Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 09 mar 2021 09:31
WFNX schreef: 09 mar 2021 09:09 Het is wel leuk om te horen dat in delen van de programmering de muziek echt al een hele klap afwisselender is. Wat Martijn Muijs doet, zeker met het letteralfabet is boeiend. Daar komt veel verschillend werk voorbij (maar ook in het uur ervoor). Dan knal je daarna in die '80s & 90s at night' en dan zijn het alle reguliere Veronica usual suspects, er zouden toch ook andere 90s te vinden moeten zijn... Enfin, je hoort soms wat meer vrijheid en dat is leuk!
Absoluut! Maar dat is echt al een paar maanden zo inmiddels.
Inderdaad. Met specifieke programma's en programma onderdelen kan Veronica buiten de usual suspects draaien. Tijdens de Hotline, Weekend Request, de Vijf van het bedrijf, het letteralfabet. Maar ook tijdens reguliere programma's worden tracks gedraaid die buiten de core playlist vallen. Of het commercieel iets oplevert vraag ik me af, maar voor de liefhebbers levert het meer interessante radio op dan zoals Veronica jarenlang geklonken heeft.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Phoenix schreef: 09 mar 2021 09:23 De nieuwste van Marco Borsato zojuist op Veronica :lol:

Succes, Rob Stenders :lol:
Jij gaat ons nu hier vertellen dat Radio Veronica geen Marco Borsato FM wordt? Stenders die is toch gek op alle hits van Marco Borsato?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 09 mar 2021 13:05
Phoenix schreef: 09 mar 2021 09:23 De nieuwste van Marco Borsato zojuist op Veronica :lol:

Jij gaat ons nu hier vertellen dat Radio Veronica geen Marco Borsato FM wordt? Stenders die is toch gek op alle hits van Marco Borsato?
Door het douchputje inderdaad
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

John De Mol gebruikt Stenders volgens mij om Radio 2 te verzwakken. Strategisch gezien is Stenders weghalen een slimme zet. Hij flikte dit eerder bij Q Music, met de ochtendshow. De Mol is een keiharde zakenman en het zou me niks verbazen dat hij Radio Veronica verkoopt als 't Stenders niet lukt om de zender op te krikken. Intussen is dan het marktaandeel van zijn gezamenlijke radiozenders wat gestegen = kassa voor ome John.

Wat er verder van komt...we kennen de reputatie van Stenders.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

rutgrrr schreef: 09 mar 2021 16:32 Hij flikte dit eerder bij Q Music, met de ochtendshow.
De ochtendshow van Q is er alleen maar sterker op geworden.
density1

Bericht door density1 »

Zolang Stenders daar nog niet verantwoordelijk voor is, kunnen ze nog hun goddelijke gang gaan.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 09 mar 2021 18:20

Zolang Stenders daar nog niet verantwoordelijk voor is, kunnen ze nog hun goddelijke gang gaan.
Volgens mij kwam Marco Borsato er niet heel goed uit. Ik heb het maar half gehoord, maar de geloofwaardigheid van Borsato werd bediscussieerd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hoorde ik nu zojuist een soundbite van Ruud de Wild tussen twee platen door voorbij komen?
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 10 mar 2021 14:21 Hoorde ik nu zojuist een soundbite van Ruud de Wild tussen twee platen door voorbij komen?
Geen idee. Het is straks terug te luisteren via de website toch?

Ik zat me overigens vandaag te bedenken dat het met de komst van Rob Stenders best een aardig idee is om Gerard Ekdom de lunch te laten doen bij Veronica. Hij komt in programma's tussen 10 en 16u veel meer tot zijn recht wat mij betreft.
Punt is waarschijnlijk wel dat hij zijn salariskosten makkelijker terugverdiend in de ochtend bij Radio 10 dan tijdens de lunch bij Veronica (of een andere zender).

Dan zou ik Lindo het programma na 22u laten voicetracken ipv Vincent de Leijser en Lindo live overdag in het weekend zetten.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Phoenix schreef: 10 mar 2021 14:21 Hoorde ik nu zojuist een soundbite van Ruud de Wild tussen twee platen door voorbij komen?
Lijk me sterk Talpa radio wilt niks meer met Ruud te maken hebben en andersom
Pot

Bericht door Pot »

Orange schreef: 10 mar 2021 15:10
Ik zat me overigens vandaag te bedenken dat het met de komst van Rob Stenders best een aardig idee is om Gerard Ekdom de lunch te laten doen bij Veronica. Hij komt in programma's tussen 10 en 16u veel meer tot zijn recht wat mij betreft.
Punt is waarschijnlijk wel dat hij zijn salariskosten makkelijker terugverdiend in de ochtend bij Radio 10 dan tijdens de lunch bij Veronica (of een andere zender).
Waarom zou Ekdom van de ochtend naar de lunch willen? En van het ruim 3x zo grote Radio 10 naar Veronica willen? Is toch alleen maar een stap achteruit?

Ben het wel met je eens dat hij het beste was tijdens de office hours.
Oren open!
Orange

Bericht door Orange »

Het zou mij niets verbazen als hij met een lunchprogramma meer lol in radiomaken heeft. En hij vind het wellicht leuk om samen met Rob Stenders het avontuur aan te gaan.

De vraag is in hoeverre dj's heel erg naar marktaandeel kijken. Is wel belangrijk natuurlijk in het succes van de zender, maar ik hoorde laatst Tim Klijn of Dennis Ruyer ergens zeggen dat het radiomaken voor hun niet anders is, ook al heeft Veronica minder luisteraars dan 538.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik verwacht in aller eerlijkheid wel een programma van Ekdom op Veronica, mogelijk zelfs een overstap op termijn.

Maar die gaat echt zijn ochtendshow nu niet opgeven. Enige wat zóu kunnen is Genee en Ekdom omwisselen, maar dat gaat men echt niet nu doen.
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

Ekdom gaat niet naar veronica die heeft recent voor 3 jaar bij Radio 10 bijgetekent. als Ekdom radio 10 verlaat gaat hij eerder terug naar Radio 2 denk ik. maar dit weet ik niet zeker
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

fnlradio schreef: 10 mar 2021 15:18
Lijk me sterk Talpa radio wilt niks meer met Ruud te maken hebben en andersom
En volgens foruminsiders leeft Stenders toch op slechte voet met Ruud?
Plaats reactie