Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan0612

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Daan0612 »

Morgen de nieuwe programmering van Radio Veronica.
Kunnen we daar kijkend naar de afgelopen weken iets over zeggen? Wietze de Jager is al een behoorlijke tijd afwezig, zou hij dan gaan verkassen? Is het toch een spelshow (Wie is de Mol? Expeditie Robinson?), ouderschapsverlof? Ik kwam onderstaand artikel op Nu achterklep tegen en schrok er wel van.
Of is hij inderdaad zoals afgelopen vrijdag geschreven weer begonnen bij 538?
Wietze de Jager moet zijn kinderen naar eigen zeggen iets meer ruimte geven in hun doen en laten. De Radio 538-dj wil zijn kinderen het liefst met zoveel mogelijk structuur opvoeden, maar zegt in gesprek met Nieuwe Revu dat het niet altijd werkt.

"Ik heb een vrij duidelijk beeld van hoe het moet met de kinderen: gezond eten, op tijd naar bed. Als ze niet meewerken, dan clasht dat soms. Ik moet ze gewoon wat meer ruimte geven en iets flexibeler zijn. Je kunt die kinderen niet 24/7 in het gareel hebben", aldus De Jager.

Toen hij een week alleen was met zijn drie jonge kinderen, vond de radio-dj het dan ook vreselijk dat zijn vierjarige dochter opstandig begon te worden.

"De hele tijd gooiden ze de kont tegen de krib, ze wilden niks wat ik wilde, alles wat ik deed was fout. Op een gegeven moment was ik er klaar mee en zei ik tegen mijn dochter: 'Nu is het genoeg.' Ik wilde haar naar bed brengen en uit boosheid sloeg ze in mijn gezicht."

De 32-jarige De Jager begreep onmiddellijk dat zijn dochter de klap niet zo bedoeld had, maar de uitbarsting kwam mentaal hard binnen bij de dj. Hij moest er zelfs van huilen. "Ik heb tegen mijn vrouw gezegd: 'Ik trek het niet meer, ik ben even weg.'"

De Jagers vrouw Lieke heeft ervoor gekozen om haar carrière even te pauzeren en zich volledig op de kinderen richten. De Jager vindt dat erg waardevol. "Ik ervaar het als een luxepositie dat ik mijn eigen vrouw bezig zie met mijn kinderen als ik thuiskom van mijn werk. Ze zijn zich er nu nog niet van bewust, maar daar gaan ze later met een goed gevoel op terugkijken."
Wouter van der Goes is al een tijdje afwezig. Zou die dan overstappen of zou het hier ook een spelshow als Expeditie of Wie is de Mol betreffen?

Nog meer dj’s die al even afwezig zijn?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dat heet gewoon opvoeden. Het is heel normaal dat kinderen niet altijd doen wat je wilt.
Wat is de bron van dit verhaal?

Als dit werkelijk precies beschrijft wat er gebeurt daar thuis, dan heeft Wietze vooral last van zichzelf. Ik denk zelf dat dit verhaal de lading niet dekt van wat er werkelijk aan de hand is.

Het kan ook gewoon zijn
Ik zou graag een opvoeding willen geven waarbij ze gezond eten, maar dat wil mij helaas niet lukken. Ik probeer ze te verplichten om groente te laten eten, maar dan worden ze opstandig.

Dekt volgens mij exact dezelfde lading, maar staat toch iets minder drastisch opgeschreven. Dit streven hebben wij volgens mij allemaal, en dit gedrag van kinderen is heel normaal.

Opvoeden is topsport, dus als 1 van de ouders tijdelijk niet werkt dan is dat voor mij volstrekt logisch.

(Wellicht verplaatsen naar 538?)
Daan!

Bericht door Daan! »

Zijn de leden van het Viva-forum hier nu al hun heil aan het zoeken?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 20 jun 2021 18:45 Hadden jullie al gehoord dat morgen de programmering van Veronica bekend wordt?
Ik ben benieuwd op welk tijdslots Wietze de Jager, Eddy Keur en Wouter van der Goes komen te zitten. Nog even geduld.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
rocks

Bericht door rocks »

Phoenix schreef: 21 jun 2021 07:53
DavyGer schreef: 20 jun 2021 18:45 Hadden jullie al gehoord dat morgen de programmering van Veronica bekend wordt?
Ik ben benieuwd op welk tijdslots Wietze de Jager, Eddy Keur en Wouter van der Goes komen te zitten. Nog even geduld.
Denk persoonlijk dat alleen tussen 10 en 14 iets gaat veranderen i.v.m. de komst van Rob. en eventueel Danny Vera op zondagochtend?
Henkjan2016

Daan! schreef: 21 jun 2021 07:35 Zijn de leden van het Viva-forum hier nu al hun heil aan het zoeken?
Is een keer wat anders ;-)
Henkjan2016

En vergeet Bert van Lent en Mark van den Akker niet.
petoi

Bericht door petoi »

*Sarcasme-teken*

En Danny Vera, Leo Blokhuis, Mark van der Molen Henk Peeters, Martijn Richters, Rick vVelthuizen Sander Hoogendoorn, Frank van der Lende, Bert van Lent, Ed Struijlaart.

*Sarcasme-teken*

Maar aller belangrijkst voor jullie wanneer de radio ergens anders op moet als Caroline er zit. :lol:
Orange

Bericht door Orange »

Wellicht dat de veranderingen in de programmering meevallen, maar mij valt toch op dat het Talpa iedere keer lukt een nieuwe programmering stil te houden. Nu geldt dat voor Veronica. Vorig jaar was dat bij 538 het geval. Waar bij andere zenders, met name de publieke zenders, zo'n programmering al veel eerder op straat ligt, klappen Talpamedewerkers blijkbaar niet uit de school.

Al die overleggen en afstemming over een nieuwe programmering bij de NPO maken het natuurlijk ook makkelijker om te lekken, maar Talpa doet dat wel goed.
sandertjo

Bericht door sandertjo »

Ik ben dus naast de programmering ook benieuwd of en als er een nieuwe slogan komt, deze ook direct wordt bekend gemaakt. Net als een nieuwe vormgeving. Want met alle respect. Deze vormgeving vind ik persoonlijk.... Helemaal niks. Maar goed het zou gewerkt hebben, want het is redelijk lang volgens mij aangehouden.
Henkjan2016

Orange schreef: 21 jun 2021 09:31 Wellicht dat de veranderingen in de programmering meevallen, maar mij valt toch op dat het Talpa iedere keer lukt een nieuwe programmering stil te houden. Nu geldt dat voor Veronica. Vorig jaar was dat bij 538 het geval. Waar bij andere zenders, met name de publieke zenders, zo'n programmering al veel eerder op straat ligt, klappen Talpamedewerkers blijkbaar niet uit de school.

Al die overleggen en afstemming over een nieuwe programmering bij de NPO maken het natuurlijk ook makkelijker om te lekken, maar Talpa doet dat wel goed.
Wellicht heeft ome John een clausule?
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Henkjan2016 schreef: 21 jun 2021 07:10 Dat heet gewoon opvoeden. Het is heel normaal dat kinderen niet altijd doen wat je wilt.

Als dit werkelijk precies beschrijft wat er gebeurt daar thuis, dan heeft Wietze vooral last van zichzelf. Ik denk zelf dat dit verhaal de lading niet dekt van wat er werkelijk aan de hand is.

Het kan ook gewoon zijn
Ik zou graag een opvoeding willen geven waarbij ze gezond eten, maar dat wil mij helaas niet lukken. Ik probeer ze te verplichten om groente te laten eten, maar dan worden ze opstandig.

Dekt volgens mij exact dezelfde lading, maar staat toch iets minder drastisch opgeschreven. Dit streven hebben wij volgens mij allemaal, en dit gedrag van kinderen is heel normaal.

Opvoeden is topsport, dus als 1 van de ouders tijdelijk niet werkt dan is dat voor mij volstrekt logisch.

De bron stond erbij. Ik heb dit (via Google) uit de rubriek Achterklap van nu.nl gehaald. Het bericht is ook nog niet zo heel oud, het is er op (woensdag) 9 juni 2021 opgezet.
Waarschijnlijk zit Wietze inderdaad zelf niet zo goed in zijn vel.

(Ik wil hem op zich best naar 538 verplaatsen, maar ik was aan het suggereren of langere afwezigheden wellicht iets zouden kunnen zeggen over Veronica’s nieuwe programmering).

@Daan! Sorry, maar het Viva forum ken ik niet.
remcotjoelker19

Bericht door remcotjoelker19 »

sandertjo schreef: 21 jun 2021 09:35 Ik ben dus naast de programmering ook benieuwd of en als er een nieuwe slogan komt, deze ook direct wordt bekend gemaakt. Net als een nieuwe vormgeving. Want met alle respect. Deze vormgeving vind ik persoonlijk.... Helemaal niks. Maar goed het zou gewerkt hebben, want het is redelijk lang volgens mij aangehouden.
Ik vondt zelf ook niet mooi, was een beetje standaard als ik eerlijk mag zijn
petoi

Bericht door petoi »

Henkjan2016 schreef: 21 jun 2021 09:54
Orange schreef: 21 jun 2021 09:31 Wellicht dat de veranderingen in de programmering meevallen, maar mij valt toch op dat het Talpa iedere keer lukt een nieuwe programmering stil te houden. Nu geldt dat voor Veronica. Vorig jaar was dat bij 538 het geval. Waar bij andere zenders, met name de publieke zenders, zo'n programmering al veel eerder op straat ligt, klappen Talpamedewerkers blijkbaar niet uit de school.

Wellicht heeft ome John een clausule?
De NPO/zendermanager bepaalt de programmering maar de DJ's zijn in dienst van de omroep dus zowel DJ als omroep kan uit de school klappen er zitten waarschijnlijk geen nadelige consequenties aan buiten een "goed gesprek".
Bij Talpa zet je als DJ/medewerker gelijk je hele relatie met je werkgever op spel. Vertrekkende DJ's zullen wel niks te weten krijgen en ook over hun eigen toekomst zo lang mogelijk in het ongewis laten want dat komt toch wel uit (die mensen moeten ook weer solliciteren)
Henkjan2016

Daan0612 schreef: 21 jun 2021 10:13
Henkjan2016 schreef: 21 jun 2021 07:10 Dat heet gewoon opvoeden. Het is heel normaal dat kinderen niet altijd doen wat je wilt.

Het kan ook gewoon zijn

De bron stond erbij. Ik heb dit (via Google) uit de rubriek Achterklap van nu.nl gehaald. Het bericht is ook nog niet zo heel oud, het is er op (woensdag) 9 juni 2021 opgezet.
Waarschijnlijk zit Wietze inderdaad zelf niet zo goed in zijn vel.

(Ik wil hem op zich best naar 538 verplaatsen, maar ik was aan het suggereren of langere afwezigheden wellicht iets zouden kunnen zeggen over Veronica’s nieuwe programmering).

@Daan! Sorry, maar het Viva forum ken ik niet.
Dat had ik gezien inderdaad, maar ik vermoed dat nu.nl ook een andere bron gebruikt. Maar dat terzijde.

We gaan weer ontopic. :-)
Plaats reactie