Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Kraft schreef: 24 nov 2021 10:00 Ik lees veel berichten met enigszins gefronste wenkbrauwen. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Of het verlies nu 0.1, 1 of 1.5 procent was geweest, de stuip is dan vaak het gevoerde beleid afkeuren. Maar is dat niet te kort door de bocht?

Kennen we het beleid? Kennen we de doelen? Kennen we Rob's budget?

Natuurlijk is het verlies van luisteraars GEEN onderdeel van het beleid, maar kan wel een (hopelijk voor Rob en Caroline) tijdelijk gevolg zijn van een ingeslagen weg. Moeten Rob en Caroline nu werkelijk in een vlaag van paniek, op basis van deze daling, het ingezette en vast nog niet gefinetunede beleid compleet overboord gooien en een totaal andere koers gaan varen? Nee toch?

Luisteraars. Je raakt ze sneller kwijt dan dat je ze wint. Geef het wat tijd.
"Geef het wat tijd."

Waar hebben we dat meer gehoord ;-) Nee, ik ben het met je eens dat je een nieuwe koers enige tijd moet geven. Aan de andere kant had de nieuwe koers ook voorzichtiger ingevoerd kunnen worden, zodat de huidige luisteraars behouden blijven. De is de uitstroom fors groter dan de instroom.
Een verval in de luistercijfers had ik wel verwacht, maar deze daling is wel forser dan ik had kunnen bedenken.
Mijn analyse over het huidige Veronica heb ik al eens gedeeld, dus dat zal ik niet opnieuw doen, maar ik vrees dat Veronica het komend half jaar niet meer terug gaat komen op het niveau van voor de komst van Stenders. Voordat Veronica hoger gaat uitkomen dan voor de komst van Stenders zijn we al meer dan een jaar onderweg. Als het al gaat gebeuren. Ik vraag me af of Stenders die tijd gaat krijgen van het management.
Johanneke schreef: 24 nov 2021 10:13 Denk niet dat Rob en Caroline hun "beleid" overboord moeten gooien maar dat Talpa hen beter overboord kan gooien met een mooie afkoopsom.
In ieder geval ze als duo op de radio uit elkaar halen zal al veel uitmaken. Solo is Stenders toch stukken beter. Ik ben echt benieuwd naar de luistercijfers van de Bonanza. Volgens mij vallen deze heel erg tegen. Klijn en Duvall (ja daar is 'ie weer) scoorden veel beter op dat tijdslot. Dat kan toch niet anders.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Kraft

Bericht door Kraft »

Johanneke schreef: 24 nov 2021 10:13
Kraft schreef: 24 nov 2021 10:00
Luisteraars. Je raakt ze sneller kwijt dan dat je ze wint. Geef het wat tijd.
Je laatste alinea snijdt het meeste hout. 20% luisteraars kwijt in 20-49 in een jaar tijd. Dat is echt wel een hele prestatie, volgens mij is dat 3fm zelfs nooit zo snel gelukt. Denk niet dat Rob en Caroline hun "beleid" overboord moeten gooien maar dat Talpa hen beter overboord kan gooien met een mooie afkoopsom. Maar dat gaan ze niet doen, op naar de 2,5% vrees ik en dat zal niet lang duren.
Maar dat wat ze verliezen zijn dan blijkbaar niet de mensen die zich senang voelen bij het (als ik het mag samenvatten) 'minder hits, meer muziek'-beleid van de huidige leiding. Die komen ook echt niet meer terug. De liefhebber moet Veronica echt opnieuw vinden en dat gaat echt wel wat langer duren. Veronica staat voor veel mensen nog steeds synoniem voor veel -no offence- Bon Jovi, Kensington en RHCP, of dat in de laatste periode voor de nieuwe leiding dat nou wel of niet terecht was. Er is echt wel een drempel te slechten en dat kost tijd.

Hoelang is de adem, is vraag 2. En is de tijd die heb gegeven wordt, reëel. Vragen, vragen, vragen.

Wat ik wel weet is dat het vertrek van Genee wel móet leiden tot wat ruimte in het budget. Welke gaten (want die zijn er natuurlijk) ga je daarmee kunnen en mogen vullen.
Kraft

Bericht door Kraft »

Phoenix schreef: 24 nov 2021 10:17 Ik vraag me af of Stenders die tijd gaat krijgen van het management.

In ieder geval ze als duo op de radio uit elkaar halen zal al veel uitmaken. Solo is Stenders toch stukken beter. Ik ben echt benieuwd naar de luistercijfers van de Bonanza. Volgens mij vallen deze heel erg tegen. Klijn en Duvall (ja daar is 'ie weer) scoorden veel beter op dat tijdslot. Dat kan toch niet anders.
Dat vraag ik me ook af. Wat leverde Veronica op afgelopen jaren? Ik denk nul. Als het nu niks kost, dan zou ik ze de tijd geven. Maar wie ben ik? :cool:

Als je kijkt naar de Top 1000 Allertijden, nu, dan zie je wel dat er in ieder geval luisteraars mee zijn gekomen. Dat compenseert zeker niet de uitstroom, dat is wel duidelijk. Jammer genoeg is dat ook lastig in beeld te brengen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Kraft schreef: 24 nov 2021 12:02
Phoenix schreef: 24 nov 2021 10:17 Ik vraag me af of Stenders die tijd gaat krijgen van het management.

Dat vraag ik me ook af. Wat leverde Veronica op afgelopen jaren? Ik denk nul. Als het nu niks kost, dan zou ik ze de tijd geven. Maar wie ben ik? :cool:

Als je kijkt naar de Top 1000 Allertijden, nu, dan zie je wel dat er in ieder geval luisteraars mee zijn gekomen. Dat compenseert zeker niet de uitstroom, dat is wel duidelijk. Jammer genoeg is dat ook lastig in beeld te brengen.
Denk je dat? Ik vraag het me af. Ik denk dat ze last hebben van Radio 5 die uitgerekend deze week de Evergreen lijst hebben. En Marisa in de ochtend zal eerder luisteraars wegjagen dan aantrekken vrees ik
density1

Bericht door density1 »

Radio 5's Evergreen lijst is toch wel wat anders dan die bij Veronica. Dus dat kan prima naast elkaar.
Kraft

Bericht door Kraft »

Johanneke schreef: 24 nov 2021 12:14

Denk je dat? Ik vraag het me af. Ik denk dat ze last hebben van Radio 5 die uitgerekend deze week de Evergreen lijst hebben. En Marisa in de ochtend zal eerder luisteraars wegjagen dan aantrekken vrees ik
Ik bedoel dat ik denk aan de kleur van de lijst te zien, dat er wel degelijk is gestemd door mensen die Stenders heeft meegenomen van R2.

Ik vermoed dat de Evergreen-lijst geen enkele invloed heeft op Veronica eerlijk gezegd. Waarom denk je dat?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Kraft schreef: 24 nov 2021 12:42
Johanneke schreef: 24 nov 2021 12:14

Ik bedoel dat ik denk aan de kleur van de lijst te zien, dat er wel degelijk is gestemd door mensen die Stenders heeft meegenomen van R2.

Ik vermoed dat de Evergreen-lijst geen enkele invloed heeft op Veronica eerlijk gezegd. Waarom denk je dat?
Ik heb twijfels bij de Top 1000 lijst, denk dat deze erg gekleurd is door Rob en Marisa zelf. Maar kan inderdaad ook zijn dat er toch mensen mee zijn overgestapt, al blijkt dat verder nergens uit.

In de luistercijfers zie je dat Veronica wel stijgt bij 50-64 (zie artikel Adformatie) , dat is precies de groep waar NPO Radio 5 ook populair is. Die groep heeft afgelopen jaren ook veel geluisterd naar de Evergreen lijst, denk ik, dus zullen daar nu wellicht naar teruggaan omdat daar wat meer classics in staan. maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

Ik ben een voorbeeld van een luisteraar die door Stenders is overgestapt naar Veronica. Zegt natuurlijk niets verder, maar ze bestaan wel haha.

Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik normaal niet de hele dag naar Veronica luister, nu wel veel meer met de top 1000.
jessica

Bericht door jessica »

Wat ik we opmerkelijk vind is dat er eindelijk 1 station. Mensen het is maar 1 station hoor Veronica dat iets anders doet en dat het gelijk als de cijfers iets teruglopen tot het bot af afgezaagd wordt. Gelijk moet het beleid overboord. Krijgt Stenders de tijd niet meer.

Laten we blij zijn met een station als Veronica. Ik vind het een fijne muziekmix. Die heel dicht in de buurt van mijn smaak komt. Natuurlijk kunnen er nog verbeteringen plaatsvinden. Dat zal ook wel gaan gebeuren.

Als je 10 jaar Bon Jovi en RHCP op repeat draait kom je daar niet in een half jaar vanaf en ook niet in 1,5 jaar als je de tijd van Van Baarle meerekent. Daar heeft Veronica nu nog mee te kampen. Eigenlijk heeft een Veronica een trekker als Edwin Evers nodig. Als was het maar voor een aantal dagen. Bijvoorbeeld ma - do.

Laat Veronica nu voorlopig Veronica zijn zoals ze nu zijn. Er zijn een hele rits andere stations om naar te luisteren als je het niet leuk vind. Q - 538 - Radio 2 - Radio 10 - Sky en nog veel meer. Wees blij dat op Veronica iets anders is te horen.

Bovendien maakt het Talpa wellicht niets uit. Als die paar tienden van Veronica naar Radio10 gaan. Iemand gaf hier een goede analyse dat Talpa bijn 75 procent van de reclame radio markt in handen heeft. Alleen de STER en Qmusic hebben ze niet. Talpa verkoopt ook reclame voor Slam en ook voor 100%Nl bijvoorbeeld. Dus heel snel raken ze geen geld kwijt.
Janno

Bericht door Janno »

jessica schreef: 24 nov 2021 23:01 Wat ik we opmerkelijk vind is dat er eindelijk 1 station. Mensen het is maar 1 station hoor Veronica dat iets anders doet en dat het gelijk als de cijfers iets teruglopen tot het bot af afgezaagd wordt. Gelijk moet het beleid overboord. Krijgt Stenders de tijd niet meer.

Laten we blij zijn met een station als Veronica. Ik vind het een fijne muziekmix. Die heel dicht in de buurt van mijn smaak komt. Natuurlijk kunnen er nog verbeteringen plaatsvinden. Dat zal ook wel gaan gebeuren.

Als je 10 jaar Bon Jovi en RHCP op repeat draait kom je daar niet in een half jaar vanaf en ook niet in 1,5 jaar als je de tijd van Van Baarle meerekent. Daar heeft Veronica nu nog mee te kampen. Eigenlijk heeft een Veronica een trekker als Edwin Evers nodig. Als was het maar voor een aantal dagen. Bijvoorbeeld ma - do.

Laat Veronica nu voorlopig Veronica zijn zoals ze nu zijn. Er zijn een hele rits andere stations om naar te luisteren als je het niet leuk vind. Q - 538 - Radio 2 - Radio 10 - Sky en nog veel meer. Wees blij dat op Veronica iets anders is te horen.

Bovendien maakt het Talpa wellicht niets uit. Als die paar tienden van Veronica naar Radio10 gaan. Iemand gaf hier een goede analyse dat Talpa bijn 75 procent van de reclame radio markt in handen heeft. Alleen de STER en Qmusic hebben ze niet. Talpa verkoopt ook reclame voor Slam en ook voor 100%Nl bijvoorbeeld. Dus heel snel raken ze geen geld kwijt.
-bier
density1

Bericht door density1 »

Amen.
Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef: 24 nov 2021 23:01 Wat ik we opmerkelijk vind is dat er eindelijk 1 station. Mensen het is maar 1 station hoor Veronica dat iets anders doet en dat het gelijk als de cijfers iets teruglopen tot het bot af afgezaagd wordt. Gelijk moet het beleid overboord. Krijgt Stenders de tijd niet meer.

Wie zaagt Veronica dan tot het bot af? Wie roept dat het beleid overboord moet? Wie vindt dat Stenders geen tijd meer verdient?

Als ik dit topic lees, lees ik idd ook kritiek. Maar er is niemand die vindt dat het mislukt is en de boel tot op het bot afkraakt. Er worden wel mindere punten genoemd en naar mijn idee zijn die in veel gevallen terecht. Daar is toch niets mis mee? Daar is dit forum voor. De luistercijfers zijn onder Stenders gedaald. Nu 20% lager dan een jaar geleden in deze maanden in de doelgroep 20-49. Dan is het niet gek als er hier verbeterpunten worden geopperd.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

artikel op RF: https://www.radiofreak.nl/rob-stenders- ... -te-horen/

kan iemand bij het volledie Telegrof artikel?
Offtopic is het nieuwe ontopic.
marbles

Bericht door marbles »

Opvallend dat je nu al weet dat er luisteraars mee zijn gekomen... er zijn nog geen cijfers van november...
Minder eenheidsworst op de radio please
Johanneke

Bericht door Johanneke »

marbles schreef: 25 nov 2021 10:04

Opvallend dat je nu al weet dat er luisteraars mee zijn gekomen... er zijn nog geen cijfers van november...
Dat heeft Kraft daarna uitgelegd, bedoeld werd dat dit te zien was aan de samenstelling van de lijst
Plaats reactie