Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Deradiokenner

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Deradiokenner »

Henkjan2016 schreef: 14 apr 2021 19:33 Voor hen die het interessant vinden om te weten. Edwin Evers was vanmorgen bij VI.
Klopt! En bij 100%nl en bij 538. Hij gaat nu een ochtendshow doen op 100%nl. Middagshow op 538 en de lunch bij Veronica!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Deradiokenner schreef: 14 apr 2021 20:50
Henkjan2016 schreef: 14 apr 2021 19:33 Voor hen die het interessant vinden om te weten. Edwin Evers was vanmorgen bij VI.
Klopt! En bij 100%nl en bij 538. Hij gaat nu een ochtendshow doen op 100%nl. Middagshow op 538 en de lunch bij Veronica!
Mijn bedoeling was om forumleden te laten weten dat het oude team weer even tezamen was.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Phoenix schreef: 14 apr 2021 20:41
Jobfr schreef: 12 apr 2021 22:45 Ik zie mensen zeggen dat Gerard Ekdom naar Radio Veronica zou gaan in de middag. Dan zou je een erg sterke line up krijgen bij Veronica doordeweeks:

VI ochtendshow 6:00-10:00
Dennis Ruyer 10:00-12:00
Gerard Ekdom 12:00-14:00
Rob Stenders 14:00-16:00
Tim Klijn middagshow 16:00-19:00

Maar dit lijkt mij onrealistisch.
Op zich een prima line-up, maar ik zou VI en Tim Klijn omwisselen. VI pas beter in de middag.
Heb nooit tijd voor de hele show 's ochtends, maar ik merk dat ook als ik fragmenten terugluister. Ik vind 't 's morgens veel minder uit de verf komen. minder energiek en minder scherp. Een wissel zou ik wel een goed idee vinden. Tim maakt geen super bijzondere middagshow maar vind het wel een fijn programma, vond dat zijn ochtendshow op 10 ook altijd erg prettig klonk. En Tim zal waarschijnlijk wel om 6:00 kunnen beginnen.

Maar of een terugkeer van VI naar de middag realistisch is weet ik niet. Kan me voorstellen dat VI 's ochtends meer luisteraars naar Veronica trekt dan Tim. En zie Ekdom, als één van de gezichten van 10 ook niet echt naar Veronica gaan, lijkt me ook niet in het belang van Talpa als geheel. Een freakprogramma zou nog wel kunnen

Overigens is het wel een mooie line-up, dat wel.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

De 6-uur-obsessie begrijp ik niet zo, de luisteraar weet zijn zender echt wel te vinden. Maar het is wel een stuk minder energiek dan het middagprogramma. Het voorprogramma vanaf half 7 vind ik een stuk minder interessant, voegt naar mijn mening niets toe en mag van mij worden overgeslagen. Het laatste half uur vind ik echt een fiasco.
Pot

Bericht door Pot »

Henkjan2016 schreef: 14 apr 2021 22:12 De 6-uur-obsessie begrijp ik niet zo, de luisteraar weet zijn zender echt wel te vinden. Maar het is wel een stuk minder energiek dan het middagprogramma. Het voorprogramma vanaf half 7 vind ik een stuk minder interessant, voegt naar mijn mening niets toe en mag van mij worden overgeslagen. Het laatste half uur vind ik echt een fiasco.
Daarom begrijp ik ook niet dat ze niet gewoon een pre-ochtendshow hebben, als het Wilfred te vroeg wordt. Gewoon tussen 5:00 (of 6:00) en 7:00. Niet met heel veel inhoud ofzo, maar wel met presentatie. Zeker bij Veronica - de zender die op de bouwplaats véél te vroeg opstaat - zou ik het verstandig vinden.
Oren open!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 14 apr 2021 22:12 De 6-uur-obsessie begrijp ik niet zo, de luisteraar weet zijn zender echt wel te vinden. Maar het is wel een stuk minder energiek dan het middagprogramma. Het voorprogramma vanaf half 7 vind ik een stuk minder interessant, voegt naar mijn mening niets toe en mag van mij worden overgeslagen. Het laatste half uur vind ik echt een fiasco.
Je hebt wel een punt hoor, als je een goed programma neer weet te zetten gaat de luisteraar je zeker vinden. Aan de andere kant heb je wel een achterstand als je daar een uur later mee begint dan de rest. Dus die "obsessie" begrijp ik wel.

Ben het wel met je eens dat het huidige voorprogramma niet goed/interessant genoeg is om dat te doen, dan kun je net zo goed om 7:00 beginnen. Of inderdaad een pre-ochtendshow, zoals Alex en Martijn dat in het verleden hadden. Maar dat is wel duurder (denk ik).
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik vind de voorshow om 6.30u prima hoor, niks mis mee, lekkere muziek en Wilfred belt halverwege ook in.
Alleen vind ik het gewoon te laat beginnen. Ik sta om 5.50u op en ben allergisch voor non stop muziek, dus ik begin met NPO Radio 2, binnen een half uur ben ik JW en vooral Jeroen KIDV al zo beu dat ik dan echt niet vergeet naar Veronica te switchen, maar kan me voorstellen dat veel mensen die vroeg op staan dan toch daar blijven hangen.
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

Johanneke schreef: 15 apr 2021 08:43 Ik vind de voorshow om 6.30u prima hoor, niks mis mee, lekkere muziek en Wilfred belt halverwege ook in.
Alleen vind ik het gewoon te laat beginnen. Ik sta om 5.50u op en ben allergisch voor non stop muziek, dus ik begin met NPO Radio 2, binnen een half uur ben ik JW en vooral Jeroen KIDV al zo beu dat ik dan echt niet vergeet naar Veronica te switchen, maar kan me voorstellen dat veel mensen die vroeg op staan dan toch daar blijven hangen.
Allergisch voor non stop muziek :) Maar Ekdom niks voor jou dan? Vind dat wel een fijne ochtendshow.
Orange

Bericht door Orange »

Johanneke schreef: 15 apr 2021 08:43 Ik vind de voorshow om 6.30u prima hoor, niks mis mee, lekkere muziek en Wilfred belt halverwege ook in.
Om eerlijk te zijn, zou ik Rick en Niels om 6.00u laten beginnen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Haagsegek schreef: 15 apr 2021 10:56
Allergisch voor non stop muziek :) Maar Ekdom niks voor jou dan? Vind dat wel een fijne ochtendshow.
Dank voor de tip, ga het toch eens proberen. Vind alleen de muziek op 10 zoveel slechter geworden, met al die uitgekauwde nieuwe nummers die steeds voorbij komen, en veel zeroes en 10s hits.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Orange schreef: 15 apr 2021 12:02
Om eerlijk te zijn, zou ik Rick en Niels om 6.00u laten beginnen.
Lijkt mij ook de meest logische oplossing, had niet verwacht dat dit een half jaar zou duren...
density1

Bericht door density1 »

Johanneke schreef: 15 apr 2021 12:19
Dank voor de tip, ga het toch eens proberen. Vind alleen de muziek op 10 zoveel slechter geworden, met al die uitgekauwde nieuwe nummers die steeds voorbij komen, en veel zeroes en 10s hits.
Snap ook niet waarom ze dat doen, ze kruipen zo steeds meer richting het format van Radio 2. Het wordt wel veel te jong zo. Hopelijk verouderd Veronica hierdoor juist weer en dat zou ook eigenlijk moeten op het kavel waarop ze zitten. Wat minder zeroes en 10s op Veronica en juist wat meer late 60's t/m 90's.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 15 apr 2021 12:53
Johanneke schreef: 15 apr 2021 12:19

Snap ook niet waarom ze dat doen, ze kruipen zo steeds meer richting het format van Radio 2. Het wordt wel veel te jong zo. Hopelijk verouderd Veronica hierdoor juist weer en dat zou ook eigenlijk moeten op het kavel waarop ze zitten. Wat minder zeroes en 10s op Veronica en juist wat meer late 60's t/m 90's.
Ik snap de keuze juist heel goed. Radio 10 heeft namelijk een redelijk oud publiek in vergelijking met andere Talpa-zenders. In 2019 46,6 jaar gemiddeld; Veronica nog geen 42 jaar. Radio 10 focust zich natuurlijk op 20-49. Ik snap best dat ze ook het Radio 10 publiek willen verjongen om de jongere luisteraar aan te spreken, die commercieel weer aantrekkelijk is. Alleen lijkt het er juist niet beter op te worden in 20-49. Dus verkeerd gegokt?
Oren open!
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

Zou er nu nog iets gaan veranderen bij veronica? want Silvan doet nu 07 - 10 uur bij radio 10 en anders moet hij ook nog 15 - 18 uur doen bij veronica
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Danny Vera is gevraagd voor de zondagochtend te gaan doen. Live op zender, zelfs Carolien kwam even aan het woord...

https://www.instagram.com/p/CNr_cHJqqKH ... opx7kkr4j6
Plaats reactie