Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 12 mei 2021 12:06 Dan is het niet gelogd, hoorde gisteren A live and Kicking voorbij komen, en er zijn er in de afgelopen dagen wel meer voorbij gekomen van de Simple Minds.
Dat is ook de enige die er in staat!
density1

Bericht door density1 »

Net Bobby Womack en Across 110th Street, staat ook niet gelogd.
marbles

Bericht door marbles »

density1 schreef: 12 mei 2021 13:02 Net Bobby Womack en Across 110th Street, staat ook niet gelogd.
typisch Stenders nummer
Minder eenheidsworst op de radio please
marbles

Bericht door marbles »

jessica schreef: 12 mei 2021 00:16 Ik hoop dat ze Someone Somewhere (in Summertime) ook draaien. Die hoor je op bijna geen enkel station. Pareltje. Met als goede 2e Glittering Price.
gewoon op KINK hoor
Minder eenheidsworst op de radio please
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Simple Monds werd al grijs gedraaid toen Veronica nog in Naarden zat. Dus zo vernieuwend is dat niet, hoort in het rijtje RHCP , Kravitz en U2. Verder hoor ik zeker wel nummers die je anders alleen op 3FM of Kink zou horen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ikbenroy schreef: 12 mei 2021 14:18 Simple Monds werd al grijs gedraaid toen Veronica nog in Naarden zat. Dus zo vernieuwend is dat niet, hoort in het rijtje RHCP , Kravitz en U2. Verder hoor ik zeker wel nummers die je anders alleen op 3FM of Kink zou horen.
idd niks nieuws
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ikbenroy schreef: 12 mei 2021 14:18 Simple Monds werd al grijs gedraaid toen Veronica nog in Naarden zat. Dus zo vernieuwend is dat niet, hoort in het rijtje RHCP , Kravitz en U2. Verder hoor ik zeker wel nummers die je anders alleen op 3FM of Kink zou horen.
Dat is de discussie toch helemaal niet. Het gaat om de rotatie volgens density1.
density1 schreef: 11 mei 2021 22:51 Rotaties zijn nog aan de hoge kant. Ze hebben blijkbaar de Simple Minds her ondekt, een aantal titels draaien mee maar wel behoorlijk in high rotation en zo zijn er nog wel meer tracks die erg vaak voorbij komen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

Om de rotaties verder te duiden, helaas kun je niet kopieren en plakken op relisten.nl maar om Alive and Kicking van de Simple Minds als voorbeeld te nemen. Deze is gisterenavond gedraaid om 22.46 uur en op 9 mei om 19.20 uur ook.
Don't You Forget about Me werd zelfs 2 dagen achter elkaar gedraaid waarvan 1x in de nacht en 1x in de middag. Nu is dat wel nacht en middag maar toch. De Simple Minds heeft zo veel tracks uitgebracht dan wil je ze gewoon niet kort op elkaar nog eens voorbij zien komen in een playlist. Dus hopelijk neemt Rob dat ook mee in zijn voorbereidingen. Ik bedoel, als hij zijn eigen database heeft mee draaien dan hoeft dat ook helemaal niet en kun je gewoon lekker variëren.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 12 mei 2021 16:39 Om de rotaties verder te duiden, helaas kun je niet kopieren en plakken op relisten.nl maar om Alive and Kicking van de Simple Minds als voorbeeld te nemen. Deze is gisterenavond gedraaid om 22.46 uur en op 9 mei om 19.20 uur ook.
Don't You Forget about Me werd zelfs 2 dagen achter elkaar gedraaid waarvan 1x in de nacht en 1x in de middag. Nu is dat wel nacht en middag maar toch. De Simple Minds heeft zo veel tracks uitgebracht dan wil je ze gewoon niet kort op elkaar nog eens voorbij zien komen in een playlist. Dus hopelijk neemt Rob dat ook mee in zijn voorbereidingen. Ik bedoel, als hij zijn eigen database heeft mee draaien dan hoeft dat ook helemaal niet en kun je gewoon lekker variëren.
Die nieuwe database staat niet 123 in Musicmaster. Het toewijzen van de diverse parameters is wel even een klus waar je mee bezig bent.
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Maar iig wordt de database of playlist hoe dit heten mag, beter en beter 😃
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef: 12 mei 2021 16:39 Ik bedoel, als hij zijn eigen database heeft mee draaien dan hoeft dat ook helemaal niet en kun je gewoon lekker variëren.
Ah dus stations draaien eigenlijk maar een beperkte variatie omdat ze gewoonweg geen grotere database hebben? En ik altijd maar denken dat dat een bewuste keuze was, op basis van een uitgedacht format dat de beoogde doelgroep zou moeten aanspreken.

Leuk die volledige database van Rob, maar dat gaat natuurlijk nooit allemaal meedraaien in rotatie. Dus dat hoeft ook niet allemaal in de schedulesoftware te staan. Het kan wel, maar dan ben je wel een hoop zinloos werk aan het doen :smile:
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Ik heb vorige maand al gezegd dat er verandering is bij Veronica met name in de Office Hours en dat dit richting het online station Xxl Stenders gaat. Ik werd hierover bekritiseerd. Inmiddels is wel duidelijk dat dit langzaam gaande is, logisch want radio is slow business en formatten kunnen niet ineens om. Niet om mijn gelijk te halen maar het is zoals het is :eek:
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Marcomarco schreef: 12 mei 2021 18:08 Ik heb vorige maand al gezegd dat er verandering is bij Veronica met name in de Office Hours en dat dit richting het online station Xxl Stenders gaat. Ik werd hierover bekritiseerd. Inmiddels is wel duidelijk dat dit langzaam gaande is, logisch want radio is slow business en formatten kunnen niet ineens om. Niet om mijn gelijk te halen maar het is zoals het is :eek:
De vergelijking met XXL Stenders begrijp ik nog altijd niet. Dat is één grote vergaarbak, zonder duidelijk format en zonder lijn. Allemaal dingen die ik bij Veronica (al langer, dus niet pas sinds een maand) wel hoor.

Dus wat mij betreft heb je op beide punten nog altijd ongelijk, het lijkt niet op XXL Stenders en is niet pas sinds een maand.

Het klinkt wel prima, dat zijn we in elk geval helemaal eens.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De Nachtwacht schreef: 12 mei 2021 18:38
Marcomarco schreef: 12 mei 2021 18:08 Ik heb vorige maand al gezegd dat er verandering is bij Veronica met name in de Office Hours en dat dit richting het online station Xxl Stenders gaat. Ik werd hierover bekritiseerd. Inmiddels is wel duidelijk dat dit langzaam gaande is, logisch want radio is slow business en formatten kunnen niet ineens om. Niet om mijn gelijk te halen maar het is zoals het is :eek:
De vergelijking met XXL Stenders begrijp ik nog altijd niet. Dat is één grote vergaarbak, zonder duidelijk format en zonder lijn. Allemaal dingen die ik bij Veronica (al langer, dus niet pas sinds een maand) wel hoor.

Dus wat mij betreft heb je op beide punten nog altijd ongelijk, het lijkt niet op XXL Stenders en is niet pas sinds een maand.

Het klinkt wel prima, dat zijn we in elk geval helemaal eens.
Veronica gaat echt niet een XXL Stenders worden. Zoals je zegt is dit een grote database waarbij muziek in random volgorde wordt afgespeeld. Dit gaat bij Veronica niet gebeuren. Veronica lijkt nog de oude playlist te hanteren waarbij er nu meer ruimte is of meer ruimte wordt genomen met verzoeknummers en free choices. Ook is er nieuwe muziek waarvan ik verwacht dat deze op voorspraak van Stenders is toegevoegd, zoals Yola.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

We weten het eenvoudigweg nog niet hoe het uiteindelijk gaat klinken. Geduld.
Plaats reactie