Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 »

Dat was het ja. Nee dan is dat alternatief er niet.
Feivel

Bericht door Feivel »

Henkjan2016 schreef: 21 sep 2021 18:23 XM Radio is volgens mij gestopt.
Klopt. De opleiding is wegbezuinigd. https://www.radiofreak.nl/talpa-network ... eiding-xm/
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 21 sep 2021 17:50 En opleidingsplekken natuurlijk, investeren in de toekomst heet dat.
Er ging toch niet geïnvesteerd worden in talenten? Dat is wat ik hier al meermaals heb gelezen althans.
Ikbenroy schreef: 21 sep 2021 17:38 Daar zie je Ikbenroy gaan, daar zie je Phoenix.
Vanwaar deze niet inhoudelijke bijdrage?
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Er is trouwens een forse radio veronica campagne online, ik word echt overal dood gegooid met veronica advertenties.

Dat was een week geleden nog niet.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 22 sep 2021 15:49 Er is trouwens een forse radio veronica campagne online, ik word echt overal dood gegooid met veronica advertenties.

Dat was een week geleden nog niet.
Dat zal waarschijnlijk meer te maken hebben met jouw online surfgedrag.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Phoenix schreef: 22 sep 2021 10:53
DavyGer schreef: 21 sep 2021 17:50 En opleidingsplekken natuurlijk, investeren in de toekomst heet dat.
Er ging toch niet geïnvesteerd worden in talenten? Dat is wat ik hier al meermaals heb gelezen althans.
Ikbenroy schreef: 21 sep 2021 17:38 Daar zie je Ikbenroy gaan, daar zie je Phoenix.
Laat ik het zo formuleren: Alles wat ik aandraag kraak je af of vind je niet kloppen. Een wederwoord maakt niet uit. Je moet immers op een forum kunnen discussieren en je kan het niet met ekaar eens zijn. Maar ik heb het gevoel dat je op jacht ben naar mij en dat je andere gevruikers meer met rust laat. On-topic: Als de nachturen commercieel niet interssant zijn waarom gooien ze er na middernacht niet de ruis erop? net als vroeger. Ik denk juist dat je als commerciele (ook als niche zender) je prima kunt onderscheiden van alle andere stations. Zodat truckers,beveiligings bewakers , bakkers en allerlei andere beroepen met een nachtdienst ook bediend kunnen worden. Nu hebnen ze alleen NPO Radio 1 , 2 of 3FM. Ipv . naar 8 Sky Radioos te gaan luisteren kun je als Veronica (of wat mij betreft weer 538) best wel weer een volle nachtprogrammering neerzetten. Of moeten we alles in typisch marketingdenken gaan doen? Capiche?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

En jij hebt echt nog de illusie dat commerciële radio voor de consument gemaakt wordt?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ikbenroy schreef: 22 sep 2021 20:58
Laat ik het zo formuleren: Alles wat ik aandraag kraak je af of vind je niet kloppen. Een wederwoord maakt niet uit. Je moet immers op een forum kunnen discussieren en je kan het niet met ekaar eens zijn. Maar ik heb het gevoel dat je op jacht ben naar mij en dat je andere gevruikers meer met rust laat. On-topic: Als de nachturen commercieel niet interssant zijn waarom gooien ze er na middernacht niet de ruis erop? net als vroeger. Ik denk juist dat je als commerciele (ook als niche zender) je prima kunt onderscheiden van alle andere stations. Zodat truckers,beveiligings bewakers , bakkers en allerlei andere beroepen met een nachtdienst ook bediend kunnen worden. Nu hebnen ze alleen NPO Radio 1 , 2 of 3FM. Ipv . naar 8 Sky Radioos te gaan luisteren kun je als Veronica (of wat mij betreft weer 538) best wel weer een volle nachtprogrammering neerzetten. Of moeten we alles in typisch marketingdenken gaan doen? Capiche?
Nee hoor, ik laat anderen niet meer met rust ;-)
Volgens mij kraak ik je niet af, maar reageer ik volledig inhoudelijk.
Diegene die off-topic gaat en niet inhoudelijk reageert ben jij.
Interessant dat je het tegenovergestelde wilt beweren.

Dan inderdaad maar weer on-topic. Jij stelt om niet alles in ‘typisch marketingdenken’ te doen. Maar wat wil je dan doen? We hebben het over professionele, commerciële radio. De nachturen zijn commercieel niet interessant en vormen bij gepresenteerde programma’s zelfs een grote kostenpost. Ik begrijp dat het vanuit onze radiopassie interessant is om een volwaardige nachtprogrammering te horen, maar het is commercieel gezien niet interessant.
Disclaimer:
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Phoenix schreef: 22 sep 2021 21:36
Ikbenroy schreef: 22 sep 2021 20:58

Nee hoor, ik laat anderen niet meer met rust ;-)
Volgens mij kraak ik je niet af, maar reageer ik volledig inhoudelijk.
Diegene die off-topic gaat en niet inhoudelijk reageert ben jij.
Interessant dat je het tegenovergestelde wilt beweren.

Dan inderdaad maar weer on-topic. Jij stelt om niet alles in ‘typisch marketingdenken’ te doen. Maar wat wil je dan doen? We hebben het over professionele, commerciële radio. De nachturen zijn commercieel niet interessant en vormen bij gepresenteerde programma’s zelfs een grote kostenpost. Ik begrijp dat het vanuit onze radiopassie interessant is om een volwaardige nachtprogrammering te horen, maar het is commercieel gezien niet interessant.
Als dat zo is, begreip ik je enorm verkeerd. Dan is mijn gevoel al die tijd verkeerd geweest.

Natuurlijk moeten de commericiëlen vaker afwegen wat financieel verantwoord is. Maar 538 heeft jaren een nachtprogrammering gehad en meen in het verleden Radio Veronica (wellicht was dat voice track) ook. Ik ben benieuwd of RTL/Talpa straks meer budget in de radiotak gaan stoppen als de coronacrisis helemaal over is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ikbenroy schreef: 22 sep 2021 21:57 Maar 538 heeft jaren een nachtprogrammering gehad en meen in het verleden Radio Veronica (wellicht was dat voice track) ook. Ik ben benieuwd of RTL/Talpa straks meer budget in de radiotak gaan stoppen als de coronacrisis helemaal over is.
De nachtprogrammering van Veronica was destijds met Jente Kater en Michiel Veenstra inderdaad voicetrack. Maar ook destijds was Veronica al verliesgevend. Het stoppen van gepresenteerde nachtradio is daarmee wel begrijpelijk.
Disclaimer:
density1

Bericht door density1 »

Patrick Kicken heeft zelfs ook nog even voor de nacht VT's ingesproken bij Veronica weet ik me nog te herinneren.
jessica

Bericht door jessica »

Gepresenteerde nachtradio kan je als commerciele zender echt onderscheiden. De gedachte vind ik niet slecht. Als ik na 12 uur in de nacht in de auto zit zoek ik altijd een gepresenteerde zender op. Nooit een nonstop. Veronica kan op deze manier best een slag slaan. Je hebt minder luisteraars in de nacht. Maar inderdaad bepaalde beroepsgroepen luisteren intensief en veel in de nacht. Wellicht is er ook nog wel een sponsor voor te vinden.

Veronica draait in de nacht door. Dat gaat niet alleen op de automatische piloot. Er zullen in de nacht toch ook technici aanwezig zijn die betaald moeten worden. Wellicht ook beveiligers en andere mensen die nodig zijn. Een paar beginnende presentatoren moeten toch mogelijk zijn. Of voicetrack zoals deze week met de platencast van Martijn Rigters. Hoeft niet te veel te kosten en voegt toch veel toe.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Phoenix schreef: 22 sep 2021 22:12
Ikbenroy schreef: 22 sep 2021 21:57 Maar 538 heeft jaren een nachtprogrammering gehad en meen in het verleden Radio Veronica (wellicht was dat voice track) ook. Ik ben benieuwd of RTL/Talpa straks meer budget in de radiotak gaan stoppen als de coronacrisis helemaal over is.
De nachtprogrammering van Veronica was destijds met Jente Kater en Michiel Veenstra inderdaad voicetrack. Maar ook destijds was Veronica al verliesgevend. Het stoppen van gepresenteerde nachtradio is daarmee wel begrijpelijk.
Zeker weten? Het is al lang geleden, dus mijn geheugen kan me in de steek laten. Maar volgens mij waren Jente en Veenstra in de nacht wel live op Veronica, in ieder geval in de beginjaren. Met name van Veenstra uit de veren weet ik het vrij zeker.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef: 23 sep 2021 09:14
Zeker weten? Het is al lang geleden, dus mijn geheugen kan me in de steek laten. Maar volgens mij waren Jente en Veenstra in de nacht wel live op Veronica, in ieder geval in de beginjaren. Met name van Veenstra uit de veren weet ik het vrij zeker.
Ja, zeker weten. Althans van Veenstra. Een aantal dagen per week waren live en een aantal dagen per week voicetrack. Of het eerste uur voicetrack en het laatste uur live. Dit kwam ook nog eens voorbij in een podcast. Volgens mij die met Patrick Kicken.
Disclaimer:
petoi

Bericht door petoi »

Phoenix schreef: 23 sep 2021 18:47
De Nachtwacht schreef: 23 sep 2021 09:14

Ja, zeker weten. Althans van Veenstra. Een aantal dagen per week waren live en een aantal dagen per week voicetrack. Of het eerste uur voicetrack en het laatste uur live. Dit kwam ook nog eens voorbij in een podcast. Volgens mij die met Patrick Kicken.
Van Je Af Is Harder.
Al kan het zijn dat hij het ook bij PK zei, die luister ik niet. Maar als hij er naar gevraagd wordt vertelt hij het wel vaker. Ik heb het verhaal over die Veronicatijd van Veenstra wel vaker gehoord/gelezen.
Plaats reactie