Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Feivel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Feivel »

Daan! schreef: 18 apr 2021 08:01
Romeo schreef: 18 apr 2021 02:19
Durashift schreef: 18 apr 2021 02:16 Dus de mattie van Stenders hoeft niet meer in te bellen maar krijgt zijn eigen show.

jajaja, nepotisme of niet?
Danny Vera is de populairste Nederlandse zanger van dit moment, waarom zou hij geen eigen radioshow krijgen?
Enzo Knol is de populairste youtuber. Waarom zou hij geen eigen radioshow krijgen?
Shows rond populaire YouTubers gebeurt al. Zie in het verleden Kaj bij 3FM. Influencers worden steeds belangrijker en mensen die écht radio kunnen maken verdwijnen op de achtergrond. Dus ja, je kunt verwachten dat iemand als Bas Smit binnenkort te horen is bij 538, Danny Vera bij Veronica, etc. Net als je nu Bram nu prijzen ziet winnen met z’n shows bij Q. Stuk voor stuk influencers die luisteraars opbrengen, in plaats van ‘rasechte radiomakers’ die vanaf hun vijftiende bij omroepen rond hebben gelopen.

TikTok, YouTube, Instagram: dat is nu belangrijk. Niemand (behalve wij op een forum voor anonieme nerds) geeft nog om de kwaliteit van wat er te horen is. Luisteraars willen gewoon iemand horen die ze kennen en vertrouwen.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Durashift schreef: 18 apr 2021 15:24
Henkjan2016 schreef: 18 apr 2021 14:22
Durashift schreef: 18 apr 2021 13:34

Is Veronica dan nu zo zwak?

Een bedrijf wordt, in de regel, uiteindelijk niet sterker van een hoge mate van vriendjespolitiek maar toch vooral door de kwaliteiten, kennis en kunde, van de medewerkers die het werk moeten uitvoeren en besturen.

Als Stenders mislukt..als manager.. dan kan Vera toch ook niet blijven zitten?

Zie de hele discussie over Ronald Molendijk en Galjaard bij RTL Boulevard.. is dat nou zo sterk geworden?
Je haalt er allerlei aannames bij. Ik zie niet waar je die vandaan haalt.
Aannames?

Ik stel eerst een vraag.

Dan geef ik mijn zienswijze.

Dan stel ik nog een, hypothetische misschien, vraag.

De namen Molendijk en Galjaard zijn hier op het forum recent nog voorbij gekomen. De vraag is een beetje verpakt in mijn mening, dat geef ik toe.
Ok, duidelijk. Ik ervaarde het niet als je beschreven proces. In mijn beleving vroeg je met deze reactie aan mij of Veronica zo zwak is. Dat vind ik helemaal niet en heb ik voorheen nergens kenbaar gemaakt. Voor mij is het ok zo.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Phoenix schreef: 18 apr 2021 14:23
WinnaarRadioring2023 schreef: 18 apr 2021 12:19 Zie ook maar hoe ze Jan Dijkgraaf en Jan Roos eruit gewerkt hebben bij Radio Veronica.
Jan Dijkgraaf is zelf opgestapt.
Jan Roos is inderdaad persona non grata bij Talpa.
Ook Dennis Schouten is aan de kant gezet bij Veronica. Onbegrijpelijk want zijn items leverde relatief veel free publicity op.
Het doet er niet zoveel toe of je iemand het werken onmogelijk maakt of ontslaat, feit is dat beide Jannen naar aanleiding van Talpa daar zijn vertrokken. Dennis Schouten was ik dan nog helemaal vergeten, maar die is er inderdaad ook uit gewerkt.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Feivel schreef: 18 apr 2021 15:41
Daan! schreef: 18 apr 2021 08:01
Romeo schreef: 18 apr 2021 02:19

Danny Vera is de populairste Nederlandse zanger van dit moment, waarom zou hij geen eigen radioshow krijgen?
Enzo Knol is de populairste youtuber. Waarom zou hij geen eigen radioshow krijgen?
Shows rond populaire YouTubers gebeurt al. Zie in het verleden Kaj bij 3FM. Influencers worden steeds belangrijker en mensen die écht radio kunnen maken verdwijnen op de achtergrond. Dus ja, je kunt verwachten dat iemand als Bas Smit binnenkort te horen is bij 538, Danny Vera bij Veronica, etc. Net als je nu Bram nu prijzen ziet winnen met z’n shows bij Q. Stuk voor stuk influencers die luisteraars opbrengen, in plaats van ‘rasechte radiomakers’ die vanaf hun vijftiende bij omroepen rond hebben gelopen.

TikTok, YouTube, Instagram: dat is nu belangrijk. Niemand (behalve wij op een forum voor anonieme nerds) geeft nog om de kwaliteit van wat er te horen is. Luisteraars willen gewoon iemand horen die ze kennen en vertrouwen.
Influencers die belangrijk zijn en luisteraars opbrengen? Waarom zien we dat niet terug in de luistercijfers?
density1

Bericht door density1 »

Ik geloof daar helemaal niet in, en nog minder op een zender als Veronica. Daar is het de zender niet naar om hier mee te experimenteren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Is er al meer duidelijk wanneer Carolien Brouwer op zender zit?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Henkjan2016

week van 26 april gaf ze op twitter aan.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Henkjan2016 schreef: 19 apr 2021 12:56 week van 26 april gaf ze op twitter aan.
Dan begint de meivakantie, Tim had dan in elk geval vakantie, zei hij eerder. Kan me voorstellen dat ook Wilfred in de meivakantie vrij is aangezien de zomer druk wordt voor hem. Wellicht doet Lindo dan de ochtend en Martijn de middag, waardoor bijv JP dan 13-16 zou kunnen doen en Caroline de avond ipv Martijn? Ik roep maar wat 😉
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

Silvan Stoet stopt over een paar weken bij radio Veronica.
Tone

Bericht door Tone »

Hamkaastosti schreef: 21 apr 2021 15:17 Silvan Stoet stopt over een paar weken bij radio Veronica.
En Lindo Duvall stapt volledig over naar Veronica.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Tone schreef: 21 apr 2021 16:07
Hamkaastosti schreef: 21 apr 2021 15:17 Silvan Stoet stopt over een paar weken bij radio Veronica.
En Lindo Duvall stapt volledig over naar Veronica.
Ja, dat vond ik eigenlijk het grootste nieuws van het bericht. Meen hier gelezen te hebben dat hij zijn plek zou kwijtraken maar het lijkt eerder andersom te zijn.
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

wat denken/hopen jullie dat er gaat veranderen?
density1

Bericht door density1 »

In ieder geval denkt een luisteraar van Veronica het zijne er van....https://www.mediacourant.nl/2021/04/wil ... ze-muziek/ :))
Henkjan2016

density1 schreef: 21 apr 2021 18:03 In ieder geval denkt een luisteraar van Veronica het zijne er van....https://www.mediacourant.nl/2021/04/wil ... ze-muziek/ :))
Men vergeet en passant even dat elke jingle Nederlandstalige meuk bevat en ook nog eens minimaal 30 seconden duurt.

Dus ja, 1 liedje Nederlandstalig, maar de beleving kan door de jingles extremer zijn.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hamkaastosti schreef: 21 apr 2021 18:00 wat denken/hopen jullie dat er gaat veranderen?
Ik denk het volgende.

Optie 1:

Lindo Duval naar 12-14.
Dennis Hoebee naar zaterdag en zondag 15-18.

Optie 2:

Dennis Hoebee naar 12-14.
Lindo Duval naar zaterdag en zondag 15-18.

Optie 3:

Martijn Muijs naar 12-14.
Dennis Hoebee naar 19-22.
Lindo Duval naar zaterdag en zondag 15-18.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Plaats reactie