Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pascal. K »

jessica schreef: 16 mei 2021 19:03
density1 schreef: 16 mei 2021 18:29
Phoenix schreef: 16 mei 2021 18:26 Persoonlijk vind ik Veronica zich muzikaal de goede kant op ontwikkelen. Wel vraag ik me af of hiermee de luistercijfers (fors) gaan stijgen. De smalle playlist werd hier verguisd en dat snap ik, maar daarmee had de zender wel een duidelijk profiel. Ik ben benieuwd wat het profiel van de zender gaat zijn. De huidige slogan "We. Love. Music." vind ik ook al onduidelijk en slecht. Het zal toch meer de luisteraar centraal moeten gaan stellen in plaats van zichzelf (de "We." door "You.").
Er zal wel een andere pay-off komen verwacht ik. Ik vind deze pay-off helemaal niet sterk en de campagne die er aan vast hing al helemaal niet waarin de usual supects in de TV commercials voorbij kwamen terwijl Veronica al heel wat breder was in de tijd dat deze pay-off gelanceerd werd. Daar had meer de nadruk op gelegd mogen worden.
Volgens mij komen er per eind juni allemaal andere jingles en vormgeving en zal ook de slogan wel anders worden. Muziekbeleid veranderd stap voor stap per week. Eind juni zal het dan wel staan.
En dan nog vermoed ik dan men bezig blijft met de muziek uitbouwen. Maar vermoed idd dat nu de transitie is ingezet. Het marktaandeel gaat echt niet opeens met procenten omhoog.

Verwacht ook dat artiesten als RHCP gewoon te horen zal blijven en diverse andere typische veronica artiesten, alleen in een veeeel lagere rotatie,
Janno

Bericht door Janno »

Het zou ook heel dom zijn om die niet meer te draaien en te rigoureus te veranderen, want dan jaag je de oude luisteraars weg en dat wil niemand. Ook Stenders niet. Of misschien moet ik zeggen: zeker Stenders niet.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Henkjan2016 schreef: 16 mei 2021 20:59 Wat voor bijzonders zou dat dan moeten zijn. Blijkbaar zit het radio 2-publiek niet op iets anders te wachten dan het behang van momenteel. Het enige dat kan werken is een muziekmix die hen aanspreekt, maar toch aantrekkelijker is.

Het samenvoegen van de verzoekjes bij Caroline onlangs met de opgebouwde XXL-stream (de database van radio 2) lijkt mij dan het meeste kans hebben.

Maar verrassend is het allerminst, maar mogelijk is het wel effectief.
Ik zou er wel op durven inzetten.

Moet je echter alleen nog van die ellendige commercials af.
Net wat frisser, sneller en brutaler. Bonanza door de dag heen laten klinken. Actueel met de muziek op inspringen, lijstjes zoals de countdown 750 of laatst de film hitlijst bij de aftrap vs meimaand filmmaand. Het frisse van Q maar dan met het stenders format.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

tophitsradio schreef: 16 mei 2021 22:06
Henkjan2016 schreef: 16 mei 2021 20:59 Wat voor bijzonders zou dat dan moeten zijn. Blijkbaar zit het radio 2-publiek niet op iets anders te wachten dan het behang van momenteel. Het enige dat kan werken is een muziekmix die hen aanspreekt, maar toch aantrekkelijker is.

Het samenvoegen van de verzoekjes bij Caroline onlangs met de opgebouwde XXL-stream (de database van radio 2) lijkt mij dan het meeste kans hebben.

Net wat frisser, sneller en brutaler. Bonanza door de dag heen laten klinken. Actueel met de muziek op inspringen, lijstjes zoals de countdown 750 of laatst de film hitlijst bij de aftrap vs meimaand filmmaand. Het frisse van Q maar dan met het stenders format.
Dan kom je bijna op Kx uit :-)

Lekker doen. Henk Peeters er ook bij, samen met Martijn Richters en het station is paraat.

Hoewel Rob sinds jaar en dag Martijn Richters van 18-19 uur geprogrammeerd heeft staan. Wellicht komt dit Frits Spits-achtige uurtje ook hier weer terug?
WFNX

Bericht door WFNX »

tophitsradio schreef: 16 mei 2021 22:06

Het frisse van Q is ook energieke radio. Hopelijk brengt Stenders ook energie in het station met zijn muziekkeuze. Beetje goede afwisseling is wel prettig.
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Muziek mix is beter en beter 👍🏻
density1

Bericht door density1 »

Marcomarco schreef: 17 mei 2021 16:58 Muziek mix is beter en beter 👍🏻
Vandaag vond ik dat juist even niet.
Janno

Bericht door Janno »

Dat komt omdat jij van nature tegendraads bent :))
density1

Bericht door density1 »

Ik constateer enkel.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 17 mei 2021 20:18 Ik constateer enkel.
Feiten kun je constateren. Dit gaat over een mening, gevoel of smaak, dus is het per definitie geen constatering.
density1

Bericht door density1 »

Het is geen mening, het is wat ik constateer als ik luister en de playlist check wanneer ik niet luister.
Janno

Bericht door Janno »

Het was als grapje bedoeld hoor :wink: Ik vind overigens tegendraadsheid een prettige eigenschap, dus is het geen belediging.

Ik heb niet de hele dag geluisterd, maar wat ik heb gehoord vond ik niet tegenvallen. Dit is uiteraard wel een mening.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 17 mei 2021 17:37
Je kan niet iedere dag pieken en op het toppunt van je kunnen presteren. Het was ook nog maandag.
Hopelijk wordt het nog beter en beter naarmate Stenders begint te draaien eind juni.
Gaat Veronica ook nog iets met de EK, Tour de France en de Olympische Spelen doen deze zomer trouwens?
Henkjan2016

jessica schreef: 18 mei 2021 00:55
density1 schreef: 17 mei 2021 17:37
Je kan niet iedere dag pieken en op het toppunt van je kunnen presteren. Het was ook nog maandag.
Hopelijk wordt het nog beter en beter naarmate Stenders begint te draaien eind juni.
Gaat Veronica ook nog iets met de EK, Tour de France en de Olympische Spelen doen deze zomer trouwens?
Op tv zeker. 62 dagen oranjezomer met wilfred en co.
Henkjan2016

Rick blijft blijkbaar nog een tijd afwezig. Op vi-tv meldde men ook dat men nog iemand zoekt voor tijdens de ochtend.

Tenzij ik het geheel verkeerd heb begrepen, maar het klonk wel alsof het zo is/was.
Plaats reactie