Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Johanneke »

wally schreef: 01 dec 2021 20:08 van de week werden er door Rick en Niels wat hints gegeven betreffende de naam van de nieuwe ochtend jock..Er zat een E en een I in… Kortom, voor een appel en een ei wordt Dennis van der Geest die niet onverdienstelijk inviel daar neer gezet. Er zijn nog geen dikke luistercijfers gescoord sinds de aanpak van Stenders en Caroline moet op de centen letten. Dus geen budget voor Evers, als die dat al zou willen…
Er zat een E, een I en een D in. En zijn bijnaam was De stier.
Was een grapje omdat Evers in the Masked Singer geacht wordt de stier te zijn
Orange

Bericht door Orange »

Pot schreef: 01 dec 2021 13:31
density1 schreef: 01 dec 2021 13:21 Mocht Tim het inderdaad gaan doen neem ik aan dat hij zelf de muziek uit kiest of de muziek samengesteld door de music directors (Stenders o.a.) en dat hij dat niet Rick Romijn laat doen die dit nog steeds doet tijdens Wilfred zijn laatste periode op Veronica. VI is een totaal ander programma dan wat Tim nu maakt in de middag. Het VI is volkser, dus dat gaat er wel uit. Dat zou wel een pluspunt betekenen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Rick Romijn stelt de muziek samen voor VI en zal dat denk ik gewoon blijven doen. Daar heeft Tim niet zo veel over te zeggen. Ik denk dat ze het programma zo veel mogelijk in stand willen houden, zeker omdat ze er qua presentator op achteruitgaan. De enige verandering die me logisch lijkt, is inderdaad het stoppen met de volkse muziek, want dat was iets wat Wilfred graag wou.
Een hoop aannames waar niets van klopt.
- Daar heeft Tim niets over te zeggen: nou zeker wel, Stenders geeft de dj's juist de ruimte en Tim heeft er dus zeker wel wat over te zeggen.
- ...omdat ze er qua presentator op achteruit gaan: dat mag jouw mening zijn, maar Tim Klijn is een hele goede dj die uitstekende ochtendshows maakte met Rick en Niels. Dat lijkt me verre van een achteruitgang. Genee is anders dan Klijn, dat wel. Maar dat is niet een achteruitgang.
- Stoppen met volkse muziek: Ja dat draaiden ze af en toe en zal vast minder worden. Maar zoveel is het nou ook weer niet.
Pot

Bericht door Pot »

Orange schreef: 01 dec 2021 21:52
density1 schreef: 01 dec 2021 13:21 Mocht Tim het inderdaad gaan doen neem ik aan dat hij zelf de muziek uit kiest of de muziek samengesteld door de music directors (Stenders o.a.) en dat hij dat niet Rick Romijn laat doen die dit nog steeds doet tijdens Wilfred zijn laatste periode op Veronica. VI is een totaal ander programma dan wat Tim nu maakt in de middag. Het VI is volkser, dus dat gaat er wel uit. Dat zou wel een pluspunt betekenen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Rick Romijn stelt de muziek samen voor VI en zal dat denk ik gewoon blijven doen. Daar heeft Tim niet zo veel over te zeggen. Ik denk dat ze het programma zo veel mogelijk in stand willen houden, zeker omdat ze er qua presentator op achteruitgaan. De enige verandering die me logisch lijkt, is inderdaad het stoppen met de volkse muziek, want dat was iets wat Wilfred graag wou.
- Daar heeft Tim niets over te zeggen: nou zeker wel, Stenders geeft de dj's juist de ruimte en Tim heeft er dus zeker wel wat over te zeggen.
- ...omdat ze er qua presentator op achteruit gaan: dat mag jouw mening zijn, maar Tim Klijn is een hele goede dj die uitstekende ochtendshows maakte met Rick en Niels. Dat lijkt me verre van een achteruitgang. Genee is anders dan Klijn, dat wel. Maar dat is niet een achteruitgang.
- Stoppen met volkse muziek: Ja dat draaiden ze af en toe en zal vast minder worden. Maar zoveel is het nou ook weer niet.
- Stenders wou inderdaad meer muzikale vrijheid voor de DJ's, maar dat betekent niet dat Tim nu zelf kan bepalen wat hij wil draaien. Ik zeg niet voor niets: "daar heeft hij niet zoveel over te zeggen". Zijn playlist wordt waarschijnlijk gewoon samengesteld door Rick Romijn, net als bij Genee. Daarbij vraag ik me af of Genee (op zo nu een dan een volks nummer na) zich bemoeit met de muziekkeuze. Daarvoor zit Rick er. Daarnaast is Rick gewoon muzieksamensteller bij Veronica, onder de vleugels van Stenders.
- Ja ze gaan er qua presentator op achteruit. Met Wilfred Genee had je een sterke presentator én een naam. Tim is een prima hitradiojock en viel aardig in voor Evers met Rick en Niels, maar zet de doorsnee luisteraar voor Tim de radio aan? Nee. Eerder voor Genee (hoewel er bepaalde luisteraars juist niet naar Genee luisteren). Genee kon er wel eens met gestrekt been ingaan; dat zie ik Tim niet doen. Daarmee verliest het programma een randje, waardoor VI het waard was om te luisteren.
- Zeg ik ergens dat ze het vaak draaien? Ik zeg alleen dat Genee graag volkse muziek wou. Dat is zijn genre. Ik vraag me af of Tim dit ook wil.
Oren open!
Playertwo

Bericht door Playertwo »

Over er met gestrekt in gaan en kwaliteit voor de ochtend, zou ik Edwin Ouwehand van radio 10 naar Veronica halen. Week Stephan Jacobs los bij radiocorp en wil je shockradio zet je Jan Paparazzi erbij.
Zowel Edwin en Stephan als Edwin en Jan hebben in hdt verleden met elkaar samengewerkt.
Andere optie zou zijn Rick van Velthuysen losweken bij Powned met Erik-Jan Rosendahl bij Radiicorp.
Orange

Bericht door Orange »

Pot schreef: 01 dec 2021 22:22
Orange schreef: 01 dec 2021 21:52

- Stenders wou inderdaad meer muzikale vrijheid voor de DJ's, maar dat betekent niet dat Tim nu zelf kan bepalen wat hij wil draaien. Ik zeg niet voor niets: "daar heeft hij niet zoveel over te zeggen". Zijn playlist wordt waarschijnlijk gewoon samengesteld door Rick Romijn, net als bij Genee. Daarbij vraag ik me af of Genee (op zo nu een dan een volks nummer na) zich bemoeit met de muziekkeuze. Daarvoor zit Rick er. Daarnaast is Rick gewoon muzieksamensteller bij Veronica, onder de vleugels van Stenders.
- Ja ze gaan er qua presentator op achteruit. Met Wilfred Genee had je een sterke presentator én een naam. Tim is een prima hitradiojock en viel aardig in voor Evers met Rick en Niels, maar zet de doorsnee luisteraar voor Tim de radio aan? Nee. Eerder voor Genee (hoewel er bepaalde luisteraars juist niet naar Genee luisteren). Genee kon er wel eens met gestrekt been ingaan; dat zie ik Tim niet doen. Daarmee verliest het programma een randje, waardoor VI het waard was om te luisteren.
- Zeg ik ergens dat ze het vaak draaien? Ik zeg alleen dat Genee graag volkse muziek wou. Dat is zijn genre. Ik vraag me af of Tim dit ook wil.
Natuurlijk maakt Rick de playlist, maar Tim heeft er heel veel over te zeggen. Hij gaat echt niet ieder nummer aanpassen, waarom zou hij ook? Maar hij kan van alles aanpassen als hij wil.
In de vergelijking Klijn en Genee beschrijf je wat de verschillen zijn, maar dat zegt nog steeds niets over dat de presentatie er op achteruit gaat. Het is alleen anders. En je stelt dat de doorsnee luisteraar de radio er niet voor aanzet. Dat is een stelling die je niet kan onderbouwen. En jij vindt het randje van VI een reden om te luisteren (ik ook overigens), maar de doorsnee luisteraars heeft misschien wel liever iets minder een randje.
Jij geeft aan dat stoppen met volkse muziek voor jou een logische verandering is. Ik geef aan dat die verandering dan wel meevalt, want zoveel volkse muziek wordt er nou ook weer niet gedraaid.
density1

Bericht door density1 »

Waarom zou Rick de playlists blijven maken als Tim het tijdslot overneemt in de ochtend? Rick deed dit omdat Genee geen idee heeft behalve dat hij misschien wat meer volkse liedjes gedraaid wil hebben.
Orange

Bericht door Orange »

density1 schreef: 01 dec 2021 23:19 Waarom zou Rick de playlists blijven maken als Tim het tijdslot overneemt in de ochtend? Rick deed dit omdat Genee geen idee heeft behalve dat hij misschien wat meer volkse liedjes gedraaid wil hebben.
Waarom niet? Dat deed hij ook bij Evers en je kan niet stellen dat Evers geen idee zou hebben. En iemand moet het toch doen. Aangezien Rick Romijn ook muzieksamensteller is, waarom dan niet voor het programma waar hij sidekick van is.
density1

Bericht door density1 »

Tim kan toch prima zelf beslissen wat hij wil draaien, dat gebeurd in de middag toch ook gewoon.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 01 dec 2021 23:19 Waarom zou Rick de playlists blijven maken als Tim het tijdslot overneemt in de ochtend? Rick deed dit omdat Genee geen idee heeft behalve dat hij misschien wat meer volkse liedjes gedraaid wil hebben.
Omdat Rick muzieksamensteller was/is en nu assisteert hij Stenders
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 01 dec 2021 23:23 Tim kan toch prima zelf beslissen wat hij wil draaien, dat gebeurd in de middag toch ook gewoon.
Middag heeft een vooraf bepaalde playlist waar ook Rick zich mee bemoeit. Er zitten een aantal Free choices in.
Orange

Bericht door Orange »

Pascal. K schreef: 02 dec 2021 08:57
density1 schreef: 01 dec 2021 23:23 Tim kan toch prima zelf beslissen wat hij wil draaien, dat gebeurd in de middag toch ook gewoon.
Middag heeft een vooraf bepaalde playlist waar ook Rick zich mee bemoeit. Er zitten een aantal Free choices in.
Alle programma's hebben een vooraf bepaalde playlist, maar Stenders heeft juist aangegeven dat dj's de vrijheid hebben om dat anders te doen. Hoe zo'n procedure precies werkt, weet ik niet. Maar de dj's, dus ook Tim Klijn, hebben bij Veronica blijkbaar een bepaalde vrijheid.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Orange schreef: 02 dec 2021 09:32
Alle programma's hebben een vooraf bepaalde playlist, maar Stenders heeft juist aangegeven dat dj's de vrijheid hebben om dat anders te doen. Hoe zo'n procedure precies werkt, weet ik niet. Maar de dj's, dus ook Tim Klijn, hebben bij Veronica blijkbaar een bepaalde vrijheid.
Is het niet hetzelfde als ze ooit bij 3FM deden? Dat er samen naar de lijst werd gekeken en dat dat de DJ bij (bijvoorbeeld) een track van The Opposites er voor kan kiezen om dan liever iets van De Jeugd Van Tegenwoordig te draaien? Beetje in die lijn?
Orange

Bericht door Orange »

Herman ven Schippers schreef: 02 dec 2021 10:08
Orange schreef: 02 dec 2021 09:32

Is het niet hetzelfde als ze ooit bij 3FM deden? Dat er samen naar de lijst werd gekeken en dat dat de DJ bij (bijvoorbeeld) een track van The Opposites er voor kan kiezen om dan liever iets van De Jeugd Van Tegenwoordig te draaien? Beetje in die lijn?
Nee, zo gaat het denk ik niet. Als een dj een bepaalde plaat wil draaien, kan dat. Het is niet (alleen) inwisselen van titels binnen dezelfde artiest.
Coolwine

Bericht door Coolwine »

Ik zou Tim een prima keuze vinden. Op een of ander manier maakt de combi Niels, Rick en Tim bij alledrie iets los wat ze enorm in hun kracht zet. Chemie! En misschien wil Edwin Evers nog wel eens een bijdrage in de vorm van een typetje leveren...
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Coolwine schreef: 02 dec 2021 15:13 Ik zou Tim een prima keuze vinden. Op een of ander manier maakt de combi Niels, Rick en Tim bij alledrie iets los wat ze enorm in hun kracht zet. Chemie! En misschien wil Edwin Evers nog wel eens een bijdrage in de vorm van een typetje leveren...
Juist, dit is een prima team, en graag ook met Florentien erbij 😊
Plaats reactie