Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pot »

density1 schreef: 04 dec 2021 16:24 Dat valt nog maar te bezien. Als dat niets wordt, dan is het over en sluiten voor Veronica en het merk Veronica op de radio...
Ja inderdaad. Dan zie je maar wat er kan gebeuren door een wisseling van de wacht. Had je het zo gelaten, dan had je nog jaren rond de 3,5% marktaandeel kunnen houden.
Oren open!
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Pot schreef: 04 dec 2021 19:10
density1 schreef: 04 dec 2021 16:24 Dat valt nog maar te bezien. Als dat niets wordt, dan is het over en sluiten voor Veronica en het merk Veronica op de radio...
Ja inderdaad. Dan zie je maar wat er kan gebeuren door een wisseling van de wacht. Had je het zo gelaten, dan had je nog jaren rond de 3,5% marktaandeel kunnen houden.
En jezelf een hoop geld kunnen besparen aan Rob en Caroline 🙄
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Pot schreef: 04 dec 2021 19:10 Ja inderdaad. Dan zie je maar wat er kan gebeuren door een wisseling van de wacht. Had je het zo gelaten, dan had je nog jaren rond de 3,5% marktaandeel kunnen houden.
Dat vraag ik me af. Stilstand levert ook geen goede luistercijfers op.
Rock 'n roll is better than music!
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Oortjes schreef: 04 dec 2021 21:20
Pot schreef: 04 dec 2021 19:10 Ja inderdaad. Dan zie je maar wat er kan gebeuren door een wisseling van de wacht. Had je het zo gelaten, dan had je nog jaren rond de 3,5% marktaandeel kunnen houden.
Nou ja het stond nou niet bepaald stil onder Van Baarlen he. Het bruiste op zijn zachtst gezegd behoorlijk van de leuke acties en lijsten.

Ik heb meer het gevoel dat er eind juni weliswaar een hoop is veranderd, maar dat er daarna bijna vijf maanden stilstand is geweest... Veronica leek bijna in slaap gevallen. De laatste weken zit er wel meer leven in met de Top 1000 en de weken daaraan voorafgaand, en de vrijdagavonden die weer beginnen te leven.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

density1 schreef: 04 dec 2021 15:46 Hij past niet in het rock/pop profiel van Veronica, net zo min hij eigenlijk om diezelfde reden niet bij 3FM past maar meer bij een volkse zender.
Ik zie je dit altijd schrijven over Rob, dit is in mijn optiek echt zulke onzin. En waarom dan precies? Omdat hij ook Lamme Frans is?
density1

Bericht door density1 »

Hij heeft een bepaalde stijl wat ik niet echt vind passen bij 3FM en dus ook Veronica. Het is te carnavelesk. Ik associeer hem niet met het merk Veronica.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 04 dec 2021 21:48
Oortjes schreef: 04 dec 2021 21:20
Nou ja het stond nou niet bepaald stil onder Van Baarlen he. Het bruiste op zijn zachtst gezegd behoorlijk van de leuke acties en lijsten.

Ik heb meer het gevoel dat er eind juni weliswaar een hoop is veranderd, maar dat er daarna bijna vijf maanden stilstand is geweest... Veronica leek bijna in slaap gevallen. De laatste weken zit er wel meer leven in met de Top 1000 en de weken daaraan voorafgaand, en de vrijdagavonden die weer beginnen te leven.
Ik ben het eens met Johanneke. Met de ontwikkeling onder leiding van Van Baarlen had Veronica de 3,5% marktaandeel kunnen vasthouden. Veronica had een stabiele programmering/formattering waarbinnen het met thema’s (Veronica Top 60, Legends Top 50, 70’s, 80’s en 90’s maanden, 80’s/90’s weekenden, Top 1000 Aller Tijden, Album Top 750 Aller Tijden, Countdown Top 750) wist te verrassen en variëren. De muziekmix werd breder en gevarieerder, maar bleef tegelijkertijd beluisterbaar. De presentatie was professioneel. Enige minpunt was wellicht de beperkte gepresenteerde programma’s in avonduren. Hier zaten wat mindere namen (Vincent de Lijster), maar dat had een budgettaire reden.

Ook de visie over het huidige Veronica zoals hierboven geschetst deel ik.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Blijft de vraag of de luistercijfers leidend moeten zijn. Talpa heeft al een zender voor middle of the road-achtige muziek in radio 10 en een hitzender als 538. Stenders zet in elk geval een zender neer die misschien zijn draai nog moet vinden, maar die in elk geval iets anders biedt in de zin van een brede muziekmix waarbij af en toe licht alternatief ook een plekje heeft. Algemene hitzenders met oude of nieuwe hits zijn er al genoeg.
Laatst gewijzigd door Janno op 05 dec 2021 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
density1

Bericht door density1 »

Dat hebben ze ook aangegeven. Ze zitten niet zo spastisch naar luistercijfers te kijken. Ze willen niet de grootste worden maar wel de leukste. En als daardoor de hogere luistercijfers uit blijven dan is dat maar zo.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Geloof je dat zelf? Talpa is geen stichting die even een non-profit zender komt opzetten.

Ook Veronica moet winst maken.
density1

Bericht door density1 »

Dat doen de andere stations binnen Talpa al. Dat zijn de money makers.
Janno

Bericht door Janno »

DavyGer schreef: 05 dec 2021 15:58 Geloof je dat zelf? Talpa is geen stichting die even een non-profit zender komt opzetten.

Ook Veronica moet winst maken.
Uiteraard is het een commerciële zender, dus het moet wel wat opleveren. Maar als het alleen om de centen en de luistercijfers gaat kun je de zender beter de nek omdraaien en vol inzetten op radio 10 en 538. Ikzelf denk dat Talpa ook een wat kleinere markt wil bedienen en daarom Stenders de kans geeft zo'n zender op te zetten. Mijn inschatting is dat de Mol prima kan rekenen en dat hij zelf heel goed weet hoe ver hij kan gaan.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 05 dec 2021 15:47 Dat hebben ze ook aangegeven. Ze zitten niet zo spastisch naar luistercijfers te kijken. Ze willen niet de grootste worden maar wel de leukste. En als daardoor de hogere luistercijfers uit blijven dan is dat maar zo.
Je hebt zelf altijd je mond vol van 'marketingpraat' en 'natuurlijk zeggen ze dat' als bijvoorbeeld 3FM een persbericht uit doet, of iemand een interview geeft. Maar nu roept Brouwer eens wat in een krant en dan accepteer je dat direct?

Nogal een open deur dat ze niet streven naar de grootste worden. Dat is ook schier onmogelijk. En helemaal niet wenselijk binnen een groep met merken als 538 en 10.

De leukste is sowieso al een niet meetbaar ijkpunt, dus daar zul je de adverteerder niet mee kunnen overtuigen. Evenals de leiding van Talpa. Het klinkt lekker anders om dat te roepen, maar dat is het dan ook. Het leidt ook mooi af. Talpa blijft een commercieel bedrijf, er zullen gewoon targets met het duo Brenders zijn afgesproken. Die kunnen op veel vlakken liggen, maar zullen links of rechtsom gewoon meetbaar zijn.

Men ziet het graag, en hoop doet leven, maar het is echt naïef om te denken dat er vrij en naar hartenlust gehobbyed kan worden daar. Talpa gaat geen geld bijleggen, dus er moet commercieel naar gekeken worden. Het moet uiteindelijk links of rechtsom een aanvulling voor de groep zijn.

Dit nog even los van een mening over de ingeslagen weg.
density1

Bericht door density1 »

Daar weet jij helemaal niets van. Wij weten helemaal niet wat de doelstellingen zijn. Maar door dit gezegd hebbende kan ik me voorstellen dat er niet echt druk ligt op Veronica op dit moment. Meer bij de grotere zenders. Maar zoals eerder gezegd, mocht dit in the end mislukken dan is het ook wel afgelopen met dit Veronica. Terug naar af naar hoe het was voor Stenders is zelfmoord. Beter de hut dan verkopen. En heb wel tussen de regels door gelezen dat dit ook wel de laatste kans is.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 05 dec 2021 17:00 Daar weet jij helemaal niets van. Wij weten helemaal niet wat de doelstellingen zijn. Maar door dit gezegd hebbende kan ik me voorstellen dat er niet echt druk ligt op Veronica op dit moment. Meer bij de grotere zenders. Maar zoals eerder gezegd, mocht dit in the end mislukken dan is het ook wel afgelopen met dit Veronica. Terug naar af naar hoe het was voor Stenders is zelfmoord. Beter de hut dan verkopen. En heb wel tussen de regels door gelezen dat dit ook wel de laatste kans is.
Dat ik er helemaal niets van zou weten is een aanname.

Waarom kun je je voorstellen dat er niet echt druk op ligt? En kom dan niet met: 'omdat Brouwer dat in het interview gezegd heeft' :wink: een inhoudelijke reactie graag, je geeft in ieder geval aan dat je zelf de doelstellingen niet kent..
Plaats reactie