Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 14 okt 2021 11:37 Persoonlijk hou ik er wel van. Ik heb liever een DJ die wat verteld over de muziek dan dat 'het ploatje aan/ploatje afkondigen concept'. Wat dat betreft is dit Veronica hier wel in geslaagd.
Alsof dit de enige twee opties zijn die een DJ heeft. Alsof een jock die niet gortdroog feitjes oplepelt enkel een plaatje aan- en afkondigt. Juist jocks die in hun spreeks meer doen dan enkel refereren aan de muziek die gedraaid wordt zijn vaak creatiever. Jocks die het enkel over de muziek hebben komen op mij beperkt over.
Orange schreef: 14 okt 2021 11:22 Het punt over de acties ben ik het helemaal mee eens. In de tijd dat Niels en Rick aan Veronica mochten bouwen, werd de playlist verbreed in een richting die mij meer kon bekoren en was er regelmatig wat te doen. Bijvoorbeeld initiatieven als een long-version lijst op de langste dag van het jaar van zonsopgang tot zonsondergang. Ik kon er van genieten (stond er niet vroeg voor op overigens). Er waren meer van dat soort acties. Nu gebeurt er idd helemaal niets. Creatieve armoede is het.
Hier ben ik het mee eens. Dit mis ook bij het huidige Veronica.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
density1

Bericht door density1 »

Dat zie ik anders.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef: 14 okt 2021 09:26
WFNX schreef: 14 okt 2021 09:16
jessica schreef: 14 okt 2021 00:44
Volgens mij is het station dat jij wilt er al wel. Vrolijke muziekmix. Korte talks. Blij weekendgevoel. Ik zou radio10 eens proberen.
Mwah ik luister wel eens, maar vind het altijd wat tegenvallen. Had gewoon meer gehoopt van Veronica, want veel van de muziek is in de basis een stuk beter. Mijn punt is ook niet dat er altijd korte talks moeten zijn, maar meer gedoseerd.
t is gewoon kx, naar mijn idee nix meer dan dat.
Ik vond KX leuker, zeker in de hoogtijdagen, toen bevriende dj's gewoon nog mochten aankloten zonder dat ze door omroepen op de vingers werden getikt. (Sowieso hoort een programma als DoornJoosje gewoon op Veronica)
Stophoest

Bericht door Stophoest »

DavyGer schreef: 14 okt 2021 10:49 De vraag is natuurlijk wat Radio Veronica moet gaan beogen. Het zou ook zo maar eens kunnen zijn dat Rob de opdracht heeft gekregen marktaandeel te winnen/behouden, maar dat dit niet ten koste mag gaan van de andere zenders binnen de Talpa zendergroep.

In zo'n geval is het natuurlijk best te verdedigen dat je iets volstrekt anders doet dan de rest.

Al met al ben ik wel redelijk blij met het huidige Veronica, nooit gedacht dat ik het ooit zou gaan luisteren en het vermaakt mij meer dan prima.
Hier sluit ik mij bij aan. Ben als muziekliefhebber geen hardcore luisteraar van de commerciele stations omdat die vaak wel heel veilig draaien. Nu is het huidige Veronica nog niet helemaal zoals ik het zelf willen zien, mag nog wat avontuurlijker, maar ik had nooit gedacht dat ik Veronica zo vaak aan zou zetten.

Het negatieve wat ik hier veel over Stenders en Caro lees deel ik totaal niet. Zoals bijvoorbeeld het inzetten van Mark Reman. Prima DJ. Ja, geen grote naam, maar jullie hebben geen van allen inzicht in het budget waar het huidige Veronica moet doen.
Je hebt kink- en stophoest.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Stophoest schreef: 14 okt 2021 14:25
DavyGer schreef: 14 okt 2021 10:49 De vraag is natuurlijk wat Radio Veronica moet gaan beogen. Het zou ook zo maar eens kunnen zijn dat Rob de opdracht heeft gekregen marktaandeel te winnen/behouden, maar dat dit niet ten koste mag gaan van de andere zenders binnen de Talpa zendergroep.

In zo'n geval is het natuurlijk best te verdedigen dat je iets volstrekt anders doet dan de rest.

Al met al ben ik wel redelijk blij met het huidige Veronica, nooit gedacht dat ik het ooit zou gaan luisteren en het vermaakt mij meer dan prima.
Hier sluit ik mij bij aan. Ben als muziekliefhebber geen hardcore luisteraar van de commerciele stations omdat die vaak wel heel veilig draaien. Nu is het huidige Veronica nog niet helemaal zoals ik het zelf willen zien, mag nog wat avontuurlijker, maar ik had nooit gedacht dat ik Veronica zo vaak aan zou zetten.

Het negatieve wat ik hier veel over Stenders en Caro lees deel ik totaal niet. Zoals bijvoorbeeld het inzetten van Mark Reman. Prima DJ. Ja, geen grote naam, maar jullie hebben geen van allen inzicht in het budget waar het huidige Veronica moet doen.
Moet zeggen dat ik Mark gedurende de week wel meer ben gaan waarderen. Misschien had ik een slechte dag, of hij, of allebei. Of het een grote naam is of niet, dat boeit me niet zoveel.
density1

Bericht door density1 »

Stophoest schreef: 14 okt 2021 14:25

Avontuurlijker mag het zeker qua muziek. Het is natuurlijk al vele malen beter. Ik vind namelijk 's nachts tijdens de nonstop het format wel avontuurlijker en gedurfder. Iets wat je overdag toch nog net iets te weinig naar voren hoort komen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ik vind deze communicatie vanuit Veronica zo alles zeggend:
Dennis Ruyer is deze week niet meer te horen op Radio Veronica. De radiomaker moet naar het ziekenhuis voor een onderzoek aan zijn hart, zo vertelde hij gisteren in zijn programma.

De dj hoopt er maandag weer te zijn, zijn producer zal tijdelijk het programma overnemen.
"Sébastien Haller zal de komende wedstrijd niet in actie komen voor Ajax. De aanvaller kampt met een blessure en moet rust nemen.
De aanvaller hoopt er na de komende speelronde weer bij te zijn, zijn conditietrainer zal tijdelijk zijn positie in het elftal overnemen."
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

De conditietrainer van Ajax zal het zeker niet veel minder doen dan Sébastien Haller hoor.
density1

Bericht door density1 »

Denk dat het meer een soort van cynisme van de schrijver van dit artikel is. Wat dat betreft had het zo op Mediacourant of op 'Het Knopje' kunnen staan...
DavyGer

Bericht door DavyGer »

density1 schreef: 14 okt 2021 15:14 Denk dat het meer een soort van cynisme van de schrijver van dit artikel is. Wat dat betreft had het zo op Mediacourant of op 'Het Knopje' kunnen staan...
Nou nee, dit waren de letterlijke woorden van Dennis Ruyer zelf.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef: 13 okt 2021 21:23
Smid70 schreef: 13 okt 2021 18:48
Phoenix schreef: 12 okt 2021 18:28 Hoe beroerd hebben anderen dan laten zien? Toen Reman in augustus twee weken Ruyer verving heb ik hier een aantal feitelijke waarnemingen gepost.
Met alle respect maar jou waarnemingen zijn niets meer dan dat. Dat kun je niet feitelijk noemen. Jou waarnemingen stijgen niet in waarde als je ze feitelijk noemt.
Dat klopt. Je hoeft geen enkele waarde te hechten aan mijn waarnemingen. En dank je wel voor het respect.

Maar zullen we het bovenal over Veronica hebben. Bijvoorbeeld waarom One Night Stenders niet meer terugkeert. Dat lijkt nu toch wel definitief.
En dat zou verdomd jammer zijn. Heb ik iets gemist, is er een aankondiging geweest?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Mijn inschatting is dat One Night Stenders in ieder geval dit jaar niet meer terug keert. Wellicht is de combinatie zendermanager + de stemproblemen van Rob toch zwaarder dan gedacht.

Alhoewel hij vorige week nog wel een podcast maakte met Leo Blokhuis.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 14 okt 2021 18:33
Phoenix schreef: 13 okt 2021 21:23
Smid70 schreef: 13 okt 2021 18:48
Met alle respect maar jou waarnemingen zijn niets meer dan dat. Dat kun je niet feitelijk noemen. Jou waarnemingen stijgen niet in waarde als je ze feitelijk noemt.
Dat klopt. Je hoeft geen enkele waarde te hechten aan mijn waarnemingen. En dank je wel voor het respect.

Maar zullen we het bovenal over Veronica hebben. Bijvoorbeeld waarom One Night Stenders niet meer terugkeert. Dat lijkt nu toch wel definitief.
En dat zou verdomd jammer zijn. Heb ik iets gemist, is er een aankondiging geweest?
http://radiowereld.nl/824004/terugkeer- ... nduidelijk
Disclaimer:
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Snap niet goed alle kritieken. Dit Veronica is het beste van de afgelopen jaren met ruime en gevarieerde playlist. Dit luistert prima weg, houden zo!!
Pot

Bericht door Pot »

Wilfred had dus voorgesteld om met VI naar de middag te gaan, maar dat is tegengehouden.

Ik vind het maar vreemd. Waarom zou Wilfred niet gewoon de middag doen? Rick en Niels mee. Dan heb je 14:00 tot 18:00/19:00 uur een ijzersterk blok. Het scoort/scoorde niet voor niets zo goed. Als Rob nou een beetje nadenkt behoud hij dit programma, hoewel ik begrijp dat het niet helemaal bij zijn ideale Veronica past en er budget overgehouden kan worden voor een uitgebreidere programmering (hoewel er in de nacht niet veel luisteraars zijn).
Oren open!
Plaats reactie