Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

Evenzogoed reageer ik toch: Jammer, Henkjan2016. Het ga je goed.
density1

Bericht door density1 »

Denk er ook zo het mijne van. Ik laat dit topic eventjes. Het 'toontje' die sommige lieden hier denken te moeten bezigen ben ik allerminst van gediend.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Tja, als de hele Veronica verdediging er in een half uur tijd ineens mee meent te moeten stoppen, kunnen we dit topic wel sluiten 😉
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 05 dec 2021 21:38 Tja, als de hele Veronica verdediging er in een half uur tijd ineens mee meent te moeten stoppen, kunnen we dit topic wel sluiten 😉
Dan neem ik die rol wel op me ;-)

Altijd jammer als trouwe forumleden, die ook nog eens een relevante bijdrage leveren, zich genoodzaakt voelen te stoppen.

Ik vond het altijd wel grappig als Henkjan2016 een paar dagen later opmerkingen over een bepaalde uitzending plaatste, omdat hij alles in de herhaling beluisterde.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Dit gaat helemaal nergens over. Discussieer lekker en wordt het wel of niet eens. Het gesprek op een forum is veel belangrijker dan het gelijk.

Inhoudelijk, niks zo commercieel als Veronica. Er is na 1960 veel veranderd, maar dat nooit. Ook Rob Stenders zal resultaat moeten behalen. Hoeveel tijd hij hiervoor krijgt? In de traditie van Talpa zal dat wel te weinig zijn :???:
Rock 'n roll is better than music!
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Wat de reactie van Henkjan2016 betreft, ik reageer toch. Wellicht lees je het toch nog.

Ik schrijf dus niet dat ik Exact weet wat de doelstellingen van Veronica zijn, ik beschrijf alleen wat Talpa voor bedrijf is en hoe ze te werk gaan. Dat weet ik, omdat ik zelf al jaren met ze samenwerk. Talpa is een commercieel bedrijf, dat niet is opgericht als filantropische instelling. Sorry, maar dat Is gewoon feit.

Maar omdat ik de doelstellingen niet exact weet, schreef ik bewust ook dat Veronica een aanvulling op de groep zal moeten zijn. Dat kan op vele manieren, dat laat ik verder dan ook in het midden, maar dat het puur voor de hobby is en het vooral 'leuk' moet zijn zoals hier af en toe gesuggereerd wordt, dat is gewoon niet waar.

Je hebt gelijk dat veel wat ze doen tegen de verwachting van bovenstaande in gaat, maar dat neemt nog niet weg dat bovenstaande wel waar kan zijn. Want het kan bijvoorbeeld zo zijn dat men het idee heeft dat dit wel kan werken, of er wordt nog langzaam ergens naar toe gewerkt. Of men zit gewoon helemaal fout, ook dat gebeurt.

Volgens mij heb ik een tijd terug ook al eens iets geschreven hier over en daar sta ik nog steeds achter :smile:

Overigens ging de 'discussie' eerder vanavond mij niet zo zeer over het beleid van Veronica ansich, maar over het inconsistente geluid van Density hier op het forum en het aldoor ontbreken van enige inhoudelijke duiding. En constructieve bijdrage aan het forum.

Als aanvulling daarop: ik snap best dat Brouwer die dingen zegt en het kan zelfs waar zijn, maar dan laat ze een deel weg (zie bovenstaande), want ook dat is marketing :wink:

Tot slot wil ik verder niemand wegjagen en hoop ik dat je nog eens op je beslissing terugkomt.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 05 dec 2021 21:30 Denk er ook zo het mijne van. Ik laat dit topic eventjes. Het 'toontje' die sommige lieden hier denken te moeten bezigen ben ik allerminst van gediend.
Misschien trekt de sfeer dan eindelijk bij wanneer je de eer aan je zelf houd. Voor een ieder een win win situatie
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 01 dec 2021 23:19 Waarom zou Rick de playlists blijven maken als Tim het tijdslot overneemt in de ochtend? Rick deed dit omdat Genee geen idee heeft behalve dat hij misschien wat meer volkse liedjes gedraaid wil hebben.
Rick stuurde mij een bericht en blijft dit doen in de ochtend
Janno

Bericht door Janno »

Johanneke schreef: 05 dec 2021 21:38 Tja, als de hele Veronica verdediging er in een half uur tijd ineens mee meent te moeten stoppen, kunnen we dit topic wel sluiten 😉
Ik blijf in elk geval nog wel even :wink:
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Phoenix schreef: 05 dec 2021 20:48
density1 schreef: 05 dec 2021 19:25 Dat staat voor stoer en rebels, gericht op een mannelijk profiel. Nu is dat wel iets breder getrokken maar in basis is het dat nog steeds.
Stoer en rebels. En intussen luisteren kalende mannen met een bierbuik en Tineke Renkema die een Zweedse puzzel aan het invullen is tijdens de Bonanza voornamelijk naar Veronica. Dat is allesbehalve stoer en rebels ;-)

Veronica is al een aantal decennia niet meer stoer en rebels. 538 had dat profiel geclaimd maar zijn het inmiddels ook niet meer.
Wie dan wel? Hint: Ze zitten op Dab+ en internet. En ondanks hun niche positie nog blijvend groeiend. In mijn optiek had 3FM dat imago eerder dan 538 in haar gloriejaren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ikbenroy schreef: 06 dec 2021 15:42
Phoenix schreef: 05 dec 2021 20:48
density1 schreef: 05 dec 2021 19:25 Dat staat voor stoer en rebels, gericht op een mannelijk profiel. Nu is dat wel iets breder getrokken maar in basis is het dat nog steeds.
Stoer en rebels. En intussen luisteren kalende mannen met een bierbuik en Tineke Renkema die een Zweedse puzzel aan het invullen is tijdens de Bonanza voornamelijk naar Veronica. Dat is allesbehalve stoer en rebels ;-)

Veronica is al een aantal decennia niet meer stoer en rebels. 538 had dat profiel geclaimd maar zijn het inmiddels ook niet meer.
Wie dan wel? Hint: Ze zitten op Dab+ en internet. En ondanks hun niche positie nog blijvend groeiend. In mijn optiek had 3FM dat imago eerder dan 538 in haar gloriejaren.
Je bedoelt Kink? De associatie stoer en rebels heb ik niet bij Kink. Misschien heeft geen enkel landelijk commercieel en publiek station dit label, omdat ze zich allen richten op 20-49 of zelfs nog ouder.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 06 dec 2021 18:29 Je bedoelt Kink? De associatie stoer en rebels heb ik niet bij Kink. Misschien heeft geen enkel landelijk commercieel en publiek station dit label, omdat ze zich allen richten op 20-49 of zelfs nog ouder.
Ik hoop niet dat er nog iemand afhaakt, maar we zijn dit erns Phoenix. Kink is niet stoer en rebels, gewoon een gedegen muziekzender.

Veronica en Radio 538 waren dat olv Lex Harding. Dat is zeker lang grleden. Ik zou ook niet weten welke zender nu stoer en rebels is. Het hoeft ook niet, eer is voldoende ander onderscheidend vermogen.
Rock 'n roll is better than music!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

'Stoer' is ook een ontzettend nietszeggend containerbegrip. Bij dit Veronica vind ik niemand 'stoer.' In de radiowereld vind ik als DJ überhaupt helemaal niemand stoer en mannelijk.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

density1 schreef: 05 dec 2021 21:30 Denk er ook zo het mijne van. Ik laat dit topic eventjes. Het 'toontje' die sommige lieden hier denken te moeten bezigen ben ik allerminst van gediend.
Als je respect wil van medeforummers, probeer je meningen dan eens te onderbouwen. 25 berichten per dag van 1 zin per stuk voegt onvoldoende toe en is slecht voor het forum, laat staan voor je geloofwaardigheid. Ik snap wel dat het een hele stoere stijl is, dat natuurlijk wel. Over een toontje gesproken.
Klachten bij de admins hierover leiden gek genoeg niet tot actie, terwijl het hun forum is dat verpest wordt door die nikszeggende oneliners.

De discussie over het doel van Veronica is al heel vaak gevoerd en het constante mantra “we weten niet wat de doelstellingen zijn van Veronica” werd een grijsgedraaide langspeelplaat die alle discussie doodslaat. Ik vind het dus een goede zaak dat Henkjan2016 daar mee stopt, had al maanden eerder moeten gebeuren.

Verder merk ik dat ik Veronica links laat liggen, de zender mist urgentie en de presentatiestijl verpest voor mij de meer dan prima muziekmix. De enige die echt trek op deze zender zijn Ruyer, Verschuuren en Tim Klijn. Maar dat zijn dan ook echte radiomakers en geen bezoekers van een vinylfestival die ze met linnen tasje en al in de studio van Veronica gezet hebben. Ja, ik chargeer, niet de bedoeling om hier iemand mee te kwetsen. :wink:
“Dan zet je toch een andere zender op?”
Janno

Bericht door Janno »

Wat betreft de muziekmix zijn we het over het algemeen wel eens, dat is al heel wat :wink:
Plaats reactie