Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 13 mei 2021 11:47
rocks schreef: 13 mei 2021 10:27 Vindt Muijs ook niet slecht klinken ipv Genee... van mij mogen ze het zo houden ;-)
Dus bijv.
06 - Ook goeiemorgen - Muijs
09 - Goud van Oud - Dennis Ruyer
12 - Veronica Lunchtime - Lindo Duvall
14 - We Love Music - Rob Stenders/Caroline Brouwers
16 - Veronica Drivetime - Tim Klijn
19 - Veronica Hotline - Marisa Heutingk
21 - 80s90s - Maurice Verschuren
00 - Oh wat een nacht
Achteraf bezien is het erg jammer dat Giel Beelen is vertrokken bij Veronica. Hij zou prima passen bij het nieuwe Veronica. Met Giel in de ochtend, Ruyer het tweede deel van de ochtend, Tim Klijn tijdens de lunch, Stenders op 14-16, VI tijdens de middagspits en Martijn Muijs tijdens de avond had Veronica een topprogrammering gehad.
Dacht er vanochtend ook nog aan inderdaad. Een jaar geleden zag de programmering er precies uit zoals je hierboven beschrijft maar zonder Stenders natuurlijk. Hoe leuk ik VI vaak ook vind, Giel was een klasse apart en ik mis hem nog steeds. Zonde dat hij middenin de nacht zit, alhoewel hij daar zeker een leuke show neerzet. Hoop dat hij snel weer een plek overdag krijgt
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Idd ook ik was een fan van Giel, een fijne ochtendshow. Hij zal zich achter de oren krabben nu Stenders in charge is. Giel heeft toen niet geleidt tot hogere luistercijfers maar jammer dat hij nu voor een fooi in de nacht verstopt is.
rammerdebam

Bericht door rammerdebam »

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar goede ochtend show ! Ik luisterde met plezier naar Giel en jeroen in de ochtend
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Straks trouwens wel Jan Joost maar geen Warming up! Ben benieuwd met wie hij er dan zit, Niels en Florentien zouden vrij zijn...
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Vorig jaar de dag na Hemelvaart: Giel met Jan Paparazzi, een van zijn leukste shows wat mij betreft. Daarna van 10-18 Dennis en Tim met de Veronica Top 60 met allerlei bekende ex Veronica jocks. Prachtige radiodag was dat!

Vandaag de dag na Hemelvaart wakker worden met Jan Joost, Celine en Helene. Een grote bende, niemand die de boel een beetje in bedwang houdt. Heb het drie kwartier aangehoord maar toen was ik er echt klaar mee. Wie maakt daar de planning de laatste weken?
Deze week
ma/di Wilfred, Niels, Florentien en Lex Uiting.
Wo Martijn en Siets Roskam
Do Martijn alleen en vandaag dit dus.
Daan!

Bericht door Daan! »

Als je de luistercijfers eerst laat zakken, is het makkelijker ze daarna weer te laten stijgen. Dan kun je zeggen dat je het goed doet als zendermanager.

Wanneer start Stenders nou?
Edit: 28 juni (pas).
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Johanneke schreef: 14 mei 2021 09:11 Vorig jaar de dag na Hemelvaart: Giel met Jan Paparazzi, een van zijn leukste shows wat mij betreft. Daarna van 10-18 Dennis en Tim met de Veronica Top 60 met allerlei bekende ex Veronica jocks. Prachtige radiodag was dat!

Vandaag de dag na Hemelvaart wakker worden met Jan Joost, Celine en Helene. Een grote bende, niemand die de boel een beetje in bedwang houdt. Heb het drie kwartier aangehoord maar toen was ik er echt klaar mee. Wie maakt daar de planning de laatste weken?
Deze week
ma/di Wilfred, Niels, Florentien en Lex Uiting.
Wo Martijn en Siets Roskam
Do Martijn alleen en vandaag dit dus.
Hadden ze er misschien beter voor kunnen kiezen om het Martijn gewoon nog een dagje alleen te laten doen. Je krijgt dan een ander soort show maar op de vrijdag na hemelvaart is dat geen wereldramp. JJ heeft wel mensen nodig die het programma aan de gang houden.

Sluit me er overigens bij aan dat het zonde is dat Giel weg is - al heeft hij er zelf voor gekozen natuurlijk. Vond de programmering met Giel in de ochtend en VI in de middag (en overdag Dennis en Tim) sterker dan de huidige, en die was met Stenders erbij wat mij betreft nog sterker geworden. De cijfers waren toen ook niet geweldig, maar daar zijn misschien ook andere redenen debet aan, bijvoorbeeld dat er, zeker in Giels eerste periode, ontzettend veel aan het format gesleuteld is.

Ben sowieso benieuwd wat er met drivetime gaat gebeuren. Heb door de constructie van de ochtendshow (met niet zo'n sterk eerste - en laatste halfuur) nog altijd het idee dat het misschien wel weer naar de middag teruggaat en Tim de ochtend gaat doen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Inderdaad, dit is een pre-stendersclub bij vi. Heeft lijkt mij zeer weinig met Stenders te maken.

Ik vind het weer eens zeuren in de marge. Blijkbaar is de obsessie erg groot.

Normaal wordt er hier gesproken over: logisch dat er een andere programmering is. Het is vakantietijd en Iedereen is vrij.

Wat maakt het ineens nu anders en waarom moet dit nu tegen een vergrootglas aangelegd worden?
rocks

Bericht door rocks »

Ben voor het eerst aan het meekijken bij R Veronica Jan Joost...
Wie is die dame wat achter de mengpaneel zit bij Jan Joost?... ze kijkt soms zo erbij of ze niet echt zin in heeft ;-)
Vindt Jan Joost ook niet natuurlijk lachen als je dat zo ziet en meer op commando aangeven dat iedereen moet lachten :-D...
density1

Bericht door density1 »

Daan! schreef: 14 mei 2021 09:25 Als je de luistercijfers eerst laat zakken, is het makkelijker ze daarna weer te laten stijgen. Dan kun je zeggen dat je het goed doet als zendermanager.

Wanneer start Stenders nou?
Edit: 28 juni (pas).
Hij zit er nu al (parttime) wanneer full time weet ik niet precies, alleen dat 28 juni zijn programma begint.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 12 mei 2021 09:53
jessica schreef: 11 mei 2021 20:11 Ik vond Radio2 nooit alternatiever, maar meer gevarieerd. Er was een tijd dat je 3 stations van Talpa nodig had om alle verschillende platen van radio2 te dekken en dan draaide radio2 nog 20% die je nergens anders hoorde.
Het omgekeerde is natuurlijk ook het geval. Bijvoorbeeld Radio 538 draait ook platen die je op Radio 2 niet hoort. Maar de discussie destijds was dat Radio 2 een publieke relevantie had omdat het breder draaide (12% !!) dan commerciële zenders. Een commerciële zender gaat nooit zo breed draaien werd toen gesteld. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en zie wat er met Veronica gaat gebeuren. Mijn stellingname dat de muziekmix van Radio 2 ook commercieel succesvol kan zijn lijkt uit te gaan komen.
Je hebt wel een vooruitziende blik gehad met Veronica. Nu met Stenders erbij komt er wel een versnelling in het breder draaien. Gisteren de hele dag Veronica geluisterd. Was heel goed te doen en ik hoorde verschillende typische Stenders liedjes voorbij komen. (geen nerd muziek, maar liedjes die hij graag draait). Overigens wist ik wel dat er commerciële stations breed konden draaien. Een van de beste voorbeelden was de Engelstalige service van Radio Luxembourg in de jaren 90. Geweldige commerciële radio was dat. Daar heeft volgens mij Veronica op 3FM de volle vrijdag van afgekeken.
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Foutje. Verkeerd gelezen.
edg-nl

Bericht door edg-nl »

jessica schreef: 15 mei 2021 13:27
jessica schreef: 11 mei 2021 20:11 Ik vond Radio2 nooit alternatiever, maar meer gevarieerd. Er was een tijd dat je 3 stations van Talpa nodig had om alle verschillende platen van radio2 te dekken en dan draaide radio2 nog 20% die je nergens anders hoorde.
Het omgekeerde is natuurlijk ook het geval. Bijvoorbeeld Radio 538 draait ook platen die je op Radio 2 niet hoort. Maar de discussie destijds was dat Radio 2 een publieke relevantie had omdat het breder draaide (12% !!) dan commerciële zenders. Een commerciële zender gaat nooit zo breed draaien werd toen gesteld. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en zie wat er met Veronica gaat gebeuren. Mijn stellingname dat de muziekmix van Radio 2 ook commercieel succesvol kan zijn lijkt uit te gaan komen.
Je hebt wel een vooruitziende blik gehad met Veronica. Nu met Stenders erbij komt er wel een versnelling in het breder draaien. Gisteren de hele dag Veronica geluisterd. Was heel goed te doen en ik hoorde verschillende typische Stenders liedjes voorbij komen. (geen nerd muziek, maar liedjes die hij graag draait). Overigens wist ik wel dat er commerciële stations breed konden draaien. Een van de beste voorbeelden was de Engelstalige service van Radio Luxembourg in de jaren 90. Geweldige commerciële radio was dat. Daar heeft volgens mij Veronica op 3FM de volle vrijdag van afgekeken.
De volle vrijdag is uit 1985 (begonnen), dus die link begrijp ik niet zo goed.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

edg-nl schreef: 15 mei 2021 17:08
jessica schreef: 15 mei 2021 13:27
De volle vrijdag is uit 1985 (begonnen), dus die link begrijp ik niet zo goed.
Ook een vooruitziende blik vermoed ik :D
Dixon

Bericht door Dixon »

De hand van Stenders is duidelijk zichtbaar als ik naar de playlist van vandaag kijk. Het is natuurlijk geheel persoonlijk maar voor mij een erg goede ontwikkeling.
Music maestro please!
Plaats reactie