Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Tone schreef: 17 apr 2021 22:03 Dat Danny Vera een programma krijgt op Veronica betekent 'dit'
Dan was mijn vraag niet zo vreemd, want de opmerkingen over een programma van Vera was al weer een aantal posts en dagen geleden. Inmiddels ging de discussie weer over tal van andere zaken en had ik deze link niet gelegd. Een beetje vreemd dat de radiokenner deze duidelijkheid niet zelf wilde verschaffen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik ga trouwens nog eens een naampje droppen die ik nog wel iets op radio Veronica kan gaan doen. Iemand die alweer een groot aantal maanden niet meer in dienst is bij RTL en veel radio ervaring heeft.

Roderik Veelo

Wat denken jullie daar van?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 18 apr 2021 10:49 Ik ga trouwens nog eens een naampje droppen die ik nog wel iets op radio Veronica kan gaan doen. Iemand die alweer een groot aantal maanden niet meer in dienst is bij RTL en veel radio ervaring heeft.

Roderik Veelo

Ik weet niet of Veelo bij Veronica past. Ik ken hem alleen van Radio 10 heel lang geleden.
Bij RTL zorgde hij voor een rechts geluid dat ik wel kon waarderen.
Ik zie hem geen muziekradio meer maken, maar misschien heb ik het mis.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 18 apr 2021 10:55
DavyGer schreef: 18 apr 2021 10:49 Ik ga trouwens nog eens een naampje droppen die ik nog wel iets op radio Veronica kan gaan doen. Iemand die alweer een groot aantal maanden niet meer in dienst is bij RTL en veel radio ervaring heeft.

Roderik Veelo

Ik weet niet of Veelo bij Veronica past. Ik ken hem alleen van Radio 10 heel lang geleden.
Laten we vooropstellen dat Veronica sowieso niet bepaald linkse radio maakt. VI is niet het meest verbindende en inclusieve programma dat Nederland kent.

Maar mogelijk is het wel wat voor het weekend van Veronica. Hij is naar eigen zeggen nu freelancer met opdrachten bestaande uit de TPO Podcast en zijn column voor de Telegraaf. Ik ken zijn agenda niet, maar het impliceert dat er nog wel ruimte is. (weekend?)

En de relatie tussen Veelo en Stenders is goed voor zo ver ik weet.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Veelo zat op Kx, dus er zal een klik met Stenders zijn.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 18 apr 2021 11:27 Veelo zat op Kx, dus er zal een klik met Stenders zijn.
Ik zie dat Veelo zojuist Rob Stenders via twitter heeft gefeliciteerd met zijn verjaardag waarbij hij een Veronica afbeelding heeft ingekopieerd.
Een weekend/zondag programma zou misschien wel passen inderdaad.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Roderik Veelo

Dan maakt hij toch een programma met wat meer gesproken woord? Een beetje afwisseling op Radio Veronica kan ook geen kwaad.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

DavyGer schreef: 18 apr 2021 11:01

Roderik Veelo

Laten we vooropstellen dat Veronica sowieso niet bepaald linkse radio maakt. VI is niet het meest verbindende en inclusieve programma dat Nederland kent.

Maar mogelijk is het wel wat voor het weekend van Veronica. Hij is naar eigen zeggen nu freelancer met opdrachten bestaande uit de TPO Podcast en zijn column voor de Telegraaf. Ik ken zijn agenda niet, maar het impliceert dat er nog wel ruimte is. (weekend?)

En de relatie tussen Veelo en Stenders is goed voor zo ver ik weet.
Ik denk ook niet dat de radiomakers van Radio Veronica ooit een heel uitgesproken mening gaan hebben. Talpa is een commercieel bedrijf waar ze als de dood zijn dat er iemand gekwetst wordt. Zie ook maar hoe ze Jan Dijkgraaf en Jan Roos eruit gewerkt hebben bij Radio Veronica.
Romeo

Bericht door Romeo »

Daan! schreef: 18 apr 2021 08:01
Enzo Knol is de populairste youtuber. Waarom zou hij geen eigen radioshow krijgen?
Geen idee waarom niet. Misschien is dat geen ambitie. En Danny Vera heeft meer een link met muziek dan Enzo Knol die het over heel andere dingen heeft
Henkjan2016

Zeg dan gewoon: Danny Vera heeft al een programma op omroep zeeland dat wellicht geschikt kan zijn voor Veronica en hij speelt muziek die op Veronica wordt gedraaid. Het zou een match kunnen zijn. Dan komt Enzo Knol helemaal niet langs :-)
Durashift

Bericht door Durashift »

Henkjan2016 schreef: 18 apr 2021 07:49 Als je met nepotisme een sterke zender kunt opzetten, dan zie ik geheel niet in wat het bezwaar is.
Is Veronica dan nu zo zwak?

Een bedrijf wordt, in de regel, uiteindelijk niet sterker van een hoge mate van vriendjespolitiek maar toch vooral door de kwaliteiten, kennis en kunde, van de medewerkers die het werk moeten uitvoeren en besturen.

Als Stenders mislukt..als manager.. dan kan Vera toch ook niet blijven zitten?

Zie de hele discussie over Ronald Molendijk en Galjaard bij RTL Boulevard.. is dat nou zo sterk geworden?
Henkjan2016

Durashift schreef: 18 apr 2021 13:34
Henkjan2016 schreef: 18 apr 2021 07:49 Als je met nepotisme een sterke zender kunt opzetten, dan zie ik geheel niet in wat het bezwaar is.

Een bedrijf wordt, in de regel, uiteindelijk niet sterker van een hoge mate van vriendjespolitiek maar toch vooral door de kwaliteiten, kennis en kunde, van de medewerkers die het werk moeten uitvoeren en besturen.

Zie de hele discussie over Ronald Molendijk en Galjaard bij RTL Boulevard.. is dat nou zo sterk geworden?
Je haalt er allerlei aannames bij. Ik zie niet waar je die vandaan haalt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

WinnaarRadioring2023 schreef: 18 apr 2021 12:19 Zie ook maar hoe ze Jan Dijkgraaf en Jan Roos eruit gewerkt hebben bij Radio Veronica.
Jan Dijkgraaf is zelf opgestapt.
Jan Roos is inderdaad persona non grata bij Talpa.
Ook Dennis Schouten is aan de kant gezet bij Veronica. Onbegrijpelijk want zijn items leverde relatief veel free publicity op.
Henkjan2016

Phoenix schreef: 18 apr 2021 14:23
WinnaarRadioring2023 schreef: 18 apr 2021 12:19 Zie ook maar hoe ze Jan Dijkgraaf en Jan Roos eruit gewerkt hebben bij Radio Veronica.
Jan Dijkgraaf is zelf opgestapt.
Jan Roos is inderdaad persona non grata bij Talpa.
Ook Dennis Schouten is aan de kant gezet bij Veronica. Onbegrijpelijk want zijn items leverde relatief veel free publicity op.
Hoewel Dennis heel erg binnen de lijntjes kleurde in die paar weken. Het randje bij VI is er wel vanaf. Rick meldt het vaak wanneer zaken eigenlijk niet kunnen, en is het Rick niet dan bewaakt Niels de moraal. De rebelsheid, het handelsmerk van Dennis, werd al vrijwel teniet gedaan. Dennis zou dit naar mijn idee ook helemaal niet moeten willen.
Durashift

Bericht door Durashift »

Henkjan2016 schreef: 18 apr 2021 14:22
Durashift schreef: 18 apr 2021 13:34

Je haalt er allerlei aannames bij. Ik zie niet waar je die vandaan haalt.
Aannames?

Ik stel eerst een vraag.

Dan geef ik mijn zienswijze.

Dan stel ik nog een, hypothetische misschien, vraag.

De namen Molendijk en Galjaard zijn hier op het forum recent nog voorbij gekomen. De vraag is een beetje verpakt in mijn mening, dat geef ik toe.
Plaats reactie