Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 01 aug 2021 13:35
Johanneke schreef: 01 aug 2021 11:37 Vanaf morgen ochtendshow nummer 5 in een maand tijd.

5 juli Tim, Celine en Henk
12 juli Tim, Niels en Florentien
19 juli Jens, Niels en Florentien
26 juli Jens, Bastiaan, Heleen en Annemarie
2 augustus Lindo, Bastiaan, Heleen en Annemarie

Denk dat ik over Tim, Niels en Florentien tot nu toe het meest enthousiast was, maar ook Jens heeft me zeer positief verrast, met name met het team van de tweede week. Ik vind het jammer dat hij er komende week niet meer is, maar ook fijn om Lindo vijf weken na zijn afscheid weer op Veronica te horen hahaha.
In vakantie tijd is de ochtendshow onbelangrijker. Andere dagritme. Mensen slapen langer uit en luisteren pas later op de dag naar de radio. In juli en augustus kan dit dus wel. In september is het weer belangrijk dat er een vaste ochtendshow is.
Ik weet niet hoe het met jou zit Jessica, maar de meeste werklui hebben geen twee maanden (juli en augustus) vakantie. Dat Q Music maandag alweer start met Het Geluid is ook een goede zet richting zenders die nog wel in het traditionele patroon denken waarbij men begin juli al start met een uitgeklede programmering.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 01 aug 2021 14:33
jessica schreef: 01 aug 2021 13:35
Johanneke schreef: 01 aug 2021 11:37 Vanaf morgen ochtendshow nummer 5 in een maand tijd.

5 juli Tim, Celine en Henk
12 juli Tim, Niels en Florentien
19 juli Jens, Niels en Florentien
26 juli Jens, Bastiaan, Heleen en Annemarie
2 augustus Lindo, Bastiaan, Heleen en Annemarie

Denk dat ik over Tim, Niels en Florentien tot nu toe het meest enthousiast was, maar ook Jens heeft me zeer positief verrast, met name met het team van de tweede week. Ik vind het jammer dat hij er komende week niet meer is, maar ook fijn om Lindo vijf weken na zijn afscheid weer op Veronica te horen hahaha.
In vakantie tijd is de ochtendshow onbelangrijker. Andere dagritme. Mensen slapen langer uit en luisteren pas later op de dag naar de radio. In juli en augustus kan dit dus wel. In september is het weer belangrijk dat er een vaste ochtendshow is.
Ik weet niet hoe het met jou zit Jessica, maar de meeste werklui hebben geen twee maanden (juli en augustus) vakantie. Dat Q Music maandag alweer start met Het Geluid is ook een goede zet richting zenders die nog wel in het traditionele patroon denken waarbij men begin juli al start met een uitgeklede programmering.
Dit is inderdaad het patroon van oudsher en gaat natuurlijk nog wel steeds een beetje op maar minder dan vroeger. De meeste mensen hebben 3 weken vakantie in deze periode dus ook zeker 1 maand niet. Doorgaan met een vaste bezetting in de ochtendshow kan dus belangrijk zijn. Toch wordt deze keuze (bijna) nergens gemaakt. Overal zie je de vaste presentatie wisselen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Iedereen heeft toch ook verspreid vakantie? Tis niet zo dat het hele land tegelijkertijd drie weken vakantie heeft en kan uitslapen, waardoor de ochtendshow niet belangrijk is.
Romeo

Bericht door Romeo »

Herman ven Schippers schreef: 01 aug 2021 15:12 Iedereen heeft toch ook verspreid vakantie? Tis niet zo dat het hele land tegelijkertijd drie weken vakantie heeft en kan uitslapen, waardoor de ochtendshow niet belangrijk is.
Wat een rare redenering. Door de spreiding werken veel mensen wel. En behalve spreiding van schoolvakanties hebben veel mensen niet drie weken vrij, supermarkten worden ook nog bevoorraad. En niet iedereen slaapt uit.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 01 aug 2021 15:12 Iedereen heeft toch ook verspreid vakantie? Tis niet zo dat het hele land tegelijkertijd drie weken vakantie heeft en kan uitslapen, waardoor de ochtendshow niet belangrijk is.
Juist daarom zou ik de reguliere zolang mogelijk continueren. Bij Veronica is de reguliere ochtendshow zodadelijk (bijna) twee maanden afwezig geweest. Ik ga ervan uit dat in de radiosector men een soortgelijk aantal verlofdagen heeft. Dus hoeft een programma of jock er maar drie weken uit te zijn. Wanneer de zender zorgt voor een gelijke spreiding van verlof kan de reguliere programmering grotendeels normaal doorlopen.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Johanneke schreef: 01 aug 2021 11:33
Janno schreef: 01 aug 2021 10:28 Ik vind het steeds leuker om naar Danny Vera te luisteren. De man tart alle radiowetten en lult gewoon zoals hij is. “Je ligt misschien nog in je bedje met je radiootje aan, je hoort lekkere muziek en je denkt ik blijf nog effe leggen” Dan heb je mij hoor :D
Mijn ding is het absoluut niet maar ik kan me goed voorstellen dat dit aanslaat op zondagochtend op deze uren, zo'n programma hoor je ook niet elders.
Daarom vind ik het zo leuk. Het is muzikaal afwijkend en qua presentatie ook. Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat dit niet ieders kopje thee is, om maar eens een Engels gezegde te vertalen. Als je met Frank Sinatra begint waan je je in de 50s, maar het is gewoon lekker op de zondagochtend. Voor mij dan.
jessica

Bericht door jessica »

Janno schreef: 01 aug 2021 18:14 Als je met Frank Sinatra begint waan je je in de 50s, maar het is gewoon lekker op de zondagochtend.
hahahah. Ik heb jarenlang een buurman gehad die zaterdagavond als hij een borreltje ophad Frank Sinatra keihard opzette en dan de volgende morgen op zondag hetzelfde. Ben Frank Sinatra daar wel door gaan waarderen. Dus prima zondagochtendmuziek zou ik zo zeggen.
density1

Bericht door density1 »

Sinatra kwam vanmiddag ook al even voorbij in het programma van Mark Reman dus die is echt niet ‘ verboden’ in andere programma’s buiten Vera zijn show.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 01 aug 2021 10:28 Ik vind het steeds leuker om naar Danny Vera te luisteren. De man tart alle radiowetten en lult gewoon zoals hij is. “Je ligt misschien nog in je bedje met je radiootje aan, je hoort lekkere muziek en je denkt ik blijf nog effe leggen” Dan heb je mij hoor :D
Een beetje in de vorm dus zoals ik vroeger radiootje speelde. :lol:
Johanneke schreef: 01 aug 2021 11:33 Mijn ding is het absoluut niet maar ik kan me goed voorstellen dat dit aanslaat op zondagochtend op deze uren, zo'n programma hoor je ook niet elders.
Het programma is misschien, zeker qua uitzenddag en tijdstip, een soort eigentijdse Muziekmozaïek. Dat programma werkte als een magneet bij bepaalde luisteraars. Misschien heeft Stenders met Vera hetzelfde idee. Deze week werd er veelvuldig reclame gemaakt voor de weekendprogrammering met Vera voorop. In het weekend laat Veronica zeker een ander geluid horen. Nu ik vandaag ook Giphart heb kunnen beluisteren ben ik zeker zeer positief over de programmering vanaf 12 uur. Giphart had met producer/sidekick Jantien een leuk en onderhoudend programma. Femke van der Veen heeft een zeer prettig stemgeluid, die aan Floortje Dessing doet denken. Maurice Verschuuren is een, wellicht inwisselbare, maar steady jock. Jordi Mulderij is voor mij de verrassing van de weekendprogrammering. Een hele leuke ontdekking.

Weet iemand wat de stand van zaken is wat betreft De Verleidelijke 14? Krijgt dat nog een vervolg of mag Veronica/Stenders deze naam niet gebruiken, omdat de rechten hiervan bij AVROTROS liggen?
Laatst gewijzigd door Phoenix op 01 aug 2021 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Disclaimer:
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 01 aug 2021 15:35
Juist daarom zou ik de reguliere zolang mogelijk continueren. Bij Veronica is de reguliere ochtendshow zodadelijk (bijna) twee maanden afwezig geweest. Ik ga ervan uit dat in de radiosector men een soortgelijk aantal verlofdagen heeft. Dus hoeft een programma of jock er maar drie weken uit te zijn. Wanneer de zender zorgt voor een gelijke spreiding van verlof kan de reguliere programmering grotendeels normaal doorlopen.

Ja nee, dat bedoelde ik ook te zeggen. Het kwam er alleen wat onhandig uit. Ik zou ook altijd zorgen dat de vakanties van de ochtend en middagshow elkaar nooit overlappen. Heb je in het normale bedrijfsleven toch ook? Vakanties op elkaar afstemmen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Continuïteit is wel belangrijk, maar ik vraag me af of dat in vakanties van presentatoren zit. Muziek, nieuws, bepaalde vaste items, dat moet natuurlijk wel doorgaan. Een andere dj lijkt mij niet zo een punt, soms wel leuk zelfs.
Rock 'n roll is better than music!
Pot

Bericht door Pot »

Oortjes schreef: 01 aug 2021 22:58 Continuïteit is wel belangrijk, maar ik vraag me af of dat in vakanties van presentatoren zit. Muziek, nieuws, bepaalde vaste items, dat moet natuurlijk wel doorgaan. Een andere dj lijkt mij niet zo een punt, soms wel leuk zelfs.
Een andere DJ is wel een punt. De vervanger moet natuurlijk wel de 'vibe' van het programma vast houden. Dus als VI doorgaat in de zomer, zonder Wilfred, dan vind ik het geen slechte keuze om Rob daar niet neer te zetten (hoewel de reden van afwezigheid minder is) maar in plaats daarvan Lindo er neer te zetten.

Komt Rob morgen terug trouwens?
Oren open!
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 01 aug 2021 19:09 Weet iemand wat de stand van zaken is wat betreft De Verleidelijke 14? Krijgt dat nog een vervolg of mag Veronica/Stenders deze naam niet gebruiken, omdat de rechten hiervan bij AVROTROS liggen?
De naam als url is in ieder geval niet geclaimed door AvroTros. Verleidelijke 14 is inmiddels ook 2 jaar van KX radio af. Wordt niet meer gebruikt daar. Er was ook bij Stenders zelf onduidelijkheid wie de naam nu had verzonnen.

Wellicht is deze naam helemaal niet vastgelegd en gewoon vrij te gebruiken. En anders is er vast nog wel een andere passende naam te verzinnen voor zo'n lijst.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 02 aug 2021 01:20
Phoenix schreef: 01 aug 2021 19:09 Weet iemand wat de stand van zaken is wat betreft De Verleidelijke 14? Krijgt dat nog een vervolg of mag Veronica/Stenders deze naam niet gebruiken, omdat de rechten hiervan bij AVROTROS liggen?
De naam als url is in ieder geval niet geclaimed door AvroTros. Verleidelijke 14 is inmiddels ook 2 jaar van KX radio af. Wordt niet meer gebruikt daar. Er was ook bij Stenders zelf onduidelijkheid wie de naam nu had verzonnen.

Wellicht is deze naam helemaal niet vastgelegd en gewoon vrij te gebruiken. En anders is er vast nog wel een andere passende naam te verzinnen voor zo'n lijst.
Dat deze al 2 jaar niet te horen is of de domeinnaam niet geclaimd is is niet relevant volgens mij. In mijn sector is het gebruikelijk dat al hetgeen een werknemer geproduceerd heeft (intellectueel) eigendom blijft van de werkgever. Hier is geen termijn aangekoppeld. Normaal is dit vastgelegd in het arbeidscontract.
Disclaimer:
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 02 aug 2021 07:22
jessica schreef: 02 aug 2021 01:20

Dat deze al 2 jaar niet te horen is of de domeinnaam niet geclaimd is is niet relevant volgens mij. In mijn sector is het gebruikelijk dat al hetgeen een werknemer geproduceerd heeft (intellectueel) eigendom blijft van de werkgever. Hier is geen termijn aangekoppeld. Normaal is dit vastgelegd in het arbeidscontract.
Is bij ons ook zo geregeld inderdaad.
Plaats reactie