Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Ikbenroy

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Ikbenroy »

Oortjes schreef: 06 dec 2021 18:33
Phoenix schreef: 06 dec 2021 18:29 Je bedoelt Kink? De associatie stoer en rebels heb ik niet bij Kink. Misschien heeft geen enkel landelijk commercieel en publiek station dit label, omdat ze zich allen richten op 20-49 of zelfs nog ouder.
Ik hoop niet dat er nog iemand afhaakt, maar we zijn dit erns Phoenix. Kink is niet stoer en rebels, gewoon een gedegen muziekzender.

Veronica en Radio 538 waren dat olv Lex Harding. Dat is zeker lang grleden. Ik zou ook niet weten welke zender nu stoer en rebels is. Het hoeft ook niet, eer is voldoende ander onderscheidend vermogen.
Waarom moet er iemand afhaken dan? Is dat weer een zoveelste veeg ut de pan?

On-topic: Stoer en rebels was een typering voor het “oude” Veronica (als publieke omroep), Het Talparonica onder Stenders is dat uiteraard niet. Maar goed jullie point of view dat Kink niet stoer is (so be it).
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ikbenroy schreef: 06 dec 2021 21:31 Waarom moet er iemand afhaken dan? Is dat weer een zoveelste veeg ut de pan?
Nee, dat is een grapje n.a.v. eerdere gebeurtenis hier.
Ikbenroy schreef: 06 dec 2021 21:31 On-topic: Stoer en rebels was een typering voor het “oude” Veronica (als publieke omroep), Het Talparonica onder Stenders is dat uiteraard niet. Maar goed jullie point of view dat Kink niet stoer is (so be it).
Wat vind je dan stoer en rebels aan Kink? Ik vind het een goede zender hoor, maar snap deze typering niet zo.
Rock 'n roll is better than music!
San27

Bericht door San27 »

Ja kink is stoer klaar uit! Niet van die suffe muziek
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Lotte van der Neven schreef: 06 dec 2021 20:51 Verder merk ik dat ik Veronica links laat liggen, de zender mist urgentie en de presentatiestijl verpest voor mij de meer dan prima muziekmix. De enige die echt trek op deze zender zijn Ruyer, Verschuuren en Tim Klijn. Maar dat zijn dan ook echte radiomakers en geen bezoekers van een vinylfestival die ze met linnen tasje en al in de studio van Veronica gezet hebben. Ja, ik chargeer, niet de bedoeling om hier iemand mee te kwetsen. :wink:
Je verwoord het weer eens uitstekend. Ik weet niet of je met de opmerking “bezoekers van een vinylfestival die ze met linnen tasje en al in de studio van Veronica gezet hebben” iemand hebt gekwetst maar ik heb er hartelijk om kunnen lachen.

De muziekmix is voor mij de beste van de landelijke radio, maar de presentatie van sommigen maken het voor mij op momenten een lastig te beluisteren zender.
San27 schreef: 06 dec 2021 21:56 Ja kink is stoer klaar uit! Niet van die suffe muziek

Zijn het bij Kink ook niet bezoekers van vinylfestivals met linnen tasjes? ;-)
Kink associeer ik met alternatief, maar niet met stoer.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Lotte van der Neven schreef: 06 dec 2021 20:51
density1 schreef: 05 dec 2021 21:30 Denk er ook zo het mijne van. Ik laat dit topic eventjes. Het 'toontje' die sommige lieden hier denken te moeten bezigen ben ik allerminst van gediend.
Als je respect wil van medeforummers, probeer je meningen dan eens te onderbouwen. 25 berichten per dag van 1 zin per stuk voegt onvoldoende toe en is slecht voor het forum, laat staan voor je geloofwaardigheid. Ik snap wel dat het een hele stoere stijl is, dat natuurlijk wel. Over een toontje gesproken.
Klachten bij de admins hierover leiden gek genoeg niet tot actie, terwijl het hun forum is dat verpest wordt door die nikszeggende oneliners.

De discussie over het doel van Veronica is al heel vaak gevoerd en het constante mantra “we weten niet wat de doelstellingen zijn van Veronica” werd een grijsgedraaide langspeelplaat die alle discussie doodslaat. Ik vind het dus een goede zaak dat Henkjan2016 daar mee stopt, had al maanden eerder moeten gebeuren.

Verder merk ik dat ik Veronica links laat liggen, de zender mist urgentie en de presentatiestijl verpest voor mij de meer dan prima muziekmix. De enige die echt trek op deze zender zijn Ruyer, Verschuuren en Tim Klijn. Maar dat zijn dan ook echte radiomakers en geen bezoekers van een vinylfestival die ze met linnen tasje en al in de studio van Veronica gezet hebben. Ja, ik chargeer, niet de bedoeling om hier iemand mee te kwetsen. :wink:
Het zal je niet verbazen maar ook wat mij betreft heb je het weer eens uitstekend omschreven 😁
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 04 dec 2021 18:19 5% is zeker haalbaar, maar niet met deze programmering en format. Het is een leuke zender voor de liefhebber, maar niet voor een grote groep (doorsnee) luisteraars.
Niet alle zenders kunnen 10% halen. Waarom mag er niet 1 station anders zijn van jou en anderen?
Waarom moet altijd alles geprogrammeerd worden voor de grote groep (doorsnee) luisteraars. Daar worden al minimaal 6 landelijke stations op geprogrammmeerd. Laat Veronica lekker gaan. Luister er niet meer naar als je het niets vind. 100 andere zenders voor jou. Ik word hier zo moe van.

Ook die hang naar het verleden. Laat Bart en de Zwart lekker op Radio5. Ik heb zaterdag ook geluisterd en Erik zette daar een prima programma neer.
Niets mis mee. Maar hij hoeft niet perse weer op Veronica.

Henkjan2016 schreef: 05 dec 2021 21:03 Ik heb ooit geopperd wat nu het werkelijke doel van Veronica zal zijn, omdat hetgeen wij ervaren 200% tegen alles ingaat wat hier als radio wordt gevonden. Hier wordt altijd het antwoord als hierboven beschreven. Hoe realistisch dit ook is. Het blijft een aanname en wordt gebracht alszijnde een feit. Stenders zou volgens hier op het forum nooit op deze manier (vantevoren was hij hier al afgemaakt) Radio Veronica mogen omvormen, en zie hoe het geschiedde. Ruimte voor verandering is er niet.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze manier van communicatie en attitude niet meer waardeer en heb geen zin meer in deze discussie.

Bedankt voor de voorgaande jaren, maar hier stopt mijn aandeel. Een reactie op dit bericht is niet meer nodig.
Helemaal eens met laatste spreker. Rob Stenders is hier bij voorbaat al afgemaakt. Hij mocht niet aan Veronica komen en al helemaal niet aan Lindo Duvall. Dat was sowieso de oppergod van Veronica die het hele station overeind hield in zijn eentje.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Jessica, helemaal met je eens. Evenals met Henkjan2016

Er zijn hier een aantal mensen die het niet na kunnen laten gezamenlijk mensen aan te vallen die in hun ogen niets begrijpen van het maken van radio.
Ondertussen steken ze elkaar dan ook nog graag een veer in de r***.

Die mensen maken het dat ik eigenlijk niet meer veel zeg hier. Het is gewoon niet leuk meer.
Beducht dat er direct een aanval komt omdat je te weinig inhoudelijk bent of te veel. Of je zegt dat iets je smaak is (dat is al helemaal not done).

Jammer.

Ik geniet enorm van het huidige Radio Veronica, luister niet naar andere zenders momenteel.
Prima dj’s en gelukkig geen Lindo Duvall (O, wat zeg ik nou!)
Janno

Bericht door Janno »

Er is duidelijk een verschil in opvatting hoe een station en dj zou moeten klinken en ik vrees dat we daar nooit uit gaan komen.

Ik erken dat sommige nieuwe Veronica-jocks anders klinken dan de laatste decennia gebruikelijk is, maar ervaar dat persoonlijk niet als storend. Anderen doen dat wel. Het is niet anders. Dat de luistercijfers vooralsnog, en wellicht blijft het zo, niet stijgen maar juist dalen, is een feit. Alleen weet niemand iets over afspraken met de Mol en hoeveel krediet Stenders heeft. Er zijn alleen aannames, ingegeven door commerciële logica weliswaar, maar desalniettemin aannames dat dit niet gaat werken. Mijn aanname is dat de Mol wist waar hij aan begon en kennelijk heeft hij deze cijfers voor lief genomen om hem moverende redenen. Misschien gaat hij ervan uit dat Veronica voor een bescheiden budget een vaste kern luisteraars aan zich gaat binden en neemt hij daar genoegen mee zolang vlaggenschepen radio 10 en 538 maar genoeg in het laatje brengen om winst te maken.

Allemaal aannames, nogmaals, maar doen we dat niet allemaal?
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

jessica schreef: 07 dec 2021 14:55 Niet alle zenders kunnen 10% halen. Waarom mag er niet 1 station anders zijn van jou en anderen?
Waarom moet altijd alles geprogrammeerd worden voor de grote groep (doorsnee) luisteraars. Daar worden al minimaal 6 landelijke stations op geprogrammmeerd. Laat Veronica lekker gaan. Luister er niet meer naar als je het niets vind. 100 andere zenders voor jou. Ik word hier zo moe van.

Helemaal eens met laatste spreker. Rob Stenders is hier bij voorbaat al afgemaakt. Hij mocht niet aan Veronica komen en al helemaal niet aan Lindo Duvall. Dat was sowieso de oppergod van Veronica die het hele station overeind hield in zijn eentje.
Ik ga er maar vanuit dat ik onder de "anderen" val, dus ik zal reageren :smile:

Wat mij betreft mag er best een station anders zijn. of meer dan 1. Daar gaat het mij helemaal niet om. Het punt is: het is totaal onlogisch wat er gaande is, zeker als je er van bovenaf naar kijkt. En nou juist dat aspect maakt het interessant om over te discussiëren en te proberen te begrijpen wat er (dan wel) gebeurt.

Stenders mag best aan Veronica komen. Ik heb weinig met historie, ik was (en ben) geen frequent luisteraar, ik zap er eens langs als radioliefhebber and that's it. Ik ben te jong voor de zeezender tijd, dus die hang daar naar toe is bij mij precies 0 aanwezig. Mijn eerste aanraking met Veronica was in de Veronica FM tijd, eind jaren 90. Ik heb daar van genoten, hele toffe herinneringen aan, maar dat is het ook. Ik hecht niet aan namen etc. Dus deze hele discussie zou voor mij ook opgaan voor Radio de Zeehond. Het is interessant vanuit het vak, verder speelt er voor mij niks mee.
Smid70 schreef: 07 dec 2021 15:45 Jessica, helemaal met je eens. Evenals met Henkjan2016

Er zijn hier een aantal mensen die het niet na kunnen laten gezamenlijk mensen aan te vallen die in hun ogen niets begrijpen van het maken van radio.

Die mensen maken het dat ik eigenlijk niet meer veel zeg hier. Het is gewoon niet leuk meer.
Beducht dat er direct een aanval komt omdat je te weinig inhoudelijk bent of te veel. Of je zegt dat iets je smaak is (dat is al helemaal not done).
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Het is sowieso niet mijn intentie, dus als dat zo overkomt zal ik proberen dat anders te doen.

Maar ik wil wel aantekenen dat ik het dikgedrukte niet zo heel gek vindt op een forum... ik snap werkelijk waar niet waarom om inhoud vragen gek is. En eerlijk gezegd begrijp ik ook niet dat er dus mensen zijn die dat helemaal niet als voorwaarde zien voor een (goed) forum.

Tot slot wil ik nog mijn post van een paar maanden geleden quoten, dat vat alles we mooi samen. We gaan er verder ook niet uitkomen vrees ik, maar dat mag.
Verder begrijp ik niet zo dat mensen niet wat meer van bovenaf naar de/een discussie kunnen kijken. Het is niet gek als meningen van elkaar verschillen, normaal volgt dan een discussie op basis van feiten en dan kan een van de partijen van mening veranderen. Of niet. Of beiden. Maar het is niet zo dat als je het oneens bent, dat je dan de andere mening niet gehoord wilt hebben. Volgens mij is dat hier dan ook niet aan de hand, er wordt echter gevraagd om verduidelijking, onderbouwing, enig respect, etc. Dat is iets heel anders. Alleen een mening neerplempen voegt ook niks toe aan het idee van een forum, een forum is immers: een plek voor discussie.

Je ziet het ook aan de reactie van Smid70 op Lotte van der Neven, er wordt gelijk gesproken over "jouw favorieten, jouw helden", maar dat zegt Lotte helemaal niet. Er wordt puur gesproken over vakmanschap en eventueel bereikte successen. Daarmee hoeft het nog geen held of favoriet van diegene te zijn. Lewis Hamilton is een vakman, heeft vrijwel alles bereikt, is een van de beste ooit. Dat erken ik allemaal, ik zie het, heb daar bewondering voor, maar het is niet mijn held of favoriete coureur. Dat zijn anderen. Hier (en elders in de maatschappij) is dan echter de tendens om Lewis als een pannenkoek weg te zetten, omdat hij toevallig niet in je straatje past. Volgens mij is dat het punt waar het om gaat. Dat moeten we niet doen, beide kanten op niet.

En verder lopen we hier gewoon tegen het verschil in intenties aan. Dat heb ik eerder al eens gezegd, ik kom hier om te praten over radio, als professie, om van gedachten te wisselen, etc. Omdat het mijn vak is. Velen blijken hier te komen alleen omdat ze graag radio luisteren. Met beiden is niet mis, maar dat botst gewoon. En ik denk dat dat lastig op te lossen is. Als de techniek, het vak, de makers, de wetenschap je niet interesseert, ga je daar nooit mooie discussie over voeren. En andersom.

Tot slot: eens met Orange. Soms is iets niet "alleen een mening", waar die grens ligt is inderdaad lastig, maar er is geen vrijbrief om alles maar te roepen onder het mom van "mening!".
Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef: 07 dec 2021 14:55
Phoenix schreef: 04 dec 2021 18:19 5% is zeker haalbaar, maar niet met deze programmering en format. Het is een leuke zender voor de liefhebber, maar niet voor een grote groep (doorsnee) luisteraars.
Niet alle zenders kunnen 10% halen. Waarom mag er niet 1 station anders zijn van jou en anderen?

Ook die hang naar het verleden. Laat Bart en de Zwart lekker op Radio5. Ik heb zaterdag ook geluisterd en Erik zette daar een prima programma neer.
Niets mis mee. Maar hij hoeft niet perse weer op Veronica.

Henkjan2016 schreef: 05 dec 2021 21:03 Ik heb ooit geopperd wat nu het werkelijke doel van Veronica zal zijn, omdat hetgeen wij ervaren 200% tegen alles ingaat wat hier als radio wordt gevonden. Hier wordt altijd het antwoord als hierboven beschreven. Hoe realistisch dit ook is. Het blijft een aanname en wordt gebracht alszijnde een feit. Stenders zou volgens hier op het forum nooit op deze manier (vantevoren was hij hier al afgemaakt) Radio Veronica mogen omvormen, en zie hoe het geschiedde. Ruimte voor verandering is er niet.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze manier van communicatie en attitude niet meer waardeer en heb geen zin meer in deze discussie.

Bedankt voor de voorgaande jaren, maar hier stopt mijn aandeel. Een reactie op dit bericht is niet meer nodig.
Ik heb het gevoel dat zaken wel erg uit z'n verband worden getrokken door jou jessica.
Er roept hier namelijk niemand dat Veronica 10% moet halen en ook niet dat ieder station, en dus ook Veronica, maar doorsnee geprogrammeerd moet worden. Sterker nog, ik lees hier veel complimenten voor Veronica. Ook heb ik nergens gezien dat Rob Stenders bij voorbaat werd afgemaakt.

Alleen dit is een radioforum en je kan toch wel stellen dat Veronica/Rob Stenders wat opvallende keuzes maakt en het is een feit dat de trend is dat de cijfers sinds zijn komst dalen. Het lijkt mij dat daar dan wel een gesprek over gevoerd mag worden op nota bene een radioforum.
Orange

Bericht door Orange »

Smid70 schreef: 07 dec 2021 15:45 Jessica, helemaal met je eens. Evenals met Henkjan2016

Jammer.

Ik geniet enorm van het huidige Radio Veronica, luister niet naar andere zenders momenteel.
Prima dj’s en gelukkig geen Lindo Duvall (O, wat zeg ik nou!)
Er worden juist allerlei redelijke argumenten aangedragen. Mooi dat jij geniet van het huidige Veronica, blijf vooral luisteren. Maar op dit radioforum mag dan toch wel gesproken worden over zaken die opvallen bij het Veronica onder Rob Stenders, zeker als er ook een dalende trend qua luistercijfers te zien is. Dat heeft echt niets te maken met mensen aanvallen, maar met inhoudelijk een gesprek voeren hier op het radioforum. Daar is een forum immers voor.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef: 07 dec 2021 14:55 Niet alle zenders kunnen 10% halen. Waarom mag er niet 1 station anders zijn van jou en anderen?
Waarom moet altijd alles geprogrammeerd worden voor de grote groep (doorsnee) luisteraars.
Volgens mij noemde ik de 5%. Dat is veen 10%. Dat is leuk voor Q Music, Radio 538 en Radio 10, maar kan natuurlijk niet voor alle stations gelden. Voor zenders als Sublime, Kink en 100%NL met echt afwijkende keuzes is die 10% al hrlemaal nooit haalbaar. Deze zijn er niet voor de grote groep doorsnee en dat is een prima keuze.

Radio Veronica zal de 10% ook niet halen binnen Talpa. Het is wel een station met een muziekformat en programma's die niet getuigen van de afwijkende keuzes die bovenstaande zenders maken. Dit station richt zich echt wel op een bepaalde massa, niet de 10% van Radio 538, maar de helft zal echt wel de wens zijn. Zo niet, hebben mannen als Tim Klijn en Dennis Ruyer en hun programma's er echt niks te zoeken.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Waarom moet altijd alles geprogrammeerd worden voor de grote groep (doorsnee) luisteraars.
Veronica mag anders zijn, maar bij bepaalde keuzes die nu gemaakt zijn plaats ik wel vraagtekens. Dat moet toch kunnen op een nota bene een radioforum.

Overigens ben ik (op bepaalde punten) zeer positief over Veronica. Dat is dan mijn persoonlijke smaak.

Daarnaast plaats ik op- en aanmerkingen. Die probeer ik te plaatsen vanuit een ‘professioneel’ perspectief. Hierbij wordt ik mogelijk wel gehinderd door een persoonlijke, professionele bagage. Maar dat lijkt anderen ook niet te hinderen.
Janno schreef: 07 dec 2021 15:54 Er is duidelijk een verschil in opvatting hoe een station en dj zou moeten klinken en ik vrees dat we daar nooit uit gaan komen.
Nee hoor. Zoveel mensen, zoveel smaken. Alleen is de vraag (de discussie) of de huidige gekozen ‘klank’ van Veronica succes gaat brengen. Vooralsnog is een dalende trend in de luistercijfers te zien. Dat is voer voor discussie op een radioforum. Volkomen logisch volgens mij. Intussen gun ik jou en anderen heel veel luisterplezier met a-typische jocks en Stenders imitators als Mark Reman en Femke van der Veen. Het is niet mijn ‘cup of tea’ en daarom schakel ik de zender uit als deze personen on-air zijn, zoals ook geopperd door Jessica ;-)
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 07 dec 2021 19:14
Janno schreef: 07 dec 2021 15:54 Er is duidelijk een verschil in opvatting hoe een station en dj zou moeten klinken en ik vrees dat we daar nooit uit gaan komen.
Nee hoor. Zoveel mensen, zoveel smaken. Alleen is de vraag (de discussie) of de huidige gekozen ‘klank’ van Veronica succes gaat brengen. Vooralsnog is een dalende trend in de luistercijfers te zien. Dat is voer voor discussie op een radioforum. Volkomen logisch volgens mij.
Ja, eens. Die discussie ontloop ik ook niet blijkens de rest van mijn post onder de door jou gequote beginzin ;-)
Ik erken dat sommige nieuwe Veronica-jocks anders klinken dan de laatste decennia gebruikelijk is, maar ervaar dat persoonlijk niet als storend. Anderen doen dat wel. Het is niet anders. Dat de luistercijfers vooralsnog, en wellicht blijft het zo, niet stijgen maar juist dalen, is een feit. Alleen weet niemand iets over afspraken met de Mol en hoeveel krediet Stenders heeft. Er zijn alleen aannames, ingegeven door commerciële logica weliswaar, maar desalniettemin aannames dat dit niet gaat werken. Mijn aanname is dat de Mol wist waar hij aan begon en kennelijk heeft hij deze cijfers voor lief genomen om hem moverende redenen. Misschien gaat hij ervan uit dat Veronica voor een bescheiden budget een vaste kern luisteraars aan zich gaat binden en neemt hij daar genoegen mee zolang vlaggenschepen radio 10 en 538 maar genoeg in het laatje brengen om winst te maken.

Allemaal aannames, nogmaals, maar doen we dat niet allemaal?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 07 dec 2021 19:14
Veronica mag anders zijn, maar bij bepaalde keuzes die nu gemaakt zijn plaats ik wel vraagtekens. Dat moet toch kunnen op een nota bene een radioforum.

Overigens ben ik (op bepaalde punten) zeer positief over Veronica. Dat is dan mijn persoonlijke smaak.

Daarnaast plaats ik op- en aanmerkingen. Die probeer ik te plaatsen vanuit een ‘professioneel’ perspectief. Hierbij wordt ik mogelijk wel gehinderd door een persoonlijke, professionele bagage. Maar dat lijkt anderen ook niet te hinderen.
Nee hoor. Zoveel mensen, zoveel smaken. Alleen is de vraag (de discussie) of de huidige gekozen ‘klank’ van Veronica succes gaat brengen. Vooralsnog is een dalende trend in de luistercijfers te zien. Dat is voer voor discussie op een radioforum. Volkomen logisch volgens mij. Intussen gun ik jou en anderen heel veel luisterplezier met a-typische jocks en Stenders imitators als Mark Reman en Femke van der Veen. Het is niet mijn ‘cup of tea’ en daarom schakel ik de zender uit als deze personen on-air zijn, zoals ook geopperd door Jessica ;-)
Ik vind dat jij je hier altijd heel netjes verwoordt en werkelijk geen verkeerd woord zegt. Ik vind ook echt dat iedereen die van het huidige Veronica geniet, dat ook vooral moet blijven doen. Zou ook heel raar zijn als iemand dat niet zou vinden natuurlijk 🙄

Maar ik merk wel dat sinds de laatste luistercijfers waarin Veronica 20% verloor in een jaar tijd in 20-49 wat gewoon echt wel fors is, de toon van enkele leden van de Veronica aanhang hier begint te veranderen. En dat kan ik me ook wel voorstellen als je al een half jaar kennelijk zo gelooft in deze formule, en dat het dan blijkbaar toch niet zo'n succes lijkt te zijn als waar je zo van overtuigd was. Dan is dat misschien frustrerend. Maar wie weet hoe de cijfers er over drie maanden weer uitzien, al vrees ik er persoonlijk voor.
Plaats reactie