Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 »

Hoorde Bon Jovi, Ilse de Lange zelfs voorbij komen, en erg veel Kravitz. Nog steeds in een hoge rotatie/repeats gehalte van steeds dezelfde acts met dezelfde nummers. Het lijkt wel of, krijg het idee dat het weer een beetje terug naar af aan het gaan is.
Orange

Bericht door Orange »

De Nachtwacht schreef: 18 jun 2021 22:13
Henkjan2016 schreef: 18 jun 2021 10:56 Vanmiddag ook Genee? Of toch Jan Joost. Iemand die dat weet?
Wellicht inmiddels te laat(uitzending is al voorbij), maar Jan Joost met Heléne Hendriks zat er.
Genee zat op BNR. Ook dat gaat door.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Orange schreef: 19 jun 2021 11:39
De Nachtwacht schreef: 18 jun 2021 22:13
Henkjan2016 schreef: 18 jun 2021 10:56 Vanmiddag ook Genee? Of toch Jan Joost. Iemand die dat weet?
Wellicht inmiddels te laat(uitzending is al voorbij), maar Jan Joost met Heléne Hendriks zat er.
Genee zat op BNR. Ook dat gaat door.
Ach ja, natuurlijk. Even over het hoofd gezien. Dank.
San27

Bericht door San27 »

Gelukkig wel, moet ook geen pauper alternatief gebeuren worden maar toegankelijk.
MFM

Bericht door MFM »

San27 schreef: 19 jun 2021 18:38 Gelukkig wel, moet ook geen pauper alternatief gebeuren worden maar toegankelijk.

Hoe bedoel je? De presentatoren?
Muziekkeuze? Het feit dat het op de radio is te horen?
WFNX

Bericht door WFNX »

Phoenix schreef: 18 jun 2021 23:51
Johanneke schreef: 18 jun 2021 23:19
Marcomarco schreef: 18 jun 2021 21:51 Maandag wordt de nieuwe programmering bekend gemaakt en wat vinden we van de muziekmix tot nu toe?
Was tot eind april vaste luisteraar de hele dag maar sindsdien alleen nog VI en Tim Klijn. Weekend alleen nog JP en Silvan als ze er zijn. Vind de muziek mix niet meer zo interessant als hij was afgelopen jaar.
Het valt me juist op dat de muziekmix maar marginaal is veranderd. Afgelopen donderdag kwam Guns 'n' Roses overdag zelfs (weer) tweemaal voorbij. Eenmaal tijdens de Vijf van het Bedrijf en (ik meen) bij Lindo opnieuw.
Ik maak me ook wat zorgen. Dat is echt dramatisch. Maar ik blijf hoopvol!
San27

Bericht door San27 »

Hoop wel dat de herkenbaarheid blijft , niet teveel “onbekende tracks” dus een Veronica gevoel en geen Veronica kink combi
density1

Bericht door density1 »

“Onbekende tracks” is natuurlijk relatief. Voor de een is het misschien onbekend, voor de andere niet.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

San27 schreef: 19 jun 2021 18:38 Gelukkig wel, moet ook geen pauper alternatief gebeuren worden maar toegankelijk.
Waarom is alternatief per definitie pauper? Het is vast niet jouw smaak, maar om meteen dat gene wat alternatief is pauper te noemen, is vrij simpel en zeker niet wanneer het met feiten is onderbouwd niet alleen gebaseerd op jouw eigen smaak en muzikale hokje
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 19 jun 2021 22:30 “Onbekende tracks” is natuurlijk relatief. Voor de een is het misschien onbekend, voor de andere niet.
Het gaat om algemeen bekend of onbekend zijn bij de doelgroep waar je je op richt. Een goede MD kan die inschatting op basis van kennis, kunde, ervaring en eventueel onderzoek prima maken.
San27

Bericht door San27 »

Pauper verkeerde woordkeus, want ik vind Kink ook wel leuk ter afwisseling. Ik vind ook wel een verademing de veranderingen maar ook wel dat Veronica juist, the Guns C, Peppers, aerosmith Queen, Toto zijn
density1

Bericht door density1 »

Dat vind ik juist niet meer. Die muziek wordt al jaren gedraaid daar, tot vervelends aan toe, de luisteraar zit er gewoon niet meer op te wachten. Je wint er dus ook geen luisteraars mee.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 20 jun 2021 10:36 Dat vind ik juist niet meer. Die muziek wordt al jaren gedraaid daar, tot vervelends aan toe, de luisteraar zit er gewoon niet meer op te wachten. Je wint er dus ook geen luisteraars mee.
Waaruit blijkt dat de luisteraar daar niet op zit te wachten? Er zijn nog altijd 1 miljoen luisteraars die het nog steeds aan kunnen horen.

Het is wel onwaarschijnlijk dat Veronica nog luisteraars wint. Maar met een veel breder (of een té breed) muziekbeleid kan het zomaar zijn dat de luisteraars ook weggaan, omdat de Guns N' Roses, Toto en Queen ontbreken. De herkenbaarheid mist dan.

Daarom lijkt het mij verstandig om het beste van beide werelden te creëren. In de hoop dat je de huidige doelgroep nog (deels) behoudt, maar tegelijk een andere probeert aan te spreken.
Oren open!
Daan!

Bericht door Daan! »

Morgen 14u wordt de nieuwe programmering bekend gemaakt.
density1

Bericht door density1 »

Pot schreef: 20 jun 2021 11:00
density1 schreef: 20 jun 2021 10:36 Dat vind ik juist niet meer. Die muziek wordt al jaren gedraaid daar, tot vervelends aan toe, de luisteraar zit er gewoon niet meer op te wachten. Je wint er dus ook geen luisteraars mee.
Waaruit blijkt dat de luisteraar daar niet op zit te wachten? Er zijn nog altijd 1 miljoen luisteraars die het nog steeds aan kunnen horen.

Het is wel onwaarschijnlijk dat Veronica nog luisteraars wint. Maar met een veel breder (of een té breed) muziekbeleid kan het zomaar zijn dat de luisteraars ook weggaan, omdat de Guns N' Roses, Toto en Queen ontbreken. De herkenbaarheid mist dan.

Daarom lijkt het mij verstandig om het beste van beide werelden te creëren. In de hoop dat je de huidige doelgroep nog (deels) behoudt, maar tegelijk een andere probeert aan te spreken.
Dat blijkt uit de luistercijfers.
Plaats reactie