Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

Laatste talk van Arjan Snijders, dan spreekt hij tegen 'Lisanne'. Wellicht biedt dat een aanknopingspunt?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Henkjan2016 schreef: 24 okt 2021 16:31 Laatste talk van Arjan Snijders, dan spreekt hij tegen 'Lisanne'. Wellicht biedt dat een aanknopingspunt?
Huh? Dan denk ik aan Lisanne Rijks die de ochtend van Giel produceerde en daarna de middagshow met Tim. Maar die is al gevlucht voor Stenders (grapje) en zit nu weer bij Giel op Radio 2. Dus die zal het niet zijn.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ach jongens, ze zit er blijkbaar al een week

https://mediasite.tv/lisanne-bronkhorst ... a-gekregen
density1

Bericht door density1 »

Ook deze case weer opgelost. Dank!
Henkjan2016

Johanneke schreef: 24 okt 2021 16:39 Ach jongens, ze zit er blijkbaar al een week

Goed punt :-)

Dan staat alleen de casus 'doelstelling van Veronica' nog open -bier (geintje natuurlijk)'
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Henkjan2016 schreef: 24 okt 2021 16:47
Johanneke schreef: 24 okt 2021 16:39 Ach jongens, ze zit er blijkbaar al een week

Goed punt :-)
Zeker, ze lijkt me ook zeer geschikt voor beeldradio 😍

Afbeelding.

Misschien eens een potje Bingo mee spelen -+dance
Rock 'n roll is better than music!
Henkjan2016

Accent ligt behoorlijk dicht bij Davina Michelle overigens.

Jammer dat deze uitzendingen niet terug te luisteren zijn, tip voor Rob!
Ook de weekendbonanza zie ik niet meer terug.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 24 okt 2021 15:47 Denk dat hier niet zoveel in veranderd is, voornamelijk mannen en muziekliefhebbers die wat verder kijken dan alleen de top 10 hits van artiesten. En dat laatste is dan sinds de komst van Stenders de doelgroep die hij hier bij wel bereiken.
Doelgroep = “muziekliefhebbers die wat verder kijken dan alleen de top 10 hits van artiesten”. Ik kan me voorstellen dat Veronica een redelijk bereik heeft in deze doelgroep. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit de doelgroep van Veronica is.

En als de doelgroep “mannen” is dan moet Veronica wat selectiever worden in welke luisteraars ze in de uitzending halen. Dus niet langer vrouwen van 50+/60+ die bezig zijn met een Zweedse puzzel tijdens de Bonanza.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 24 okt 2021 18:02 Dus niet langer vrouwen van 50+/60+ die bezig zijn met een Zweedse puzzel tijdens de Bonanza.
Dat lijkt me anders exact de doelgroep voor verzoekplaatjes.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 24 okt 2021 19:36
Phoenix schreef: 24 okt 2021 18:02 Dus niet langer vrouwen van 50+/60+ die bezig zijn met een Zweedse puzzel tijdens de Bonanza.
Dat lijkt me anders exact de doelgroep voor verzoekplaatjes.
Dat verklaart de reclameboardings in voetbalstadions voor de Bonanza. Daar zit exact deze doelgroep. 🤣

Nee, van enige consistentie in doelstelling en uitvoering is geen sprake. Ongeacht wat deze doelstelling ook mag zijn.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 24 okt 2021 22:21 Dat verklaart de reclameboardings in voetbalstadions voor de Bonanza. Daar zit exact deze doelgroep. 🤣
Haha ik kijk nooit voetbal, maar dat is geniaal -bier
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 24 okt 2021 14:25
density1 schreef: 24 okt 2021 14:08 Niet alleen de volgende ronde, maar ook de rondes er na. Het is nog lang niet het moment om conclusies te gaan trekken. Dat mag je pas na een jaar eigenlijk.
Waarom mag dat pas na één jaar?
Je bent zelf altijd de eerste die zegt dat het niet eerlijk is om klakkeloos de ene maand met de volgende maand te vergelijken. Wat ik overigens met je eens ben. Seizoensinlvloeden. Juli is anders als september en december/januari door top2000 weer anders dan de maanden ervoor en erna.

Het eerlijkste is dus vergelijken met dezelfde periode 1 jaar geleden. In het begin moet je het station een opstart geven van een half jaar vind ik en daarna 1 jaar lang iedere maand vergelijken met 1 jaar daarvoor. Daarna kan je op luistercijfers een oordeel geven.

Dus de vraag stellen is hem beantwoorden en dat heb je in eerdere postings zelf al gedaan.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 25 okt 2021 01:45
Phoenix schreef: 24 okt 2021 14:25
density1 schreef: 24 okt 2021 14:08 Niet alleen de volgende ronde, maar ook de rondes er na. Het is nog lang niet het moment om conclusies te gaan trekken. Dat mag je pas na een jaar eigenlijk.
Waarom mag dat pas na één jaar?
Je bent zelf altijd de eerste die zegt dat het niet eerlijk is om klakkeloos de ene maand met de volgende maand te vergelijken. Wat ik overigens met je eens ben. Seizoensinlvloeden. Juli is anders als september en december/januari door top2000 weer anders dan de maanden ervoor en erna.

Het eerlijkste is dus vergelijken met dezelfde periode 1 jaar geleden. In het begin moet je het station een opstart geven van een half jaar vind ik en daarna 1 jaar lang iedere maand vergelijken met 1 jaar daarvoor. Daarna kan je op luistercijfers een oordeel geven.

Dus de vraag stellen is hem beantwoorden en dat heb je in eerdere postings zelf al gedaan.
Dat klopt helemaal!

En bij een vergelijking met één jaar geleden zien we exact hoe Veronica ervoor staat. Veronica heeft ten opzichte van één jaar geleden fors ingeleverd in absolute en relatieve aantallen. Onder Stenders zijn er al een groot aantal luisteraars de tent uitgejaagd. Helaas kan ik het niet rooskleuriger maken dan het is.

Veronica heeft de afgelopen jaren verschillende station managers gehad (Hoogland, De Zwart, Luijckx, Van Baarlen) maar enkel bij Stenders lees ik dat we een jaar moeten wachten met het beoordelen van de prestaties. Waarom heeft Stenders altijd een status aparte?
Disclaimer:
Orange

Bericht door Orange »

Zojuist in VI waren de sidekicks aan het grappen over de kijkcijfers van SBS en dat dat met de nieuwe talkshow van Genee wel niets zou worden. Tijdens dat gesprek gaf Genee aan dat als de talkshow onverhoopt weer moet stoppen, Genee van John de Mol weer radio mag gaan maken.
Henkjan2016

Orange schreef: 25 okt 2021 08:39 Zojuist in VI waren de sidekicks aan het grappen over de kijkcijfers van SBS en dat dat met de nieuwe talkshow van Genee wel niets zou worden. Tijdens dat gesprek gaf Genee aan dat als de talkshow onverhoopt weer moet stoppen, Genee van John de Mol weer radio mag gaan maken.
Dan wordt Dennis van der Geest dus de voorlopig 'tijdelijke' opvolger in de ochtend? Zodat men na een maand of 2 weer terug kan naar het oude?
Dennis zit toch al bij Talpa en kost daarom geen extra budget.
Plaats reactie