Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 »

WFNX schreef: 23 jun 2021 19:25 Ik wachtte eigenlijk nog op het heel langzaam uitgesproken ve-roooo-niiiii-caaaaaa zoals je in het Veronica FM pakket had (mooi voor de heel rustige nummers). Wie weet voegen ze hem nog toe. Alle tempo is er inderdaad uit, maar wellicht past dat goed bij de zes decennia aan muziek die vanaf maandag wordt gedraaid. Hoop idd ook op wat betere processing, dat is net als bij radio 10, niet zo best. Benieuwd hoe het allemaal in samenhang gaat klinken.
Ik kan me voorstellen dat ze niet alle jingles in deze demo hebben gezet zoals alle voice over ID's en zulks. Ik hoor voornamelijk veel fillers in deze demo, maar het geeft een aardig beeld.
density1

Bericht door density1 »

DavyGer schreef: 23 jun 2021 20:03 https://www.radiofreak.nl/nieuwe-audiov ... -veronica/

For the love of music keert blijkbaar ook terug in de vormgeving (oude slogan KX)
Hoorde dat 1x voorbij komen inderdaad.
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Marcomarco schreef: 14 jun 2021 21:00 Zojuist:

6.00 Tim, Florentien, Rick
9.00 Dennis
12.00 Martijn
14.00 bonanza
16.00 Wilfred, Niels, Henk, Celine
Ik neem aan Rick Romijn? Of was Rick van Velthuysen samen te horen met Tim en Florentien?
Jobfr schreef: 14 jun 2021 22:35 De echt grote veranderingen komen pas eind augustus/begin september denk ik. Het is zomer de komende 2 maanden. DJ op vakantie etc. Denk dat over 2 weken nog niet zoveel veranderd.
Pot schreef: 18 jun 2021 23:21 Ik verwacht de echte wijzigingen op 28 juni. Dan is de nieuwe programmering met Stenders er. Lijkt me logisch dat het totaalpakket er is. Anders misschien aan het einde van de zomer (na de vakanties).
De echte veranderingen zullen inderdaad pas eind augustus/begin september komen verwacht ik. Echter snap ik het wel dat men nu, 28 juni met een nieuwe programmering begint. Als er meerdere zenders per september dingen gaan wijzigen heb je toch een voorsprongetje omdat mensen dan al een tijdje naar de nieuwe dj's, vormgeving etc. hebben kunnen luisteren en hun oordeel al geveld hebben.
Een paar jaar terug starten uit het hoofd Roodbeen op Radio 2, Ekdom op Radio 10 en Hoogendoorn op 3FM alle tegelijk een nieuwe ochtendshow. Roodbeen begon echter eind juni al en die heeft dus die zomer al kunnen profiteren van luisteraars (die wellicht later nog overgestapt zijn naar een andere zender).
Henkjan2016 schreef: 09 jun 2021 21:16 28 juni is een redelijk vrëemde datum van ingang van een contract. Is dat niet gewoon 1 juni geweest? Dan heeft density1 volledig gelijk en heeft de npo er nix meer mee te maken.

Heeft iemand hier zicht op? Wanneer hij officieel overstapt(e)? Is dit toevallig ergens in de media gecommuniceerd?
28 juni is inderdaad een vreemde datum voor ingang contract. Echter blijkt dit 1 eerder, of later geweest te zijn (sorry, ik heb het gelezen maar nu even niet helder voor de geest). Bovendien zoals hierboven geschreven heb je een voorsprong omdat je al 3 weken voor de schoolvakantie hebt kunnen meepikken. In de regio Nijmegen begint deze op 19 juli en tussen 28 juni en 19 juli kunnen mensen dan al wel mooi een (klein) oordeel vellen.
Pot

Bericht door Pot »

Deradiokenner schreef: 23 jun 2021 20:11
jessica schreef: 23 jun 2021 19:17
Phoenix schreef: 23 jun 2021 16:19

Dit klinkt erg goed! Ook Dennis Ruyer als station-voice. Ik hoor zeemeeuwen :-) en " For the love of music". Het klinkt erg nostalgisch (jaren '80) en toch eigentijds. Ik heb zin in maandag -+dance

Nog wat anders. De komst van Arjan Snijders vind ik wel opmerkelijk. In de podcast Dit was de radio heeft hij zich soms laatdunkend uitgelaten over Veronica en enkele jocks van Veronica.
Dit nieuwe jingle pakket is schunnig mooi! Nostalgisch en toch nieuw. Knap gedaan.
We hadden niet anders verwacht, hoe valt het nieuws nu je favoriete club opgaat in RTL?
Begin je weer... Volgens mij is Jessica niet per se Talpa-fan. Wel van Stenders. Lees de berichten er maar op terug.
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

De vorige vormgeving was onpersoonlijk en te commercieel. De nieuwe vormgeving vind ik juist wat warmer, persoonlijker en minder commercieel, maar niet echt 2021.

Als de eerste 20 seconde van het Radiofreak fragment de uuropeners zijn, dan vind ik Marisa er erg slecht uitkomen.
Oren open!
J-V NL

Bericht door J-V NL »

Ben wel erg benieuwd naar de uuropener, kan m nergens vinden, weet ook niet wie deze preview gedropt heeft
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Erg mooie jingles!
De toevoeging 'eigenwijs' vind ik erg sterk en super passen met de nieuwe weg die ze inslaan. Marisa heeft in de jingles een goede zwoele stem. Meer gebruik van maken. Ook leuk dat er wat oudere elementen terugkeren in de jingles maar toch met een moderne sound. Erg benieuwd hoe het straks gaat klinken. Komen er ook tv commercials?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De nieuwe vormgeving vind ik persoonlijk super klinken maar ik vind deze niet matchen met de programmering met 'jocks' als Giphart e.d.
Bij een '80s vormgeving had ik 'echte' jocks verwacht. Nu is het een VARA programmering met Veronica vormgeving.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Naar een tip van Daan! vorig jaar augustus in het 538-topic (toen daar een nieuwe programmering kwam) heb ik de nieuwe Veronica programmering voor mezelf in een Excel bestandje gezet om de wijzigingen overzichtelijk te houden. Vorig jaar had ik werkelijk waar alles door elkaar gegooid.
Ik kan nu dus gemakkelijk een paar dingen eruit pakken.
Radiofreak is volledig mijn bron geweest, zowel met de nieuwe programmering die afgelopen maandag op de site is verschenen als de programmering die 'verborgen' zit achter Nu op de radio en waar je dus op komt als je de presenterende dj aanklikt.

Jullie spreken in dit topic over een zekere Jean Paul Grootentraast. Deze komt volgens Radiofreak zowel in de nieuwe als in de oude programmering niet voor. Of presenteert hij 80's & 90's @ Night; daar staat geen dj bij dus ik zou zeggen dat het dan non-stop is.

Voor de rest over de wijzigingen zitten de meesten zoals verwacht in het weekend. Lees op zaterdag en zondag is niemand op zijn huidige tijdslot blijven zitten.
Ik denk dat het goed is dat ze bij Radio Veronica van de 3-uurs programmering zijn afgestapt. 3 uur lang naar eenzelfde dj luisteren (buiten drivetime om) vind ik persoonlijk lang. Nou moet ik er wel eerlijk bij bekennen dat ik in mijn werk bij een bewindvoerderskantoor veel switch tussen 2 PC's waardoor ik alleen op maandag, vrijdag en in het weekend overdag kan luisteren.

De dj's kan ik weinig over zeggen. Ik boycot Radio Veronica eigenlijk al sinds ze Rob van Someren als oud-vuil aan de kant gezet hebben en Jeroen van Inkel zijn plaats hadden laten innemen. De enige momenten dat ik Veronica luister is als ik zelf niets heb te zeggen over wat er op de radio komt (in de auto met een ander meerijden, winkels etc.).
Op vrijdagavond One Night Stenders kan ik dan weer wel wat over zeggen. Rond de eeuwwisseling zat ik op de basisschool in een kerkdorp van mijn eigen woonplaats (7 km. minstens verderop). In die tijd bracht m'n moeder mij (en 2 andere mensen uit mijn woonplaats) vaak, 3x in de week als ze niet werkte naar school aldaar en toen had je op 3FM de ochtendshow met Rob Stenders, Fred Siebelink en Erik Dikeb. Dat dit dus weer terugkomt grotendeels (alleen Dikeb ontbreekt) is nostalgie voor mij. Ik denk echter niet dat ik het ga luisteren omdat vrijdagavond vaak televisieavond is.
En Silvan Stoet? Die was een beetje vliegende keep voor dj's die op vakantie/ziek waren. Hij heeft Gaarthuis wel eens op Radio 10 vervangen, maar had dus ook zijn eigen programma op Radio Veronica. Zou die net als Lindo Duvall definitief naar 538 gaat definitief naar Radio 10 gaan?
En jammer dat Rick Romijn op zaterdagavond zijn programma kwijt is. Die kan meer dan sidekick zijn lijkt mij.
Ja, en voor Femke van der Veen ligt er denk ik een zware taak. De Weekend Bonanza zal net zo iets zijn als de Bonanza en dan moet je het (op je eigen manier) wel net zo goed doen als Rob Stenders (de grote baas) en Caroline Brouwer. Ik ben benieuwd of dit talent dat aan kan.
Het zijn voor mij trouwens ook veel onbekende namen met Arjan Snijders, Jordi Mulderij, Ed Struijlaart, Bas van Teylingen en Ronald Giphart (die ik alleen als schrijver ken).
En als laatste ben ik benieuwd naar het nieuwe programma van Danny Vera. Ik ken hem niet als dj (is die natuurlijk ook niet), maar eigenlijk ook niet echt als zanger. Het enige nummer dat ik ken is Roller Coaster; een echte hit die gelijk de Top 2000 ingestormd kwam!
De minieme interviews en stemgeluid die/dat ik wel eens van hem gehoord heb klinkt het als een aardige man.
jessica

Bericht door jessica »

Pot schreef: 23 jun 2021 20:32
Deradiokenner schreef: 23 jun 2021 20:11
jessica schreef: 23 jun 2021 19:17
Dit nieuwe jingle pakket is schunnig mooi! Nostalgisch en toch nieuw. Knap gedaan.
We hadden niet anders verwacht, hoe valt het nieuws nu je favoriete club opgaat in RTL?
Begin je weer... Volgens mij is Jessica niet per se Talpa-fan. Wel van Stenders. Lees de berichten er maar op terug.
Dit laatste klopt helemaal!
Ik vind trouwens ook die jingle leuk waar verschillende DJ's Veronica zeggen. Dat hebben ze ooit ook op 3FM met de volle vrijdag met de hele DJ ploeg gedaan. Leuk dat ze dat nu weer doen maar in een eigentijds jasje.
Hopelijk komen er inderdaad nog wel wat meer jingles bij een paar slow versies zou mooi zijn. Wellicht gaan ze de slogan We. Love. Music. ook langzaam omvormen naar For the Love of Music.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Deze schoenen kan Femke prima aan.

Loopt al jaren mee in de projecten van Rob.
Zowel op Kx en Stenders XXL en tot en met vorige zomer op Kink.
rodie

Bericht door rodie »

WFNX schreef: 22 jun 2021 09:01
density1 schreef: 21 jun 2021 22:44 Van mij had het nieuws ook wel geschrapt kunnen worden. Vind dat altijd een onderbreking bij muziekradio. In Amerika hebben de muziekstations ook geen nieuws. Er zijn zat mogelijkheden om dit tot je te nemen. Maar goed, dat is even een zijspoortje.
Dit mag niet van de frequentievoorwaarden, tussen 7 en 7 moet er nieuws te horen zijn.
Dit dus. :-)
jessica

Bericht door jessica »

Ik ben heel blij met 7 dagen per week Bonanza. Ook dat Femke dit in het weekend gaat doen. Denk dat het ook in het weekend een heel leuk programma wordt. Zij kan goed met luisteraars communiceren. Fijne vrije presentatiestijl.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan0612 schreef: 23 jun 2021 21:58 Jullie spreken in dit topic over een zekere Jean Paul Grootentraast. Deze komt volgens Radiofreak zowel in de nieuwe als in de oude programmering niet voor. Of presenteert hij 80's & 90's @ Night; daar staat geen dj bij dus ik zou zeggen dat het dan non-stop is.

...

En Silvan Stoet? Die was een beetje vliegende keep voor dj's die op vakantie/ziek waren. Hij heeft Gaarthuis wel eens op Radio 10 vervangen, maar had dus ook zijn eigen programma op Radio Veronica. Zou die net als Lindo Duvall definitief naar 538 gaat definitief naar Radio 10 gaan?
JP heeft Goud van Oud (tijdelijk) overgenomen van Marisa tijdens haar verlof.

http://radio.nl/822603/jens-timmermans- ... er-te-doen

Silvan Stoet zat 'vast' op zaterdag- en zondagmiddag van 15 tot 18 uur.

http://radio.nl/820893/dit-is-de-nieuwe ... o-veronica
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Eppo

Bericht door Eppo »

Wow, wat een gaaf nieuw jinglepakket! Ik heb gewoon het gevoel dat het ‘echte’ Veronica terugkeert (al is dat niet zo…).
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
Plaats reactie