet naar, maar in het weekend non-stop wel.
En Radio 10 min of meer gelijk in week en weekend past bij de kwaliteit van de dj's in het weekend. Doen ze dus goed, wetende dat er luistercijferkanons als Van Someren en Ekdom zijn op werkdagen.
Radio 2, 538 en Veronica moeten in het weekend wel flink aan de bak. Het goed scorende SmK trekt de boel nog niet genoeg omhoog. Wellicht meer SmK-achtige programma's op Radio 2? (haha, geintje) Voor Veronica is hier weleens de suggestie gedaan dat het weekend misschien non-stop zou worden. Gezien de cijfers van Sky en 100%NL is dat misschien niet eens een slecht idee. Overigens zou ik er dan niet helemaal non-stop van maken, maar een beetje een formule a la Q in het verleden met wel een keer een verzoekje of een prijsvraag.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Dus Veronica heeft een hogere index doordeweeks dan 2 en 10? Inderdaad bron van deze tabel?
Orange

Bericht door Orange »

Ikbenroy schreef: 09 dec 2021 18:23 Dus Veronica heeft een hogere index doordeweeks dan 2 en 10? Inderdaad bron van deze tabel?
Ik vermoed dat je de indexen onderling tussen stations niet mag vergelijken, maar dat het vooral vergelijkingen zijn per radiostation tussen werkdagen en weekendagen. Maar waar het precies een index van is, is idd niet helemaal duidelijk. Fijn als Phoenix de bron prijsgeeft of iig duiding geeft van wat er precies in de tabel te zien is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

petoi schreef: 09 dec 2021 17:49 Waar komen deze cijfers vandaan Phoenix? Want door die cursor bij Q in het weekend lijkt het net alsof iemand die in excel heeft gemaakt. Komt de geloofwaardigheid niet echt ten goede, ik kan ook wel een leuk tabelletje in excel klussen maar dat maakt nog niet dat de cijfers erin kloppen.
Wordt iets cijfermatig onderbouwd, zijn er nog twijfels :lol:

https://www.adformatie.nl/media/radioze ... inst-halen
Disclaimer:
Plaats reactie