Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

Inderdaad, er is een kans dat het mislukt. Maar om het nu al af te branden gaat mij gewoon te ver.
Je weet de afspraken niet, wellicht heeft John helemaal geen targets opgegeven. Ik kan het moeilijk geloven, maar het is een mogelijkheid.

En dat er aan het format gesleuteld gaat worden en dat het strax wellicht geen strakke hitradio gaat worden, dat is jammer voor de huidige luisteraars.
Maar zo is ons ook 3fm ooit ontnomen als favoriet station en Kink FM en Kx stonden ook op deze lijst.

Ik hoop dat John zijn radiohart (dat hij blijkbaar heeft volgens enkele forumleden) laat spreken en dat dit de basis wordt voor dit al jaren kansloze radiostation. Ik luister zelf enkel voor Vi. Voor de rest staat ie uit, domweg omdat ik de rest van de programmering niet trek. Ik ben dan ook geen praatje plaatjetype in optima forma. Dit neigt voor mij bijna naar een krappe spotifyplaylist, maar dan met reclame en nieuws erin.

En zoals density al aangeeft. Annemiekgate heeft niet voor niets plaatsgevonden. Toen speelde dit al. En er is jaren overheen gegaan voordat de stap is gezet. Deze stap zal nu niet zomaar wel doorgezet worden.

We weten nog niets (op Rob en John na) Laten wij die oordelen dan nog even achterwege laten. Mocht je achteraf toch gelijk hebben --> dan heb je het volste recht om dat melden.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 05 mar 2021 14:54 Inderdaad, er is een kans dat het mislukt. Maar om het nu al af te branden gaat mij gewoon te ver.
Je weet de afspraken niet, wellicht heeft John helemaal geen targets opgegeven. Ik kan het moeilijk geloven, maar het is een mogelijkheid.

En dat er aan het format gesleuteld gaat worden en dat het strax wellicht geen strakke hitradio gaat worden, dat is jammer voor de huidige luisteraars.
Maar zo is ons ook 3fm ooit ontnomen als favoriet station en Kink FM en Kx stonden ook op deze lijst.

Ik hoop dat John zijn radiohart (dat hij blijkbaar heeft volgens enkele forumleden) laat spreken en dat dit de basis wordt voor dit al jaren kansloze radiostation. Ik luister zelf enkel voor Vi. Voor de rest staat ie uit, domweg omdat ik de rest van de programmering niet trek. Ik ben dan ook geen praatje plaatjetype in optima forma. Dit neigt voor mij bijna naar een krappe spotifyplaylist, maar dan met reclame en nieuws erin.

En zoals density al aangeeft. Annemiekgate heeft niet voor niets plaatsgevonden. Toen speelde dit al. En er is jaren overheen gegaan voordat de stap is gezet. Deze stap zal nu niet zomaar wel doorgezet worden.

We weten nog niets (op Rob en John na) Laten wij die oordelen dan nog even achterwege laten. Mocht je achteraf toch gelijk hebben --> dan heb je het volste recht om dat melden.
Ik zie niemand iets afbranden. Ik zie enkelen goed onderbouwt hun twijfels uitspreken, ook nog met de toevoeging dat het afwachten is. Volgens mij precies waar een discussieforum voor is.
Henkjan2016

De Nachtwacht schreef: 05 mar 2021 15:11
Henkjan2016 schreef: 05 mar 2021 14:54 Inderdaad, er is een kans dat het mislukt. Maar om het nu al af te branden gaat mij gewoon te ver.

Ik zie niemand iets afbranden. Ik zie enkelen goed onderbouwt hun twijfels uitspreken, ook nog met de toevoeging dat het afwachten is. Volgens mij precies waar een discussieforum voor is.
Wellicht verwoord ik het verkeerd, maar ik zie het als een mening vormen over iets dat gaat komen dat nog geheel niet bekend is.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Het komt ook wat wanhopig over, deze actie om Stenders binnen te halen. Dat ze een grote naam willen, snap ik zeker.
Toch twijfel ik ook of je dan juist Stenders moet halen. Die gaat er een ratjetoe van maken, dat is nou eenmaal wat hij doet. En dat gaat een commercieel station niet verder helpen.

Ze hebben sinds het vertrek van Giel een slimme weg ingeslagen die de tijd nodig heeft. Na jaren klopt de zender nu helemaal met de muziek meer op orde en de juiste dj's op de juiste plekken. Nu alles weer overhoop gaan halen (ik weet zeker dat dat gaat gebeuren, Rob gaat muzikaal en programmatisch straks helemaal los, let maar op) is echt niet slim.

Ik had als John de Mol nu alles even rust gegeven en deze programmering en muziekstrategie nog een jaar gegeven om te groeien. Maar er is geen geduld.
Lotte van der Neven

Henkjan2016 schreef: 05 mar 2021 15:28 Wellicht verwoord ik het verkeerd, maar ik zie het als een mening vormen over iets dat gaat komen dat nog geheel niet bekend is.
Als je Rob gevolgd hebt, weet je precies wat er gaat komen. Heel veel nieuwe dj's, totaal andere programmering en een flinke uitbreiding van de muziekdatabase.

Dat het niet gaat werken, is inderdaad voorbarig. Maar mensen die Rob gevolgd hebben kunnen echt wel grotendeels voorspellen wat er gaat gebeuren.
Janno

Bericht door Janno »

Begrijpelijk dat mensen die graag naar Veronica luisteren zoals het nu is, twijfels hebben over de koers die de zender gaat varen onder Stenders. Ik denk dat die mensen Rob onderschatten en ervan uitgaan dat hij alleen maar gaat zitten freaken, maar ik schat hem toch wat slimmer in. Hij loopt al jaren mee en weet best wat er leeft in radioland, beter dan wij waarschijnlijk. Natuurlijk gaan er dingen veranderen, maar het zal echt geen tweede Kink worden. Wat de luistercijfers betreft kan het eerder beter dan minder worden. Geef het een kans, het zou best eens kunnen meevallen.
Henkjan2016

Lotte van der Neven schreef: 05 mar 2021 15:36
Henkjan2016 schreef: 05 mar 2021 15:28 Wellicht verwoord ik het verkeerd, maar ik zie het als een mening vormen over iets dat gaat komen dat nog geheel niet bekend is.
Als je Rob gevolgd hebt, weet je precies wat er gaat komen. Heel veel nieuwe dj's, totaal andere programmering en een flinke uitbreiding van de muziekdatabase.

Dat het niet gaat werken, is inderdaad voorbarig. Maar mensen die Rob gevolgd hebben kunnen echt wel grotendeels voorspellen wat er gaat gebeuren.
Geheel mee eens, ik verwacht daarom ook niet dat Rob algeheel carte blanche krijgt.
Hamkaastosti

Bericht door Hamkaastosti »

Wat ik zou doen met de programmering is het volgende:

ma - vrij
00:00 Oh wat een nacht veronica - non-stop
06:00 warming up - rick romijn
07:00 Veronica Inside - Wilfred Genee (ma-do) en Jan Joost van Gangelen (vrijdag)
10:00 Goud van oud - Dennis Ruyer
12:00 Veronica hotline - Lindo Duvall
14:00 Stenders bonaza - Rob Stenders
16:00 De middagshow - Tim Klijn
19:00 @80's & @ 90's party - Martijn Muijs
22:00 @80's & @90's party - Jan Paul Grootentraast (voice track, zodat hij kan blijven invallen)

Zaterdag & Zondag:
00:00 Oh wat een nacht veronica - non-stop
04:00 Jens Timmermans (voice track dat hij kan blijven invallen)
08:00 Goud van oud - Marissa Heutink
12:00 Maurice Verschuren
15:00 Veronica hotline - Silvan Stoet
18:00 @80's & @90's party - Vincent de Lijser
22:00 @80's & @90's party - non-stop
density1

Bericht door density1 »

Wat ik zou doen met de programmering? Dat wacht ik gewoon rustig af, speculeren daarover met wannabe programmeringen heeft geen zin...
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 05 mar 2021 16:10 Wat ik zou doen met de programmering? Dat wacht ik gewoon rustig af, speculeren daarover met wannabe programmeringen heeft geen zin...
Je kunt wel het een en ander invullen.
Er komt een lunchshow, aangezien Rob 14-16u blijft doen. En het niet waarschijnlijk is dat 10-14 één blok wordt.
Tim zal waarschijnlijk de middag blijven doen. Zeker aangezien hij net voor de bekendmaking van Rob naar de middag ging, zou het er te maken mee kunnen hebben.
Voor de rest gaan we het wel zien.
Oren open!
Hamkaastosti

density1 schreef: 05 mar 2021 16:10 Wat ik zou doen met de programmering? Dat wacht ik gewoon rustig af, speculeren daarover met wannabe programmeringen heeft geen zin...
Is ook het verstandigste, maar misschien dat ze wel minder non-stop gaan doen.
Hamkaastosti

Ik zou niet de ene meer uren geven dan de ander tussen 10-16
Hamkaastosti

waarom, hebben ze 2 inval dj's als die ook gewoon een programma, kunnen maken met voice track? en als nog kunnen invallen
Lotte van der Neven

Janno schreef: 05 mar 2021 15:43 Begrijpelijk dat mensen die graag naar Veronica luisteren zoals het nu is, twijfels hebben over de koers die de zender gaat varen onder Stenders. Ik denk dat die mensen Rob onderschatten en ervan uitgaan dat hij alleen maar gaat zitten freaken, maar ik schat hem toch wat slimmer in. Hij loopt al jaren mee en weet best wat er leeft in radioland, beter dan wij waarschijnlijk. Natuurlijk gaan er dingen veranderen, maar het zal echt geen tweede Kink worden. Wat de luistercijfers betreft kan het eerder beter dan minder worden. Geef het een kans, het zou best eens kunnen meevallen.
Ik snap je betoog absoluut, maar iedereen met radio-interesse kent Rob's werkwijze juist heel goed. Rob is heel slim en weet 100% wat er speelt in de radiowereld. Maar hij doet ook vaak dingen waar ie al snel weer spijt van krijgt en geeft dat dan ook ruiterlijk toe. Als je zijn boek gelezen hebt, weet je dat hij een vrij onvoorspelbaar karakter heeft. Maar het wordt gewoon allemaal hel interessant, ik zeg niet dat het niet gaat lukken hoor. Het zou zomaar een succes kunnen worden, laten we dat ook hopen.
Durashift

Bericht door Durashift »

Lotte van der Neven schreef: 05 mar 2021 15:36
(..)
Iemand moet de wijzigingen die Rob tzt noodzakelijk vindt.. gaan betalen.. Is daar, in deze crisistijd, dan wel geld voor bij Talpa?

Bijvoorbeeld, Genee en consorten hebben een contract met een bepaalde einddatum. Dat laten ze niet zomaar afkopen, lijkt mij.

De middagshow begint ook een beetje te lopen. Ik schakel er al weleens naar toe, na de raadsels op 10.. :wink:
Plaats reactie