Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Johanneke »

Wilfred versprak zich even na 7, dat hij wel wilde blijven invallen als Tim niet kon. Dus Kicken zal wel gelijk hebben.
Waar hij zeker een punt heeft, is dat er mensen zenuwachtig worden bij Talpa Radio. Want voor ons is het een leuke hobby hier om over de luistercijfers van Veronica te praten, maar het gaat natuurlijk ook over een heleboel mensen voor en achter de schermen die daar hun brood moeten verdienen, en wellicht begin dit jaar dachten dat het grote succes met Rob Stenders hun kant op kwam, maar die zich na de laatste luistercijfers toch af beginnen te vragen of ze over een paar maanden nog een baan hebben als Rob en Caroline zo lekker voor hun eigen plezier daar hun gang blijven gaan. Daar zouden ze zich eens druk om moeten maken.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Johanneke schreef: 30 nov 2021 09:43 Wilfred versprak zich even na 7, dat hij wel wilde blijven invallen als Tim niet kon. Dus Kicken zal wel gelijk hebben.
Waar hij zeker een punt heeft, is dat er mensen zenuwachtig worden bij Talpa Radio. Want voor ons is het een leuke hobby hier om over de luistercijfers van Veronica te praten, maar het gaat natuurlijk ook over een heleboel mensen voor en achter de schermen die daar hun brood moeten verdienen, en wellicht begin dit jaar dachten dat het grote succes met Rob Stenders hun kant op kwam, maar die zich na de laatste luistercijfers toch af beginnen te vragen of ze over een paar maanden nog een baan hebben als Rob en Caroline zo lekker voor hun eigen plezier daar hun gang blijven gaan. Daar zouden ze zich eens druk om moeten maken.
Als dat zo is, wat Kicken aangeeft, dan vind ik die mensen wel erg naief. Met het aantrekken van Stenders heb je natuurlijk geen garantie op hogere luistercijfers. Het kan dan inderdaad 2 kanten op gaan, omhoog of omlaag. Volop inzetten op exponentiele groei is naar mijn idee nooit realistisch geweest.

Ik had zelf verwacht dat hij op een themakanaal wat mocht stoeien om de ontwikkeling van het format te kunnen bekijken. Deze drastische omslag had ik ook niet zien aankomen.
jessica

Bericht door jessica »

Mensen willen graag eenheidsworst op de radio blijkbaar. Want is er 1 station die een beetje afwijkt en waar de cijfers niet direct omhoog gaan dan moet het al weer terug de eenheidsworst in. Veronica is echt geen hobbystation. Het is goed en breed beluisterbaar. Ik snap werkelijk waar al die opmerkingen hierover niet. Of luistercijfers alles zeggen. Soms moet je iets de tijd gunnen. Veronica Inside (Voorheen voetbal inside) was ook niet direct een succes.
density1

Bericht door density1 »

Tim Klijn gaat ook geen deuk in een pakje boter slaan als Rick en Niels daar nog gewoon als een Waldorf and Statler aanschuiven iedere ochtend. Dat is allemaal zo gedateerd. Maak dan een music driven ochtendshow. Dat is er nog niet. Alle ochtendshows klinken in basis hetzelfde tegenwoordig, volgens een vast stramien.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 01 dec 2021 00:35 Maak dan een music driven ochtendshow. Dat is er nog niet. Alle ochtendshows klinken in basis hetzelfde tegenwoordig, volgens een vast stramien.
Omdat jij dit graag ziet of omdat er echt behoefte aan is bij de Veronica luisteraar?
Oren open!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

density1 schreef: 01 dec 2021 00:35 Tim Klijn gaat ook geen deuk in een pakje boter slaan als Rick en Niels daar nog gewoon als een Waldorf and Statler aanschuiven iedere ochtend. Dat is allemaal zo gedateerd. Maak dan een music driven ochtendshow. Dat is er nog niet. Alle ochtendshows klinken in basis hetzelfde tegenwoordig, volgens een vast stramien.
Hij heeft een tijdje (tijdens het EK?) samen met zijn middagcrew de ochtend overgenomen, dat was wel heel leuk vond ik. Maar straks met Rick en Niels wordt het weer hetzelfde zoals het ooit altijd was, mijn kopje thee is het niet.
Henkjan2016

Als wij Kicken mogen geloven dan gaat Martijn Muijs naar de middag? Dan heeft elke jock inmiddels op de middagshow gezeten en geen potten kunnen breken.

Zet daar iets nieuws en verrassends neer (hoeft niet duur te zijn).
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ik zou Tim, Rick en Niels in de ochtend wel toejuichen, maar als Muijs de middag inderdaad krijgt zou ik er eerder voor kiezen Muijs de ochtend te laten doen (of anders inderdaad te gaan voor een heel nieuwe ochtendshow), en Tim gewoon op zijn plek laten zitten. Nu ga je drie tijdslots wijzigen om één plek in te vullen. Zo krijg je nooit continuïteit in je station. VI begon vorig jaar november in de ochtend, dit zou dan de derde nieuwe programmering zijn in iets meer dan een jaar.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 01 dec 2021 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.
density1

Bericht door density1 »

Pot schreef: 01 dec 2021 08:33
density1 schreef: 01 dec 2021 00:35 Maak dan een music driven ochtendshow. Dat is er nog niet. Alle ochtendshows klinken in basis hetzelfde tegenwoordig, volgens een vast stramien.
Omdat jij dit graag ziet of omdat er echt behoefte aan is bij de Veronica luisteraar?
Nou, Veronica profileert zich nu als muziekstation voor liefhebbers. Dan kan ik me zo voorstellen dat een music driven ochtendshow daar helemaal bij past en dat je dan eens buiten de platgetreden paden wandelt en iets anders gaat proberen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Of er komt een andere dj in de middag
Henkjan2016

DavyGer schreef: 01 dec 2021 12:08 Of er komt een andere dj in de middag
Volgens Kicken wordt er met Martijn geschoven.
Orange

Bericht door Orange »

Henkjan2016 schreef: 01 dec 2021 12:21
DavyGer schreef: 01 dec 2021 12:08 Of er komt een andere dj in de middag
Volgens Kicken wordt er met Martijn geschoven.
Nee, als je de column van Kicken leest, gokt hij erop dat Martijn naar de middagshow gaat. Hij brengt het nieuws (hij is stellig) dat Tim Klijn de ochtend gaat doen. Dat lijkt ook min of meer bevestigt door Wilfred Genee in een verspreking op de radio. Wat er dan in de middag gebeurt, weet Kicken niet en hij schrijft alleen dat als hij zijn geld er op in moet zetten, hij gaat voor Martijn Muijs.

Persoonlijk denk ik ook dat het met wat schuiven van uurtjes wordt opgelost, maar dan juist Stenders in de middagshow. Dat kan in twee varianten:
Ruyer tot 13u, daarna Muijs en van 16 tot 19u Stenders.
Of Ruyer tot 12u, daarna Muijs tot 15u en dan tot 18u Stenders. Marissa start dan een uur eerder met evt. Sander Schrik van 21 tot 24u.

Persoonlijk verheug ik me wel op de ochtendshow van Tim Klijn met Rick en Niels. Veronica heeft dan iig een mooie programmering van 6 tot 12u, want ook Ruyer is top.
Reden waarom Tim het goed deed op 538 in de ochtend als vervanger van Evers, zat 'm denk ik ook in de kwaliteiten van Rick en Niels als side-kicks. Dat werkte vervolgens niet op Radio 10 met Nicolas Ruis. Met Rick en Niels zou dat wel weer prima kunnen werken.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 01 dec 2021 10:49
Pot schreef: 01 dec 2021 08:33
Nou, Veronica profileert zich nu als muziekstation voor liefhebbers. Dan kan ik me zo voorstellen dat een music driven ochtendshow daar helemaal bij past en dat je dan eens buiten de platgetreden paden wandelt en iets anders gaat proberen.
Veronica kan zich wel profileren als muziekstation voor liefhebbers (valt best mee trouwens), maar we weten dat VI, voor althans, een succesprogramma is. Als luisteraars daar juist op afstemmen, is het dom om er mee te stoppen. Zelfs Stenders moet dat toch begrijpen. Iets anders proberen doe je zodra het huidige niet lukt of in een vakantieperiode.
Dit bekijk ik puur vanaf commercieel oogpunt.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Mocht Tim het inderdaad gaan doen neem ik aan dat hij zelf de muziek uit kiest of de muziek samengesteld door de music directors (Stenders o.a.) en dat hij dat niet Rick Romijn laat doen die dit nog steeds doet tijdens Wilfred zijn laatste periode op Veronica. VI is een totaal ander programma dan wat Tim nu maakt in de middag. Het VI is volkser, dus dat gaat er wel uit. Dat zou wel een pluspunt betekenen.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 01 dec 2021 13:21 Mocht Tim het inderdaad gaan doen neem ik aan dat hij zelf de muziek uit kiest of de muziek samengesteld door de music directors (Stenders o.a.) en dat hij dat niet Rick Romijn laat doen die dit nog steeds doet tijdens Wilfred zijn laatste periode op Veronica. VI is een totaal ander programma dan wat Tim nu maakt in de middag. Het VI is volkser, dus dat gaat er wel uit. Dat zou wel een pluspunt betekenen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Rick Romijn stelt de muziek samen voor VI en zal dat denk ik gewoon blijven doen. Daar heeft Tim niet zo veel over te zeggen. Ik denk dat ze het programma zo veel mogelijk in stand willen houden, zeker omdat ze er qua presentator op achteruitgaan. De enige verandering die me logisch lijkt, is inderdaad het stoppen met de volkse muziek, want dat was iets wat Wilfred graag wou.
Oren open!
Plaats reactie