Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

jessica schreef: 04 mar 2021 19:53 Misschien kan Rob nu uitvoeren wat hij destijds bij YorinFM niet kon doen. In het begin klonk YorinFM best leuk. De naam was natuurlijk minder. Maar later had ik het idee dat Yorin uiteenviel in meerdere delen en geen eenheid meer was.

Stenders was destijds ook niet zendermanager zoals hij nu van Veronica wordt. Ik heb goede hoop dat Veronica weer een interessant radiostation wordt.
‘Interessant’ dat vind ik inderdaad wel een mooie omschrijving.
marcelb

Bericht door marcelb »

jessica schreef: 04 mar 2021 19:53 Misschien kan Rob nu uitvoeren wat hij destijds bij YorinFM niet kon doen. In het begin klonk YorinFM best leuk. De naam was natuurlijk minder. Maar later had ik het idee dat Yorin uiteenviel in meerdere delen en geen eenheid meer was.

Stenders was destijds ook niet zendermanager zoals hij nu van Veronica wordt. Ik heb goede hoop dat Veronica weer een interessant radiostation wordt.
De Yorin-periode kan ik mij nog wel herinneren, al vrij snel had Rob daar een beperkte playlist (Girl van Anouk iedere ochtend als ik in de auto zat bijv.)

Daarna is hij begonnen met KX-radio, free format radio. Dat was volgens mij de zender die Rob voor ogen had als ideaal station. Althans de eerste jaren. Zou zoiets ook mogelijk zijn bij het huidige Veronica? Ik ben niet op de hoogte van de kavel-eisen.
Henkjan2016

In mijn ogen wel, maar Kx had een verticale programmering, maar qua muziekjaartallen zal dat zeker passen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Minder naam? Zoiets moet ook ontstaan denk ik. In het begin vond ik Q Music ook geen sterke naam, maar dat heeft zich ook ontwikkeld.

Yorin FM had wel een 'vette' sound met Tim Gunther als station voice en vormgeving van Maurice Verschuuren.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Willembever

Bericht door Willembever »

Henkjan2016 schreef: 04 mar 2021 18:07
Nee, Rob heeft zelf aangegeven dat zijn besluit erin lag dat hij in het keurslijf van Ilse, Krezip , direct, Kensington etc zat en dat hij de lijst van platen die hij moest draaien al vantevoren kon opdreunen. En juist die geniale artiesten worden bij radio 2 ook weer uitgemolken. Dat hij wegging was geen verrassing maar meer logisch.
[/quote]

Volgens mij had ie, op de top song na, volledige muziekale vrijheid in al zijn programma's op radio 2. De enige week dat ie dat niet had, de belangrijkste voor Radio 2, nam ie gewoon vrij. Ik zie die logica dus niet zo.
Willembever

quote=Henkjan2016 post_id=527924 time=1614877652 user_id=114543]
Romeo schreef: 04 mar 2021 17:01
Henkjan2016 schreef: 04 mar 2021 13:24

Rob heeft zelf een hekel aan het format van radio 2. De reden dat ie is weggerend van 3fm naar radio 2.
Was Stenders niet onstslagen bij 3FM omdat ie te oud werd en dat Powned hem weer heeft teruggehaald. En dat hij van Weesie weer een gele kaart kreeg omdat ie meedeed aan de Serious Request-circus?
Nee, Rob heeft zelf aangegeven dat zijn besluit erin lag dat hij in het keurslijf van Ilse, Krezip , direct, Kensington etc zat en dat hij de lijst van platen die hij moest draaien al vantevoren kon opdreunen. En juist die geniale artiesten worden bij radio 2 ook weer uitgemolken. Dat hij wegging was geen verrassing maar meer logisch.
[/quote]

Volgens mij had ie, op de top song na, volledige muziekale vrijheid in al zijn programma's op radio 2. De enige week dat ie dat niet had, de belangrijkste voor Radio 2, nam ie gewoon vrij. Ik zie die logica dus niet zo.
Laatst gewijzigd door Willembever op 04 mar 2021 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan2016

De algehele playlist van Radio 2 bestond inmiddels uit waarvoor hij bij 3fm was vertrokken. En een algehele vrijheid? Binnen Bonanza zeker niet. Het keurslijf betrof de maximale kaders van de playlist van Radio 2.

Wanneer je een vaste luisteraar van het programma was, dan was het je waarschijnlijk wel opgevallen. De echte pareltjes werden ook vervelende herhalingen van zetten.

Vrijheid?: Ja.
Maar: Binnen de heel erg veilige kaders van Radio 2.
Willembever

Henkjan2016 schreef: 04 mar 2021 23:18 De algehele playlist van Radio 2 bestond inmiddels uit waarvoor hij bij 3fm was vertrokken. En een algehele vrijheid? Binnen Bonanza zeker niet. Het keurslijf betrof de maximale kaders van de playlist van Radio 2.

Wanneer je een vaste luisteraar van het programma was, dan was het je waarschijnlijk wel opgevallen. De echte pareltjes werden ook vervelende herhalingen van zetten.

En de vrijdagavond en V15? ook veilige kaders denk?
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 04 mar 2021 23:18 De algehele playlist van Radio 2 bestond inmiddels uit waarvoor hij bij 3fm was vertrokken. En een algehele vrijheid? Binnen Bonanza zeker niet. Het keurslijf betrof de maximale kaders van de playlist van Radio 2.

Ja, die werden dan dagelijks voor weken gedraaid. Maar het was er altijd eentje per keer, een eigen keus. De rest koos Rob maar wel gefilterd door vijf redacteuren. Dus het was
Henkjan2016

Willembever schreef: 04 mar 2021 23:25

En de vrijdagavond en V15? ook veilige kaders denk?
V15 zie ik als thema. ONS is wat vrijer, maar dat is 1/6 van de week. Als dat je uitdaging moet zijn als dj.
Pot

Bericht door Pot »

Persoonlijk heb ik m'n twijfels over het Veronica onder leiding van Stenders. En dan bedoel ik metname de luistercijfers.

We kunnen natuurlijk wel een beetje invullen dat de muzieksamenstellers, onder leiding van Rob, veranderingen door zullen gaan voeren. Maar ik vraag me daarbij vraag ik me af of het grootste deel van het huidige Veronica publiek daar nou op zit te wachten. De afgelopen maanden zijn de luistercijfers niet verbeterd, ondanks een verbrede playlist. Rob zal het alleen nog maar verder van af gaan stappen. Daarnaast komt er, met de Bonanza, meer een ditjes en datjes programma na het strakke, commerciële geluid van Ruyer. Dat matcht niet.

Ik verwacht daarmee dus ook dat er meer luisteraars weg gaan en Veronica niet zal gaan stijgen in de luistercijfers.
Zeker omdat ik m'n twijfels heb hoeveel luisteraars er daadwerkelijk zullen verdwijnen bij Radio 2, aangezien ze die zender trouw zijn (zie vertrek Ekdom).

En Stenders kan gewoon z'n eigen muziek draaien, stationmanager 'spelen' en vriendjes neerzetten waar 'ie wil. Als de luistercijfers dalen, zal dat voor hem niet zo veel uitmaken, aangezien hij er zelf geen last van heeft (aangezien het zijn bezit is). Als Rob ontslagen wordt, heeft hij plezier gehad en kan hij zo weer een plekje krijgen op R2 of R5. Niets te verliezen voor hem.

Twijfels bij mij dus. We gaan het zien...
Oren open!
rocks

Bericht door rocks »

Pot schreef: 05 mar 2021 13:10 Persoonlijk heb ik m'n twijfels over het Veronica onder leiding van Stenders. En dan bedoel ik metname de luistercijfers.

We kunnen natuurlijk wel een beetje invullen dat de muzieksamenstellers, onder leiding van Rob, veranderingen door zullen gaan voeren. Maar ik vraag me daarbij vraag ik me af of het grootste deel van het huidige Veronica publiek daar nou op zit te wachten. De afgelopen maanden zijn de luistercijfers niet verbeterd, ondanks een verbrede playlist. Rob zal het alleen nog maar verder van af gaan stappen. Daarnaast komt er, met de Bonanza, meer een ditjes en datjes programma na het strakke, commerciële geluid van Ruyer. Dat matcht niet.

Ik verwacht daarmee dus ook dat er meer luisteraars weg gaan en Veronica niet zal gaan stijgen in de luistercijfers.
Zeker omdat ik m'n twijfels heb hoeveel luisteraars er daadwerkelijk zullen verdwijnen bij Radio 2, aangezien ze die zender trouw zijn (zie vertrek Ekdom).

En Stenders kan gewoon z'n eigen muziek draaien, stationmanager 'spelen' en vriendjes neerzetten waar 'ie wil. Als de luistercijfers dalen, zal dat voor hem niet zo veel uitmaken, aangezien hij er zelf geen last van heeft (aangezien het zijn bezit is). Als Rob ontslagen wordt, heeft hij plezier gehad en kan hij zo weer een plekje krijgen op R2 of R5. Niets te verliezen voor hem.

Ik vraag me alleen af wat Caroline voor een rol krijgt buiten sidekick ze gezien goede collega's zijn nu Rob haar manager wordt... Ben ik wel eens benieuwd naar :wink:
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Pot schreef: 05 mar 2021 13:10 Persoonlijk heb ik m'n twijfels over het Veronica onder leiding van Stenders. En dan bedoel ik metname de luistercijfers.

Sluit me hier volledig bij aan. Ik denk echt dat Niels van Baarlen en Rick Romijn supergoed bezig waren. Had ze nog iets meer tijd gegeven dan waren de luistercijfers zeker gaan stijgen, daar twijfel ik niet aan. Zowel de muziek als de programmering zijn momenteel super en ik denk dat het met Rob Stenders inderdaad niet beter beluisterd gaat worden. Al blijft het afwachten.
density1

Bericht door density1 »

Ze halen hem niet zomaar naar Veronica. Dit heeft jaren geduurd dus ze zijn wel wat van plan anders had hij net zo goed bij 2 kunnen blijven.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Daarnaast gaat Veronica toch wel de oude luisteraar verliezen. Die wil ieder uur RHCP, Lenny Kravitz en Bon Jovi. Het blijkt toch dat daar helemaal geen markt voor is. Kun je beter die verliezen maar direct nemen ipv een alsmaar verder afnemend luister aantal.
Plaats reactie