Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

Momenteel weet ik het niet, ik zit nog amper in de auto. Maar 15 jaar terug luisterde ik altijd wel en wist ik de paaltjes precies te staan.
Orange

Bericht door Orange »

marcelb schreef: 15 sep 2021 07:00 Nog even over de nieuws-weer-verkeersdiscussie: ik vraag me af of de bijdrage van Flitsmeister doeltreffend is. Ik bedoel: zijn er echt luisteraars die echt horen bij welk hectometerpaaltje de flitser staat?
Ik in ieder geval wel. Als ik de weg hoor waar ik over rij, ga ik ook luisteren naar welk hectometerpaaltje en die check ik dan langs de weg.
MFM

Bericht door MFM »

Orange schreef: 15 sep 2021 09:28
marcelb schreef: 15 sep 2021 07:00 Nog even over de nieuws-weer-verkeersdiscussie: ik vraag me af of de bijdrage van Flitsmeister doeltreffend is. Ik bedoel: zijn er echt luisteraars die echt horen bij welk hectometerpaaltje de flitser staat?
Ik in ieder geval wel. Als ik de weg hoor waar ik over rij, ga ik ook luisteren naar welk hectometerpaaltje en die check ik dan langs de weg.
Ik ook!
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Benieuwd hoelang het Stenders avontuur nog gaat duren. 1 van het stenderskamp vertrekt, Marc Adriana. Rob had op de radio al uitgesproken dat hij het jammer vind en dat men samen ten strijde zou gaan om Veronica een succes te maken.

Binnen een jaar is Coco “kijk mij eens hip en interessant doen op de foto” Hermans ook weg.

4 Talpa zenders die allemaal moeten inleveren met luistercijfers
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Ik geef Coco geen jaar meer hoor, die is waarschijnlijk al eerder weg. Talpa is geen publieke omroep, dus nog twee metingen zakken en het is einde verhaal. Zeker nu haar geen hand meer boven het hoofd wordt gehouden.
“Dan zet je toch een andere zender op?”
density1

Bericht door density1 »

Twee metingen zakken? Welnee, dat zou totaal ongeloofwaardig zijn. Sharid Alles zit nog steeds op haar post bij 3FM terwijl ze al jaren zakken in de luistercijfers mind you. Talpa is commercieel, maar ik ga er vanuit dat Stenders nog wel even krediet krijgt anders is Talpa geen knip voor de neus waard als ze al zo snel van hem af willen.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 15 sep 2021 20:50 Twee metingen zakken? Welnee, dat zou totaal ongeloofwaardig zijn. Sharid Alles zit nog steeds op haar post bij 3FM terwijl ze al jaren zakken in de luistercijfers mind you. Talpa is commercieel, maar ik ga er vanuit dat Stenders nog wel even krediet krijgt anders is Talpa geen knip voor de neus waard als ze al zo snel van hem af willen.
Stenders heeft sowieso een contract. In 2018 zou het gaan om een vergoeding van 4 tot 5 ton (als hij toen over zou stappen naar Veronica). Een contract ontbinden is ook niet gratis.
Maar waarom zou hij de tijd moeten krijgen? Dat is wat de meesten van ons graag willen zien, maar is niet realistisch bij een commercieel bedrijf. Geen vriendendienst. Met Giel bij Veronica was de bedoeling ook dat Veronica het 3FM van tien jaar geleden werd. Toen hij bandjes niet meer mocht uitnodigen, was het feestje voor hem ook snel voorbij. Dus waarom zou Rob de 'tijd' wel krijgen?

Bij de publieke omroep zijn de reclame-inkomsten niet (zo) belangrijk. De commerciëlen moeten er van leven. De NPO krijgt subsidie van de overheid. Dat Sharid nog niet opgestapt is of ontslagen is, verbaast me ook. Zeker omdat ze zei dat ze in 2020 weg zou gaan als ze de targets (meer dan 2,5% marktaandeel), niet haalde. Maar er zit daar geen druk op.
Oren open!
MFM

Bericht door MFM »

3FM is vooral belangrijk als het om politieke correctheid gaat. Dat stralen ze op alle vlakken uit. Geen scherpe randjes, iedereen met de neuzen dezelfde kant op.
Zo begreep ik onlangs al dat het onder andere wat moeizamer gaat met “ontslaan” omdat Sharid en vrouw en etnische minderheid zou zijn. Daar zijn een aantal beleidsmakers (en daarboven) zeer duidelijk in.
Bij de PO heerst er nou eenmaal een totaal andere standaard dan in het bedrijfsleven.

Ik zie wat Veronica betreft Stenders binnen 15 maanden genoegen nemen met een mindere rol. Carolien idem.
Zeker wanneer er dan nog steeds geen rol van betekenis is weggelegd voor de minste Talpa dochter en RTL/Talpa straks een feit is.
Dan tellen de gemaakte afspraken misschien nog wel, maar zullen er andere mensen het beleid bepalen en niet duo CaRob
density1

Bericht door density1 »

Pot schreef: 15 sep 2021 21:20
density1 schreef: 15 sep 2021 20:50 Twee metingen zakken? Welnee, dat zou totaal ongeloofwaardig zijn. Sharid Alles zit nog steeds op haar post bij 3FM terwijl ze al jaren zakken in de luistercijfers mind you. Talpa is commercieel, maar ik ga er vanuit dat Stenders nog wel even krediet krijgt anders is Talpa geen knip voor de neus waard als ze al zo snel van hem af willen.
Stenders heeft sowieso een contract. In 2018 zou het gaan om een vergoeding van 4 tot 5 ton (als hij toen over zou stappen naar Veronica). Een contract ontbinden is ook niet gratis.
Maar waarom zou hij de tijd moeten krijgen? Dat is wat de meesten van ons graag willen zien, maar is niet realistisch bij een commercieel bedrijf. Geen vriendendienst. Met Giel bij Veronica was de bedoeling ook dat Veronica het 3FM van tien jaar geleden werd. Toen hij bandjes niet meer mocht uitnodigen, was het feestje voor hem ook snel voorbij. Dus waarom zou Rob de 'tijd' wel krijgen?

Bij de publieke omroep zijn de reclame-inkomsten niet (zo) belangrijk. De commerciëlen moeten er van leven. De NPO krijgt subsidie van de overheid. Dat Sharid nog niet opgestapt is of ontslagen is, verbaast me ook. Zeker omdat ze zei dat ze in 2020 weg zou gaan als ze de targets (meer dan 2,5% marktaandeel), niet haalde. Maar er zit daar geen druk op.
Je vergelijkt Rob met Giel. Daar zit nog wel een verschil. Rob is 'de baas', Giel een DJ. Dus dat argument gaat mank....Ik denk dat het wel een jaar nodig heeft om objectief te kunnen zien of de koers van Rob Stenders aanslaat, of niet. Die kans krijgt hij, ik neem aan dat dit ergens zwart op wit staat.
jessica

Bericht door jessica »

Pascal. K schreef: 15 sep 2021 16:33 Benieuwd hoelang het Stenders avontuur nog gaat duren. 1 van het stenderskamp vertrekt, Marc Adriana. Rob had op de radio al uitgesproken dat hij het jammer vind en dat men samen ten strijde zou gaan om Veronica een succes te maken.

Binnen een jaar is Coco “kijk mij eens hip en interessant doen op de foto” Hermans ook weg.

Veronica is in principe de 4e zender en het minst belangrijk. Vanuit deze optiek zou Rob zeker de tijd moeten krijgen. Ik denk dat het probleem meer ligt bij 538 en Sky en in mindere mate radio10.

Veronica zat al een tijd op een soort van bodem. Dus eigenlijk kan het daar alleen maar omhoog. Maar geef dat ook ruim 2 jaar de kans. Verandering op verandering is nooit goed. Wees trots op dit station en het muziekbeleid daar. Dat gaat echt wel vruchten afwerpen.
Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef: 15 sep 2021 22:05
Pascal. K schreef: 15 sep 2021 16:33 Benieuwd hoelang het Stenders avontuur nog gaat duren. 1 van het stenderskamp vertrekt, Marc Adriana. Rob had op de radio al uitgesproken dat hij het jammer vind en dat men samen ten strijde zou gaan om Veronica een succes te maken.

Veronica is in principe de 4e zender en het minst belangrijk. Vanuit deze optiek zou Rob zeker de tijd moeten krijgen. Ik denk dat het probleem meer ligt bij 538 en Sky en in mindere mate radio10.
Sky en Radio 10 hebben zeker geen problemen. Ze zijn stabiel. 538 daalt wel; daar is wel een probleem. Veronica is stabiel, maar heeft - in vergelijking met de andere Talpazenders - een (te) laag marktaandeel.
jessica schreef: 15 sep 2021 22:05 Veronica zat al een tijd op een soort van bodem. Dus eigenlijk kan het daar alleen maar omhoog. Maar geef dat ook ruim 2 jaar de kans. Verandering op verandering is nooit goed. Wees trots op dit station en het muziekbeleid daar. Dat gaat echt wel vruchten afwerpen.
We weten hoe commerciële radio werkt: snel resultaat. Als Veronica nu nog eens drie metingen zakt, ontstaat er weer paniek. Dan zal er een directeurtje langskomen om te zeggen dat het weer anders moet.
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 15 sep 2021 21:53
Pot schreef: 15 sep 2021 21:20

Je vergelijkt Rob met Giel. Daar zit nog wel een verschil. Rob is 'de baas', Giel een DJ. Dus dat argument gaat mank....Ik denk dat het wel een jaar nodig heeft om objectief te kunnen zien of de koers van Rob Stenders aanslaat, of niet. Die kans krijgt hij, ik neem aan dat dit ergens zwart op wit staat.

Rob is inderdaad de baas. Alhoewel Caroline dat ook is en Marc Adriani en John de Mol daar nog weer boven staan. Giel was niet de baas, maar het station werd wel (min of meer) aangepast op de komst van Giel (en mogelijk Rob).
Rob kreeg inderdaad de vrijheid, maar zodra de cijfers minder worden zal er meer ingegrepen gaan worden dan bovenaf. Het blijft een onderneming en geen hobbyclubje.

Maar zoals eerder gezegd: even wachten met onze eigen conclusies trekken tot er wat meer metingen zijn geweest en we echt weten wat er gaat gebeuren.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Ja, dat is normaal gesproken altijd wel zo, maar denk zoals Jessica het zegt wel klopt. Prioriteiten liggen bij 538 met name.
Henkjan2016

Dennis Ruyer lijkt nu standaard om half 10 te beginnen.

[edit: ow, staat inmiddels ook op website :wink: ]
Henkjan2016

Inmiddels 3 a 4 minuten reclame op het halve uur in de ochtendshow.

Ik vind het heel jammer dat de reclame er weer ingebonjourd is.
Plaats reactie