Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

HitradioOe3 schreef: 22 jun 2021 07:22 Het is nog niet genoemd volgens mij, maar volgens de nieuwe programmering zit Wilfred Genee er maandag tot en met vrijdag en gaat Jan Joost van Gangelen ook verdwijnen. Foutje wellicht in het persbericht?
Foutje inderdaad. Of contracten moeten niet meer gerespecteerd worden.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Sommige stonden duidelijk achteraan in de rij toen de ironie werd uitgedeeld. Wat een hoeveelheid zuur op een overduidelijk gebbetje.
WFNX

Bericht door WFNX »

density1 schreef: 21 jun 2021 22:44 Van mij had het nieuws ook wel geschrapt kunnen worden. Vind dat altijd een onderbreking bij muziekradio. In Amerika hebben de muziekstations ook geen nieuws. Er zijn zat mogelijkheden om dit tot je te nemen. Maar goed, dat is even een zijspoortje.
Dit mag niet van de frequentievoorwaarden, tussen 7 en 7 moet er nieuws te horen zijn.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

WFNX schreef: 22 jun 2021 09:01
density1 schreef: 21 jun 2021 22:44 Van mij had het nieuws ook wel geschrapt kunnen worden. Vind dat altijd een onderbreking bij muziekradio. In Amerika hebben de muziekstations ook geen nieuws. Er zijn zat mogelijkheden om dit tot je te nemen. Maar goed, dat is even een zijspoortje.
Dit mag niet van de frequentievoorwaarden, tussen 7 en 7 moet er nieuws te horen zijn.
Dat is pas echt ouderwets. Wat mij betreft kan het radionieuws echt fors minder, alleen in de ochtend en middag spits, eventueel een blokje om 12:00 en bij brekend nieuws. Het zelfde geldt voor weer en verkeer

Stamt nog echt uit de oertijd dit beleid waarbij de bevolking geen andere mogelijkheid had om aan deze informatie te komen.

Maar ik ben benieuwd hoe de reshuffle van reclame gaat uitpakken.
Orange

Bericht door Orange »

DavyGer schreef: 22 jun 2021 09:22
Dat is pas echt ouderwets. Wat mij betreft kan het radionieuws echt fors minder, alleen in de ochtend en middag spits, eventueel een blokje om 12:00 en bij brekend nieuws. Het zelfde geldt voor weer en verkeer

Stamt nog echt uit de oertijd dit beleid waarbij de bevolking geen andere mogelijkheid had om aan deze informatie te komen.

Persoonlijk ben ik wel voor ieder uur nieuws. Je kan het bijvoorbeeld alleen in de ochtend doen, maar dan blijf ik er van verstoken als ik pas om 9.15u de radio aan zet.
Anderzijds heb je wat mij betreft gelijk met het weer. Waarom moet dat ieder halfuur? Begin eens met het weer afschaffen op het hele uur en alleen op het halve uur, of andersom. En ik vraag me af waarom er ieder halfuur verkeersinformatie is. Van de luisteraars zit er maar een klein deel in de auto en nog minder in de file. Daarnaast lukt het in de spits ook niet altijd alle files op te noemen. Als ik met de auto ga, kijk ik op een app hoe het met de files staat. Dan weet ik het bij moment van vertrek of als ik onderweg routekeuzes moet maken en nog op maat ook. Hou daarmee op op de radio.

Die reshuffle van reclame ben ik benieuwd naar. Het irritante van bijvoorbeeld Radio 2 is dat er een bak aan reclame en nieuws op het hele uur is. Ik heb liever op het halve uur reclame en dan na het nieuws direct of vrij snel muziek dan alles rond het hele uur gepropt. Ik neem tenminste aan dat de hoeveelheid commercials niet minder wordt. En al wordt het minder, dan liever ook een verdeling om het halve uur.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Phoenix schreef: 22 jun 2021 07:07
Deradiokenner schreef: 22 jun 2021 05:27 Ik mag hopen dat er betere namen op de drive time slots komen. En de beste sorry hoor, maar dat ben ik niet met je eens. Maar ben blij voor je dat je favoriete station weer een beetje in het nieuws is. Denk niet dat dit tot een heel hoog marktaandeel gaat leiden maar oké…
Ik ben benieuwd wat jij een betere dagprogrammering vind.
Dat dit niet tot een hoog marktaandeel gaat leiden ben ik absoluut met je eens.
Mijn dagprogrammering zou bestaan uit:
10-12 Dennis Ruyer: Goud van Oud
12-14 Tim Klijn
14-16 Rob Stenders
16-19 Niek vd Bruggen
19-22 Martijn Muijs
22-00 Marisa Heutink

Ik vind Tim Klijn een leuke dj maar niet passen in de middag en met het terug halen van Niek vd Bruggen hebben ze een sterke disckjockey die nu wel heel goed bij Veronica past. Zelf had ik graag Stenders de ochtend of middag zien doen maar dat wilt hij blijkbaar niet.
Janno

Bericht door Janno »

DavyGer schreef: 22 jun 2021 08:28 Sommige stonden duidelijk achteraan in de rij toen de ironie werd uitgedeeld. Wat een hoeveelheid zuur op een overduidelijk gebbetje.
Valt best mee hoor. Probeer Twitter eens, dan weet je pas echt wat zuur is :wink:
Kraft

Bericht door Kraft »

density1 schreef: 21 jun 2021 22:53 Ik vind alleen We.Love.Music met die vreselijke puntjes er tussen iets te trendy. Doe gewoon We Love Music. Dat klinkt wat minder opdringerig.
Zo wordt het ook gezegd. Als losse woorden. Trendy valt wel mee, toch?

Overigens had KX Radio indertijd de slogan "For The Love Of Music". Kleine parallel.
jessica

Bericht door jessica »

Zou Rob nog geprobeerd hebben Edwin Evers te halen? Of zou dat nog iets voor de toekomst zijn. Om Veronica later nog een boost te geven.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Lindo Duvall dus definitief naar 538. Gaat hij dan alleen de huidige vaste uren in het weekend doen en verder als invaller voor doordeweeks fungeren?
Daan!

Bericht door Daan! »

Dat lijkt me nou net iets voor het 538-topic.
density1

Bericht door density1 »

Kraft schreef: 22 jun 2021 10:05
density1 schreef: 21 jun 2021 22:53 Ik vind alleen We.Love.Music met die vreselijke puntjes er tussen iets te trendy. Doe gewoon We Love Music. Dat klinkt wat minder opdringerig.
Zo wordt het ook gezegd. Als losse woorden. Trendy valt wel mee, toch?

Overigens had KX Radio indertijd de slogan "For The Love Of Music". Kleine parallel.
Maar zo wordt het niet gecommuniceerd in hun andere uitingen. De punten worden in hun station ID's ook gezet. For The Love of Music had wel een betere geweest trouwens.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Deradiokenner schreef: 22 jun 2021 09:54
Phoenix schreef: 22 jun 2021 07:07
Deradiokenner schreef: 22 jun 2021 05:27 Ik mag hopen dat er betere namen op de drive time slots komen. En de beste sorry hoor, maar dat ben ik niet met je eens. Maar ben blij voor je dat je favoriete station weer een beetje in het nieuws is. Denk niet dat dit tot een heel hoog marktaandeel gaat leiden maar oké…
Ik ben benieuwd wat jij een betere dagprogrammering vind.
Dat dit niet tot een hoog marktaandeel gaat leiden ben ik absoluut met je eens.
Mijn dagprogrammering zou bestaan uit:
10-12 Dennis Ruyer: Goud van Oud
12-14 Tim Klijn
14-16 Rob Stenders
16-19 Niek vd Bruggen
19-22 Martijn Muijs
22-00 Marisa Heutink

Ik vind Tim Klijn een leuke dj maar niet passen in de middag en met het terug halen van Niek vd Bruggen hebben ze een sterke disckjockey die nu wel heel goed bij Veronica past. Zelf had ik graag Stenders de ochtend of middag zien doen maar dat wilt hij blijkbaar niet.
Ik bedoel dat dit de beste dagprogrammering is ten opzichte van alle andere landelijke zenders op dit moment. Jij maakt er een droomprogrammering van met jocks van andere zenders. Zo kan ik ook tot een betere programmering komen ;-)
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Stophoest

Bericht door Stophoest »

DavyGer schreef: 22 jun 2021 09:22

Ouderwets? Ik vind het principe van geen nieuws op je favoriete radiostation heel erg gedacht vanuit een positie waarin je het nieuws gemakkelijk op een andere manier tot je kan nemen. Niet iedereen kan dat. Ik zit soms hele dagen op de weg, vind het maar al te fijn het nieuws op de radio mee te pikken. En zo zijn er wel meer mensen.
Je hebt kink- en stophoest.
density1

Bericht door density1 »

Ik vind dat geen argument om dan maar door te gaan met het nieuws. Natuurlijk zal er een deel van de luisteraars dan geen nieuws tot zich nemen maar als het breaking news betreft krijg je dit toch wel tot je. Ik denk dus dat het allemaal wel mee valt als je het nieuws zou skippen op muziekzenders. Er blijft nog meer ruimte voor muziek als je dan ook nog eens slim met de commercial planning om gaat.
Plaats reactie