Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

Henkjan2016 schreef: 27 sep 2021 08:08
Phoenix schreef: 27 sep 2021 08:02
Durashift schreef: 26 sep 2021 22:39 ^^^ wat wil jij dan bereiken door te schrijven dat je vrouw Femke van der Veen een verschrikkelijk mens vindt.. gebaseerd op een paar radiominuten. Beetje aanmatigend, lijkt mij, om dan iemand al als een verschrikkelijk mens te typeren.
Wat ik ermee wil bereiken? Ik wil ermee aangeven hoe Femke van der Veen overkomt op een ‘gemiddelde’ radioluisteraar.

Het draadje waarop we hier balanceren over hetgeen we wel en niet kunnen of mogen zeggen wordt steeds dunner blijkbaar. Al snel wordt iets “aanmatigend” genoemd of wordt gesteld dat iemand “finaal de grond in is geschreven”.
Als ik een duit in het zakje mag doen middels tegengeluid.

Ik ervaarde je post over Femke exact zoals je zojuist hebt beschreven, was voor mij niets onduidelijks aan en je slaat hierbij de spijker op de kop. De zenders zijn niet afhankelijk van ons hier, maar van de luisteraars die met een snelle mening/gevoel wegzappen.

Hier thuis gebeurt datzelfde wanneer Lex op 10 de ochtendshow vervangt.

Het is de gemiddelde luisteraar die een station groot maakt.
Dan bemoei ik me er ook nog even tegenaan.

Wat Phoenix vertelde over zijn vrouw is exact hetgeen ik ervoer met de mijne: Hij vindt Femke een goede dj en dan komt het als een verrassing dat iemand anders (zijn vrouw) daar dus volkomen anders tegenaan kijkt. Ik ben redelijk gecharmeerd van Marisa en was oprecht verbaasd dat mijn vrouw het absoluut niet kan verdragen naar haar te luisteren.

Het is dus niet dat Phoenix aangeeft dat Femke een verschrikkelijk mens is, maar dat er luisteraars zijn die dat zo kunnen ervaren. Wat meteen weergeeft hoe lastig het is een discussie te voeren over wat een goede dj is.
fdboer

Bericht door fdboer »

Wat is voor Veronica de 'gemiddelde luisteraar' is dan de vraag, zijn die types als 'vrouw lief' of de mannen die hun vrouw zo noemen ...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

fdboer schreef: 27 sep 2021 09:27 Wat is voor Veronica de 'gemiddelde luisteraar' is dan de vraag, zijn die types als 'vrouw lief' of de mannen die hun vrouw zo noemen ...
Met gemiddelde luisteraar bedoel ik in dezen iemand die de radio niet beoordeelt tegen de 'radiowetten' en 'radioregeltjes'. Dat is een opmerking die hier enkele weken terug gemaakt werd. Dat Veronica het juist anders doet dan de algemeen geldende 'radiowetten' en 'radioregeltjes en 'radio volgens het boekje'. Nu heb ik aangegeven hoe iemand Veronica of specifieker nog een bepaalde DJ van Veronica ervaart, die deze 'radioregeltjes' niet kent.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 27 sep 2021 09:48
fdboer schreef: 27 sep 2021 09:27 Wat is voor Veronica de 'gemiddelde luisteraar' is dan de vraag, zijn die types als 'vrouw lief' of de mannen die hun vrouw zo noemen ...
Met gemiddelde luisteraar bedoel ik in dezen iemand die de radio niet beoordeelt tegen de 'radiowetten' en 'radioregeltjes'. Dat is een opmerking die hier enkele weken terug gemaakt werd. Dat Veronica het juist anders doet dan de algemeen geldende 'radiowetten' en 'radioregeltjes en 'radio volgens het boekje'. Nu heb ik aangegeven hoe iemand Veronica of specifieker nog een bepaalde DJ van Veronica ervaart, die deze 'radioregeltjes' niet kent.
Dit zal niet alleen met Veronica zo zijn maar met alle radiostations en hun DJ's. In die zin is Veronica niet speciaal. Maar zo beslissen mensen inderdaad of ze wel of niet naar een station luisteren. Als de DJ niet je smaak is luister je niet meer.
density1

Bericht door density1 »

Ok, Stenders heeft nu ook nieuws op het halve uur. Dacht dat hij dit alleen tijdens zijn lange shift tussen 14.00 en 18.00 had, maar dat is nu blijkbaar permanent. Dat hoeft van mij echt niet als je het ook nog eens op het hele uur hebt. Kom op, het is geen NPO of lokale omroep toch.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 27 sep 2021 13:10
Dit zal niet alleen met Veronica zo zijn maar met alle radiostations en hun DJ's. In die zin is Veronica niet speciaal. Maar zo beslissen mensen inderdaad of ze wel of niet naar een station luisteren. Als de DJ niet je smaak is luister je niet meer.
Daar ben ik het mee eens, maar hier wordt ook structureel aangegeven dat de muziek bij Veronica centraal staat en dat dat zelfs het 'USP' is van de zender. Mag een DJ dan een storende of irriterende factor zijn of moeten deze zich erg 'low profile' opstellen? Want is het niet vreemd dat op een zender waar muziek de onderscheidende factor is de DJ de uitschakelfactor gaat zijn?
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

density1 schreef: 27 sep 2021 14:36 Ok, Stenders heeft nu ook nieuws op het halve uur. Dacht dat hij dit alleen tijdens zijn lange shift tussen 14.00 en 18.00 had, maar dat is nu blijkbaar permanent. Dat hoeft van mij echt niet als je het ook nog eens op het hele uur hebt. Kom op, het is geen NPO of lokale omroep toch.
Ik zei het toch, dit was gewoon ook al voor die shift trouwens.
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 27 sep 2021 14:39
jessica schreef: 27 sep 2021 13:10
Daar ben ik het mee eens, maar hier wordt ook structureel aangegeven dat de muziek bij Veronica centraal staat en dat dat zelfs het 'USP' is van de zender. Mag een DJ dan een storende of irriterende factor zijn of moeten deze zich erg 'low profile' opstellen? Want is het niet vreemd dat op een zender waar muziek de onderscheidende factor is de DJ de uitschakelfactor gaat zijn?
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken als iemand voor wie de muziek heel belangrijk is. Het is niet zo dat ik elke dj maar voor lief zou nemen zolang de muziek maar naar mijn zin is, maar het helpt me wel om een nieuwe, eventueel minder ervaren dj, of een die voor mij persoonlijk nieuw is, een kans te geven mij aan hem of haar te laten wennen.
Maar er zijn uiteraard ook dj’s waar ik niks mee heb en dan kan zelfs de muziek het niet goedmaken.
density1

Bericht door density1 »

DavyGer schreef: 27 sep 2021 14:55
density1 schreef: 27 sep 2021 14:36 Ok, Stenders heeft nu ook nieuws op het halve uur. Dacht dat hij dit alleen tijdens zijn lange shift tussen 14.00 en 18.00 had, maar dat is nu blijkbaar permanent. Dat hoeft van mij echt niet als je het ook nog eens op het hele uur hebt. Kom op, het is geen NPO of lokale omroep toch.
Ik zei het toch, dit was gewoon ook al voor die shift trouwens.
Nog niet eerder opgevallen. Luister niet constant pop in hier en daar. Maar een beetje overdreven vind ik het wel op music driven uren.
wally

Bericht door wally »

voor wat ik er van begreep, is dat er in principe op het halve uur alleen het weer /verkeer zou zijn ( nog afgezien van nut en noodzaak, maar dat schijnen regels te zijn) Door Stenders is er geopperd om het op te klooien met een bericht dat zo vers is dat het in het het reguliere bulletin van het hele uur ervoor niet in zat. Dat dus....
density1

Bericht door density1 »

Mwah, maar omdat dat nu als enkel item op het halve uur te brengen. Dan kan dat best wachten tot op het hele uur toch.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Dat er weer en verkeer is om het halve uur heeft te maken Flitsmeister en Weer.nl.
Disclaimer:
wally

Bericht door wally »

Ik begreep dat het aan het geclausuliseere kavel ligt
density1

Bericht door density1 »

Weer en verkeer is tot zover, maar een enkel nieuws item wat niet in het hele uur kan snap ik dan niet. Of het moet iets super breaking news zijn dan snap ik de relevantie er wel van.
2nstra

Bericht door 2nstra »

Zelf vind ik het erg prettig om wat nieuwsflitsen op het halve uur te horen,
het is korter dan op Radio 2.
Voor mij mogen ze die flitsers wel overslaan, maar goed.....
Plaats reactie