Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
petoi

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door petoi »

VI op TV is juist na al die wedstrijden, dus die wedstrijden zijn dan al besproken.
De eerste wedstrijd van de dag zijn in de poulefase ook om 15:00 dus die pak je tijdens de uitzending mee en je kan de vb doen van wedstrijd van 18:00.
density1

Bericht door density1 »

Herman ven Schippers schreef: 18 mei 2021 13:44
density1 schreef: 18 mei 2021 13:16 Veronica is wel de zender van Blaudzun aan het worden hè. Dat nummer komt te pas en te onpas voorbij en voorheen nooit. Ik vraag me wel af wat Veronica nu precies weer Veronica gaat maken en welke move Stenders gaat maken, wordt het meer een progressieve zender met veel aandacht voor pop/rock wat een beetje aanschurkt tegen Kink en misschien een beetje 3FM. Daar lijkt het nu wel een beetje op uit te draaien, veel progressieve popliedjes zowel classics als nieuwer. Maar lijkt dan totaal niet op het Veronica wat we kennen uit de gloriedagen wat toch een typisch Nederlandse hitradio was, het klinkt nu meer richting wat de Vara was op dinsdag. Het blijft nog even verder speculeren dus.
"Het blijft nog even verder speculeren dus."

Ja, deze post was in dit licht an sich dan een beetje onzinnig toch?
Joh. We zitten hier toch op een forum dus speculeren we.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

density1 schreef: 18 mei 2021 15:42
Herman ven Schippers schreef: 18 mei 2021 13:44
density1 schreef: 18 mei 2021 13:16 Veronica is wel de zender van Blaudzun aan het worden hè. Dat nummer komt te pas en te onpas voorbij en voorheen nooit. Ik vraag me wel af wat Veronica nu precies weer Veronica gaat maken en welke move Stenders gaat maken, wordt het meer een progressieve zender met veel aandacht voor pop/rock wat een beetje aanschurkt tegen Kink en misschien een beetje 3FM. Daar lijkt het nu wel een beetje op uit te draaien, veel progressieve popliedjes zowel classics als nieuwer. Maar lijkt dan totaal niet op het Veronica wat we kennen uit de gloriedagen wat toch een typisch Nederlandse hitradio was, het klinkt nu meer richting wat de Vara was op dinsdag. Het blijft nog even verder speculeren dus.
"Het blijft nog even verder speculeren dus."

Ja, deze post was in dit licht an sich dan een beetje onzinnig toch?
Joh. We zitten hier toch op een forum dus speculeren we.
Is een forum daar in register alleen voor? Ook om de feiten te bespreken toch?. Dat je meer NPO-achtige muziek op Veronica gaat horen kan logisch te verkaren zijn, Stenders heeft zijn muzieklijstjes klaar liggen om het station naar een hoger niveau te tillen. Ik wacht dan ook de nieuwe programmering af wie weet dat ze een gewaagde concurrent worden voor Radio 2 en anderzijds 3FM (wat daar nog van overis).
jessica

Bericht door jessica »

Hopelijk krijgt Nederland zijn ultieme popstation terug. Radio Veronica. Ik hoop inderdaad op een mix van de oude Vara dinsdag en de Veronica vrijdag. Dat zou voor mij een heel fijn station zijn. Tevens een station wat er nog niet is in Nederland.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ikbenroy schreef: 18 mei 2021 16:35 Dat je meer NPO-achtige muziek op Veronica gaat horen kan logisch te verkaren zijn, Stenders heeft zijn muzieklijstjes klaar liggen om het station naar een hoger niveau te tillen. Ik wacht dan ook de nieuwe programmering af wie weet dat ze een gewaagde concurrent worden voor Radio 2 en anderzijds 3FM (wat daar nog van overis).
Wat is NPO-achtige muziek?
En waarom is het logisch te verklaren dat je deze NPO-achtige muziek meer op Veronica gaat horen?
Wat is een hoger niveau? Wordt met meer NPO-achtige muziek een hoger niveau bereikt?
Waaruit gaat het hogere niveau blijken? Betere luistercijfers?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

jessica schreef: 19 mei 2021 00:13 Hopelijk krijgt Nederland zijn ultieme popstation terug. Radio Veronica. Ik hoop inderdaad op een mix van de oude Vara dinsdag en de Veronica vrijdag. Dat zou voor mij een heel fijn station zijn. Tevens een station wat er nog niet is in Nederland.
Dat zou voor mij ook het ultieme station zijn. Ik hoop dat Rob Stenders zoiets in gedachte heeft met Veronica.
density1

Bericht door density1 »

Dat klinkt leuk allemaal, maar je moet wel zorgen dat Veronica daar niet te 'donker' en te zwaar en chagrijnig van gaat klinken. Ik vind het nu al op het randje. Dus hopelijk zoeken ze wel een beetje de balans hierin, b.v. door dit af te wisselen met iets meer up beat muziek wat past in het format met daarin ook wel vasthoudend aan de originaliteit hier van.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik moet zeggen dat ik Marisa van 19-22 uur prettiger vindt draaien dan van 13-16.

19-22 denk ik: lekkere muziek, bijzondere keuzes.
13-16 denk ik: man man man wat een uitgekauwde nummers.

In de avond lijkt er momenteel een andere vibe te zijn dan overdag.
density1

Bericht door density1 »

Doet Marisa alle shifts live? In de avond maar ook in de nachtelijke nonstop uren gaan ze wat meer de diepte in hoor ik wel. Overdag is het m.i. nog wat te 'vrijblijvend' qua muziekkeuze inderdaad.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

density1 schreef: 19 mei 2021 11:17 Doet Marisa alle shifts live? In de avond maar ook in de nachtelijke nonstop uren gaan ze wat meer de diepte in hoor ik wel. Overdag is het m.i. nog wat te 'vrijblijvend' qua muziekkeuze inderdaad.
Gisteren zat ze voor de webcam inderdaad.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Heb weer even de XXL Stenders aan

'Dance classic'
Steve Miller Band - Jet Airliner
Drukwerk - Schijn een lichie op mij
Muse - Bliss
John Lennon - Working Class Hero

Ik ben voor, mocht het zoiets worden.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 19 mei 2021 11:12 Dat klinkt leuk allemaal, maar je moet wel zorgen dat Veronica daar niet te 'donker' en te zwaar en chagrijnig van gaat klinken. Ik vind het nu al op het randje. Dus hopelijk zoeken ze wel een beetje de balans hierin, b.v. door dit af te wisselen met iets meer up beat muziek wat past in het format met daarin ook wel vasthoudend aan de originaliteit hier van.
Inderdaad. Juist hier hebben Niels van Baarlen en Rick Romijn veel verbetering aangebracht. Voorheen klonk Veronica ook 'donker'. Dat is ook een risico dat ik zie, maar ik laat me graag positief verrassen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

Ja, pak ook af en toe eens een dance classic, soul en funky track. Misschien zelfs iets uit de eind van de jaren 60, beetje Motown ofzo. Gewoon lekker veel contrasten. Het hoeft allemaal niet te gepolijst te klinken.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

density1 schreef: 19 mei 2021 11:12 Dat klinkt leuk allemaal, maar je moet wel zorgen dat Veronica daar niet te 'donker' en te zwaar en chagrijnig van gaat klinken. Ik vind het nu al op het randje. Dus hopelijk zoeken ze wel een beetje de balans hierin, b.v. door dit af te wisselen met iets meer up beat muziek wat past in het format met daarin ook wel vasthoudend aan de originaliteit hier van.
Ik vind het al over het randje, ik schakel al over naar Q na de ochtendshow. Vind het echt te donker klinken.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Nu tim klein dubbele shift en de lunch en de middagshow
Plaats reactie