Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Kar

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Kar »

Ik was ook een trouwe Veronica luisteraar, maar ben afgehaakt in de weekenden en in de avond. Ik luister als alternatief radio 10, maar die mogen wel wat meer uptempo draaien.
In het weekend luister ik ook veel slam, klinkt als het oude 538, echt een verademing in radio land.
density1

Bericht door density1 »

Ja vreemd dat de nieuwe muziekmix nog niet naar het nonstop kanaal is doorgetrokken. Dat zou een mogelijkheid zijn. Je kunt ook XXL Stenders aan zetten dat is nagenoeg het format van Veronica op dit moment.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 26 sep 2021 10:34 Ja vreemd dat de nieuwe muziekmix nog niet naar het nonstop kanaal is doorgetrokken. Dat zou een mogelijkheid zijn. Je kunt ook XXL Stenders aan zetten dat is nagenoeg het format van Veronica op dit moment.
Ik heb XXL Stenders weleens opgezet, maar toch spreekt dit mij minder aan dan de huidige muziekmix van Veronica. Wat ik vooral leuk vind aan het nieuwe Veronica is de mix van nieuwe en oud. En ook een ander soort nieuwe muziek dan je op andere zenders hoort. Dat is echt ‘de hand van Stenders’.

Overigens vind ik Radio 10 60&70’s ook een prettige zender. Wanneer ik België vertoef luister ik regelmatig naar de Joe subkanalen. Maar we dwalen af nu …
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
density1

Bericht door density1 »

Hopelijk zet hij het format over op het nonstop kanaal dan. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Behalve de 'free choices' krijg je dan alleen niet, maar wel de playlist die je b.v. s' nachts hoort op Veronica tijdens de nonstop b.v.
jessica

Bericht door jessica »

De muziekmix is sowieso niets mis mee op Veronica nu. Had ik ook niet verwacht met Stenders aan het roer. Wat ik vooral fijn vind is dat als een plaat een hit wordt hij van de zender gaat en dan 5 jaar lang niet meer gedraaid wordt. De andere radiostations draaien deze liedjes dan kapot.

De muziek gloednieuw en onverwachte oude songs vind ik ook fijn om Veronica. Dat is prima. Weekline up staat ook als een huis. Weekend is denk ik nog een beetje finetunen. Maar alles heeft tijd nodig. Ben al lang blij dat ik in het weekend niet meer naar SPMK hoef te luisteren maar wel naar het leuke programma van Ronald Gibhart.
Janno

Bericht door Janno »

Ik hoor bij degenen die het weekend van Veronica helemaal niet zo slecht vinden. Aan Ed Struijlaart, waar ik in het begin ook moeite mee had, ben ik inmiddels gewend. Danny Vera is onnavolgbaar als amateurjock, ik geniet van die man! En Giphart valt me ook niet tegen. De weekendjocks zijn anders en qua techniek wellicht minder geroutineerd, maar ik kan er goed mee leven. De muziek staat bij Veronica bovenaan en laat dat nou voor mij ook gelden. Dus ik voel me 7 dagen senang bij de veranderingen onder leiding van de heer Stenders. Nu maar hopen dat hij door mag. En als de luistercijfers niet teveel kelderen heb ik daar wel vertrouwen in.

Dit is allemaal persoonlijke voorkeur, mensen! Maar welke andere reden heb je nodig om graag naar een radiozender te luisteren?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 26 sep 2021 12:08 De weekendjocks zijn anders en qua techniek wellicht minder geroutineerd, maar ik kan er goed mee leven.
Zojuist zat ik met vrouwlief in de auto en Veronica stond op. Femke van der Veen op de radio. Vraagt vrouwlief: “Wie is dat? Wat een verschrikkelijk mens.” Vervolgens maakt ze een soort rochelend geluid “agrrrrh” om daarmee de intonatie en spraak van Femke te duiden en zegt “Wat een verschrikkelijk accent.”

Ik zal eens vragen of ze een account wil op het forum. Ik denk dat ze een relevante bijdrage kan leveren aan de discussie hier. 🤣
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 26 sep 2021 15:45
Janno schreef: 26 sep 2021 12:08 De weekendjocks zijn anders en qua techniek wellicht minder geroutineerd, maar ik kan er goed mee leven.
Zojuist zat ik met vrouwlief in de auto en Veronica stond op. Femke van der Veen op de radio. Vraagt vrouwlief: “Wie is dat? Wat een verschrikkelijk mens.” Vervolgens maakt ze een soort rochelend geluid “agrrrrh” om daarmee de intonatie en spraak van Femke te duiden en zegt “Wat een verschrikkelijk accent.”

Ik zal eens vragen of ze een account wil op het forum. Ik denk dat ze een relevante bijdrage kan leveren aan de discussie hier. 🤣
Wel duidelijk en helder. Weinig woorden nodig om een punt te maken.

De mijne heeft een enorm weerstandsgevoel bij Lex Gaarthuis. Ook een account doen? :D
Rob de Greeuw

Bericht door Rob de Greeuw »

Phoenix schreef: 25 sep 2021 21:17
“… finaal de grond ingeschreven.”

Dat is lichtelijk of misschien wel zwaar overdreven.
Janno

Bericht door Janno »

Mijn vrouw kan absoluut niet tegen Marisa. Ik ga zeker niet vragen of ze hier een account wil aanmaken :lol:
Orange

Bericht door Orange »

Johanneke schreef: 26 sep 2021 08:34 Ben wel benieuwd waar jullie dan naar toe zijn verhuisd in het weekend. Ik begin s ochtends met Van Inkel, dan naar Q en ik pak Lindo op 538 vaak nog even mee. Maar het geeft me niet de muzikale voldoening die ik eerder bij Veronica kreeg.
Dan zal ik ook een duit in het zakje doen.
Heb onlangs een paar keer Van Inkel geluisterd, maar dat was meer uit interesse hoe hij het nu doet.
Het is nu op zaterdag vooral de streekomroep waar ik ook zelf zaterdagmiddag een programma maak. Daarvoor naar de collega's luisteren. Als ik weer thuis kom, is het daar non-stop, maar met een lekker format, dus laat ik dan vaak aan staan. Als ik later in de zaterdag switch, is het naar Radio 10 of Sublime. Op zondag meestal Radio 10. Soms 's ochtends nog wat Sublime en Lindo op 538 soms ook. Dat de 10 van 12 tot 13u op zondag weg is, draagt trouwens ook bij aan het luisteren naar Radio 10 op zondag.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Rob de Greeuw schreef: 26 sep 2021 16:58

Phoenix schreef: 25 sep 2021 21:17
“… finaal de grond ingeschreven.”

Dat is lichtelijk of misschien wel zwaar overdreven.
Beste Rob, wat wil je bereiken met deze dubbele quote van mij?
Er is op dit forum meermaals beweerd dat Struijlaart “finaal de grond in is geschreven” of woorden van gelijke strekking. Dat is pertinent niet waar. Post maar eens de quotes waaruit dat zou blijken in plaats van deze quote over Femke van der Veen die daar volledig los van staat.
Disclaimer:
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ wat wil jij dan bereiken door te schrijven dat je vrouw Femke van der Veen een verschrikkelijk mens vindt.. gebaseerd op een paar radiominuten. Beetje aanmatigend, lijkt mij, om dan iemand al als een verschrikkelijk mens te typeren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Durashift schreef: 26 sep 2021 22:39 ^^^ wat wil jij dan bereiken door te schrijven dat je vrouw Femke van der Veen een verschrikkelijk mens vindt.. gebaseerd op een paar radiominuten. Beetje aanmatigend, lijkt mij, om dan iemand al als een verschrikkelijk mens te typeren.
Wat ik ermee wil bereiken? Ik wil ermee aangeven hoe Femke van der Veen overkomt op een ‘gemiddelde’ radioluisteraar.

Het draadje waarop we hier balanceren over hetgeen we wel en niet kunnen of mogen zeggen wordt steeds dunner blijkbaar. Al snel wordt iets “aanmatigend” genoemd of wordt gesteld dat iemand “finaal de grond in is geschreven”.
Disclaimer:
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 27 sep 2021 08:02
Durashift schreef: 26 sep 2021 22:39 ^^^ wat wil jij dan bereiken door te schrijven dat je vrouw Femke van der Veen een verschrikkelijk mens vindt.. gebaseerd op een paar radiominuten. Beetje aanmatigend, lijkt mij, om dan iemand al als een verschrikkelijk mens te typeren.
Wat ik ermee wil bereiken? Ik wil ermee aangeven hoe Femke van der Veen overkomt op een ‘gemiddelde’ radioluisteraar.

Het draadje waarop we hier balanceren over hetgeen we wel en niet kunnen of mogen zeggen wordt steeds dunner blijkbaar. Al snel wordt iets “aanmatigend” genoemd of wordt gesteld dat iemand “finaal de grond in is geschreven”.
Als ik een duit in het zakje mag doen middels tegengeluid.

Ik ervaarde je post over Femke exact zoals je zojuist hebt beschreven, was voor mij niets onduidelijks aan en je slaat hierbij de spijker op de kop. De zenders zijn niet afhankelijk van ons hier, maar van de luisteraars die met een snelle mening/gevoel wegzappen.

Hier thuis gebeurt datzelfde wanneer Lex op 10 de ochtendshow vervangt.

Het is de gemiddelde luisteraar die een station groot maakt.
Plaats reactie