Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Romeo schreef: 04 mar 2021 12:27 Coen solo is de saaie versie van Paul Rabbering soio
"Saaie" radio kan commercieel wel succesvol zijn.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 04 mar 2021 11:49
density1 schreef: 04 mar 2021 11:00 Verder gokt Kicken dat Veronica een soort 3FM gaat worden. Maar dat lijkt me sterk, dat kan niet binnen de kavelvoorwaarden en bovendien wat moet je dan met Wilfred Genee, die past daar dan niet echt bij. En ze zullen hem niet zo snel vervangen denk ik.
Het wordt een soort radio 2.5, daar ga ik wel van uit. Coen Swijnenberg zou daar best in kunnen passen, mits in een ander format dan de coen en sander show.
Ik ga ervan uit dat met 2.5 radio 2 bedoeld wordt?

Rob heeft zelf een hekel aan het format van radio 2. De reden dat ie is weggerend van 3fm naar radio 2. En laat nu net dat radio 2 weer precies diezelfde meuk in de playlist hebben gezet de laatste 2 jaar. Dit radio 2-format gaat echt niet over naar veronica.
Henkjan2016

Romeo schreef: 04 mar 2021 12:27 Coen solo is de saaie versie van Paul Rabbering soio
Haha, dan moet ik dus echt gaan opletten :lol:
density1

Bericht door density1 »

Henkjan2016 schreef: 04 mar 2021 13:24
density1 schreef: 04 mar 2021 11:00 Verder gokt Kicken dat Veronica een soort 3FM gaat worden. Maar dat lijkt me sterk, dat kan niet binnen de kavelvoorwaarden en bovendien wat moet je dan met Wilfred Genee, die past daar dan niet echt bij. En ze zullen hem niet zo snel vervangen denk ik.
Het wordt een soort radio 2.5, daar ga ik wel van uit. Coen Swijnenberg zou daar best in kunnen passen, mits in een ander format dan de coen en sander show.

Rob heeft zelf een hekel aan het format van radio 2. De reden dat ie is weggerend van 3fm naar radio 2. En laat nu net dat radio 2 weer precies diezelfde meuk in de playlist hebben gezet de laatste 2 jaar. Dit radio 2-format gaat echt niet over naar veronica.
Lijkt me ook zeer sterk dat dit gaat gebeuren. Denk echt dat het meer classics gaat worden. Meer kan ook niet op het huidige kavel en zie ze echt niet wisselen met Radio 10...
Henkjan2016

density1 schreef: 04 mar 2021 13:42

Lijkt me ook zeer sterk dat dit gaat gebeuren. Denk echt dat het meer classics gaat worden. Meer kan ook niet op het huidige kavel en zie ze echt niet wisselen met Radio 10...
Inderdaad, de nieuwe muziek die Rob de luisteraar laat horen staat vaak niet in de hitlijst en de muziek die hij voor ogen heeft voor de playlist zal vast niet jonger zijn dan 5 jaar. Tevens heeft iemand de kavelvoorwaarden hier vorige week geplaatst, waarin veel ruimte is voor Rob zijn gedachtenspinsels.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 04 mar 2021 13:24 Ik ga ervan uit dat met 2.5 radio 2 bedoeld wordt?
De term "Radio 2,5" is inmiddels al weer zo'n 15 jaar oud. Ooit midden in de jaren '00 bedacht door Rob Stenders die ruimte zag tussen het toenmalige Radio 2 en toenmalige 3FM. Zijn idee was om Yorin FM om te vormen tot zo'n zender. Dat is nooit van de grond gekomen.

Doordat Radio 2 is opgeschoven is het huidige Radio 2 al een Radio 2,5 geworden. Zeker qua doelgroep. Over de invulling zal Stenders zo zijn eigen gedachten hebben. Radio 5 is weer opgeschoven naar het oude Radio 2 format.

Ik denk dat de term "Radio 2,5" tegenwoordig de lading niet meer dekt, omdat de huidige zenderprofielen duidelijk anders zijn dan destijds toen de term voor het eerst werd gebruikt.
Romeo

Bericht door Romeo »

Rob heeft zelf een hekel aan het format van radio 2. De reden dat ie is weggerend van 3fm naar radio 2.
Was Stenders niet onstslagen bij 3FM omdat ie te oud werd en dat Powned hem weer heeft teruggehaald. En dat hij van Weesie weer een gele kaart kreeg omdat ie meedeed aan de Serious Request-circus?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Romeo schreef: 04 mar 2021 17:01 Was Stenders niet onstslagen bij 3FM omdat ie te oud werd
Stenders was niet in dienst bij 3FM. DJ's staan onder contract bij een omroep. BNNVARA, AVROTROS en Powned in het geval van Stenders.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Romeo schreef: 04 mar 2021 17:01

Rob heeft zelf een hekel aan het format van radio 2. De reden dat ie is weggerend van 3fm naar radio 2.
Was Stenders niet onstslagen bij 3FM omdat ie te oud werd en dat Powned hem weer heeft teruggehaald. En dat hij van Weesie weer een gele kaart kreeg omdat ie meedeed aan de Serious Request-circus?
Ehm nee, eerst verdiepen hoe de NPO werkt dan pas iets zeggen...
Romeo

Bericht door Romeo »

Phoenix schreef: 04 mar 2021 17:19
Stenders was niet in dienst bij 3FM. DJ's staan onder contract bij een omroep. BNNVARA, AVROTROS en Powned in het geval van Stenders.
Dat snap ik maar de NPO programmeert. Zo wilde Radio2 als leiding Stasse eruit en wilde de KRO NCRV dat niet en pas toen de luisteraars in verweer gingen krabbelden ze terug
Jimbo57

Bericht door Jimbo57 »

Zie trouwens op YouTube dat Countdown terug is ..
Is dat ook een goed idee voor Rob Stenders om dit op de radio terug te halen samen met CountdownCafe(en Cees Baars erbij...)
.....lekker livemuziek met gouwe ouwe en nieuwe muziek...
Kan natuurlijk ook gecombineerd worden met Veronica TV.
En als je dan toch artiesten in je studio hebt maak dan het ook weer mogelijk met een Nederland Muziekland en of de legendarische Veronica Rocknights.......is maar een idee.
Is toch waar ze groot mee geworden zijn...Music was (is) my first love.. 🎵🎤🎸
Henkjan2016

Romeo schreef: 04 mar 2021 17:01

Nee, Rob heeft zelf aangegeven dat zijn besluit erin lag dat hij in het keurslijf van Ilse, Krezip , direct, Kensington etc zat en dat hij de lijst van platen die hij moest draaien al vantevoren kon opdreunen. En juist die geniale artiesten worden bij radio 2 ook weer uitgemolken. Dat hij wegging was geen verrassing maar meer logisch.
Henkjan2016

Jimbo57 schreef: 04 mar 2021 17:59 Zie trouwens op YouTube dat Countdown terug is ..
Is dat ook een goed idee voor Rob Stenders om dit op de radio terug te halen samen met CountdownCafe(en Cees Baars erbij...)
En als je dan toch artiesten in je studio hebt maak dan het ook weer mogelijk met een Nederland Muziekland en of de legendarische Veronica Rocknights.......is maar een idee.
Dit heeft Veronica een paar jaar terug al geprobeerd. Dat sloeg niet aan en is weer gestopt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 04 mar 2021 18:10
Jimbo57 schreef: 04 mar 2021 17:59 Zie trouwens op YouTube dat Countdown terug is ..
Dit heeft Veronica een paar jaar terug al geprobeerd. Dat sloeg niet aan en is weer gestopt.
Of het aansloeg weet ik niet, maar dergelijke programma's zijn simpelweg erg duur om te produceren.
jessica

Bericht door jessica »

Misschien kan Rob nu uitvoeren wat hij destijds bij YorinFM niet kon doen. In het begin klonk YorinFM best leuk. De naam was natuurlijk minder. Maar later had ik het idee dat Yorin uiteenviel in meerdere delen en geen eenheid meer was.

Stenders was destijds ook niet zendermanager zoals hij nu van Veronica wordt. Ik heb goede hoop dat Veronica weer een interessant radiostation wordt.
Plaats reactie