Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 »

EDM en dance is ook niet echt muziek die op Veronica past vind ik, dat is toch meer voor 538. Ik hoorde het wel eens in de middag toen Genee nog VI deed tijdens het EK maar dat sloeg zo dood v.w.b. je de rest door de dag heen hoorde daar. Wat dat betreft is het goed dat het nu weer een beetje 'normaal' is in de middag en dat het gewoon lekker doorluisteren is.
San27

Bericht door San27 »

Edm hitmuziek is niet echt Veronica het zal het wat minder somber kunnen maken, ik kan prima naar luisteren dit format, m’n collega’s gooien hem snel weer op 10 of Veronica , de muziek trekken ze een tijdje maar missen dan toch wat feel good
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Ik begrijp natuurlijk dat dance en EDM niet op Veronica passen, maar ook in de Radio 2-tijd draaide Rob echt niet alles.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

We zullen zien of luisteraars het pruimen. Er is vast een groep liefhebbers van free-format, of een vorm daarvan, maar het is de vraag of dat genoeg regelmatige luisteraars oplevert voor een commercieel beetje haalbare radiozender.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Gevoelsmatig word ik niet echt verrast bij de Bonanza keuzes van Evers, beetje de platen die je ook altijd hoorde bij ESO.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 22 jul 2021 15:15 Gevoelsmatig word ik niet echt verrast bij de Bonanza keuzes van Evers, beetje de platen die je ook altijd hoorde bij ESO.
Wat een commerciële rakker is het toch ;-) maar bepaalt Evers de nummers die gedraaid worden of het productieteam? Mij lijkt het laatste maar ik kan het volledig mis hebben. Als Evers het bepaalt wat doet het productieteam dan nog?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 22 jul 2021 15:48
Herman ven Schippers schreef: 22 jul 2021 15:15 Gevoelsmatig word ik niet echt verrast bij de Bonanza keuzes van Evers, beetje de platen die je ook altijd hoorde bij ESO.
Wat een commerciële rakker is het toch ;-) maar bepaalt Evers de nummers die gedraaid worden of het productieteam? Mij lijkt het laatste maar ik kan het volledig mis hebben. Als Evers het bepaalt wat doet het productieteam dan nog?
Ik ging er eigenlijk maar gewoon vanuit dat het nog steeds hetzelfde ging als bij 2 destijds: DJ kiest de platen, muzieksamensteller checkt of het niet toevallig recent is gedraaid of toevallig staat ingeprogrameerd voor uitzendingen later op de dag. Dat je niet twee keer binnen vier uur Splitsing - Wind en Zeilen' hoort.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman ven Schippers schreef: 22 jul 2021 16:14
Phoenix schreef: 22 jul 2021 15:48
Ik ging er eigenlijk maar gewoon vanuit dat het nog steeds hetzelfde ging als bij 2 destijds: DJ kiest de platen, muzieksamensteller checkt of het niet toevallig recent is gedraaid of toevallig staat ingeprogrameerd voor uitzendingen later op de dag. Dat je niet twee keer binnen vier uur Splitsing - Wind en Zeilen' hoort.
Ok. Daar was ik niet bekend mee. Dan kan de dienstdoende jock wel een stempel drukken op de uitzending. Ook dat is wat Stenders voor ogen had. Een muzikale vrijplaats.
Als Veronica daarmee op invalbasis jocks als Ekdom en Evers kan binden zie ik geen probleem ;-)
Romeo

Bericht door Romeo »

Bij Stenders op radio2 zaten er 5 mensen in de studio

De DJ
De producer/sidekick
2x de muziekredactie die keek of t al niet was geweest of nog kwam
Iemand voor de audioappjes

Je kon daar de playlist grotendeels invullen, qua voorspelbaarheid van de aanvragen. Bovendien werden verzoekjes en bijbehorende appjes ook wel meegenomen van een dag of zelfs langer meegenomen en dan pas uitgezonden.

Rob had wel de laatste keus. Dat zal nu niet anders zijn.
Pot

Bericht door Pot »

Opvallend: Giel had dus eigenlijk de middag moeten doen op Veronica. http://radio.nl/823639/giel-over-komst- ... ts-te-laat
Oren open!
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Romeo schreef: 22 jul 2021 20:44 Bij Stenders op radio2 zaten er 5 mensen in de studio

De DJ
De producer/sidekick

Je kon daar de playlist grotendeels invullen, qua voorspelbaarheid van de aanvragen. Bovendien werden verzoekjes en bijbehorende appjes ook wel meegenomen van een dag of zelfs langer meegenomen en dan pas uitgezonden.

Ik heb de afgelopen weken veelvuldig platen aangevraagd in de bonanza. Bewust geen std platen maar imo pareltjes die je zelden hoort. Gevolg: 7x mijn aangevraagde plaat en naamsvermelding. Ook een keer in de uitzending geweest. Dit was geen doel op zich maar ik denk als je de usual suspects aanvraagt dat je minder kans hebt dat je plaat gedraaid wordt. Daarin zie ik dan weer een duidelijk verschil met wat Romeo schetst.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

tophitsradio schreef: 22 jul 2021 23:21
Romeo schreef: 22 jul 2021 20:44 Bij Stenders op radio2 zaten er 5 mensen in de studio

De DJ
De producer/sidekick

Ik heb de afgelopen weken veelvuldig platen aangevraagd in de bonanza. Bewust geen std platen maar imo pareltjes die je zelden hoort. Gevolg: 7x mijn aangevraagde plaat en naamsvermelding. Ook een keer in de uitzending geweest. Dit was geen doel op zich maar ik denk als je de usual suspects aanvraagt dat je minder kans hebt dat je plaat gedraaid wordt. Daarin zie ik dan weer een duidelijk verschil met wat Romeo schetst.
Fijn dat je dit kunt vertellen door eigen onderzoek te doen. Maakt inderdaad veel duidelijk.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Pot schreef: 22 jul 2021 23:17 Opvallend: Giel had dus eigenlijk de middag moeten doen op Veronica. http://radio.nl/823639/giel-over-komst- ... ts-te-laat
Zou de deur bij Veronica voor Giel helemaal dicht zijn nu? Of gaat ie gewoon z'n contract uitzitten bij 2 en dan kijken of ie alsnog kan overstappen?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

waterveenmos schreef: 23 jul 2021 10:04
Pot schreef: 22 jul 2021 23:17 Opvallend: Giel had dus eigenlijk de middag moeten doen op Veronica. http://radio.nl/823639/giel-over-komst- ... ts-te-laat
Zou de deur bij Veronica voor Giel helemaal dicht zijn nu? Of gaat ie gewoon z'n contract uitzitten bij 2 en dan kijken of ie alsnog kan overstappen?
Volgens mij heeft hijzelf duidelijk aan gegeven dat hij het niet naar zijn zin had bij Veronica. Niet zozeer de collega's maar meer het management. Ik kan me niet voorstellen dat ze hem nu opeens terug zouden willen halen. ik zou investeren in talenten.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Giel Beelen maakte een uitstekende ochtendshow op Veronica. Beter dan het huidige VI dat beter tot zijn recht kwam is middagprogramma. Of er budgettair ruimte was voor Stenders, het VI-team en Beelen betwijfel ik.
Beelen zou uitstekend passen op het huidige Veronica, maar ik denk dat hij er wijs aan heeft gedaan om naar Radio 2 te gaan. Dit kan zijn carrière een verfrissende boost geven. Ik denk dat hij uiteindelijk wel weer op een prominentere plek terecht komen.
Plaats reactie