Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 »

Again, ik merk dat het allemaal nog wel mee valt. Het is beter maar volledig Stenders-proof is het nog lang niet want zie een aantal titels en uitvoerende waarbij ik nog wel wat vraagtekens bij heb. Maar work in progress, dat wel.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Dixon schreef: 16 mei 2021 13:56 De hand van Stenders is duidelijk zichtbaar als ik naar de playlist van vandaag kijk. Het is natuurlijk geheel persoonlijk maar voor mij een erg goede ontwikkeling.
Sultans of swing is gedraaid zie ik. Als dit de versie is die alleen Stenders draait, dan klopt het inderdaad. Is dit een andere versie is geweest, dan is dat waarschijnlijk nog niet het geval.

Welk tijdvak zie jij specifiek als ‘nieuw’?

Wat ik wel bemerk (ik luister Marisa en Femke) is dat deze 2 dames fors de vrijheid nemen in hetgeen zij draaien. Marisa maakte het zelfs zo bont dat ze ervan genoot om de versie van een nummer van Police waar Rob een hekel aan heeft toch op de radio slingeren.

Vrouwen met ballen noemen ze dat toch?
Dixon

Bericht door Dixon »

density1 schreef: 16 mei 2021 14:02 Again, ik merk dat het allemaal nog wel mee valt. Het is beter maar volledig Stenders-proof is het nog lang niet want zie een aantal titels en uitvoerende waarbij ik nog wel wat vraagtekens bij heb. Maar work in progress, dat wel.
Ik ben zo vrij geweest wat screenshots te maken van de Instagram Stories van Caroline Brouwer.

Is dit niet Stenders aan het werk? Kan me uiteraard vergissen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Music maestro please!
density1

Bericht door density1 »

Henkjan2016 schreef: 16 mei 2021 14:06
Dixon schreef: 16 mei 2021 13:56 De hand van Stenders is duidelijk zichtbaar als ik naar de playlist van vandaag kijk. Het is natuurlijk geheel persoonlijk maar voor mij een erg goede ontwikkeling.
Sultans of swing is gedraaid zie ik. Als dit de versie is die alleen Stenders draait, dan klopt het inderdaad. Is dit een andere versie is geweest, dan is dat waarschijnlijk nog niet het geval.
Die zag ik ook al voorbij komen en 1 van die titels waar ik een vraagteken bij zet, alsook de nog vele RHCP tracks die voorbij komen.
Janno

Bericht door Janno »

Ook ik hoor best nog weleens bepaalde nummers langskomen die ik voorheen tot “the usual suspects” rekende, maar het feit dat ik die nu wel kan verdragen in tegenstelling tot enkele jaren geleden, betekent voor mij dat de muziekmix verrassender is geworden. Uiteraard ben ik in dit geval mijn eigen maatstaf, maar geloof me: ik ben best een kritische luisteraar waar het variatie in muziek betreft, dus voor mij staat vast dat het de laatste jaren alleen maar beter is geworden, waarbij de afgelopen weken er nog positiever uitsprongen. Ik luister dagelijks en heb zelden meer de neiging een andere zender op te zoeken. Dat zegt in mijn geval echt wel iets. De invloed van Stenders hoor ik ook in bepaalde muziek. Niet de hele dag door, maar wel regelmatig.
nerd

Bericht door nerd »

Zojuist kwam Today van Smashing Pumpkins voorbij! :D
Moest even kijken of ik niet naar Kink zat te luisteren. :wink:
Ik kan wel wennen aan het nieuwe muziekbeleid.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 16 mei 2021 14:11
Henkjan2016 schreef: 16 mei 2021 14:06
Die zag ik ook al voorbij komen en 1 van die titels waar ik een vraagteken bij zet, alsook de nog vele RHCP tracks die voorbij komen.
Er zullen denk ik altijd titels voorbij komen die twijfels doen brengen. in 1 keer afscheid nemen van het oude gaat ook niet werken. Daarnaast er blijven altijd mensen die nog de peppers en bon jovi willen horen, alleen zal dit vast in mindere maten te horen blijven.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

En een station die alleen maar onbekende meuk draait zal ook niet scoren, tenminste niet dusdanig binnen de beoogde commerciële groep die men voor ogen heeft.

Dus je zal altijd hier en daar wat moeten compenseren. Plus: dat soort muziek is natuurlijk ook niet verschrikkelijk om af en toe eens te horen. Maar niet ieder uur.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Persoonlijk vind ik Veronica zich muzikaal de goede kant op ontwikkelen. Wel vraag ik me af of hiermee de luistercijfers (fors) gaan stijgen. De smalle playlist werd hier verguisd en dat snap ik, maar daarmee had de zender wel een duidelijk profiel. Ik ben benieuwd wat het profiel van de zender gaat zijn. De huidige slogan "We. Love. Music." vind ik ook al onduidelijk en slecht. Het zal toch meer de luisteraar centraal moeten gaan stellen in plaats van zichzelf (de "We." door "You.").
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

DavyGer schreef: 16 mei 2021 18:16 En een station die alleen maar onbekende meuk draait zal ook niet scoren, tenminste niet dusdanig binnen de beoogde commerciële groep die men voor ogen heeft.

Dus je zal altijd hier en daar wat moeten compenseren. Plus: dat soort muziek is natuurlijk ook niet verschrikkelijk om af en toe eens te horen. Maar niet ieder uur.
Het is maar relatief wat onbekend is natuurlijk.
density1

Bericht door density1 »

Phoenix schreef: 16 mei 2021 18:26 Persoonlijk vind ik Veronica zich muzikaal de goede kant op ontwikkelen. Wel vraag ik me af of hiermee de luistercijfers (fors) gaan stijgen. De smalle playlist werd hier verguisd en dat snap ik, maar daarmee had de zender wel een duidelijk profiel. Ik ben benieuwd wat het profiel van de zender gaat zijn. De huidige slogan "We. Love. Music." vind ik ook al onduidelijk en slecht. Het zal toch meer de luisteraar centraal moeten gaan stellen in plaats van zichzelf (de "We." door "You.").
Er zal wel een andere pay-off komen verwacht ik. Ik vind deze pay-off helemaal niet sterk en de campagne die er aan vast hing al helemaal niet waarin de usual supects in de TV commercials voorbij kwamen terwijl Veronica al heel wat breder was in de tijd dat deze pay-off gelanceerd werd. Daar had meer de nadruk op gelegd mogen worden.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze Stenders gaan meenemen in het profiel van de zender, op welke manier ze dat marketingtechnisch gaan inzitten. Gezien hij daar in het verleden nooit op zat te wachten.

Verder ben ik ook benieuwd of het bonanzaconcept zender breed omarmd gaat worden. In dat geval zou je de pay-off en reclame uitingen in die hoek kunnen zoeken.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 16 mei 2021 18:29
Phoenix schreef: 16 mei 2021 18:26 Persoonlijk vind ik Veronica zich muzikaal de goede kant op ontwikkelen. Wel vraag ik me af of hiermee de luistercijfers (fors) gaan stijgen. De smalle playlist werd hier verguisd en dat snap ik, maar daarmee had de zender wel een duidelijk profiel. Ik ben benieuwd wat het profiel van de zender gaat zijn. De huidige slogan "We. Love. Music." vind ik ook al onduidelijk en slecht. Het zal toch meer de luisteraar centraal moeten gaan stellen in plaats van zichzelf (de "We." door "You.").
Er zal wel een andere pay-off komen verwacht ik. Ik vind deze pay-off helemaal niet sterk en de campagne die er aan vast hing al helemaal niet waarin de usual supects in de TV commercials voorbij kwamen terwijl Veronica al heel wat breder was in de tijd dat deze pay-off gelanceerd werd. Daar had meer de nadruk op gelegd mogen worden.
Volgens mij komen er per eind juni allemaal andere jingles en vormgeving en zal ook de slogan wel anders worden. Muziekbeleid veranderd stap voor stap per week. Eind juni zal het dan wel staan.
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Mijn verwachting is niet dat de luistercijfers enorm gaan stijgen. Het zal misschien naar de 4-4,5% gaan maar daar heb je het wel mee gehad. Er zit een groep luisteraars bij R2 die potentieel naar Veronica zouden kunnen overstappen met het nieuwe Stenders format. Dan heb je nog de luisteraars die weglopen naar r2 of r10. Om r2 echt te verslappen moet je m.i. echt verrassen en iets bijzonders doen. Ben benieuwd!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Wat voor bijzonders zou dat dan moeten zijn. Blijkbaar zit het radio 2-publiek niet op iets anders te wachten dan het behang van momenteel. Het enige dat kan werken is een muziekmix die hen aanspreekt, maar toch aantrekkelijker is.

Het samenvoegen van de verzoekjes bij Caroline onlangs met de opgebouwde XXL-stream (de database van radio 2) lijkt mij dan het meeste kans hebben.

Maar verrassend is het allerminst, maar mogelijk is het wel effectief.
Ik zou er wel op durven inzetten.

Moet je echter alleen nog van die ellendige commercials af.
Plaats reactie