Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 02 aug 2021 08:35
Phoenix schreef: 02 aug 2021 07:22
jessica schreef: 02 aug 2021 01:20
De naam als url is in ieder geval niet geclaimed door AvroTros. Verleidelijke 14 is inmiddels ook 2 jaar van KX radio af. Wordt niet meer gebruikt daar. Er was ook bij Stenders zelf onduidelijkheid wie de naam nu had verzonnen.

Wellicht is deze naam helemaal niet vastgelegd en gewoon vrij te gebruiken. En anders is er vast nog wel een andere passende naam te verzinnen voor zo'n lijst.
Dat deze al 2 jaar niet te horen is of de domeinnaam niet geclaimd is is niet relevant volgens mij. In mijn sector is het gebruikelijk dat al hetgeen een werknemer geproduceerd heeft (intellectueel) eigendom blijft van de werkgever. Hier is geen termijn aangekoppeld. Normaal is dit vastgelegd in het arbeidscontract.
Is bij ons ook zo geregeld inderdaad.
En dus is het niet relevant wie het bedacht heeft en wanneer. Ten allen tijde blijft het (in dit geval De Verleidelijke 14) eigendom van de werkgever (in dit geval AVROTROS).
Maar Rob is een boefje en die begin gewoon De Verleidelijke 14 op Veronica en probeert tijdens de uitzending AVROTROS voor het blok te zetten. De streken van Stenders kennen we zo onderhand wel ;-)
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 01 aug 2021 11:37 Vanaf morgen ochtendshow nummer 5 in een maand tijd.

5 juli Tim, Celine en Henk
12 juli Tim, Niels en Florentien
19 juli Jens, Niels en Florentien
26 juli Jens, Bastiaan, Heleen en Annemarie
2 augustus Lindo, Bastiaan, Heleen en Annemarie

Denk dat ik over Tim, Niels en Florentien tot nu toe het meest enthousiast was, maar ook Jens heeft me zeer positief verrast, met name met het team van de tweede week. Ik vind het jammer dat hij er komende week niet meer is, maar ook fijn om Lindo vijf weken na zijn afscheid weer op Veronica te horen hahaha.
9 augustus Martijn, Bastiaan, Heleen en ??
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Maar dat is niet waar.

De verleidelijke 14 is begonnen toen KXradio nog van Stenders zelf was.
jessica

Bericht door jessica »

DavyGer schreef: 02 aug 2021 08:56 Maar dat is niet waar.

De verleidelijke 14 is begonnen toen KXradio nog van Stenders zelf was.
Ja klopt. Als je zo redeneert zou het dus altijd eigendom van Stenders blijven. De naam is ook niet bedacht in de AvroTros periode, maar daarvoor al.

Dit is bijvoorbeeld ook te zien aan de naam. KX radio is uiteindelijk naar de AvroTros gegaan, maar Stenders heeft tot op de dag van vandaag de naam en zender KX classics.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Het is ook maar net wat er bij de overdracht in de contracten is vastgelegd natuurlijk.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Nog geen Rob Stenders. Opnieuw Edwin Evers.
Disclaimer:
Janno

Bericht door Janno »

Morgen ook nog, begreep ik.
Janno

Bericht door Janno »

Het gaat overigens best leuk tussen Evers en Brouwer inmiddels. Ze zijn aan elkaar gewend, lijkt het.
Kar

Bericht door Kar »

Evers klinkt erg goed samen met Carolien, maar waar ik voor overschakel naar een ander station is Marissa.
Je kan Veronica niet aanzetten of Marissa is aan het invallen.
Ze is te kinderachtig in haar manier van presenteren en praat ook alsof ze een kleuterklas een verhaaltje voorleest.
Janno

Bericht door Janno »

Dat hoor ik vaker. Mijn vrouw vindt Marisa ook niks, maar ik hoor haar graag. Ze is enthousiast en weet wat ze draait. Wel valt ze zo vaak in dat je moet uitkijken voor een overdosis Marisa, maar dat geldt voor meer dj’s.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Kar schreef: 03 aug 2021 09:30 Evers klinkt erg goed samen met Carolien, maar waar ik voor overschakel naar een ander station is Marissa.
Ze is te kinderachtig in haar manier van presenteren en praat ook alsof ze een kleuterklas een verhaaltje voorleest.
Marisa zet heel erg aan als ze spreekt. Het klinkt als een aangeleerde manier van spreken. Te vaak 'on air' zijn kan tegen je werken. Lindo Duval vind/vond ik een uitstekende jock, maar je kon op een bepaald moment geen Talpa zender opzetten zonder Lindo te horen. Dan gaat op een bepaald moment een irritatiefactor ontstaan.
Disclaimer:
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 03 aug 2021 09:49
Kar schreef: 03 aug 2021 09:30 Evers klinkt erg goed samen met Carolien, maar waar ik voor overschakel naar een ander station is Marissa.
Marisa zet heel erg aan als ze spreekt. Het klinkt als een aangeleerde manier van spreken. Te vaak 'on air' zijn kan tegen je werken. Lindo Duval vind/vond ik een uitstekende jock, maar je kon op een bepaald moment geen Talpa zender opzetten zonder Lindo te horen. Dan gaat op een bepaald moment een irritatiefactor ontstaan.
Weer eens uitstekend verwoord wat Marisa betreft. Ik vind dat persoonlijk tenenkrommend, hij gaat al uit bij de verkeersinformatie als ik haar hoor. Maar wat Lindo betreft, dan heb je het over verschillende zenders en dan vind ik het toch een ander verhaal. Sowieso kan ik Lindo elke dag op de radio horen en klinkt hij altijd fris en spontaan, ik word er blij van.
Janno

Bericht door Janno »

Wat vooral een kwestie is van smaak. Zoals ik al eerder opmerkte zijn vrouwen (en mannen) die een uitbundiger of persoonlijker manier van presenteren hebben logischerwijs sneller onderwerp van kritiek dan dj’s die een onopvallender stemgeluid of dictie hebben. In mijn geval geldt dat voor bijvoorbeeld Eddy Keur en voorheen had ik dat ook bij Dennis Ruyer, die ik in de loop der jaren juist meer ben gaan waarderen.

Marisa en Caroline kan ik in elk geval prima aanhoren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 03 aug 2021 12:02 Wat vooral een kwestie is van smaak. Zoals ik al eerder opmerkte zijn vrouwen (en mannen) die een uitbundiger of persoonlijker manier van presenteren hebben logischerwijs sneller onderwerp van kritiek dan dj’s die een onopvallender stemgeluid of dictie hebben. In mijn geval geldt dat voor bijvoorbeeld Eddy Keur en voorheen had ik dat ook bij Dennis Ruyer, die ik in de loop der jaren juist meer ben gaan waarderen.

Blijkbaar een kwestie van smaak, want onopvallend vind ik Keur en Ruyer niet. Zeker Keur niet. Ruyer is mijn favoriete ‘hitjock’ juist door zijn uitbundige manier van radio maken. Ik vind hem in dat opzicht uitbundiger dan Marisa, zonder hier een waardeoordeel aan vast te plakken. Marisa hoor ik weer wel liever dan Annemieke Schollaart. Zij heeft een bepaalde slis in haar uitspraak die mij stoort. Kwestie van smaak waarschijnlijk. Caroline als solojock is de absolute ondergrens op de landelijke radio. Maar als manager kun je het permitteren om jezelf als vervanger van Ruyer (nogmaals voor mij de beste ‘hitjock’) aan te wijzen. Maar jocks als Lindo en Silvan die weg moesten op Veronica hebben zich toen toch wel echter de oren gekrabd lijkt mij.
Disclaimer:
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 03 aug 2021 12:32
Janno schreef: 03 aug 2021 12:02 Wat vooral een kwestie is van smaak. Zoals ik al eerder opmerkte zijn vrouwen (en mannen) die een uitbundiger of persoonlijker manier van presenteren hebben logischerwijs sneller onderwerp van kritiek dan dj’s die een onopvallender stemgeluid of dictie hebben. In mijn geval geldt dat voor bijvoorbeeld Eddy Keur en voorheen had ik dat ook bij Dennis Ruyer, die ik in de loop der jaren juist meer ben gaan waarderen.

Blijkbaar een kwestie van smaak, want onopvallend vind ik Keur en Ruyer niet. Zeker Keur niet. Ruyer is mijn favoriete ‘hitjock’ juist door zijn uitbundige manier van radio maken. Ik vind hem in dat opzicht uitbundiger dan Marisa, zonder hier een waardeoordeel aan vast te plakken. Marisa hoor ik weer wel liever dan Annemieke Schollaart. Zij heeft een bepaalde slis in haar uitspraak die mij stoort. Kwestie van smaak waarschijnlijk. Caroline als solojock is de absolute ondergrens op de landelijke radio. Maar als manager kun je het permitteren om jezelf als vervanger van Ruyer (nogmaals voor mij de beste ‘hitjock’) aan te wijzen. Maar jocks als Lindo en Silvan die weg moesten op Veronica hebben zich toen toch wel echter de oren gekrabd lijkt mij.
Even opnieuw lezen, dan zie je dat ik precies zeg wat jij bedoelt :D

Maar ik begrijp de verwarring.

Toevoeging om het duidelijker te maken: Ik heb het over ‘opvallende’ dj’s waar meer kritiek op is dan ‘onopvallende’, waarbij ik een voorbeeld geef van ‘opvallende’ dj’s waar ik zelf kritiek op heb of had. Dus ik zie Keur en Ruyer allesbehalve als ‘onopvallend’

Ik hoop dat dit duidelijker is :wink:
Laatst gewijzigd door Janno op 03 aug 2021 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie