Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
2nstra

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door 2nstra »

Phoenix schreef: 29 jul 2021 20:24
Henkjan2016 schreef: 29 jul 2021 19:44
Osker schreef: 29 jul 2021 18:06
Ja ik ben geen radio 2 luisteraar en kende Caroline niet tot ik deze weken naar Evers luister. Ik zie haar toegevoegde waarde totaal niet. Ze is niet grappig heeft nauwelijks iets te melden en probeert constant iets te zeggen om te laten horen dat ze er zit. Het vak van side kick is moeilijker dan je denkt.
Dan adviseer ik je om even terug te luisteren naar eerdere uitzendingen van Rob en Carolien op radio2. Dan hoor je dat er ook een andere chemie kan zijn dan de ontbrekende chemie met een willekeurige invaller. Je kunt immers niet met iedereen een klik hebben.

Er mag wat mij betreft ook wel eens kritisch worden gekeken naar Edwin zelf in combinatie met sidekicks. Ook bij het vervangen van Coen bij de Coen en Sander-show trad eenzelfde discussie op. Toen lag het aan Sander. Zou het dan misschien niet aan Edwin kunnen liggen? Je ziet dat de chemie met Rick en Niels wellicht ook niet specifiek bij Edwin vandaan kwam, omdat nu blijkt dat Rick en Niels gemakkelijk kunnen schakelen met een DJ. Jan Joost, Frank Dane en Wilfred.
Een side-kick moet dienend zijn. Als de DJ dan minder uit de verf komt wordt de rol van side-kick niet goed ingevuld. Rick en Niels maar bijvoorbeeld ook Jan Papparazzi en Jeroen Kijk in de Vegte zijn uitstekende side-kicks. Caroline Brouwer vult de rol van side-kick slecht in is mijn mening. Sander Lantinga zie ik niet als side-kick maar als gelijkwaardige host van het programma met een rol als prettige ontregelaar.
Helemaal mee eens Phoenix. Goed gesproken.
Als ik podcasts terug luister hoe Jelmer bij de VriMiBo op 3FM de rol van sidekick vervulde , bij Rob, deed hij dat erg goed
en op een prettige manier. Maar goed dat is mijn mening.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik ben het ook met jullie eens over Caroline, naast Rob gaat het prima, maar blijkbaar met anderen niet. Je hebt het in je om naast iedereen te kunnen zitten. Of je gedijt goed bij 1 persoon, omdat die persoon de ruimte op de juiste manier geeft. Dit laatste geldt denk ik voor Caroline. Blijkbaar is de klik er met Evers niet, en dan wordt het al snel vechten om de posities.

Waar het mij meer om ging is dat Evers jarenlang succesvol is geweest en blijkbaar ook de door hem gewenste ruimte kreeg van Rick en Niels. 2 mannen die blijkbaar heel goed die ruimte kunnen geven. Er zijn nu 2 projecten geweest waar het blijkbaar stroef loopt tussen de naaste presentator en Evers en dat wellicht het succes van ESO minder aan Evers lag dan wij met zijn allen altijd gedacht hebben.

Het is in ieder geval wel iets dat mij opvalt.

Het valt mij ook op bij Gerard en Evelien. Die 2 gaan de gehele tijd zij aan zij, en wanneer Lex met Evelien zit dan is het zij aan zij gaan (de synergie) geheel verdwenen. Lex heeft totaal de klik niet met Evelien. De uitzending waar je normaliter van geniet resulteert binnen het halve uur dat er gezapt wordt.
Durashift

Bericht door Durashift »

Toevallig vanmiddag ff een stukkie geluisterd. Ik vind het ontbreken van de chemie wel meevallen. Moét er dan chemie zijn?
Evers hoor ik en dan hoor ik Carolien wat berichten van luisteraars oplezen. Niet veel anders dan anders.

Bij Gerard zap ik juist als ik (weer) een woordgrap hoor.. ik denk juist dat de klik tussen Evelien en Gerard te strak zit. Het is voorspelbaar..

Met Lex is het lekker fris van toon, vind ik.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Volgende week Lindo terug op Veronica voor de vervanging van Veronica Inside.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

@Lindo, die zal wel terugkeren vanwege de ziekte van Stenders want oorspronkelijk zou hij de ochtendshow gaan doen.

Stenders staat overigens nog altijd in de programmering voor vanavond.
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 29 jul 2021 22:46 Ik ben het ook met jullie eens over Caroline, naast Rob gaat het prima, maar blijkbaar met anderen niet. Je hebt het in je om naast iedereen te kunnen zitten.
Wel mee eens. Ze heeft op Radio2 wat inval programmas solo gepresenteerd, met name De Staat van Stasse en daar was niet doorheen te komen. Met Rob is ze prima als aangever, maar sinds ze een sidekick award won werd ze hinderlijk aanwezig, wat Stenders ook vaak zei, al dan niet gekscherend, maar ze kan geen programma dragen.
basroggel

Bericht door basroggel »

Ik hoor Caroline net zeggen dat hij er vanavond niet is, maar wel heel graag maandag terug wil keren. Daarbij werd wel door Evers gezegd dat hij standby stond, dus het lijkt mij óf Rob zelf of Edwin.
Janno

Bericht door Janno »

De chemie tussen Rob en Caroline werkt duidelijk beter dan tussen anderen en Caroline. Maar dat is natuurlijk niet heel vreemd, ze werken al jaren samen en zijn bevriend. Iedereen moet wennen aan andere collega’s.
Romeo

Bericht door Romeo »

Wat ook meetelt, bij Evers Staat Op was Edwin de baas over de sidekicks, hij betaalde ze, ze deden wat hij wilde
Hier is Carolien zijn chef.
Henkjan2016

DavyGer schreef: 30 jul 2021 12:02 @Lindo, die zal wel terugkeren vanwege de ziekte van Stenders want oorspronkelijk zou hij de ochtendshow gaan doen.

Stenders staat overigens nog altijd in de programmering voor vanavond.
Mocht je er lekkerder om kunnen slapen vannacht, Marisa zit er tussen 19-22 (zie website).
Henkjan2016

Romeo schreef: 30 jul 2021 16:28 Wat ook meetelt, bij Evers Staat Op was Edwin de baas over de sidekicks, hij betaalde ze, ze deden wat hij wilde
Hier is Carolien zijn chef.
Ik zie het punt niet zo. Leg eens verder uit?
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 30 jul 2021 17:00

Ik lees dat er geen chemie is tussen de twee. Het is toch een ego-beroep
Henkjan2016

Romeo schreef: 30 jul 2021 17:02
Henkjan2016 schreef: 30 jul 2021 17:00

Ik lees dat er geen chemie is tussen de twee. Het is toch een ego-beroep
Zoals eerder beschreven is niet iedereen even geschikt om naast elke willekeurige ander te kunnen excelleren. Ik heb zelf de indruk dat Rick en Niels fijne kameleonnen zijn om mee te werken, want zij laten zien dat zij zich naadloos aanpassen aan wie er ook naast hen zit.

Ik heb zelf de indruk dat Edwin juist het tegengestelde heeft. Kan heel goed solo, en had met Rick en Niels de jas die hem paste. Elke andere jas die nadien is aangetrokken lijkt minder goed te passen.

Maar, ik heb Carolien en Edwin zelf niet gehoord en ga af op wat hier wordt aangegeven. De meningen verschillen over de 'ontbrekende' chemie ook richting 50/50.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Vraag me af wat de mensen die roepen dat er geen chemie tussen Edwin en Caroline is, vinden van de middagshow-bijdrage-van Celine. Dat is toch helemaal om te huilen? Vind het wel leuk dat het af en toe een beetje schuurt tussen Edwin en Caroline.
Romeo

Bericht door Romeo »

Ik heb ze ook niet gehoord samen, dus ga af op mijn ervaringen op radio2. Zoals eerder gezegd zijn carolien en rob al jaren vrienden, BFFs bijna en Carolien is extravert laat zich niets vertellen en heeft een leidinggevende functie op Veronica. En Evers is zelf ook leidinggevend geweest bij ESO en in het theater. Dat kan botsen

Maar goed, aangezien Evers en Brouwer niet samen heb gehoord is dit een aanname.
Plaats reactie