Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 20 jun 2021 14:06
Pot schreef: 20 jun 2021 11:00
density1 schreef: 20 jun 2021 10:36 Dat vind ik juist niet meer. Die muziek wordt al jaren gedraaid daar, tot vervelends aan toe, de luisteraar zit er gewoon niet meer op te wachten. Je wint er dus ook geen luisteraars mee.
Waaruit blijkt dat de luisteraar daar niet op zit te wachten? Er zijn nog altijd 1 miljoen luisteraars die het nog steeds aan kunnen horen.

Het is wel onwaarschijnlijk dat Veronica nog luisteraars wint. Maar met een veel breder (of een té breed) muziekbeleid kan het zomaar zijn dat de luisteraars ook weggaan, omdat de Guns N' Roses, Toto en Queen ontbreken. De herkenbaarheid mist dan.

Daarom lijkt het mij verstandig om het beste van beide werelden te creëren. In de hoop dat je de huidige doelgroep nog (deels) behoudt, maar tegelijk een andere probeert aan te spreken.
Dat blijkt uit de luistercijfers.
Ten tijden van het beperkte format waren de luistercijfers toch juist hoger?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 20 jun 2021 14:06
Pot schreef: 20 jun 2021 11:00
density1 schreef: 20 jun 2021 10:36 Dat vind ik juist niet meer. Die muziek wordt al jaren gedraaid daar, tot vervelends aan toe, de luisteraar zit er gewoon niet meer op te wachten. Je wint er dus ook geen luisteraars mee.
Waaruit blijkt dat de luisteraar daar niet op zit te wachten? Er zijn nog altijd 1 miljoen luisteraars die het nog steeds aan kunnen horen.

Het is wel onwaarschijnlijk dat Veronica nog luisteraars wint. Maar met een veel breder (of een té breed) muziekbeleid kan het zomaar zijn dat de luisteraars ook weggaan, omdat de Guns N' Roses, Toto en Queen ontbreken. De herkenbaarheid mist dan.

Daarom lijkt het mij verstandig om het beste van beide werelden te creëren. In de hoop dat je de huidige doelgroep nog (deels) behoudt, maar tegelijk een andere probeert aan te spreken.
Dat blijkt uit de luistercijfers.
Die zijn al tijden 3,5%. En wie zegt dat een verbreding tot succes gaat leiden?
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Dat zal moeten blijken.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Nog 1 weekje, dan gaan we horen wat er in het vat zit.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Verbreding voor een zender op een beperkt kavel, met beperkt bereik en beperkingen in format lijkt me niet de sleutel tot succes.
Om enkele forumleden voor te zijn, hiermee zeg ik niet dat versmalling of een smal format wel tot succes leiden.
Wel mis ik in het huidige format de noodzaak om voor het grote publiek om Veronica te verkiezen boven bijv. Radio 2 of Radio 10.
Commercieel gezien was een '80/'90's zender een logischere zet geweest. Als liefhebber ben ik verheugd met de komst van Stenders en de daarbij gepaard gaande veranderingen. Of het tot betere luistercijfers leidt betwijfel ik ten zeerste.
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Morgen gaan ze het aankondigen de nieuwe programmering vanaf 28 juni.
Daan!

Bericht door Daan! »

Daan! schreef: 20 jun 2021 11:04 Morgen 14u wordt de nieuwe programmering bekend gemaakt.
Jobfr schreef: 20 jun 2021 17:22 Morgen gaan ze het aankondigen de nieuwe programmering vanaf 28 juni.
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Phoenix schreef: 20 jun 2021 15:11 Verbreding voor een zender op een beperkt kavel, met beperkt bereik en beperkingen in format lijkt me niet de sleutel tot succes.
Om enkele forumleden voor te zijn, hiermee zeg ik niet dat versmalling of een smal format wel tot succes leiden.
Wel mis ik in het huidige format de noodzaak om voor het grote publiek om Veronica te verkiezen boven bijv. Radio 2 of Radio 10.
Commercieel gezien was een '80/'90's zender een logischere zet geweest. Als liefhebber ben ik verheugd met de komst van Stenders en de daarbij gepaard gaande veranderingen. Of het tot betere luistercijfers leidt betwijfel ik ten zeerste.
Vergeet niet dat FM een steeds mindere rol vervult. Ik luister al jaren niet meer via deze distributie maar veel meer DAB (auto) en online Sonos (thuis). Door de beperkingen op dat kavel is juist creativiteit vereist, zonder deze clausule zou Veronica een hitstation zijn waar we er al genoeg van hebben. Luistercijfers zeggen mij niet zoveel, wel voor adverteerders dat wel maar het is waar ik mij goed bij voel en de laatste 2 jaar spreekt mij dit aan. Denk dat Stenders wel een extra marktaandeeltje zal meepikken. We gaan het zien 😎
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Wouter vd Goes (ook ex V) is al tijdje offline op 2. Zou het?
density1

Bericht door density1 »

Neuhh.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Hadden jullie al gehoord dat morgen de programmering van Veronica bekend wordt?
Henkjan2016

DavyGer schreef: 20 jun 2021 18:45 Hadden jullie al gehoord dat morgen de programmering van Veronica bekend wordt?
Heb je lang zitten broeden om deze grap te maken?
density1

Bericht door density1 »

Iedereen is daar blijkbaar mee bezig, maar echt earth shocking zal dat niet worden hoor.
Henkjan2016

density1 schreef: 20 jun 2021 18:55 Iedereen is daar blijkbaar mee bezig, maar echt earth shocking zal dat niet worden hoor.
Volgens mij ook niet inderdaad.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Marcomarco schreef: 20 jun 2021 17:54
Phoenix schreef: 20 jun 2021 15:11 Verbreding voor een zender op een beperkt kavel, met beperkt bereik en beperkingen in format lijkt me niet de sleutel tot succes.
Vergeet niet dat FM een steeds mindere rol vervult.
Vergeet niet dat Veronica, na 3FM, het meest afhankelijk is van FM.

https://www.adformatie.nl/media/het-bel ... adiozender
Plaats reactie