Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Pascal. K schreef: 23 jun 2021 18:11
density1 schreef: 23 jun 2021 16:21 Klinkt erg goed, en toch 3 stemmen, Dennis Ruyer ook. Klinkt heel muzikaal en bombastisch, behoorlijk 80's ook en doet me denken aan de oude Hitradio Veronica pakketten. Geen Ed Struijlaart, en dat is misschien maar goed ook.

Wat ik trouwens wel hoop dat ze hun geluidsprocessing eens onder handen nemen, dat klinkt zo wollig bij de Talpa stations en in het bijzonder Veronica. Dat mag wel wat meer van deze tijd.
2 voice over stemmen

De stem van Ruyer, Genee en andere jocks hoor je in een promo achtige jingle
Ruyer is ook een voice-over stem. Hij spreekt "we love music" uit en " dit is Veronica". De overige jocks spreken enkel "Veronica" uit. Die laatste zal de uuropener worden.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Phoenix schreef: 24 jun 2021 10:37
Pascal. K schreef: 23 jun 2021 18:11
density1 schreef: 23 jun 2021 16:21 Klinkt erg goed, en toch 3 stemmen, Dennis Ruyer ook. Klinkt heel muzikaal en bombastisch, behoorlijk 80's ook en doet me denken aan de oude Hitradio Veronica pakketten. Geen Ed Struijlaart, en dat is misschien maar goed ook.

Wat ik trouwens wel hoop dat ze hun geluidsprocessing eens onder handen nemen, dat klinkt zo wollig bij de Talpa stations en in het bijzonder Veronica. Dat mag wel wat meer van deze tijd.
2 voice over stemmen

De stem van Ruyer, Genee en andere jocks hoor je in een promo achtige jingle
Ruyer is ook een voice-over stem. Hij spreekt "we love music" uit en " dit is Veronica". De overige jocks spreken enkel "Veronica" uit. Die laatste zal de uuropener worden.
idd, ben benieuwd hoe dit op zender gaat klinken
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Vanmiddag waren Rob en Carolien bij Lindo om afscheid van hem te nemen en de Bonanza te promoten. Klopt het dat Carolien de ‘Baas’ is van radio Veronica en Rob het creatieve brein? De nieuwe jingles zijn erg mooi 🙂
density1

Bericht door density1 »

Zag een advertentie in een krant met de vooraankondiging van de Bonanza. Nog steeds hetzelfde logo look and feel als bij het 'oude' Veronica. Misschien alleen deze nog en vanaf maandag andere logo's en beeldvoering.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Marcomarco schreef: 24 jun 2021 17:12 Vanmiddag waren Rob en Carolien bij Lindo om afscheid van hem te nemen en de Bonanza te promoten. Klopt het dat Carolien de ‘Baas’ is van radio Veronica en Rob het creatieve brein? De nieuwe jingles zijn erg mooi 🙂
De exacte functietitels weet ik niet, maar Rob en Caroline zijn inderdaad het tweekoppige management van Radio Veronica.

Ik ben ook wel benieuwd wie de invaljocks gaan worden. Je moet er toch niet aan denken dat Ronald Giphart straks Dennis Ruyer gaat vervangen. Wat dat betreft is het jammer dat iemand als Patrick Kicken niet voor het weekend is gehaald. Hij had makkelijk alle doordeweekse slots kunnen overnemen bij afwezigheid van de vaste jocks.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

En Rob kennende is hij directeur 'leuke dingen' (Die Rob leuk vindt althans).
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

density1 schreef: 24 jun 2021 18:05 Zag een advertentie in een krant met de vooraankondiging van de Bonanza. Nog steeds hetzelfde logo look and feel als bij het 'oude' Veronica. Misschien alleen deze nog en vanaf maandag andere logo's en beeldvoering.
Zo staat het wel in hun beschijving op de website: Radio Veronica transformeert op 28 juni tot een vrijplaats voor muziekliefhebbers.
density1

Bericht door density1 »

Ik heb het over de vormgeving van hun campagne. Deze is nog dezelfde als hun vorige look and feel in deze promotie advertentie.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 24 jun 2021 18:29
Marcomarco schreef: 24 jun 2021 17:12 Vanmiddag waren Rob en Carolien bij Lindo om afscheid van hem te nemen en de Bonanza te promoten. Klopt het dat Carolien de ‘Baas’ is van radio Veronica en Rob het creatieve brein? De nieuwe jingles zijn erg mooi 🙂
De exacte functietitels weet ik niet, maar Rob en Caroline zijn inderdaad het tweekoppige management van Radio Veronica.

Ik ben ook wel benieuwd wie de invaljocks gaan worden. Je moet er toch niet aan denken dat Ronald Giphart straks Dennis Ruyer gaat vervangen. Wat dat betreft is het jammer dat iemand als Patrick Kicken niet voor het weekend is gehaald. Hij had makkelijk alle doordeweekse slots kunnen overnemen bij afwezigheid van de vaste jocks.
Ik denk dat Ronald Giphart een soort Denk aan Henk achtig programma gaat maken. Met veel verhalen ook tussen de muziek door. De zender gaat echt persoonlijker worden. Meer dan alleen een praatje-plaatje.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Volgens mij zijn er genoeg invaljocks te vinden bij Veronica, dat hoeft niet anders dan hoe dat bij npo radio 2 gebeurt.

Bij afwezigheid van een Martijn Muis kan een Sander Schrik of Marisa Heutink uit de avond best een programma overnemen. Daarnaast heb je Femke van der Veen, Maurice Verschuuren en Jordi Mulderij vanuit het weekend.

En je hebt natuurlijk Fred Siebelink :-), die heeft vaak zat randuren bij 3FM en radio 2 gevuld. Ik verbaas me eigenlijk dat hij alleen maar One Night Stenders komt doen.

En in het ergste geval valt een jock in van een ander radiostation, dat gebeurt bij Talpa ook vaak zat.
Henkjan2016

Zit Fred niet meer op Bingo FM van 7-10? Ik mis hem in de programmering
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 24 jun 2021 22:03 Volgens mij zijn er genoeg invaljocks te vinden bij Veronica, dat hoeft niet anders dan hoe dat bij npo radio 2 gebeurt.

Bij afwezigheid van een Martijn Muis kan een Sander Schrik of Marisa Heutink uit de avond best een programma overnemen. Daarnaast heb je Femke van der Veen, Maurice Verschuuren en Jordi Mulderij vanuit het weekend.

En je hebt natuurlijk Fred Siebelink :-), die heeft vaak zat randuren bij 3FM en radio 2 gevuld. Ik verbaas me eigenlijk dat hij alleen maar One Night Stenders komt doen.

En in het ergste geval valt een jock in van een ander radiostation, dat gebeurt bij Talpa ook vaak zat.
Het zou leuk zijn als Fred Siebelink samen met Kees Baars Countdown Café nieuw leven gaat inblazen.

Maurice Verschuuren zie ik niet vaak invallen. Hij doet er radio bij naast zijn vaste werk als audiovormgever.

Sander Schrik is leuk voor de randen van de programmering, maar ik vind hem onvoldoende voor de dagprogrammering.
jessica schreef: 24 jun 2021 21:43De zender gaat echt persoonlijker worden.
Meer dan alleen een praatje-plaatje.
Er is niks mis met 'praatje-plaatje' mits goed gedaan. Dennis Ruyer en Martijn Muijs vind ik in dat opzicht prettig om naar te luisteren. En ook 'praatje-plaatje' jocks kunnen er persoonlijkheid inleggen en het persoonlijk maken. Een Giphart of Westbroek zijn niet per definitie persoonlijker dan Ruyer of Muijs.

In welk opzicht gaat Veronica persoonlijker worden?
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 24 jun 2021 22:25
jessica schreef: 24 jun 2021 21:43De zender gaat echt persoonlijker worden.
Meer dan alleen een praatje-plaatje.
Er is niks mis met 'praatje-plaatje' mits goed gedaan. Dennis Ruyer en Martijn Muijs vind ik in dat opzicht prettig om naar te luisteren. En ook 'praatje-plaatje' jocks kunnen er persoonlijkheid inleggen en het persoonlijk maken. Een Giphart of Westbroek zijn niet per definitie persoonlijker dan Ruyer of Muijs.

In welk opzicht gaat Veronica persoonlijker worden?
Er is niets mis mee. Maar er zijn al genoeg andere stations die dat doen. Vooral 538 en Q buiten de ochtendprogramma's waar redelijk strak wordt gepresenteerd en niet veel extra wordt gezegd.

Ik verwacht bij Veronica ook veel verhalen en meer interactie met de luisteraar. Misschien niet heel anders, maar wel een andere touch en sfeer. Daar hoop ik ook op. Je kan het ook een beetje zien aan de nieuwe DJ ploeg. Daar zit meer het persoonlijke contact in. Naar mijn mening dan.

Rob Stenders en een Femke doen dat toch anders dan een de DJ's die nu niet meer vast in de programmering van Veronica zitten. Bijvoorbeeld een Lindo Duvall. Niets slecht, maar een ander soort DJ.
Henkjan2016

Wellicht een andere inslag. Persoonlijk als eigenheid?

Lindo, Silvan, Dennis. Zij zijn voor mij echt behang en zijn voor mij exact hetzelfde. Als er een ander zit? Ik registreer het waarschijnlijk niet eens.

Femke en Marisa dagen mij uit om te luisteren. Het is niet altijd strak gepresenteerd, maar ze boeien mij wel en houden mij bij de zender. De eerder genoemde heren creëren dat niet en zorgen ervoor dat redelijk snel mijn eigen playlist weer uit de kast wordt gehaald.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 25 jun 2021 08:30 Wellicht een andere inslag. Persoonlijk als eigenheid?

Lindo, Silvan, Dennis. Zij zijn voor mij echt behang en zijn voor mij exact hetzelfde. Als er een ander zit? Ik registreer het waarschijnlijk niet eens.

Femke en Marisa dagen mij uit om te luisteren. Het is niet altijd strak gepresenteerd, maar ze boeien mij wel en houden mij bij de zender. De eerder genoemde heren creëren dat niet en zorgen ervoor dat redelijk snel mijn eigen playlist weer uit de kast wordt gehaald.
Dennis en Muijs hebben ook eigenheid, een eigen geluid en eigen stijl. Weer op een andere manier dan Femke of Marissa, maar waarom dat minder persoonlijk zou zijn dan een minder strakke stijl ontgaat mij. Natuurlijk kan het je smaak niet zijn, maar volgens mij heeft dat niet zoveel met persoonlijk te maken.
Plaats reactie